| Kiadó: | Népművelési Propaganda Iroda |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 150 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával. |
| Papp István - Kaján László: Bevezető | 7 |
| Könyves-Tóth Lilla: A könyv és a könyvtár munkáltató használata az órán (Módszertani kérdések) | 9 |
| Kelemen Elemérné: Kézikönyv a legkisebbek kezében (Olvasásóra az általános iskola 1. osztályában) | 23 |
| Kovács Mária: Látogatás a gyermekkönyvtárban (Környezetismereti óra az általános iskola 3. osztályában) | 29 |
| Tóth Zsuzsanna Sára: "Bölcs Bagoly"-könyvek az órán - A kézikönyvhasználat megalapozása (Környezetismereti óra az általános iskola 3. osztályában) | 33 |
| Könyves-Tóth Lilla: A kézikönyvhasználat készségének elmélyítése (Olvasásóra az általános iskola 4. osztályában) | 39 |
| Pápayné Kemenczey Judit: Felkészítés a felső tagozat új követelményeire (Összevont magyar és osztályfőnöki óra az általános iskola 5. osztályában) | 47 |
| Devecseri Lászlóné: Az önálló történelmi ismeretszerzés, forráskutatás megalapozása (Történelemóra az általános iskola 5. osztályában) | 53 |
| Laurenszky Ernő: Az érdeklődés felkeltése az önálló ismeretszerzés iránt (Napközis foglalkozás általános iskolai 5. osztályos csoporttal) | 59 |
| Kovács Dezső: Csoportmunka a könyvtárban (Földrajzóra az általános iskola 5. osztályában) | 69 |
| Dr. Orosz Lászlóné: Az órán kívül szerzett ismeretek helye az óra menetében (Irodalomóra az általános iskola 7. osztályában) | 73 |
| Dr. Rátkay Imréné: A tananyag és a helyi hagyományok összekapcsolása (Történelemóra az általános iskola 7. osztályában) | 79 |
| Bognár József: Egy fogalom komplex feldolgozása (Osztályfőnöki óra a dolgozó tankötelesek 8. osztályában) | 83 |
| Dr. Kiss Józsefné: Az irodalomtanítás célja: olvasót nevelni (I.) (Irodalomóra az általános iskola 7. osztályában) | 89 |
| Dr. Szüts Lászlóné: Az irodalomtanítás célja: olvasót nevelni (II.) (Irodalomóra az általános iskola 8. osztályában) | 93 |
| Dr. Havas Gáborné: Az önálló munkára nevelés: megszervezett folyamat (Földrajzóra a gimnázium I. osztályában) | 99 |
| Szőke Ágnes: Nyelvi óra a könyvtárban (Orosz nyelvóra a gimnázium I. - szakosított tantervű - osztályában) | 109 |
| Dr. Gyarmathy Zsigmond: Helyismereti gyűjtemény, katalógus, bibliográfia: a könyvtárhasználat magasabb szintje (Történelemóra a gimnázium II. osztályában) | 119 |
| Könyvek alkalmazása a természettudományos és műszaki ismeretek tanításánál | |
| Tokaji Lídia: Fizikaóra a gimnázium II. osztályában | |
| Daubner Béla: "Elektromos mérések"-óra a Finommechanikai Szakközépiskola III. osztályában | 125 |
| Dr. Ladó Erzsébet: Egyetemes művelődéstörténet - komplex bemutatásban (Magyar nyelv és irodalom a gimnázium II. osztályában) | 133 |
| Vasbányai Ferenc: Sokoldalú tájékozódás (Magyar irodalom a gimnázium III. osztályában) | 141 |
| Irodalomjegyzék a könyv munkáltató használatára épülő órák módszertani kérdéseiről | 147 |