kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
| Oldalszám: | 366 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-10-7285-1 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrált. Tankönyvi szám: 42 352. |
| Közlekedéspolitika | |
| A közlekedéspolitika fogalma | 9 |
| A gazdaság, a politika, a gazdaságpolitika és a közlekedéspolitika összefüggése | 11 |
| A közlekedésről általában | 17 |
| A közlekedés fogalma | 17 |
| A közlekedés felosztása, csoportosítása | 20 |
| A modern közlekedés jellemzői | 23 |
| A közlekedés szerepe és jelentősége a társadalmi-gazdasági életben | 29 |
| A közlekedés társadalmi-gazdasági szerepe | 29 |
| A közlekedés termelőmunkájának értékelése | 30 |
| A közlekedési szükségletek és felmérésük | 33 |
| A közlekedés népgazdaságon belüli helyét, szerepét, súlyát jellemző fontosabb mutatók | 34 |
| A magyar közlekedéspolitika története | 43 |
| A magyar közlekedéspolitika kialakulása és fejlődése a második világháborúig | 43 |
| A magyar közlekedéspolitika fejlődése a második világháborút követő első két évtizedben | 45 |
| A szocialista közlekedéspolitika kialakulása. Az 1968. évi Közlekedéspolitikai Koncepció kidolgozása és jóváhagyása | 46 |
| A Közlekedéspolitikai Kocepció továbbfejlesztésének előkészítése (1978-1979) | 48 |
| Az 1968. évi Közlekedéspolitikai Koncepció | 49 |
| A Közlekedéspolitikai Koncepció szükségessége és jelentősége | 49 |
| A Közlekedéspolitikai Koncepció alapelvei | 51 |
| A Közlekedéspolitikai Koncepció fő célkitűzései | 52 |
| A közlekedési alágazatok fejlesztési koncepciója | 57 |
| Kis forgalmú vasútvonalak forgalmának közútra terelése és a vasúti kocsirakományú áruforgalom körzetesítése | 59 |
| A városi közlekedéspolitikai koncepció | 61 |
| Területfejlesztési célkitűzések | 64 |
| A koncepció végrehajtásának tízéves eredményei | 66 |
| A közlekedéspolitika továbbfejlesztett koncepciója | 74 |
| A közlekedéspolitika továbbfejlesztésének szükségessége | 74 |
| A szállítási teljesítmények növekedésének prognózisa | 75 |
| Az egységes közlekedési rendszer fogalma | 75 |
| A Közlekedéspolitikai Koncepció továbbfejlesztéséről szóló jogszabályok (minisztertanácsi határozatok) | 76 |
| A népgazdaság szállítási igényeinek kielégítése, a közlekedési alágazatok munkamegosztásának javítása | 78 |
| A közlekedés fejlesztésének fő irányai | 80 |
| A közlekedés gazdaságosságának növelése | 84 |
| Munkaerő-gazdálkodási célkitűzések | 85 |
| A továbbfejlesztett közlekedéspolitikai koncepció megvalósításának gazdasági és egyéb feltételei | 86 |
| A közlekedési szolgáltatások minőségének javítása | 90 |
| A személyszállítási szolgáltatások minőségének javítása | 90 |
| Az áruszállítás minőségének javítása, korszerű áruszállítási módszerek alkalmazása | 92 |
| Alágazati közlekedéspolitikai koncepciók | 99 |
| A Közlekedéspolitikai Koncepció nemzetközi vonatkozásai | 109 |
| A Közlekedéspolitikai Koncepció nemzetközi vonatkozású célkitűzései | 109 |
| Nemzetközi kapcsolataink a közlekedés területén | 114 |
| A közlekedési ágazat távlati, 2000-ig szóló fejlődésének iránya, főbb fejlesztési célkitűzései | 117 |
| A közlekedés távlati tervezése történetének rövid áttekintése | 117 |
| A közlekedés fejlődése 1960-tól a 80-as évek elejéig | 118 |
| A közlekedési szükségletek alakulását befolyásoló főbb tényezők várható fejlődése | 120 |
| A közlekedési szükségletek hosszú távú alakulása | 121 |
| A közlekedés fejlesztésének stratégiája | 124 |
| A fontosabb fejlesztési célkitűzések | 126 |
| A beruházási, korszerűsítési és fenntartási ráfordítások | 133 |
| A Közlekedéspolitikai Koncepció megvalósításának eszközrendszere | 134 |
| A gazdaságirányítási rendszer | 134 |
| A népgazdasági tervezés | 134 |
| A műszaki fejlesztési politika | 135 |
| A beruházási politika | 135 |
| A kereskedelmi politika | 136 |
| A gazdasági szabályozók rendszere | 137 |
| A díjszabáspolitika | 138 |
| A pénzügyi és hitelpolitika | 139 |
| A munkaerő-gazdálkodás és a szakoktatás | 140 |
| Az energiagazdálkodás és környezetvédelem | 140 |
| Tudománypolitika: A kutatások felhasználása | 141 |
| Üzem- és munkaszervezési tevékenység | 145 |
| Adminisztratív és jogi intézkedések | 146 |
| A magyar közlekedés irányításának szervezeti rendszere | 147 |
| A közlekedéspolitika várható társadalmi-gazdasági hatása | 153 |
| Közlekedés-gazdaságtan | 155 |
| A közlekedés-gazdaságtan tárgya és kapcsolata a társadalomtudományokkal | 157 |
| A szocialista közlekedés gazdasági irányításának elemei | 159 |
| A népgazdasági tervezési rendszer | 159 |
| A különböző időtávú népgazdasági tervek és kapcsolatuk | 162 |
| A szábályozási rendszer | 164 |
| A szervezeti rendszer | 166 |
| A közlekedés tervezésének fő vonásai | 167 |
| A népgazdasági tervezés és az ágazati tervezés kapcsolata | 167 |
| A közlekedési ágazati tervezőmunka, a különböző időtávú tervdokumentumok tartalma és kidolgozásuk módja | 169 |
| A közlekedési vállalati tervezőmunka | 174 |
| A helyi területi tervezés és a közlekedés tervezésének kapcsolata | 176 |
| A gazdasági tervezésssel kapcsolatos új követelmények a közlekedésben | 176 |
| A közlekedési ágazat tervezésének néhány sajátos területe | 178 |
| A közlekedési vállalatok jellemzői, a vállalati érdek, érdekeltség, jövedelmezőség | 184 |
| A szocialista vállalatok általános jellemzői | 184 |
| A vállalati érdek, érdekeltség, a vállalati politika | 187 |
| A közlekedési vállalatok jellemzői | 189 |
| A népgazdasági tervcélkitűzések és a vállalati érdekeltség kapcsolata a közlekedésben | 191 |
| A vállalati jövedelemszabályozás általános elvei | 192 |
| A vállalati nyereség és jövedelmezőség, a vállalati eredmény felosztása | 193 |
| A vállalati jövedelemszabályozás fejlődése 1975 óta | 197 |
| A közlekedési vállalatok nyereségének alakulása 1975-1985 között | 202 |
| Állóeszköz-gazdálkodás, -fejlesztés és -korszerűsítés a közlekedésben | 207 |
| Alapfogalmak | 207 |
| A közlekedés állóeszköz-igényessége | 210 |
| Állóeszköz-gazdálkodás, beruházáspolitika népgazdasági, ágazati, ill. vállalati szinten | 210 |
| A vállalati állóeszköz-gazdálkodás főbb összetevői | 224 |
| A beruházások és korszerűsítések megvalósítási folyamata | 225 |
| A beruházások ipari, építőipari és külkereskedelmi háttere | 227 |
| Az állóeszközgazdálkodás, a beruházások, a beruházási-korszerűsítési források szabályozásának fejlődése 1975 óta | 230 |
| A közlekedési beruházások, ill, korszerűsítések alakulása, a hosszú távú célkitűzések | 236 |
| Anyag-, energia- és készletgazdálkodás a közlekedésben | 242 |
| Alapfogalmak | 242 |
| Forgóeszköz-gazdálkodás | 244 |
| Anyaggazdálkodás | 247 |
| Energiagazdálkodás | 251 |
| Készletgazdálkodás | 256 |
| A forgóeszközök finanszírozási rendszere | 260 |
| A forgóeszköz-gazdálkodás szabályozási rendszerének fejlődése 1975 óta | 261 |
| A közlekedési vállalatok készletalakulása és energiafelhasználása 1975-1985 között | 265 |
| Munkaerő-gazdálkodás, bér- és keresetszabályozás, szociálpolitika a közlekedésben | 272 |
| Alapfogalmak | 272 |
| A közlekedés élőmunka-igényessége, ágazati sajátosságok | 272 |
| Munkaerő-gazdálkodás ágazati és vállalati szinten | 276 |
| A vállalati munkaerő-gazdálkodás főbb összetevői | 277 |
| A bér- és keresetszabályozás fejlődése 1975 óta | 281 |
| A közlekedési vállalatok bérgazdálkodásának főbb jellemzői | 286 |
| Szociálpolitika a közlekedésben | 290 |
| A közlekedés a létszámhelyzetének, bér- és személyijövedelem-arányának alakulása 1975-1985 között; a hosszú távú célkitűzések | 293 |
| A közlekedési vállalatok bevételei, a közlekedési tarifapolitika fő vonásai | 298 |
| A vállalati bevételek és főbb jellemzőik | 298 |
| Devizakitermelés a közlekedésben | 300 |
| A közlekedési tarifák és szerepük | 301 |
| A közlekedés árrendszere és árkiegészítési rendszere | 304 |
| Belföldi és nemzetközi díjszabások | 307 |
| A közlekedési tarifarendszerünk fejlődése | 311 |
| A közlekedési vállalatok termelési értékének és bevételének alakulása 1975-1985 között | 319 |
| Költséggazdálkodás a közlekedésben | 321 |
| A közlekedési költségekkel kapcsolatos elméleti megfontolások | 321 |
| A költségek összetevői a közlekedési vállalatoknál | 324 |
| A költségek szerepe a nyereségérdekeltségi rendszerben | 327 |
| A költségcsökkentés főbb lehetőségei a közlekedésben | 327 |
| Önköltségszámítási módszerek | 332 |
| A közlekedési vállalatok költségalakulása 1975-1985 között | 334 |
| Gazdasági eredményesség és hatékonyság a közlekedésben | 336 |
| Alapfogalmak | 336 |
| Népgazdasági, ágazati, vállalati hatékonyság | 336 |
| Önköltség | 340 |
| Jövedelmezőség | 342 |
| Eszközhatékonyság | 343 |
| Az élőmunka termelékenysége | 345 |
| Beruházáshatékonyság | 350 |
| Komplex hatékonysági mutatók | 353 |
| Irodalom | 358 |
| Tárgymutató | 360 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.