| A Közlekedésgazdaságtan mikroökonómiai alapjai | |
| Előszó | 13 |
| Az ágazati gazdaságtanok és a közlekedés gazdaságtanának tárgya | 17 |
| Az ágazati gazdaságtanok tárgya | 17 |
| A közlekedés gazdaságtanának tárgya | 20 |
| Az ágazatok és a közlekedés népgazdasági szerepe és jelentősége | 24 |
| A gazdasági ágazatok népgazdasági (makroökonómiai) szerepe és jelentősége | 24 |
| A közlekedés gazdasági szerepe és jelentősége | 24 |
| A gazdasági-műszaki újratermelési tevékenységek általános termeléstani jellemzői | 26 |
| A közlekedés és eszközei termeléstani jellemzőinek általános értelmezése és gazdaságtani jelentőségük | 26 |
| A vállalat és üzem mint gazdasági-műszaki tevékenység szervezeti kerete | 26 |
| A termelési tevékenység gazdasági-műszaki alapösszefüggései | 27 |
| A termelési függvény mit az üzemgazdasági elemzés egzakt alapja | 31 |
| Az üzemi, munkahelyi termelési függvény fontosabb formái | 31 |
| A termelési tényezők szubsztitúciós, komplementáris és egyéb tulajdonságai | 33 |
| A termelési tevékenység főbb gazdasági mennyiségi jellemzői | 33 |
| A termelési függvényből származtatható sajátos gazdasági matematikai jellemzők | 35 |
| A termelési függvény összevont homogén lineáris alakja | 36 |
| A termelési alapok és megtérülésük folyamata | 38 |
| A termelés forgó- és állóalapjai | 38 |
| A forgóeszközök és megtérülésük folyamata | 39 |
| Az állóalapok és megtérülésük folyamata | 42 |
| A termelési tevékenység gazdasági eredményessége | 46 |
| A gazdasági eredményesség mértékfogalmai | 46 |
| A munka termelékenysége és főbb meghatározó tényezőivel való kapcsolata | 47 |
| A termelési költség és önköltség számítása és elemzése | 58 |
| Az önköltség és a munkatermelékenység összehasonlítő időbeli alakulása, dinamikája | 75 |
| A jövedelmezőség | 76 |
| A gazdasági és társadalmi hatékonyság | 85 |
| A vállalati és üzemgazdasági operácikutatás alapjai | 100 |
| A vállalati és üzemgazdasági optimális döntések matematikai megalapozása | 100 |
| A matematikai programozások egyszerűsített logikai felépítése | 101 |
| A programozási modellek főbb típusai | 105 |
| A gazdaságmatematikai módszerek alkalmazásai egyes optimalizálási feladatok megoldásában | 109 |
| A vállalatvezetési döntések gazdaságmatematikai megalapozása | 134 |
| A vállalat és feladatköre | 134 |
| A vállalat mint mikroökonómiai rendszer | 136 |
| A vállalatvezetési döntések programozási előkészítésének egyes gazdaságmatematikai elvi kérdései | 139 |
| A vállaltvezetési döntések gazdaságmatematikai megalapozásának főbb részfeladatai | 143 |
| A vállalati szervezet gazdagási hatékonyságának vizsgálata | 153 |
| A szervezési tevékenység és az újratermelés kollektív munkafolyamata | 153 |
| A szervezet és hatékonysága | 154 |
| A szervezet hatékonyságának egzakt vizsgálata | 156 |
| Az optimálisnak tekinthető szervezeti stuktúra kialakítását elősegítő egyszerű matematikai modell | 159 |
| A vállalat szervezet kibernetikai szemlélete | 161 |
| Az ember-gép vállalati üzemi rendszer optimális struktúrájának formális feltétele | 162 |
| A szervezet hatékonyságának növelésével kapcsolatos főbb feladatcsoportok | 163 |
| A matematikai módszerek szerepe a vállalati gazdasági irányításban és vezetésben | 164 |
| A közlekedés gazdaságtanának alapvető fejezetei | |
| A közlekedés sajátos helye és szerepe a népgazdaságban | 173 |
| Az anyagi javak termelése és különböző szolgáltatások biztosítása a társadalom életének és fejlődésének feltétele | 173 |
| A közlekedés társadalmi-gazdasági szerepe és jelentősége | 175 |
| A közlekedési szükségletek okozói | 190 |
| Az áru (termék)-szállítási szükségletek okozói | 190 |
| Az áruszállítási kereslet összefüggés matematikai modellje | 197 |
| A személyszállítási, a személyközlekedési szükségletek okozói | 198 |
| A személyszállítási kereslet összefüggés matematikai modellje | 202 |
| A közlekedés sajátos, más népgazdasági ágaktól eltérő gazdasági-műszaki jellemzői | 204 |
| A közlekedés sajátos technikai jellegzetességei | 205 |
| Az anyagi javak előállítása a közlekedésben | 205 |
| A közlekedésgazdaságtan tárgyának részeletes meghatározása | 207 |
| A közlekedés újratermelési tevékenységének és termelési alapjainak gazdasági vizsgálata | 210 |
| A közlekedés helyváltoztatási teljesítményei és üzemgazdasági jellemzői, paraméterei | 210 |
| A közlekedési üzemek sajátos gazdasági-műszaki összefüggés modelljei | 215 |
| A közlekedés álló- és forgóalapjai és megtérülési folyamatuk | 219 |
| A gazdasági eredményesség jellemzői és mértékfogalmai a közlekedésben | 223 |
| A munka termelékenysége a közlekedésben | 223 |
| A szállítási költségek számítása és elemzése | 227 |
| A jövedelmezőség a közlekedésben | 247 |
| A gazdasági hatékonyság a közlekedésben | 256 |
| A gazdasági hatékonyság fokozásának egyszerűbb matematikai módszerei a közlekedésben | 267 |
| A közlekedés ágazati szerkezete, a közlekedési munkamegosztás | 272 |
| A specializáció és munkamegosztás a közlekedésben | 272 |
| A vertikális közlekedési munkamegosztás - Az összetett szállítás | 276 |
| A horizontális közlekedési munkamegosztás - A párhuzamos szállítás | 277 |
| A gazdaságossági és hatékonysági szempontok módszeres érvényesítése a közlekedési munkamegosztás kialakításánál | 277 |
| A közlekedési munkamegosztás gazdasági hatékonyságának konkrét alakulása | 284 |
| A gazdasági törvények érvényesülése a közlekedésben és a gazdasági szabályozó eszközök | 287 |
| A szocializmus gazdasági alaptörvényének követelményei a közlekedésben | 287 |
| A tervszerű, arányos fejlesztés törvénye a közlekedésben | 288 |
| Az értéktörvény a közlekedésben | 290 |
| A munkatermelékeynség szakadatlan fokozása a közlekedésben | 291 |
| A szocialista elosztás törvénye a közlekedésben | 292 |
| A kereslet alakulásának törvényszerűsége | 294 |
| A gazdasági törvények és a gazdasági szabályozás eszközei a közlekedésben | 296 |
| A közlekedés irányításának és tervezésének főbb gazdasági kérdései | |
| A közlekedés gazdasági irányítása | 301 |
| A szocialista közlekedés irányítása és tervézése | 301 |
| A közlekedés gazdasági irányításának és tervezésének fő feladatai | 303 |
| A népgazdaság tervezésének és a közlekedés tervének szerepe a gazdaságirányítási rendszerben | 305 |
| A közlekedés gazdasági irányításának módszertani kérdései | 310 |
| A gazdasági irányítás és tervezés néhány főbb módszertani kérdése | 310 |
| Egyszerűsített döntési és tervezséi matematikai modellek alaptípusai | 313 |
| A közlekedés gazdasági tervezésének módszerével és rendjével kapcsolatos egyes gyakorlati kérdések | 316 |
| A közlekedés és vállalati tevékenységének gazdasági elemzése és tervezése | 322 |
| A szállítási terv kidolgozásának főbb gazdasági kérdései | 322 |
| A járművek teljesítményeinek és műszaki-gazdasgái mutatószámainak terve - A járműgazdálkodás alapjai | 332 |
| Kapacitásmérleg - Kapacitásgazdálkodás | 341 |
| A műszaki és szervezési fejlesztési terv - A műszaki fejlesztés gazdaságtana | 347 |
| Az anyag- és műszaki ellátási terv - Az anyaggazdálkodás alapjai | 352 |
| A munkaügyi terv - Munkaerő- és bérgazdálkodás | 360 |
| Az állóeszközk javításának és felújításának tervezése mint alapvető állóeszköz-gazdálkodási feladat | 378 |
| A beruházások gazdasági tervezése mint az állóeszköz-gazdálkodás alapvető része | 387 |
| A közlekedés és vállalatainka gazdasági irányítását szolgáló egyéb tervek | 395 |
| Kiegészítő funkcionális tervek | 395 |
| A szállítási díjszabás (tarifa) tervezésével kapcsolatos kérdések - A tarifapolitika alapjai | 396 |
| A közlekedés gazdasági irányítása, tervezése és közlekedési politika | 404 |
| A közlekedési folyamatok irányításának tudományos problematikája | 408 |
| A közlekedés kibernetikai rendszerének koncepciója | 408 |
| A közlekedésnek és részrendszereinek kibernetikai modelljei mint irányítási modellek | 411 |
| A közlekedés modellje mint a makroökonómiai kibernetikai modell rendszere | 413 |
| A közlekedés távlati gazdasági irányítása - A hosszú távlatú közlekedésfejlesztési keretterv | 415 |
| A közlekedés távlati tervezése matematikai modellezésének főbb módszertani kérdései | 418 |
| A közlekedéspolitikai koncepciók és a közlekedés távlati terveinek matematikai modellezése | 430 |
| A közlekedés optimális távlati fejlesztésének matematikai programozási problematikája | 430 |
| A népgazdaság közlekedési teljesítményigényeinek realisztikus prognózisai | 433 |
| A népgazdaság erőforrásainak optimális ágazati és közlekedési allokálásai | 434 |
| A közlekedés optimális makroökonómiai arányai és a szuboptimális arányok közelítő tükröződése | 436 |
| A közlekedés teljesítményi potenciáljának optimális távlati terve | 437 |
| A beruházásokban megtestesült és az ún.. semleges technikai haladás egyensúlyozó szerepe a közlekedés termelőerő-szükségleti mérlegeinek távlati alakulásában | 438 |
| A közlekedés és ágai növekedési modelljeinek rendszere és az optimális közlekedési munkamegosztási struktúra tervezése | 440 |
| A gazdasági kibernetika vívmányainak szerepe a közlekedés optimális távlati tervezési rendszerének kidolgozásában | 441 |
| Függelék | 443 |
| A magyar közlekedés gazdasági fejlődésének vázlatos történeti áttekintése | 443 |
| Név- és tárgymutató | 449 |