kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | HVG-ORAC Lap- és Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 434 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-9404-08-X |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. CD-melléklet nélkül. |
| A közlekedési bűncselekmények általános jellemzői | 19 |
| A közlekedési bűncselekmények jogi tárgya | 19 |
| A jogi tárgyról általában | 19 |
| A különös és a közvetlen jogi tárgy | 19 |
| A közlekedési bűncselekmények eredete | 20 |
| Specializáló tényező, a közlekedés biztonsága | 22 |
| A rizikócsökkentés módjai, a közvetlen jogi tárgyak | 22 |
| Az elsődleges és másodlagos jogi tárgy | 24 |
| A közlekedési bűncselekmények eredménye | 26 |
| A veszélyeztető eredmények | 27 |
| Biológiai típusú sértő eredmények | 36 |
| A közlekedési bűncselekmények alanyai | 45 |
| A speciális alanyiság | 45 |
| A speciádlis alanyiságot meghatározó körülmények | 46 |
| A közlekedési bűncselekmények bűnösségi konstrukciója | 47 |
| A bűnösség egységessége és vegyes jellege | 47 |
| A veszélyeztető eredményű közlekedési bűncselekmények bűnössége | 49 |
| A közlekedési bűncselekmények elkövetési magatartása | 55 |
| A diszpozíció keretes szerkesztése | 55 |
| A keretdiszpozíció és az időbeli hatály | 57 |
| A Legfelsőbb Biróság 1/1999. Büntető Jogegységi határozata | 58 |
| Az egyes közlekedési bűncselekmények elemzése | 63 |
| Btk. 184. §. szerinti közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény | 63 |
| A közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény jdogi tárgyai | 63 |
| A közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény elkövetési tárgyai | 64 |
| A közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény elkövetési magatartásai | 65 |
| A közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény eredménye | 70 |
| A közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény alanya | 72 |
| Bűnösség a közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény körében | 73 |
| A közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény halmazati kérdései | 75 |
| A vasúti, légi vagy vízi közlekedés veszélyeztetése | 77 |
| A vasúti, légi vagy vízi közlekedés veszélyeztetésének jogi tárgya | 77 |
| A vasúti, légi vagy vízi közlekedés veszélyeztetésének eredménye | 78 |
| A vasúti, légi vagy vízi közlekedés veszélyeztetésének alanya | 79 |
| Bűnösség a vasúti, légi vagy vízi közlekedés veszélyeztetésének körében | 81 |
| Halmazati kérdések | 82 |
| A közúti veszélyeztetés | 84 |
| A közúti veszélyeztetés jogi tárgya és elkövetési magatartása | 84 |
| A közúti veszélyeztetés eredménye | 87 |
| Bűnösség a közúti veszélyeztetés bűncselekménye körében | 88 |
| A közúti veszélyeztetés alanya | 90 |
| A közúti veszélyeztetés halmazati kérdései | 90 |
| A közúti baleset okozása | 92 |
| A közúti baleset okozásának jogi tárgya | 92 |
| A közúti baleset okozásának elkövetési magatartása | 92 |
| A KRESZ egyes rendelkezéseinek értelmezése, alkalmazása a gyakorlatban | 96 |
| A közúti baleset okozásának alanya | 131 |
| Járművezetés ittas vagy bódult állapotban | 132 |
| A bűncselekmény védett jogi tárgya | 132 |
| A bűncselekmény alanya és az elkövetési magatartás | 133 |
| Elkövetési mód, a befolyásoltság | 138 |
| Bűnösség | 146 |
| A bűncselekmény stádiumai | 148 |
| Halmazati kérdések | 150 |
| A járművezetés tiltott átengedése | 151 |
| A járművezetés tiltott átengedésének jogi tárgya | 151 |
| Speciális szituáció ismérv a bűncselekmény megállapításához | 154 |
| A bűncselekmény alanya | 156 |
| Az elkövetési magatartás | 157 |
| A járművezetés tiltott átengedésének stádiumai | 159 |
| Minősített esetek | 160 |
| Bűnösség a járművezetés tiltott átengedése körében | 161 |
| Halmazati kérdések | 163 |
| Cserbenhagyás | 165 |
| A cserbenhagyás jogi tárgyai | 165 |
| A cselekmény elkövetési magatartása | 167 |
| A szükséges többletelem | 168 |
| A cserbenhagyás elkövetési magatartása | 170 |
| A bűncselekmény alanya | 173 |
| Bűnösség a cserbenhagyás körében | 174 |
| A segítségnyújtás elmulasztása a közlekedési bűncselekmények körében | 176 |
| A kötelezettségek | 176 |
| A segítségnyújtási kötelezettség feltételei | 177 |
| A 2/1999. Büntető Jogegységi Határozat | 179 |
| A felelősség | 182 |
| A felelősség megállapításának általános feltételei | 182 |
| A felelősség felfogás reformja | 182 |
| A felelősségelemzési modell fő alkalmazási köre | 183 |
| A felelősségi rendszer, annak egyes elemei és tartalmuk | 184 |
| A felelősségelemzési modell gyakorlati alkalmazásának lehetőségei és kérdései | 189 |
| Objektív gondossági kötelezettség a gyakorlatban | 189 |
| A természettudományos okozati összefüggés a gyakorlatban | 194 |
| Az adekvancia a gyakorlatban | 196 |
| A norma védelmi köre | 199 |
| Az objektív elkerülhetőség | 201 |
| A közlekedési bűncselekmények bizonyításának jogi kérdései | 207 |
| Tények és fikciók bizonyítása és értékelése | 207 |
| A fikciók alkalmazhatósága a bizonyítás során | 207 |
| A fikciók természete | 208 |
| A szakértők szerepe az eljárásokban | 212 |
| A szakértő nem "tény-bíró" | 212 |
| Számítógépes programok használhatósága | 214 |
| Az irodalmi adatok használhatósága | 214 |
| A közvetlen és közvetett okozati összefüggés | 215 |
| A közlekedési bűncselekmények bizonyít ásának orvos szakértői kérdései | 217 |
| Alkohol | 217 |
| Az alkoholos befolyásoltság igazságügyi orvos szakértői véleményezése | 217 |
| Ittas járművezetés és gyakorisága | 218 |
| Az alkohol felszívódása | 220 |
| Az alkohol lebomlása | 222 |
| A véralkohol görbék lefutása | 223 |
| Alkohol-meghatározási módszerek | 227 |
| Az orvosi vizsgálat és a mintavétel szabályai | 232 |
| A cselekménykor fennálló véralkohol koncentráció orvosszakértői véleményezése | 237 |
| Kábítószer hatásának orvos szakértői bizonyítása | 243 |
| Kábítószer | 243 |
| Alkohol és kábítószerhatás szakértői értékelése | 247 |
| A befolyásoltság orvos szakértői véleményezése | 255 |
| A leggyakrabban használt szerek főbb jellemzői | 256 |
| Közlekedési baleset áldozatainak orvos szakértői vizsgálata | 265 |
| Sérülések | 265 |
| Gyalogos elütéssel járó közúti közlekedési balesetek elemzése | 268 |
| A személygépkocsi vezetőjének és utasainak sérülései | 274 |
| A passzív védőeszközök szerepe | 276 |
| Kerékpárosok sérüléseinek vizsgálata | 278 |
| Motorkerékpárosok sérüléseinek vizsgálata | 279 |
| Nehézgépekkel - teherjárművekkel, autóbuszokkal, munkagépekkel - érintett közlekedési események sajátosságai, speciális kérdései a műszaki szakértői bizonyítás során | 281 |
| A témáról általában | 281 |
| Nehézgépek fogalomköre | 282 |
| A helyszínelést végző hatóság és - szakértői közreműködés esetén - a műszaki szakértő közös feladatai a helyszíni adatrögzítésekkel kapcsolatban | 285 |
| A műszaki bizonyítékok rögzítése | 285 |
| A közlekedési eseményben érintett személyek, illetve a kívülálló tanúk helyszíni nyilatkozatainak rögzítése | 289 |
| Az eseményben részes - a járművezető által hibásnak mondott - nehézgépjárműcselekmény utáni műszaki szakértői vizsgálata | 290 |
| Műszaki szakértői vizsgálat megfelelő műszaki bázison | 290 |
| A munkagépek közlekedési eseményeivel kapcsolatos mászaki szakértői vizsgálat specialitásai | 293 |
| A nehézgépekkel érintett közlekedési események sajátosságaira vonatkozó műszaki szakértői következtetések | 296 |
| Az üzemeltetés különleges jellemzői | 296 |
| A nehézgépeken foglalkoztatott járművezetők, illetve segédszemélyzet szakmai képzettsége és foglalkoztatottsága | 298 |
| A karbantartási tevékenység helyzete a nehézgépjárművek üzemeltetésével kapcsolatban | 302 |
| A helyszínelés szerepe és jelentősége a közlekedési események értékelhetősége szempontjából | 305 |
| A témával kapcsolatos végső következtetések | 306 |
| Láthatóság, észlelhetőség, korlátozott látási viszonyok között | 308 |
| A látással összefüggő fogalmak | 309 |
| Komfortos látás | 309 |
| A közvilágítás | 309 |
| A gépjármá saját világítása | 310 |
| Látási funkciók | 310 |
| A járművezető látási feltételei | 312 |
| A járművezető látási feladatai | 312 |
| A jármávezető látómezeje | 312 |
| A látás követelményei | 313 |
| A látást rontó tényezők | 316 |
| A világítási rendszerek csoportjai a közlekedésben résztvevők kiszolgálására | 317 |
| Közvilágítás (helyhez kötött világítás) hatása | 317 |
| A gépjármű saját világítása melletti látás | 318 |
| A szakértői vizsgálat módszere és tapasztalatai | 320 |
| A műszaki szakértői vizsgálat alapjai, módszerei, eljárások bemutatása | 322 |
| A közlekedési balesetek és a baleseti helyszínelés | 323 |
| A balesetek bejelentését követő elsődleges intézkedések, jelentési kötelezettségek és ezek dokumentálása | 323 |
| A baleseti számítások elmélete | 324 |
| A baleseti folyamat általános megismerése | 324 |
| A szakértő főbb bizonyítási eszközei | 325 |
| A baleseti számíások, a számítások általános gyakorlata | 328 |
| Kifutási szakasz | 328 |
| Az ütközés (elütés) | 330 |
| Az ütközés előtti szakasz | 330 |
| A reakció a közúti közlekedésben | 338 |
| Az észlelés folyamata | 338 |
| A reakcióidő általában, a reakcióidő "felépítése" | 340 |
| A reakcióidő gyakorlati összetevői | 342 |
| A reakció és a késedelem értelmezése | 343 |
| A korlátozott látási viszonyok között bekövetkező balesetek vizsgálatához | 345 |
| A korlátozott látási viszonyok között, illetve a kijelölt gyalogos átkelőhely közelében történő balesetek vizsgálatához | 345 |
| A korlátozott látási viszonyok között bekövetkező balesetek vizsgálata | 351 |
| Gyalogosok és járművezetők közötti konfliktusok főbb jellemzői a baleset vizsgálatának tükrében | 351 |
| Az ütközési folyamat mechanikája | 356 |
| Álló járművek ütközés oldalról központosan | 358 |
| Ráfutásos ütközés | 358 |
| Álló járműnek ütközés nem centrálisan | 359 |
| Frontális ütközés | 361 |
| Nem központos ütközések | 361 |
| Ütközések vizsgálatához alkalmazható eljárások | 362 |
| Impulzus módszer (analitikus) | 363 |
| Impulzus-vektoros módszer (grafikus) | 364 |
| EES módszer | 365 |
| Perdület-tükrözéses eljárás | 366 |
| Energia-gyűrűs eljárás | 367 |
| Területmetszéses szerkesztő eljárás | 368 |
| Sebességszalagos módszer | 368 |
| Előrefelé számítás az ütközési pontok közös elmozdulása alapján | 369 |
| Előrefelé számítás programokkal | 369 |
| A számítások ellenőrzési lehetőségei | 370 |
| Számított, és a nyomokból adódó szögérték összehasonlítása | 370 |
| Az ütközési pont elmozdulásainak összehason lítása | 371 |
| Az ütközési tényező (k) értékének vizsgálata | 372 |
| A járművek sebességváltozása | 372 |
| A járművek közötti súrlódási tényező | 372 |
| Az ütközési, és a kifutási számításból kapott szögsebességek összehasonlítása | 372 |
| A járművek számított EES értékének összehasonlítása a becsült EES-sel | 372 |
| A sebesség energia viszony (GEV) vizsgálata | 373 |
| Az energia tényező (EKZ) | 374 |
| Számítógépes baleset-szimuláció | 374 |
| Ütközés utáni járműmozgások különböző ütközési formáknál | 375 |
| A matematikai szimulációk által szolgáltatott egyéb lehetőségek | 377 |
| Számítógépes programok a közlekedési balesetek rekonstrukciójában | 380 |
| Carat számítógépes szimuláció | 384 |
| A PC-Crash szimulációs program | 388 |
| Az utakkal szemben támasztott követelmények | 405 |
| Az országos közutakra vonatkozó előírások | 405 |
| A hazai közutak felosztása, tervezési kategóriái | 406 |
| Az útburkolat felületi tulajdonságai | 413 |
| Közúti jelzések (jelzőtáblák, útburkolati jelek) | 414 |
| A közúti passzív biztonsági rendszerek | 416 |
| Az út és létesítményei elhasználódása | 418 |
| A műszaki mérések és számítások hibáiról | 421 |
| A mérési hiba fogalma és fajtái | 421 |
| A mérési hiba | 421 |
| Mért mennyiségekből származtatott mennyiség hibája | 425 |
| Felhasznált és ajánlott irodalom | 431 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.