A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közlekedésre nevelés

Jegyzet az óvodai közlekedési szakreferensek számára

Szerző
Lektor

Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet-Országos Közlekedésbiztonsági Tanács
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 56 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Világszerte tapasztalható az, hogy a motorizáció elterjedésével, valamint az urbanizáció növekedésével a közlekedési balesetek száma is növekszik. Ennek a negatív tendenciának a csökkentése,... Tovább

Előszó

Világszerte tapasztalható az, hogy a motorizáció elterjedésével, valamint az urbanizáció növekedésével a közlekedési balesetek száma is növekszik. Ennek a negatív tendenciának a csökkentése, visszaszorítása érdekében két területen lehet és kell sokat tenni. Egyik a közlekedési környezet megfelelő kialakítása, másik a közlekedésre nevelés.
A közlekedési környezet megfelelő kialakításával kapcsolatban Sandels svéd professzornő megállapítását vehetjük alapul, mely szerint "könnyebb a környezetet az emberekhez alakítani, mint az embert a mai közlekedési környezethez (ahol lehet a gépjármű és a gyalogosközlekedés szétválasztására kell törekedni)". Ezt a megállapítást a külföldi és a hazai tapasztalatok egyaránt alátámasztják. Valóban lehet csökkenteni a közlekedési baleseteket átgondoltabb várostervezéssel, jobb forgalomszervezéssel (pl. kétszintes kereszteződések, aluljárók építése, az oktatási intézmények, a játszóterek forgalomszervezési szempontból célszerű elhelyezése, a járda melletti parkolók megszüntetése, stb.). Azonban ez nagyon hosszú, költséges folyamat és közel sem képes megoldani a régebbi települések minden problémáját. Vissza

Tartalom

A közlekedési szakreferensek feladatai 3
A közlekedésre nevelés alapkérdései 6
A helyes közlekedéshez szükséges képességek 8
A közlekedési ismeretek kialakítása 9
A közlekedésre nevelés érzelmi, erkölcsi-akarati vonatkozásai 9
Az óvodai közlekedésre nevelés cél- és feladatrendszere 12
Az óvodás korú gyermek közlekedésével, közlekedésre nevelésével kapcsolatos pszichofiziológiai sajátosságok 14
A helyes közlekedéshez szükséges képességek és készségek kialakítása 21
A közlekedési ismeretek oktatása 25
A 3-6 éves gyermek ismeretszerzésének útja és a közlekedési ismeretszerzés 25
A játékosság a közlekedési ismeretek oktatásában 27
A fokozatosság a közlekedési ismeretek oktatásában 29
A koncentráció érvényesítése a közlekedési ismeretek oktatásában 30
A közlekedési parkok helye és szerepe a közlekedésre nevelésben 33
A közlekedési oktatás-nevelés információhordozói 36
A helye közlekedéshez szükséges érzelmi, erkölcsi-akarati tulajdonságok kialakítása 41
A szülők bekapcsolása a közlekedésre nevelésbe 44
Az óvodai közlekedésre nevelés hatásrendszere 48
Felhasznált és javasolt irodalom jegyzéke 49
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv