1.035.125

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A neveléstudomány szaknyelve

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 107 oldal
Sorozatcím: A pedagógia időszerű kérdései külföldön
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 12 cm
ISBN: 963-170-649-4
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52401/40.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"Gondoljunk a számonkérés nemrég lezajlott hazai vitájára! Az impressziók és a gyakorlati javaslatok közkeletűek voltak - ezért is vertek akkora visszhangot -, de mondanivalók annyira nem új, hogy többnyire már a diákifjúság előtt is nyilvánvalónak tűnt. Újat ezen a téren is csak olyan vizsgálat hozhat, amely egybeveti a különféle számonkérési módok eredményességét. De mikor jutunk el eddig, ha a vitapartnerek még magát a "számon kér" kifejezést is különféleképp értették?
A pedagógia nyelvéről kezdett - és a pedagógiai sajtóban meg-megújuló - eszmecserében azokkal tartok, akik szerint a szaknyelv kérdése tudományos téma. A jelen írás a vita felszíne alatt húzódó filozófiai és kutatás-módszertani problémákra szeretné felhívni a figyelmet. A szaknyelvvel kapcsolatos nehézségek az angol-amerikai pedagógiában váltak nyilvánvalóvá, ahol a neveléstudomány terminológiája bizonyos történeti okokból a szokottnál jóval nagyobb hangsúlyt kapott. Ezért azokat a polgári - elsősorban angolszász... Tovább

Fülszöveg

"Gondoljunk a számonkérés nemrég lezajlott hazai vitájára! Az impressziók és a gyakorlati javaslatok közkeletűek voltak - ezért is vertek akkora visszhangot -, de mondanivalók annyira nem új, hogy többnyire már a diákifjúság előtt is nyilvánvalónak tűnt. Újat ezen a téren is csak olyan vizsgálat hozhat, amely egybeveti a különféle számonkérési módok eredményességét. De mikor jutunk el eddig, ha a vitapartnerek még magát a "számon kér" kifejezést is különféleképp értették?
A pedagógia nyelvéről kezdett - és a pedagógiai sajtóban meg-megújuló - eszmecserében azokkal tartok, akik szerint a szaknyelv kérdése tudományos téma. A jelen írás a vita felszíne alatt húzódó filozófiai és kutatás-módszertani problémákra szeretné felhívni a figyelmet. A szaknyelvvel kapcsolatos nehézségek az angol-amerikai pedagógiában váltak nyilvánvalóvá, ahol a neveléstudomány terminológiája bizonyos történeti okokból a szokottnál jóval nagyobb hangsúlyt kapott. Ezért azokat a polgári - elsősorban angolszász - pedagógiai vitákat ismertetem, amelyeknek eredményei vagy kudarcai a marxista neveléstudományban a szaknyelvről kibontakozó eszmecsere szempontjából tanulságosak lehetnek". - írja bevezetésképpen a szerző. Vissza

Tartalom

Bevezetés5
A nyelvi-logikai analízis mint pedagógiatörténeti jelenség11
A neveléstudomány változásai12
Mi a "filozófiai" analízis"?21
A nyelvi-logikai analízis kezdetei a pedagógiában28
A nyelvi-logikai analízis mint neveléselméleti probléma39
Nevelésfilozófia "új hangszerelésben"39
Tudomány-e a pedagógia?45
Módszer vagy világnézet?55
A nyelvelemzéstől a tudomány etikájáig61
A nyelvi-logikai analízis mint neveléstudományi módszer70
Pedagógiai metaforák71
Pedagógiai jelszavak76
Pedagógiai meghatározások83
Pedagógiai fogalmak88
A nyelvelemzés lehetőségei és korlátai a marxista pedagógiában94
Irodalom103

Kozma Tamás

Kozma Tamás műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kozma Tamás könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv