1.035.018

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Párbeszédkultúra

Az európai polgári neveléseszmények öröksége alapján/Az "és-és" kultúrája

Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: Apor Vilmos Katolikus Főiskola
Kiadás helye: Vác
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 185 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-7306-51-8
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával és színes fotóval. Angol és francia nyelvű összefoglalóval.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Szeretettel ajánlom a Kedves Olvasónak Szatlóczky-Gajdóczki Zsuzsanna, a váci Apor Vilmos Katolikus Főiskola tanárnőjének jeles szellemi kincseinket feltáró munkáját, melyet ez a könyv tartalmaz.... Tovább

Előszó

Szeretettel ajánlom a Kedves Olvasónak Szatlóczky-Gajdóczki Zsuzsanna, a váci Apor Vilmos Katolikus Főiskola tanárnőjének jeles szellemi kincseinket feltáró munkáját, melyet ez a könyv tartalmaz.
Művészettörténettel, kultúr - és szellemtörténettel, valamint az igen színes néprajzzal, népköltészettel és dallamvilággal már idáig is sokan és sokféle módon foglalkoztak; a művészek, írók és költők bőségesen merítettek motívumaikból, s átszűrve alkotó tehetségükön maradandó művekkel ajándékozták meg a világot. Ezért felmerülhet bennünk is a kérdés, hogy a most kezünkbe vett írás mennyiben jelent újdonságot más kultúrtörténeti művekhez képest? - Az előszóhoz illő rövid választ három tény felvillantásával adom meg:
A tanárnőnek hosszú kutató és előadó tevékenysége során elsődleges szempontja volt a múlt szellemtörténeti üzeneteinek aktualizálása; vagyis az emberiség - és benne saját népünk - fölhalmozott gazdag kultúrkincsei hogyan szolgálhatják a mai életet, a mindig újra termelődő kultúrát, amelyet azonban a technikalizált világ elszürküléssel fenyeget.
A sziszifuszinak tűnő harcában segítségére sietett a Comenius Program, amely 7 ország, 8 intézménye hasonló kérdéseivel foglalkozó szakembereinek adott lehetőséget eredményeik összevetésére, azok publikálására és életté váltására. E program keretében derült fény arra, hogy a magyar kultúraoktatás és nevelés Európa élvonalába tartozik, csak még mi magunk is egy kicsit szégyenlősen veszünk erről tudomást.
Ez a könyv a fenti két tevékenységi terület egymást fölerősítő ösztönzéséből született, s annak a megújuló kultúrszemléletnek jeles hazai alkotása, amelynek igénye immár egyre markánsabban jelentkezik a világban. Vissza

Tartalom

Előszó - 5 -
Előszó - 6 -
Előszó - 7 -
A./ BEVEZETÉS -10-
B./ A kultúra kultúrtörténeti - kultúrfilozófiai megközelítése -13 -
1. Mi a kultúra, és mire való? - 13 -
2. A kultúra főbb típusai -13 -
3. A kultúrafogalom megjelenése a polgári társadalomban, a modern
kultúrafogalom kialakulása -14 -
4. Néhány észrevétel a romantikus kultúrafelfogásról - 17 -
5. Az autonóm kultúra - 23 -
6. A neokantiánus értékelmélet - 24 -
7. A marxista értékelmélet - 28 -
8. Kultúrantropológiai elmélet - 28 -
9. A kultúra szimbolikus értelmezése - 29 -
C./ Interkulturális pedagógia hét ország nyolc intézményének részvételével - 31 -
Tartalom - 32 -
Bevezetés - 36 -
I. Elméleti felvetések: Mi az interkulturális nyitás? - 38 -
1.1. Interkulturalitás, a határok átjárhatósága - 38 -
1.2. Az interkulturalitás lényege, a nevelés alapjai - 40 -
1.3. Az interkulturális pedagógia - 43 -
1.4. Összefoglalás - 45 -
II. A program kifejtése - 46 -
II. 1. A teljes tanulmány - 46 -
II.2. A partnerközpontok tanulmányainak teljes szövege - 48 -
II.2.1. Magyarország - 48 -
II.2.2. Spanyolország - 51 -
11.2.3. Románia - 55 -
11.2.4. Írország - 57 -
11.2.5. Ausztria - 62 -
11.2.6. Franciaország (Lyon) - 64 -
11.2.7. Nagy-Britannia - 65 -
11.2.8. Franciaország (Párizs) - 66 -
III. A képzés tartalma és célkitűzései - 68 -
III.1. Kérdőív az európai tananyag tanári szükségleteiről - 68 -
III.2. A beszámolók összegzése a partnerközpontok által kiadott kérdőívek eredményéről - 72 -
III.3. A képzés tartalma - 74 -
III. A Programunk keretében létrejött egyezmények - 75 -
III.5. Szerződési tartalmak partnerenként - 76 -
III.5.1. Magyarország: A képzés célja és tartalma - 76 -
111.5.2. Spanyolország - 78 -
111.5.3. Románia - 85 -
111.5.4. Franciaország (Lyon) - 90 -
IV. Programunk értékelése - 95 -
IV. 1. Az értékelés elemzése - 95 -
IV. 2. Az esélyteremtés lehetőségei Zsámbékon -103 -
D./V.1. Európaiság, avagy a magatartás minősége az "Egyetemes művelődéstörténet útján -115-
V.2. KULTÚRANTROPOLÓGIA -125 -
V.3. Értékpiramis-ábrák és az Európai- Életfa -127 -
V/4. Egyetemes művelődéstörténet - párbeszéd pedagógia - GERFEC összefüggései -129 -
E./VI. Mellékletek - 149 -
VI. 1. Kérdőív -149 -
VI.2. Egyetemes művelődéstörténet -155 -
VI/3. Minőségbiztosítás - 164 -
VI/4. Képi illusztrációk - 168 -
F./ VII. Következtetés, konklúzió - 170 -
G./VIII. Összefoglalás - 174 -
Summary - 175 -
Résumé - 176 -
Irodalomjegyzék - 177 -
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Párbeszédkultúra Párbeszédkultúra Párbeszédkultúra

A címlapon ajándékozási bejegyzés található.

Állapot:
3.040 ,-Ft
15 pont kapható
Kosárba
konyv