kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Budapest Székesfőváros Statisztikai Hivatala |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 520 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 26 cm x 18 cm |
| ISBN: | |
| Előszó | 7 |
| A közlekedés gazdaságának alapelemei (Elméleti rész) | |
| Alapfogalmak | |
| A közlekedés fogalma | 11 |
| A közlekedéspolitikus meghatározása | 17 |
| A tér és a közlekedés viszonya | |
| A tér tulajdonságainak hatása a közlekedésre | 25 |
| A távolság és az idő szerepe | 28 |
| A tér ellenállásai és az ellenálláselméletek | 31 |
| A forgalom iránya és az irányelméletek | 37 |
| A közlekedés energiaforrásai és szervezete | |
| A közlekedés energiaforrásai | 47 |
| A közlekedés eszközei és a specifikus energiák elmélete | 51 |
| A közlekedés felosztásának módjai | 60 |
| A közlekedési szervezetek igazgatása | 66 |
| A közlekedés az emberi gazdálkodás szolgálatában | |
| A közlekedés hasznossága | 68 |
| A közlekedés és a mezőgazdaság | 73 |
| A közlekedés és az ipar | 75 |
| A közlekedés és a kereskedelem | 77 |
| A közlekedés hatása az árak alakulására | 80 |
| A közlekedés és a kultúra. A közlekedés hatása az ember életére | 86 |
| Közlekedés és honvédelem | 90 |
| A közlekedési eszközök versenye | 93 |
| A világgazdasági válság hatása a közlekedésre | 97 |
| A termelési tényezők szerepe | 109 |
| A közlekedés teljesítményei | |
| A tömegszerű szállítás kérdése | 117 |
| A szállítás sebességének kérdése | 122 |
| A szállítás rendszeressége és pontossága | 128 |
| A szállítás biztonságának kérdése | 130 |
| A szállítás kényelmessége | 132 |
| A szállítás olcsóságának kérdése | 132 |
| A közlekedés és a közhatalom | |
| A közlekedés üzemformái. Az állam irányító szerepe | 137 |
| A közlekedés szerepe a nemzeti vagyon és nemzeti jövedelem terén | 141 |
| A közlekedés megadóztatása | 143 |
| A közlekedés költségszámításai | |
| A közlekedési ágazatok önköltségeinek megállapítása | 145 |
| A közlekedés teljesítményeinek díjazása | 149 |
| A közlekedés megjelenési formái (Alkalmazott rész) | |
| A közutak és a közúti közlekedés | |
| Az út fogalma és feladatköre | 163 |
| Az utak keletkezésének története | 165 |
| Az utak létesítése és az útügy szervezete | 169 |
| A karavánközlekedés | 178 |
| A szekérközlekedés | 180 |
| A kerékpár | 183 |
| A gépkocsiközlekedés gazdasága és szervezete | 184 |
| A gépkocsi okozta verseny kérdése és szabályozása | 197 |
| A városi közlekedés kérdésének alapelemei | |
| A városi közlekedés jellegzetességei | 207 |
| Várostervezés és közlekedés | 208 |
| A budapesti helyi közlekedés szervezete | 215 |
| A vasúti közlekedés gazdasága | |
| A vasút fogalma és feladatköre | 218 |
| A vasút keletkezésének története | 227 |
| A pálya | 232 |
| A járómű és a gurulóállomány | 250 |
| A mozgatóerő és a villamosítás kérdése | 257 |
| A sebesség és kihasználtság kérdése | 265 |
| A vasút gazdasági számításai | 274 |
| Vasúti politika | 282 |
| A tarifaképzés alapelemei | 296 |
| A vasúti fuvarozás alepelemei | 297 |
| A magyar vasutak kialakulása és a jelenlegi helyzet | 303 |
| Az európai vasúthálózat és annak kialakulása | 308 |
| Az északamerikai vasutak | 321 |
| A kereskedelmi tengerhajózás gazdasága | |
| A kereskedelmi tengerhajózás fogalma és feladatköre | 325 |
| A kereskedelmi tengerhajózás története | 326 |
| A pálya | 331 |
| A járómű és a mozgatóerő | 345 |
| A tengeri szállítás | 364 |
| A kereskedelmi tengerhajózás üzemi formái | 370 |
| A kereskedelmi tengerhajózás gazdasági számításai | 380 |
| Kereskedelmi tengerhajózási politika | 383 |
| A magyar kereskedelmi tengerhajózás gazdasági alapjai | 395 |
| A belvizi kereskedelmi hajózás gazdasága | |
| A belvizi kereskedelmi hajózás fogalma és feladatköre | 401 |
| A belvizi kereskedelmi hajózás története | 403 |
| A pálya | 406 |
| A járómű és a mozgatóerő | 415 |
| A belvizi kereskedelmi hajózás gazdasági számításai | 419 |
| Belvizi kereskedelmi hajózási poltika és tarifaképzés | 428 |
| A belvizek nemzetközivé tétele | 435 |
| A dunai hajózás gazdasági alapjai | 437 |
| A rajnai hajózás | 445 |
| A nyugateurópai belvizi úthálózat | 448 |
| Az északamerikai belvizi úthálózat | 454 |
| A légi közlekedés gazdasága | |
| A kereskedelmi légi közlekedés fogalma és feladatköre | 457 |
| A légi közlekedés története | 459 |
| A pálya | 460 |
| A járómű és a mozgatóerő | 464 |
| A légi közlekedés a honvédelem szolgálatában | 471 |
| Légi közlekedés politika | 471 |
| Az energiaátvitel és a csővezeték | 479 |
| A hírszállítás szervezete és gazdasága | |
| A hírközvetítés fogalma és jelentősége | 483 |
| A hírközvetítés története | 486 |
| A hírközvetítés szervezetei és működésük | 490 |
| A hírközvetítés módja | 499 |
| A sajtó | 516 |
| Mértékegységek és főbb szakkifejezések magyarázó táblázata | 519 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.