| Bevezetés | 11 |
| A közlekedésgazdaságtan ágazati alapjai | |
| A közlekedésgazdaságtan mint tudományos és oktatási diszciplína tárgya és tartalma | 15 |
| A közlekedésgazdaságtan helye a gazdaságtudományokban | 15 |
| A közlekedésgazdaságtan mint tudományág tárgya és tartalma | 17 |
| A közlekedésgazdaságtan mint oktatási diszciplína tárgya és tartalma | 19 |
| A társadalom, a nemzetgazdaság közlekedési szükségletei és azok főbb meghatározó tényezői | |
| Az áruszállítási szükséglet és főbb befolyásoló tényezői | 21 |
| Az áruszállítási szükséglet és a szállításigényesség összefüggése | 29 |
| A személyszállítási szükséglet és főbb befolyásoló tényezői | 29 |
| A közlekedési ágazat rendszerelemző leképezése | 37 |
| A közlekedési rendszerelemzéssel szemben támasztandó követelmények | 37 |
| A közlekedési rendszer működésének sajátosságai | 40 |
| Többszintű hierarchikus struktúra | 42 |
| Információs leképezés | 44 |
| A közlekedési rendszer komplex fejlesztésének kritériumai | 45 |
| A közlekedési rendszer mint magas szintű rendszer elemei | 47 |
| A rendszerfejlesztés módszertani előfeltételei | 49 |
| Nemzetközi együttműködés a közlekedésben | 53 |
| A közlekedés mint a nemzetközi munkamegosztás egyik feltétele | 53 |
| A közlekedés nemzetközisége | 55 |
| A közlekedés nemzetközi szervezetei, együttműködés a közlekedés komplex problémáinak területén | 56 |
| Az együttműködés szervezetei a közlekedésben | 57 |
| A közlekedés fejlődésének sajátosságai és feltételei a KGST-tagországokban | 63 |
| A közlekedés helye, szerepe az újratermelési folyamatban | 66 |
| Az anyagi javak termelése, a szolgáltatások biztosítása és a közlekedés | 66 |
| A közlekedés szerepe az újratermelési folyamatban | 67 |
| A közlekedés mint az anyagi termelés egyik ága, a közlekedés sajátos gazdasági-műszaki jellemzői | 70 |
| A nemzetgazdaság ágazati szerkezete, a termelési ágazatok közötti kapcsolatok és azok vizsgálati módszerei | 74 |
| A közlekedés gazdaságirányítása | 81 |
| A közlekedés tervezése | 82 |
| A közlekedés szabályozása | 86 |
| A közlekedés szervezete | 90 |
| A közlekedési munkamegosztás és együttműködés a közlekedési alágazatok között | 93 |
| A munkamegosztás és együttműködés lényege és formái | 93 |
| Az egyes közlekedési részrendszerek összehasonlító vizsgálata | 98 |
| A közlekedési részrendszerek ésszerű felhasználási szférái | 100 |
| A hatékonyság érvényesítése a közlekedési munkamegosztásnál | 104 |
| Tarifapolitika | 111 |
| A közlekedési díjszabás-politika alapelvei | 111 |
| A szállítási piac jellege és szabályozása | 113 |
| Az áruszállítási piaci keresleti és kínálati viszonyok modellezése | 116 |
| A személyszállítási kereslet és kínálat, a fogyasztói magatartás vizsgálata | 124 |
| Alapvető díjszabási formák | 129 |
| A közlekedési rendszer fejlesztésének gazdasági kérdései | 133 |
| A közlekedési rendszer megfelelőségi vizsgálata | 133 |
| A rendszerfejlesztés stratégiája | 142 |
| A közlekedés fejlesztésének nemzetgazdasági hatékonysága | 147 |
| A közlekedésgazdaságtan vállalati alapjai | |
| A közlekedési vállalatok mint mikroökonómiai termelési alrendszerek | 163 |
| A vállalat mint a gazdaság alrendszere, a vállalatok típusai | 163 |
| Vállalati modellek mint a termelési rendszerek modelljei | 166 |
| Termelési függvények és alkalmazásuk | 169 |
| A vállalat célrendszere, döntési folyamatai | 174 |
| A közlekedési vállalatok tervezési kérdései | 181 |
| Vállalati politika és stratégiai tervezés | 181 |
| A szállítási kereslet tervezése | 184 |
| Járműgazdálkodás | 187 |
| Kapacitásgazdálkodás | 192 |
| A műszaki fejlesztés gazdasági kérdései | 195 |
| Álló- és forgóeszköz-gazdálkodás | 204 |
| Költséggazdálkodás | 213 |
| Munkaerő-gazdálkodás, munkatermelékenység | 226 |
| A közlekedési vállalatok szabályozási kérdései | 139 |
| Az objektív gazdasági törvények érvényesülése | 239 |
| Vállalati jövedelemszabályozás | 240 |
| Vállalati bér- és keresetszabályozás | 248 |
| A fejlesztési tevékenység szabályozása | 250 |
| Álló- és forgóeszköz-finanszírozás | 253 |
| A közlekedési vállalatok irányítási és szervezési kérdései | 255 |
| Az irányítás és szervezés fő feladatai | 255 |
| Az irányítás és szervezés fő módszertani kérdései és szervezeti megoldásai | 258 |
| Függelék | |
| Fontosabb közlekedésgazdasági alapfogalmak | 267 |
| Gazdasági alapfogalmak | 267 |
| Gazdasági társaságok | 282 |
| A közlekedési rendszerek történeti fejlődésének áttekintése | 289 |
| A közlekedés kialakulása és fejlődése | 289 |
| A közlekedési rendszerek alapvető jellemzői | 293 |
| A magyar közlekedés gazdasági fejlődése, fejlettségi szintje, műszaki állapota | 295 |
| A magyar közlekedési rendszer kialakulása és fejlődése a II. világháborúig | 295 |
| Közlekedésünk fejlődése 1945-től napjainkig | 303 |
| A magyar közlekedés fejlettsége, műszaki állapotának jellemzői | 314 |
| Általános közlekedésföldrajzi alapok | 334 |
| A szállítási szükségletek és teljesítmények közlekedésföldrajzi meghatározói | 334 |
| A közlekedési hálózatok és a hálózati ellátottság | 337 |
| A közlekedési hálózatok típusai | 341 |
| A magyar közlekedési hálózat főbb közlekedésföldrajzi jellemzői | 343 |
| Irodalomjegyzék | 348 |