| A közlekedés és az infrastuktúra fogalma, helye és szerepe a gazdaságban | |
| A közlekedés mint az infrastuktúra része | 1 |
| Gazdasági alapfogalmak | 4 |
| Az infrastrukturális ellátottság értékelése | 11 |
| A közlekedés különleges gazdasági sajátosságai | 14 |
| A használók (a közlekedők, mint fogyasztók) szemszögéből | 14 |
| A szolgáltatók (a közlekedési létesítményeket üzemeltetők) szemszögéből | 14 |
| A piaci verseny és szabályozás szemszögéből | 15 |
| A közúti közlekedési kereslet növekedésének okai, társadalmi-gazdasági háttere | |
| A közlekedési eszközök gyártása, használata és a gazdaság | 21 |
| Személygépkocsi-tulajdon és személygépkocsi-használat | 22 |
| A gépjárművek éves átlagos futásteljesítménye és foglaltsága | 23 |
| A közúti áruszállítás a közlekedési munkamegosztásban | 29 |
| A közúti szolgáltatások iránti kereslet | |
| Az általános keresleti függvény | 31 |
| Összegezett és egyedi keresleti függvények | 31 |
| A közúti forgalom időbeli lefolyása | 35 |
| A közúti kereslet érzékenysége | 36 |
| A közlekedés költségei | |
| Költségfogalmak és költségösszetevők | 41 |
| Az úthasználó költségei | 42 |
| A közlekedési létesítmények költségei | 43 |
| A magán- és a társadalmi költségek | 43 |
| A külső (externális) költségek | 45 |
| A közlekedési költségfüggvények | 47 |
| A közlekedési költségfüggvények főbb típusai | 49 |
| A költségfüggvények jellegzetességei | 49 |
| Rövidtávú közlekedési összköltség-függvények | 52 |
| Rövidtávú fajlagos közlekedési költségfüggvények | 54 |
| Hosszú távú költségfüggvények | 60 |
| A közlekedés társadalmi és gazdasági haszna | |
| Az úthasználók haszon-függvényei | 67 |
| Azonos fajtájú, de eltérő kapacitású létesítmények többlet-haszna | 69 |
| A közúti forgalom előrejelzése | |
| Rövid távú előrejelzés | 73 |
| A négy lépéses, összegező forgalmi modell | 75 |
| Közlekedési létesítmények terv-változatainak gazdasági elemzése | |
| A gazdaságpolitikai célok és a közlekedéstervezés | 81 |
| A tervezési szintek a gazdaságban | 81 |
| A projekt szintű tervezés | 83 |
| A projekt fogalma, értelmezése | 83 |
| Egy projekt megvalósításának szakaszai | 83 |
| Egy projekt gazdasági elemzése | 84 |
| A gazdasági értékelés módszerei | 86 |
| A költség-haszon elemzés | 86 |
| Alapelvek | 86 |
| Az idő szerepe az értékelésben | 87 |
| A projekt-változatok gazdasági hatékonységi mutató | 89 |
| A költséghatákonyság-elemzés | 95 |
| A többkritériumos elemzés | 96 |
| A többkritériumos elemzés alapvető jellegzetességei | 96 |
| A többkritériumos elemzés előnyei az informális értékeléssel szemben | 96 |
| A teljesítmény-táblázat előállítása | 97 |
| Érzékenység, bizonytalanság és kockázat | |
| Az érzékenységi vizsgálat | 103 |
| Az érzékenységi együttható számítása | 105 |
| A bizonytalanság figyelembe vétele | 106 |
| A kockázati együttható | 111 |
| A közlekedési létesítmények finanszírozása | |
| A finanszírozás fogalma | 113 |
| A közúthálózat, mint vagyon értéke | 114 |
| A nemzeti számla | 114 |
| A bruttó érték és az állóeszköz-felhasználás | 115 |
| A nettő érték számítása | 117 |
| Az utak és hidak értékcsökkenésének számítása | 117 |
| A közúti kiadások | 121 |
| A finanszírozási terhek elosztása | 122 |
| A finanszírozási források | 122 |
| A közúti finanszírozási terhek elosztása költségvetési finanszírozás esetén | 126 |
| Az általános adóbevételeken kívüli forrásokból való finanszírozás | 132 |
| A finanszírozási eszközök | 135 |
| A pénzügyi elemzés, a pénzügyi hatékonysági mutatók | 137 |
| A magánszektor közreműködése a közutak finanszírozásában | |
| A magánszektor közreműködésének előnyei | 141 |
| A jogi és közigazgatási szabályozási keretek: a koncesszió | 143 |
| A halasztott közfinanszírozás | 145 |
| Árnyék-útdíj | 145 |
| A lízing és az elő-finanszírozás egyéb formái | 148 |
| A létesítmény-finanszírozás (project finance) | 148 |
| A közigazgatási-magánvállalkozási társulás (PPP) | 149 |
| A kockázatok megosztása a PPP keretében | 151 |
| A finanszírozás és a beszerzési eljárás | 151 |
| Ajánlott irodalom | 155 |