A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Sólymok, Héják, Nebulók

A Magyar Kir. Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak Repülőgépgyárának tevékenysége 1936-1944

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: MAHIR kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott keménykötés
Oldalszám: 126 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-7860-14-2
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó3
A Magyar Kir. Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak létrejötte és működése
A MÁVAG megalakulása és tevékenysége az első világháború végéig5
A trianoni békeszerződés korlátozó rendelkezései, majd a harmincas évek eredményei7
A MÁVAG bekapcsolása a repülőgépsárkányok és repülőgépmotorok javításába 1936-37
A hazai repülőgépgyártó ipari kiszélesedése13
A WM 21 Sólyom felderítő-bombázó repülőgép gyártása 1939-42-ig
Repülőgépgyártó üzem létrehozása a MÁVAG-ban17
A WM 21 Sólyom gépek építése a MÁVAG Repülőgépgyárban22
A WM 21 Sólyom harctéri alkalmazása26
A WM 21 Sólyom értékelése27
A Weiss Manfred WM 21 Sólyom felderítő-bombázó műszaki, harcászati adatai és műszaki leírása29
A Hirth HM 504 típusú repülőgépmotorok javításának megszervezése, a lincencgyártás elindítása és lebonyolítása, valamint ennek előzményei 1938-44
Repülőgmotorokat gyártó üzem létrehozása a MÁVAG-ban33
A Hirth típusú repülőgépmotorok építése 1942-44 között36
Az olasz Reggiane Re 2000 "Falco" egymotoros vadászrepülőgép licencgyártása és annak előzményei 1939-44
A Re 2000 "Falco" licenc megvételének előzményei 193939
A 70 db Reggiane Re 2000 Falco típusú vadászrepülőgép megvásárlása 40
A Reggiance cég repülőgép-szállításai 1940-ben43
Repülőgép-szállítások és az ezzel kapcsolatos problémák, 1941-4244
A Re 2000 Falco I.Héja típusú repülőgépek harctéri alkalmazásra való felkészítése48
A Re 2000 Falco I.Héja harcászati alkalmazása49
A Héja legnevezetesebb áldozata51
Az Olaszországból leszállított Reggiane 2000 Falco vadászrepülőgépek Magyarországra érkezésének időpontjai55
A Reggiane Re 2000 Falco I. vadászrepülőgép műszaki, harcászati adatai és műszaki leírása59
A Héja gépek műszaki és harci értékelése62
A Re 2000 Falco gyártási licencének megvétele64
Magyar gyártmányú repülőgépmotor beépítésének terve a Reggiance cégnél a Re 2000 Falco I.sárkányába65
Megbízás kiadása a budapesti MÁVAG repülőgépgyárának a Re 2000 Falco I. géptípus licencgyártásának kivitelezésére66
Felkészülés a licencgyártásra 1940-41-ben67
Műhelybővítés, valamint különféle szerszámgépek beszerzése a licencgyártásra való felkészülés időszakában 1940-4168
Hivatalos megrendelés kiadása a Re 2000 Falco I. típusú sárkányok licencgyártására69
A "MÁVAG Héja" egymotoros vadászrepülőgépek gyártásának előkészítése 1941-42-ban70
A "MÁVAG Héja" repülőgépsárkányok gyártásának megkezdése 1941-42-ban72
Előkészületek újabb gyártási feladatokra 1942-ben74
A "MÁVAG Héja" vadászrepülőgépek gyártása 1943-ban75
A "MÁVAG Héja" vadászrepülőgépek gyártása 1944 szeptemberéig80
A "MÁVAG Héja" vadászrepülőgépek műszaki, harcászati adatai és műszaki leírása84
A "MÁVAG Héja" típusú repülőgépek értékelése86
M 25 Nebuló iskola- és túragép gyártása 1941-42-ben
A M 25 Nebuló gyártásának előzményei87
A gyártás megindulása88
Az M 25 "Nebuló" iskola- és túragép műszaki adatai és leírása89
Az Arado Ar-96 B-3 típusjelzésű iskola- és gyakorlórepülőgép licencének megvétele, és a szériagyártás megindulása 1942-44
Korszerű iskola- és gyakorló-repülőgépek beszerzésének problémái 1941-ben93
Az Arado Ar-96 B típus licencének megvétele94
A szériagyártás meginditása95
A szériagyártás alakulása 1944 őszén97
Az Arado Ar-96 B-3 iskola- és gyakorlógép műszaki adatai, és műszaki leírása98
A Daimler-Benz DB-605 A és B típusú repülőgépmotorok forgattyús tengelyeinek gyártása a MÁVAG diósgyőri üzemében 1942.májustól 1944.júniusig
A DB-605 A és B típusú repülőgépmotorok forgattyús tengelyeinek beszerzési problémái101
A forgattyús tengelyek megmunkálásának beindítása a diósgyőri üzemben102
Problémák a forgattyús tengelyek megmunkálásában 1943-ban103
Változások a forgattyús tengelyek gyártásában 1944 nyarán105
A Messerschmitt Bf (Me) 109 G. típusú repülőgép futómű licencgyártásának előkészületei a MÁVAG budapesti gyára B-14 jelzésű üzemében107
A MÁVAG repülőgép- ill. repülőgépmotorokat gyártó gyáregységeinek bekapcsolása a vadászprogramba109
Függelék
A MÁVAG repülőgépgyárában gyártott 200 db "MÁVAG Héja" repülőgépből berepültek gyári számai és egyéni jelzései111
Tartalomjegyzék123

Kováts Lajos

Kováts Lajos műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kováts Lajos könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Sólymok, Héják, Nebulók Sólymok, Héják, Nebulók Sólymok, Héják, Nebulók

A borító foltos.

Állapot:
1.700 Ft
630,-Ft 50 25
13 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
Állapotfotók
Sólymok, Héják, Nebulók Sólymok, Héják, Nebulók
Állapot:
1.700 Ft
890,-Ft 30 25
18 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
Állapotfotók
Sólymok, Héják, Nebulók Sólymok, Héják, Nebulók
Állapot:
1.700 Ft
1.270,-Ft 25
26 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
konyv