| Aczél György: Az állami oktatás helyzetéről. (Előadói beszéd a Központi Bizottság 1972. június 14-i ülésén) | |
| A határozat végrehajtása közös feladat (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás - Előadói beszéd) | |
| Zárszó (Országos Közoktatáspolitikai Tanácskozás, 1972. szept. 20.) | |
| Az oktatásügy fontos társadalmi, politikai kérdés (Oktatásügyünk helyzete és távlatai) | |
| Akácz László: A szegedi munkaiskola | |
| Albert Antal: Igazgatói mandátumok? (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Arató Ferenc: Meddig ér a takaró? Tűnődés iskolai könyvtár ügyben | |
| Baka Andrásné: Sértett nyugdíjasok | |
| Bakony Pál: A tanári szabadság | |
| Balázs Árpád: Iskolamesterek jogai és kötelességei (Örökség) | |
| Balázs Mihály: Ajtócsapkodásért egy forint (Napló) | |
| Határozat után - nevelési értekezlet előtt | |
| Az iskola a társadalmi élet gyakorlóterepe (Tanár és diák a szocialista iskolában) | |
| Kik mennek úttörőtáborba? Pedagógiai napok a törökszentmiklósi járásban (Napló) | |
| Baranyai József: Az igazgatói munka becsületéről (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Barátságunk krónikája (Nemzetközi Tanácskozás Budapesten) | |
| Bartáné Czéhmester Erzsébet: Mindennapos boldogság (Magunk között) | |
| Bán Ervin: Kartársak vagyunk? (Piros tintával) | |
| Továbbtanuló pedagógusok | |
| Bánfalvi József: Gondolatok az órarendről | |
| Beke György: Koós Ferenc | |
| Bodrogi Tibor: Az ausztráliai-óceániai művészet (Ősi kultúrák) | |
| Boglár Lajos: Az indián "magaskultúrák" művészetéről (Ősi kultúrák) | |
| Bognár Tas: Idegen nyelvek a pedagógusképző intézményekben | |
| Tanítóképzés az orosz nyelvoktatás szolgálatában | |
| Pedagógusjelöltek Országos Találkozója (Pécs, 1972. május 10-11.) | |
| Bokor Péter: Tanártípusok és demokratizmus (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Bozóky Éva: Arcok (Magunk között) | |
| Egy régi "női téke" és gyűjtője (Magunk között) | |
| Az együttműködés példája | |
| Leveleinkből (Magunk között) | |
| Mutacizmus (piros tintával) | |
| Bozóky Éva: Egyedülálló anyák Óbudán (Magunk között) | |
| A könyv betör az iskolába (Balatoni Beszélgetések, 1972) | |
| Magunk között | |
| Meditáció a szülők parlamentje után (Magunk között) | |
| Történetek (Magunk között) | |
| Zenélő otthonok (Magunk között) | |
| Bozsó Jánosné: A körzetesítés eredményei és buktatói (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
| Bölcs István: "Hangadók" Pápán | |
| Kísérlet-oktatás-ítélet | |
| Mennyi is a tíz esztendő? | |
| Szép gyermekkor - de kinek mi szép? | |
| Brestyánszky Ilona: Az ékszer is nevel (Magunk között) | |
| Budapest centenáriuma (Ajánlások az iskolai megemlékezésekhez) | |
| Buga László: Prédikátor-betegség (magunk között) | |
| Burgert Róbert: Nagyobb társadalmi rangot az oktatásügynek (Az oktatásügy helyzete és távlatai) | |
| Cevgee, N.: Mongólia a számok tükrében (Szurgan Humuuzsuulegcs, Ulánbátor) | |
| Csáki István: Az általános iskolák fejlesztése a legsürgősebb feladat (Az oktatásügy helyzete és távlatai) | |
| Császár Jenőné: Napirenden az anyanyelvtanítás | |
| Csulák Mihály: Egy ötlet az irodalomtanítás korszerűsítéséhez | |
| Daróczky Sándor: Iskola - a demokrácia gyakorlóterei (A nevelőtestületi értekezletek tapasztalataiból) | |
| Országos helyzetkép (szélesítjük a világnézetünk alapjai oktatását) | |
| Társadalmi-közéleti nevelés a kollégiumban | |
| Demokratizmus és felügyelet - Nyilatkozatok az iskolai ügyvitelről | |
| Dózsa jubileum (A Dózsa Emlékbizottság irányelvei) | |
| Ecsedy Csaba: Fekete-Afrika művészete (Ősi kultúrák) | |
| Egy intézkedés margójára | |
| Egy jól működő néprajzi szakkör (képriport) | |
| Egy tanítvány hálája (Szerk.) | |
| Erdey-Grúz Tibor: Alapvető feladatunk az általános iskolai oktatás és nevelés színvonalának emelése (az oktatásügy helyzete és távlatai) | |
| Erdész Tiborné: Statisztikai elemzések az oktatáspolitika szolgálatában (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
| Ethei Lajos: A vezető tekintélye (Demokratizmus és felügyelet) | |
| É. Kiss Sándor: "Derecskei aranyak" | |
| Faludi Szilárd: Mindennapi munkánk távlatai | |
| Faragó László: Minden iskolában közügy - Gondolatok a 3. sz. módszertani levélhez | |
| Faragó Magdolna: Komplex szakkör (Az egyenlő esélyekért) | |
| Farsang Árpád: Mit tudnak ifjúsági énekkaraink? | |
| Félix Ferencné: Hozzászólás (Országos Közoktatáspolitikai Tanácskozás) | |
| Ferge Zsuzsa: A társadalmi struktúra és az iskolarendszer öszefüggései (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
| Flamm János: Tábla a ház falán | |
| Fonay Tibor: Az élő könyv | |
| Másnak háza táján | |
| A Fővárosi Főügyészség levele | |
| A Fővárosi Pedagógiai Intézet évfordulója | |
| Füle Sándor: Pedagógia szak a tanárképző főiskolán | |
| Gazsó Ferenc: A közoktatási rendszer mobilitási funkciói (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
| Gábor István: Nyugalom az iskolában | |
| Gáspár László: A pedagógiai kutatás iskolai lehetőségeiről - őszintén (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
| Gergely Mihályné: Az ifjúsági felügyelő naplójából | |
| Gosztonyi János: Gondjaink ellenére derűsen tekintünk a magyar közoktatás holnapjára | |
| Neveléstörténeti értékeink védelmében | |
| Válaszol a minisztérium | |
| Gyimesi Lajosné: A pedagógus elkötelezettje a társadalmi rendszerünknek (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
| Győri György: Budapesti napközis táborok | |
| Három találkozó | |
| Hogyan válasszuk az igazgatókat? (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Iskolák és könyvtárak | |
| A munkaerő gazdálkodás buktatói | |
| Otthonosabb otthonokat | |
| Hajdú Károly: A bérrendezés margójára | |
| Harsányi István: Hiúság vására (Retikül) (Magunk között) | |
| Harsányi Zoltán: A tankönyvekről és tankönyvkritikáról | |
| Heinrich Heine születésének 175. évfordulója (ajánlások az iskolai megemlékezésekhez) | |
| Herczeg Mátyás: A vezetés egyszemélyi (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Hont János: Céljaink összhangban vannak reális lehetőségeinkkel (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
| Az ifjúság kongresszusa (KISZ VIII. kong.) | |
| Ilku Pál: Az oktatásügy dolgozóinak feladatai a KB határozatának végrehajtásában (Országos Közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
| Összefogott munkával a határozat végrehajtásáért (Oktatásügyünk helyzete és távlatai) | |
| Illyés Bálint: Az igazgatás új mechanizmusa (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Illyés Gyula: Az iskoláról, az ifjúságról és nevelésről | |
| Imolya Imre: Karádi tanár úr | |
| Imrecze Zoltánné: Iskolatelevízió | |
| A 8. osztályos matematikaadás (Iskolatelevízió) | |
| Interscola '72 | |
| Irányelvek az általános iskolai tananyag csökkentéséhez (Művelődésügyi Minisztérium) | |
| Irányelvek a tananyag csökkentéséhez | |
| Az iskolai élet demokratizmusáról, a felügyeletről és az ügyvitel korszerűsítéséről (Művelődésügyi Minisztérium munkabizottsága) | |
| Jakus Lajos: Petőfi Selmecbányán | |
| Jávori Béla: Bakot lőttünk? A Somogyi Néplap cikke (1972. júl. 19.) | |
| Jedlicska Gyula: Reális, időtálló határozat született (Oktatásügyünk helyzete és távlatai) | |
| Jeney Lajos: Iskolaépítés Magyarországon (1968-1971) (Az iskola épülete) | |
| Kádár János: Az oktatás fejlesztése - közügy | |
| Kálmánchey Tibor: És a tanulóifjúság? (demokratizmus és felügyelet) | |
| Kálmán György: Az alsó fokú oktatás, 1-2. (Oktatásügyünk helyzete és távlatai) | |
| Karlovitz János: A demokratizmus buktatói (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Az óvodáról a középiskolai tanár szemével | |
| A pedagógusnők védelmében (Piros tintával) | |
| Porosodó rendeletek nyomában | |
| Katamics Sándor: A társadalmi fejlődés szerepe az iskolafejlesztésben (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
| Kecskés András: Mire jó az irodalom? | |
| Kelemen Elemér: A felügyeletről (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Kelemen Ottóné: A demokratizmus követelmény is (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Kerékgyártó Imre: Tekintély és korszerűség | |
| Kisbalázs György: Bíráljon-e a beosztott? | |
| Még egyszer Zala | |
| Nógrádi helyzetkép az általános iskolákról | |
| Rendhagyó nyári tábor (Olvasótáborok) | |
| Több figyelmet az igazgatói munka ellenőrzéséről (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Kiss Gy. Csaba: A honvédelmi-hazafias nevelés közös feladat | |
| Nemzetközi tanácskozás az óvodai nevelésről | |
| Szeptembertől: Óvónőképző szakiskolák | |
| Tanácskozás a szocialista hazafiaságról | |
| Kiss Istvánné - Makay Gusztáv: Száz év a tanárképzés szolgálatában (A Trefort utcai gyakorló iskola jubileumára) | |
| Kiss Zoltán: Az igazgató kizárólag bukni "jogosult"? (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Kisváradi Éva: Diákokkal a színházban | |
| A közéletiségre nevelés | |
| Osztályfőnöki gondok a szakközépiskolában | |
| Kocsis József: Jog, hatáskör, felelősség (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Komoróczy Emőke: Az alakító emberért | |
| Koren István: Válasz Páhán István cikkére | |
| Kotnyek István: A balatonfüredi szeretetház (Örökség) | |
| Kovalovszky Miklós: Nyelvheti vetélkedő, tanulságokkal (Anyanyelv, matematika, irodalom) | |
| Kovács Ferenc: Gyermek vagy felnőtt? | |
| Kovács Imre: Budapesti tapasztalatok és tervek (Szélesítjük a világnézet alapjai oktatását) | |
| Egyiptom művészete (Ősi kultúrák) | |
| India művészete (Ősi kultúrák) | |
| Kovács Lajos: Zala megyei tapasztalatok | |
| Kovács Máté (1906-1972): Nekrológ | |
| Kovácsné Virág Márta: Akik nem kerültek be | |
| Kovács Szilvia: Pedagógiai kísérlet a Danuvia Gorkij Művelődési Központban | |
| Kozma Tamás: Jövőkutatás | |
| Kósa László: 350 éves a nagyenyedi kollégium (Örökség) | |
| Köszöntjük a 70 éves Illyés Gyulát | |
| Közlemények Katona Éva Élet és Irodalom 1971. nov. 27-i számában megjelent Fegyelmi ügy c. cikkéhez (Művelődésügyi Minisztérium Közoktatási Főosztály) | |
| Kővágó László: A nemzetiség oktatásügyről | |
| Krivanek Vilmos: Mi így csináltuk. A differenciálás buktatói és járható útjai | |
| Kronstein Gábor: Oktatásügyünk helyzete és távlatai - ajánló bibliográfia | |
| Kurth, W.: Az iskola a való élet modellje (Tanár és diák a szociális iskolában) | |
| Iskolaügyünk a pártkongresszus után | |
| Laczkó András: A beilleszkedés nehézségei (Demokratizmus és felügyelet) | |
| László Andrásné: Óvodafejlesztés Csepelen | |
| Lázár György: A szakképzés fejlesztésében is a fő feladat a minőségi színvonal emelése (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
| Leveleinkből (Siklósi Pálné levele) (Magunk között) | |
| Lóránd Ferenc: Töprengés a szeretetről | |
| Töprengés a bizalomról | |
| Töprengés a hanyagságról | |
| Lőcsei Pál: Suba a subához? Beszélgetés a párválasztási gondokról | |
| Lőrincz Lajos: Az iskolatanács szerepe (Demokratizmus és felügyelet) | |
| A Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottságának 1972. június 15-i határozata az állami oktatás helyzetéről és fejlesztésének feladatairól | |
| Majoros József: Fakultatív irodalomoktatásunk első évéről | |
| Maróti Andor: Felnőttoktatás és népművelés az egyetemen | |
| Márton László: Emlékezés egy elfelejtett tankönyvíróra | |
| Mártha Ferenc: A felsőoktatás korszerűsítéséről (Az oktatásügy helyzete és távlatai) | |
| Medvegy Antal: Bizalom és dokumentáció - a visszhang még nem összhang (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Mezei Gyula: A pedagógusok munkaköri kötelezettségéről (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
| Mészáros István: Valóban magyar ember volt Comenius? | |
| Mészáros Júlia: A tárgyi feltételek javítása döntő kérdés (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
| Mihalcsó Miklós: Dózsa-emlékülés az Akadémián | |
| Miklósvári Sándor: Egységes általános iskola - egységes tanárképzés (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
| Mohács Lívia: Érettségi találkozó | |
| Monigli István: Oktatásfejlesztés és kutatás (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
| Munteanu, A. D.: Az oktatás-nevelés távlatai Romániában (Tribuna Scolii, Bukarest) | |
| A művelődésügyi miniszter levele az első osztályosok tanévvesztésének csökkentéséről | |
| Nagy Istvánné: Ilyen is megtörtént (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Nagy László: Szakközépiskolai gondok és teendők (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
| Nándory, E.: Ahol meghosszabbítják a gyermekkort (Tanár és diák a szocialista iskolában) | |
| Új szakasz előtt a szlovák oktatásügy | |
| Novák, V.: A hatékonyabb eszmei-politikai nevelésért | |
| A pedagógus az ifjúsági mozgalomban (Tanár és diák a szocialista iskolában) | |
| Nyerges Béla: "Borzalmas tapasztalatok", avagy akikből hiány lesz | |
| Nemleges jelentés - indoklással (Piros tintával) | |
| Nyilas Dezső: Egy lépés a koszerű nevelőiskola felé | |
| Orbók Endre: Pedagógus a televízióban | |
| Országos közoktatáspolitikai tanácskozás | |
| Ódor Lászlóné: Az igazgató és a kritika (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Ónody Éva: "Mert e pálya hiányzik" | |
| Parfjonova, N. M.: Kulcskérdés a pedagógus személyisége (Tanár és diák a szocialista iskolában) | |
| Pataki Ferenc: Az iskola - ifjúságunk életmódja (Tanár és diák a szocialista iskolában) | |
| Páhán István: Megjegyzések a tanszerellátásról | |
| Pálmai Kálmán: A nyilvánosság felelőssége (Nyitott ablak) | |
| Széthulló értékek (Nyitott ablak) | |
| Tanárokról, diákokról (Nyitott ablak) | |
| Pásztor Bertalan: A forradalmár - mai diákok tudatában (egy felmérés tanulsága) | |
| Igazgatótípusok (demokratizmus és felügyelet) | |
| Pásztor Emil: Hazafiság és helyi hagyományok | |
| A jó tanár holtig tanul - az utólagos óraelemzésről | |
| Minél hosszabb mondat? (Piros tintával) | |
| Mit tehetnénk a Tar Évákért | |
| Szeretett anyanyelv - száraz nyelvoktatás | |
| A pedagógiai lapok főszerkesztőinek nemzetközi tanácskozása. Budapest, Pécs (Képes összeállítás) | |
| Pávics György: Tapasztalatok a délszláv nyelv oktatásában | |
| Pesti János: "Rólunk van szó!" - De hogyan? | |
| Petőfi Sándor születésének 150. évfordulója (Ajánlások az iskolai megemlékezésekre) | |
| Petró András: Megérdemlik a nagyobb figyelmet! (A megyei és járási hivatalok oktatásügyi dolgozóiról) | |
| Péter Imre: Iskolai képzőművészeti kiállítás | |
| Pirisi Jánosné: Értelmezzük egységesen a határozatot (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
| Rácz Székely Győző: Jubileum a Medve utcában (Örökség) | |
| Katedrák között ingázók (Magunk között) | |
| Rádics Károly: Igaza van-e az ügyésznek? | |
| Ruffy Péter: Budapest | |
| Sándor Györgyné: Milyen ember az igazgató (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Sári Gusztáv: Igazgató és felügyelet (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Schelken Gusztáv: Egy tanító naplójából (Németh Ferenc, 1835-1916) | |
| Sebesi Lászlóné: Az igazgatói poszt nem atyai örökség (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Sereges József: Jobb együttműködést az üzemekkel (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
| Sereg József: A vezetői tekintélyről (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Simon Gyula: A Magyar Pedagógiai Társaság küldöttközgyűléséről | |
| A nevelésügy munkásaira támaszkodva (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
| Sipos Gyuláné: Sport és testnevelés | |
| Somos Lajos: Matematika és orosz nyelvi speciális szakkörök (Az egyenlő esélyekért) | |
| Statisztikai adatok (közoktatásunk helyzetéről) (Összeállította a Központi Statisztikai Hivatal) | |
| Stolmár László: Emlékezés Jovicza Ignác Sándorra | |
| Surányi Béla: A történelem a bélyegeken | |
| Svád Antal: Az iskolai élet demokratizmusáról és az ügyvitel ésszerűsítéséről (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Szabó Imréné: Önálló munkával önálló embereket nevelni (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
| Szabó Lászlóné: Szeptemberben indul a középiskolai kémia az iskolatelevízióban | |
| Szabó Mihály: Jobb pályairányítást a nevelőotthonokban | |
| Szalai József: Oktatástechnikai Bizottság a pedagógusképző intézményekben | |
| Szalatnai Rezső: Mikszáth Kálmán diákhelyei (Az író születésének 125. évfordulójára) | |
| Szalay András: A korszerű természettudományos műveltségért | |
| Szalóki László: Általános felügyelet és szakfelügyelet (demokratizmus és felügyelet) | |
| Szarka József: Gondolatok a pedagógiai kutatásokról | |
| Túlterhelés, diákélet, továbbképzés (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
| Válasz a hozzászólásokra (A kutatás és az oktatáspolitika szolgálatában) | |
| Szczepanski, J.: Összefoglaló a munkásságról | |
| Szebenyi Péter: Vetélkedő - új módszerekkel | |
| Székely Károly: Nincs gazdája a feladatoknak (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Szíjártó Endréné: És az igazgatók? (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Szilanova, M.: Bulgária iskolareform előtt | |
| Kedvező társadalmi közeget a tanulásnak (Tanár és diák a szocialista iskolában) | |
| Szlatényi Béla: Felmentés helyett "könnyített" testnevelés | |
| Szoboszlay Béla: Felmentés helyett "könnyített" testnevelést! | |
| Ötvenéves a csepeli kisegítő iskola | |
| Szuromi Pál: Mennyit érünk? (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Szűcs Istvánné: Az oktatás fejlesztése az ifjúság ügye, érdeke és feladata is (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
| Takács Imre: A beosztott: munkatárs (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Tanár és diák a szocialista iskolában - A szocialista országok pedagóguslapjainak tanácskozása (Összeállította: Kozma Tamás és Székely Tamás) | |
| Tatár Katalin: Elfogadjam? Ne fogadjam? (Magunk között) | |
| Torma Győző: Holdjármű az órán | |
| Tóth András: A felügyelet feltételei (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Tóth László: A heti órák egyenletesebb eloszlásáért | |
| Tóth László: Öltözködés, erkölcs, nevelés | |
| Tölgyesi József: Lakásépítési kölcsön helyett gépkocsivásárlási akciót a tanyai pedagógusok részére (Országos közoktatáspolitikai tanácskozás) | |
| Török Bálint: Követelőznek? (Piros tintával) | |
| Trencsényi László nyilatkozata | |
| A túlterhelés csökkentéséről (Művelődésügyi Minisztérium) | |
| Tüskés Tibor: "Milyennek szeretném látni az irodalomtanításunkat?" (egy ifjúsági ankét tanulságai) | |
| Üdvözöljük a negyedszázados Pajtást | |
| Vajó Péter: A közoktatás távlati fejlesztéséért (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
| Vajthó László: "Jaj, már megint dolgozatírás!" | |
| Varga Éva: "Anyja foglalkozása tanár" | |
| Varga Károly: Indulat nélkül (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Varga Tamás: Matematika kicsi kortól (Nemzetközi matematikaoktatási tanfolyam, Budapest) | |
| Varsányi Péter: "E kísérletre a pedagógia története is joggal tarthat igényt" (Felügyelői feljegyzések Németh László óráiról) | |
| Vati Papp Ferenc: Dráma, védett korban | |
| Iskolák és tanácsok | |
| Szabolcsi összegezés (Cigánytanulók) | |
| Ügy a szemétkosárban | |
| Véghelyi József: Mi lesz veled, magatartási osztályzat? | |
| Zalka György: Az igazgatóhelyettes | |
| Zengő Mihály: Az igazgatók védelmében (Demokratizmus és felügyelet) | |
| Zibolen Endre: A tennivalók súlyosabbak és számosabbak (A kutatás az oktatáspolitika szolgálatában) | |
| Zsolnai József: Van-e kis hiba? | |
| Zánka - Úttörőváros | |
| Wallinger Endre: Korhatár | |
| Welker Ottó: Gondolatok a tanulók minősítéséről | |
| Wojciechowski, K.: Hogy az iskola vonzóvá váljék (Tanár és diák a szocialista iskolában) | |
| Időszerű oktatáspolitikai kérdések (Glos Nauczycielksi, Varsó) | |
| Szeminárium | |
| Babodi Béla - Földes Klára: Pályairányítás és pályaválasztás a nevelőotthonokban | |
| Bán Ervin: A magyartanár és az idegen nyelvek otthona | |
| Báthory Zoltán: Az olvasás üteme, megértése és hibái (Egy nemzetközi pedagógiai kutatóprogram eredményeiről) | |
| Bölcs István: Töprengés az értékről és az ítéletről | |
| Bujdos László: Hogyan használjuk a nevelési tervet? (Az osztályfőnök műhelye) | |
| Fábián Gyula: Hétköznapi látogatás egy általános iskolában (A szakterem rendszerű iskolák első tapasztalataiból) | |
| Főző Jenő: Áttérés a teljes kabinet rendszerű oktatására (A szakterem rendszerű iskolák első tapasztalataiból) | |
| Használjuk-e a teljesítményszint-mérést a pedagógusbérek differenciálására? (Szerk. megjegyzése) | |
| Hompó Ferenc: Programozott nyelvtanítás részben osztott iskolában (Kísérletezés a pedagógiában) | |
| Illyés Bálint: Egy iskolai könyvtári életrajzából | |
| Justhné Kéri Hedvig: Az írás- és olvasástanítás újszerű kapcsolatai | |
| Kakucsi Géza: Tizenévesek a felnőttoktatásban | |
| Lénárd Ferenc: Differenciált oktatás korszerű módon | |
| Majoros József: Irodalom-tagozatos osztály - fakultatív alapon (Kísérletezés a pedagógiában) | |
| Morvay István: Polgári iskolai reformtervek | |
| Oláhné Erdélyi Mária: Hogyan próbálták megreformálni a matematikatanítást a századfordulón? | |
| Orosz Sándor: Témazáró tudásszintmérés a gyakorlatban | |
| Pásztor Béla: Iskolai táblák - beépített szekrények (A szakterem rendszerű iskolák első tapasztalataiból) | |
| Petró András: Az iskolai élet demokratizmusáról | |
| Róna Borbála: Frissítő tornapercek | |
| Szebenyi Péterné: A gimnáziumi kísérleti etikaoktatás tapasztalatai a kísérletező tanárok szemszögéből | |
| Szabolcsi József: Hogyan tudnak olvasni az ötödikesek? | |
| Szabó László: Az általános iskola tartalékai | |
| Szabó Tibor: Amíg megtanulunk írni (Egy kis írástörténet) | |
| Szuromi Pál: Értelemfejlesztés és vizualitás | |
| Váradi János: Legyen szülői fogadószobánk! (A szakterem rendszerű iskolák első tapasztalataiból) | |
| Véghelyi József: Egésznapos nevelés a gimnáziumban | |
| Vörös János: Milyen kabineteket szervezzünk? (A szakterem rendszerű iskolák első tapasztalataiból) | |
| Zsigárdi Györgyi: Kirakatmunka? | |
| Látóhatár - továbbképzés | |
| Ágoston György: A nevelés fő feladatainak rendszere | |
| Faludi Szilárd: Időszerű tantervelméleti kérdések | |
| Gáspárné Zauner Éva: Az iskolaérettség problémái | |
| Időszerű tantervelméleti kérdések - Kérdések, vélemények | |
| Kálmán György: A pedagógiai kísérletekről | |
| Kozma Tamás: Teljesítmény és iskolai színvonal | |
| Miklósvári Sándor: A pedagógusképzés és a távlatok | |
| Petró András: Kérdőjelek az első osztályban | |
| Szende Aladár: Megújuló anyanyelvi nevelésünk | |
| Tánczos Gábor: A szülői szabad szombat és az iskola | |
| Vargha Balázs: Anyanyelvi nevelésünk bajai (Megújuló anyanyelvi oktatásunk) | |
| Welker Ottó: Merre tarta a gimnázium? | |