1.035.019

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

DPR Évkönyv 2011.

A Széchenyi István Egyetem diplomás pályakövető programjának eredményei

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Széchenyi István Egyetem
Kiadás helye: Győr
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 82 oldal
Sorozatcím: DPR Évkönyv
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Színes grafikonokkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Széchenyi István Egyetem alakulásától fogva folyamatosan figyelemmel kíséri a hallgatói jelentkezések területi szerkezetét, azok időbeli alakulását. A Felsőoktatási törvényben több pontban... Tovább

Előszó

A Széchenyi István Egyetem alakulásától fogva folyamatosan figyelemmel kíséri a hallgatói jelentkezések területi szerkezetét, azok időbeli alakulását. A Felsőoktatási törvényben több pontban szerepel a hallgatói pályakövetési rendszer bevezetése. Az elfogadott jogszabályokat megelőzően a Széchenyi István Egyetem már elkezdte a jelenlegi, a végzős és a végzett hallgatók pályakövetéses vizsgálatának kialakítását. Az egyetemi hallgatók pályakövetési rendszere 2006-ban a Karrier és Öregdiák Iroda közreműködésével fejlődött ki, szem előtt tartva a korábbi kutatások gyakorlatát.
A középiskolás diákok szak- és intézmény választása meghatározhatja a jövőjüket. Az adott pályaválasztás befolyásolhatja későbbi munkahelyüket. Ez egyfajta irányt mutathat a pályaorientációhoz. A másik fontos választás a szak mellett a felsőoktatási intézmény. Nem mindegy, hogy az egyazon diplomát nyújtó intézmények közül ki milyen erős kapcsolatokat ápol a leendő munkahelyekkel, ezáltal is növelve a végzettek elhelyezkedési esélyeit. (Természetesen a tanulmányok és elhelyezkedés mellett még számos „tanulmányi élet minőséget" befolyásoló tényezőt érdemes, lehet figyelembe venni. PL: kulturális lehetőségek, sportolási lehetőségek, közösségi élet, kollégiumi díj és ösztöndíj lehetőségek...).
Ezen elvek tudatában az egyetem pályakövetésének fő célja az, hogy a végzettek további életútjának figyelemmel kísérésével visszajelzéseket kapjon a képzésről és a munkaerő-piaci lehetőségekről, továbbá kölcsönös bizalomra épülő erős kapcsolat alakuljon ki az Egyetem és az öregdiák hallgatók között. A minőségi oktatás fontos mércéje a hallgatók szakterületüknek megfelelő sikeres elhelyezkedése, illetve szakmai előrehaladásuk. Ezt a sikert méri és teszi megfoghatóvá, értelmezhetővé a pályakövetéses vizsgálat. A felmérésből olyan fontos információkat, visszajelzéseket kaphat az intézmény, amely hatást gyakorolhat a jövőben a képzési struktúrára, a hallgatóknak nyújtott egyéb szolgáltatások összetételére, minőségére, vagy akár a továbbtanulás előtt álló középiskolás diákok felvételi döntéseire. Megmutathatja az intézmény erősségeit és gyengeségeit a hallgatók és az egykori hallgatók szemszögéből, s így az intézményi minőségbiztosítási program egyik fontos pillérét alkothatja. A diplomás pályakövető rendszer egy információkat nyújtó rendszer, mely az államilag elismert felsőoktatási intézményekben sikeres záróvizsgát tett és diplomát szerzettek munkaerő-piaci elhelyezkedéséről, szakmai pályafutásáról, karrierjéről, továbbá az intézménnyel kapcsolatos utólagos véleményéről, a képzés minőségéről szolgáltat adatokat.
A diplomás pályakövető vizsgálatok másik fontos célja, hogy az intézményekben végzett fiatalok pályaképének feltérképezésével erősítsék a felsőoktatás és a munkaerőpiac közti kapcsolatokat, az oktatásba minél inkább beépítsék a munkaerőpiac elvárásait, igényeit, így javítva a frissdiplomások elhelyezkedési esélyeit, valamint hogy információkat szolgáltassanak a jelentkezés és elhelyezkedés előtt álló fiataloknak a munkaerőpiac működéséről, dinamikájáról. Az elmúlt négy évtized a célok finomodását, a felsőoktatás és a munkaerőpiac kapcsolatainak elmélyülését és erősödését hozta, az információk biztosítása azonban a pályakövetéses felmérések, kutatások, azaz a felsőoktatási intézmények legfőbb célja, feladata és nem utolsó sorban felelőssége maradt. Vissza

Tartalom

1. FEJEZET: A SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM SIKERES DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETÉSI GYAKORLATA 7
1.1. Bevezetés 8
1.2. Diplomás pályakövetés nemzetközi viszonylatban 9
1.3. Pályakövetés Magyarországon 13
1.4. A Széchenyi István Egyetem pályakövetési vizsgálatai 17
1.5. A pályakövetés tendenciáinak vizsgálata 20
1.5.1. Elsős hallgatók vizsgálata (2008-2011) 21
1.5.2. Végzős hallgatók vizsgálata (2006-2011) 23
1.5.3. Végzettek vizsgálata (2009-2011) 30
1.6. Összefoglalás 35
1.7. Irodalom 36
2. FEJEZET: AZ ÉSZAK-DUNÁNTÚLI TÉRSÉG FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEINEK VIZSGÁLATA 39
2.1. Az észak-dunántúli térség 40
2.1.1. Az észak-dunántúli térség gazdasági fejlettsége, ágazati szerkezete 40
2.1.2. Gazdasági tevékenységet befolyásoló legfontosabb tényezők 42
2.2. Területi lehatárolás, a vizsgált intézmények kiválasztása 52
2.3. Legfontosabb intézményi felvételi adatok 53
2.4. Területi mozgások a felvételi adatok alapján 57
2.4.1. Nyugat-magyarországi Egyetem (NYME) felvételi adatai területi bontásban 58
2.4.2. A Pannon Egyetem (PE) felvételi adatai területi bontásban 61
2.4.3. A Széchenyi István Egyetem (SZE) felvételi adatai területi bontásban 65
2.5. Az intézmények közötti verseny, konkurencia 69
2.6. Kapacitáskihasználtság a térség felsőoktatási intézményeiben 73
2.7. Frissdiplomások visszajelzései 75
2.8. Irodalom 80
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
DPR Évkönyv 2011. DPR Évkönyv 2011. DPR Évkönyv 2011.
Állapot:
1.540 Ft
770 ,-Ft 50
6 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
DPR Évkönyv 2011. DPR Évkönyv 2011.

Szép állapotú példány.

Állapot:
1.540 ,-Ft
12 pont kapható
Kosárba
konyv