| Oktatáspolitikánk fő kérdései | |
| Csontos Magda: Kötelességünk boldoggá tenni a gyermekeket. Beszélgetés Szűcs Istvánnéval a novemberi nevlési értekezletekről | |
| Gosztonyi János: Az oktatás - közügy | |
| Gosztonyi János: Tanévnyitó beszéd Horvátzsidányban | |
| Kádár János: A szocializmust építő magyar nép értékeli a fiatalok munkáját | |
| Kornidesz Mihály: Az oktatás és nevelés korszerűségét az egész társadalom figyelemmel kíséri | |
| Maróthy László: Tetterős embereket akarunk nevelni | |
| Az oktatás ötéves terve egységet, tudatosságot igényel a szemléletben és a cselekvésben. Interjú Polinszky Károly miniszterrel | |
| Polinszky Károly: (Levél) a tankötelezettség teljesítéséről. Valamennyi általános iskola igazgatójának, tanítóinak, tanárainak | |
| Polinszky Károly: A tanulók cselekvő részvétele nélkül nem lehet korszerűen nevelni | |
| Szűcs Istvánné: A tettek beszéltek és beszélnek. 30 éves a magyar úttörőmozgalom | |
| Welker Ottó: Az új tantervek elé | |
| Tantervi tervezetek | |
| Irodalom. Általános iskola 5-8. osztály | |
| Irodalom. Gimnázium I-IV. osztály | |
| Történelem- állampolgári ismeretek. Általános iskola 5-8. osztály | |
| A történelem és társadalmi ismeretek. Gimnázium I-IV. osztály | |
| Cikkek, riportok, tanulmányok | |
| Abaházi Richárdné: A felelősök félelme | |
| Adrián Emil: "Óhaja nem volt megvalósítható" | |
| Ambrus András: "Használni akartam- nem tündökölni" | |
| Milyen legyen a továbbképzés? | |
| Appel György: Hogyan használjuk az eszközöket? | |
| Az újítómozgalomról | |
| Átányi Horváth László: Kényelmes osztályfőnök | |
| Segítőtársaink az uttörők | |
| Váratlan programok | |
| Bagi Aranka: Jellemző jellemzések | |
| Bakonyi Béla: A szakmunkástanulók beiskolázásáról | |
| Bakonyi Pál: Iskolakísérletek. Miért van szükség rájuk? | |
| Iskolakísérletek. Milyen segítségre várnak? | |
| Balázs Béla: Naptár | |
| Balázs Györgyné: Mit bizonyítanak a kísérletek? | |
| Balázs Mihály: Egységes szemlélettel. Megjegyzések a cigánykérdéshez | |
| Bali István: A főiskolák figyelmébe | |
| Ballér Endre: Tanterv vagy pedagógiai program? | |
| Balogh Ödön: Töprengés a karzaton | |
| Balogh Zoltán: Matematikai tankönyvek mérlegen | |
| Baracs Ágnes: Iskolarendszer és fejlesztési tendenciák Franciaországban | |
| Baráz Miklós: Milyen ne legyen az igazgató? | |
| Barta György: A Föld alakja és gravitációs tere | |
| Bálint József: Bérlettel sem egyszerű | |
| A jót is nehéz elfogadtatni | |
| A nyelvtan jelentősége | |
| Pedagógusok földje | |
| A tanulók megbízatásairól | |
| Bánhegyi László: Néhány szó a takarékosságról | |
| Báthory Zoltán: Pedagógiai céljaink és az általános iskola | |
| Bellay László: A fejlődési különbségek figyelembevétele | |
| Beresnyák József: Leszavazták a rendtartást | |
| Bergmann Erzsébet: Az iskolaérettségi vizsgálatok szükségességéről | |
| Bernáth Attila: Ne vessük el a frontális munkát | |
| Berzsenyi Dániel: A pesti magyar társasághoz (részlet) | |
| Bihari Gyuláné: A napközik jubileumán | |
| Bint Ferenc: Iskolák, padok, berendezések | |
| Bíró Ferencné - Pesti János: Források- eszközök | |
| Blatt György: Az iskolai ünnepélyekről | |
| Bodnár István: Üzenet a szemétben | |
| Bodó László: Az új tantervek elé. A felkészülés ütemterve | |
| Bognár József: Klubrendszer a felső tagozaton | |
| Öngólok | |
| Boreczky Elemér: Oktatáspolitika és iskolafejlesztés Jugoszláviában | |
| Borsányi László: A holland iskolamúzeumban | |
| Történelemtanítás és múzeum | |
| Borsos István: Akkorák-e a differenciák? | |
| Bozóky Éva: Az irodalom védelmében | |
| Bóc Imre: Az értelmes fogyasztás | |
| 400 millió taneszközökre. Egy KNEB-vizsgálat nyomán | |
| A vizsga | |
| Centgraf Károly: Baklövés | |
| Múzeumpedagógia | |
| Történelmünk irattára. Beszélgetés Dr. Kállay Istvánnal, a Magyar Országos Levéltár osztályvezetőjével | |
| Csaba György: A sejtek felismerései | |
| Csala Károly: miért és mennyire nem tudunk idegen nyelveket? | |
| Csapó Imréné: Ki az igazi pedagógus? | |
| Csák Gyula: Békés béke | |
| Csákvári József: Naplótöredék | |
| A szocialista emberkép az iskolában | |
| Cselpanova, O.: Ösztönző módszerek | |
| Csikós József: Az ifjúság kongresszusa | |
| Csiky Antal: A biztonságos közlekdésre nevelés | |
| Csoma Gyula: "Mindenki iskolája" | |
| Csongvayné Biczó Aranka: Nemcsak a családos lehet családpárti | |
| Csontos Magda: Balotaszálláson 23 százalék | |
| Béremelés az óvodában | |
| Egy pedagógiai filmsorozat ürügyén | |
| Első leckének | |
| Helgáék vitát kavartak | |
| Hiány és fölösleg | |
| Jegyzet a fővárosi tanácskozásról | |
| Kötelességünk boldoggá tenni a gyermekeket. Beszélgetés Szűcs Istvánnéval a novemberi nevelési értekezletekről | |
| Levél egy volt tanítványomhoz | |
| Ötven lány tanácskozása | |
| Sziget és iránytű | |
| Szülők bálja | |
| Tervek, jelentések, takarékosság | |
| A tévé egyeteme | |
| Csontos Magda: A filmesztétika mozija | |
| Iskolák és otthonok | |
| Új osztályozási és vizsgarend | |
| Ünnepség mélynyomással | |
| Csöndes János: Érdemes szólni | |
| Csőregh Éva: Veszélyeztetett gyermekek- lakótelepeken | |
| Csulák Mihály: Előhang a hőskölteményhez | |
| Könyv nélkül, írásban | |
| A megnyilatkozások kódolása | |
| A pályakezdők fogadása | |
| Vita helyett | |
| Daly Lenke: A felnőttoktatás "felnőttkora" elé | |
| Dezsényi László: Pesterzsébet, 1945-1946 | |
| Dobi Sándor: Felnőttoktatás az Ózdi Kohászati Üzemekben | |
| Dobó László: Egyoldalú vélemény | |
| Félbemaradt kísérlet | |
| Domonkos Sándor: Mi legyen a földdel? | |
| Testnevelés falun | |
| Dóra Zoltán: Értékeljünk egységesen | |
| Elhunyt Rózsa Éva | |
| Erdey-Grúz Tibor. 1902-1976 | |
| Esztergályi Dénesné: Történelem- közelről | |
| Falus Tamásné: Még egy szót az ünnepélyekről | |
| Faragó Klára: Baráti kapcsolatok az ifjúkorban | |
| Faragó László: Hogy kevesebb legyen a bukás | |
| A tanítókról tárgyilagosan | |
| Fábián Pál: A szaktudományok és a helyesírás | |
| Fehér István: "Üzemi baleset" az iskolában | |
| Fejes Ferenc: A mezőgazdasági szakemberképzésért | |
| Fekete Gyula: Életmű- falusi katedrán | |
| Fekete Sándor: Szerencsés nemzedék | |
| Ferge Zsuzsa: Oldható-e az iskolai merevség? | |
| Fonay Tibor: Hányféleképpen nevelünk? | |
| Kérdések és válaszok | |
| Fórizs József: A munka szerint differenciáltunk. (=Öt százalék bérfejlesztésre) | |
| Füle Sándor: Oktatástechnológiai képzés, továbbképzés | |
| Fülöp Tamásné: Film a továbbképzés szolgálatában | |
| Füst Milán: (Berzsenyi Dánielről) = 200 éve született Berzsenyi Dániel | |
| Galambos János: Aktív és passzív nyelvtudás | |
| Garzó Mária: Hallgatás a jóról | |
| Használt könyvek, új könyvek | |
| Kétféle magyar nyelv | |
| Ki kézel, ki szóval | |
| Szakkörösök a könyvesboltban | |
| Szaktantermi oktatás | |
| Ülnek a gyerekek | |
| Gábor István: Az átigazított Bánk bán | |
| Egy szem cukor | |
| Felelősség | |
| Hallgatás | |
| Hivatás | |
| Önbecsülés | |
| Réz Jeromos | |
| Szellemi értékek | |
| Szerencse | |
| Toldi | |
| Gácser József: A tankötelezettség Békés megyében | |
| Gádorné Donáth Blanka: A neveléslélektani kutatások és a nevelőiskola | |
| Gál Andrásné - Xantus Gyuláné: Osztály- órarendszer vagy évfolyam nélküli iskola? | |
| Gál Erzsébet: Az iskola nyitottsága | |
| Gánti Tibor: A Földön kívüli életről- reálisan | |
| Gáspár János - Kovács Géza: Szocialista városok együttműködése | |
| Gáspár Zsuzsa: Elsősök vagyunk | |
| Gáspárné Zauner Éva: Az iskolai felzárkóztatás szervezeti lehetőségei | |
| Gerencsér Attila: Nyelvtanulás, nyelvtudás | |
| Gergely Attila: Történelemtanítás és szociológia | |
| Gergely László: Iskolák tüdőgyógyintézetben | |
| Géczi Etelka: Emlékek az iskoláról | |
| Gombos Zsuzsa: Az orosz nyelv tanítása külföldön | |
| Gosztonyi János: Az oktatás- közügy | |
| Tanévnyitó beszéd Horvátzsidányban | |
| Gödény Endre: Vasárnapi túlóradíj | |
| Graf Rezső: Serkentő könyvek | |
| Gyömbér István: Beszélgetés helyett vizsga? | |
| A Győrffy István Kollégium fölhívása a magyar társadalomhoz a demokratikus Népi Kollégiumokat Építő Mozgalom ügyében | |
| Győri György: A csepeli tagozat. Egy főiskola budapesti részlege | |
| Dallal, tánccal, rajzkrétával. A sokoldalú személyiségfejlesztés sajátos módja egy budai általános iskolában | |
| Egy különös egyetemi kísérlet | |
| "Falukollégium" a fővárosban | |
| A gyermek önállósága | |
| Holtvágányon. Egy befejezetlen építkezés öt esztendeje | |
| Iskola felülnézetből | |
| Az iskola szerepe a társadalmi mobilitásban. Beszélgetés Gazsó Ferenccel | |
| Játék és pedagógia a Balatonnál | |
| Kinek a rokona? | |
| A könyv semmivel sem pótolható. Beszélgetés Révész Ferenccel, a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár igazgatójával | |
| Kőbányai őrjárat | |
| Látogatóban az R-20-asnál | |
| Miért éppen én? | |
| Nincs nevelés ellentmondások nélkül. Beszélgetés Kelemen László neveléspszichológussal | |
| Otthonteremtők | |
| Szovjet vendégtanórák Óbudán | |
| "Tisztelt Döntőbizottság!" | |
| Győri György: A jó nyelvi kultúra az irodalmi kultúra alapja. Beszélgetés Megyer Szabolcs Kazinczy-díjas nyugalmazott vezető szakfelügyelővel | |
| Győri György - P. Kovács Imre: A napközi otthonról. A budapesti Fazekas Mihály gyakorlóiskola napközi otthonában | |
| A szakközépiskolák helyzetéről. A Köznevelés kerekasztala a nyíregyházi Kossuth Lajos szakközépiskolában | |
| A tanulóifjúság fegyelméről. A Köznevelés kerekasztala Győrött, a Ságvári Endre Általános Iskolában | |
| Gyurkóné Miszlai Gabriella: Hogyan mentették meg a gyerekek Rózsát és Ibolyát? | |
| "Nem értek a filmhez..." | |
| Hagymásy Endréné: A logopédus jelölje ki | |
| Hajnal Árpád: Beszélgetés a békéről | |
| Hajnal Iván: Az új iskola: iskolacentrum | |
| Halász Árpád: Az elsajátítás útjai | |
| Mire legyünk büszkék? | |
| Halász László: A tanulók olvasási kultúrája a pszichológus szemével | |
| Halda Alíz: Figyelem: létezünk! | |
| Kényeztetés és követelés | |
| Kiiratkozás | |
| A lebeszélő könyvtáros | |
| Harmincéves a Társadalmi Szemle | |
| Harmincéves az általános iskola | |
| Harsányi Zoltán: Meghalt Juhász Antal | |
| Tankönyveink stílusa | |
| Hary Márta: Az újpesti munkásakadémia | |
| Hága Györgyi: Iskola pázsittal | |
| Hegedűs T. András: Fejleszthető-e az intelligencia? | |
| Nevelési problémák és nevelési magatartások | |
| Hercegi Károly: Szakmunkások az iskolapadban | |
| Hernádi Miklós: Regényirodalom és pedagógia | |
| Hetényi József: Nevelőotthoni lehetőségek | |
| Hetés Eszter: Milyen ártalmak érhetik a kisiskolásokat? | |
| Hmelnyickij, L.: Egy város összefogása | |
| Hoffmann Gertrúd: Gyermekpszichológiai munka a nevelési tanácsadóban | |
| Homonnay Szabolcs: A kémiaoktatás jövője | |
| Hopp Lajos: Az író Rákóczi | |
| Horcicková, Eva: Az oktatási és nevelési rendszer továbbfejlesztése | |
| Horváth ajtony: A mundér becsülete? | |
| Szobafogság | |
| Horváth Gabriella: Kísérletezzünk-e a neveléssel? | |
| Az olvasástanítás két módszere | |
| Horváth Jánosné: A tanár emberi példája | |
| Horváth Józsefné: Társadalmi összefogással | |
| Horváth Lászlóné: Egy könyvtárban tartott óra tapasztalatai | |
| Horváth Márton: Reformkísérleteink tanulságai | |
| Hudy Endre: "Aki dudás akar lenni" | |
| Huszonöt éves a Képes Nyelvmester | |
| Huszonöt éves az Ifjúsági Lapkiadó | |
| Az ifjúság neveléséről | |
| Illés Andrásné: Csodálkozom és irigykedem | |
| Illyés Gyula emlékei az iskoláról | |
| Illyés Gyula: Szabadság és műveltség. (Részletek a "Kiáltvány a parasztság művelődése ügyében" c. írásból) | |
| Incze Zsuzsa: Természettudományos tantárgyak szövetsége | |
| Inkei Péter: Fakultatív tanítás az iskolában | |
| Nemzetközi nevelésszociológiai munkaértekezlet | |
| "Itt kezdett kiegyenesedni bennem a lélek". Kollégisták visszaemlékezései | |
| Iván László: Zugtanítók, zugiskolák | |
| Járó Katalin - Veres Sándor: Önmeghatározás és társas pozíció | |
| Jezsovics Sarolta: Egy napközis nevelő jegyzeteiből | |
| Jókai Anna: Iskolák és különbségek | |
| Jóvér Béláné: Az új történelemkönyvről | |
| Jubileum Karcagon | |
| Juhász Károly: Szóljanak a jelöltek | |
| Juhász Sándor: Tornatermek, sportudvarok | |
| Kabainé Huszka Antónia: A koragyermekkori szocializálódás a bölcsődében | |
| Kaiser Anna: Már tudnak olvasni a cigánygyerekek | |
| Kalmár Ernő: Viselkedészavarok rendezése természetes környezetben | |
| Kamondiné Molnár Margit: A továbbtanulásról | |
| Kardos József: A pedagógusképzés helyzete és fejlesztésének feladatai | |
| Karlovitz János: A pályairányítás segédkönyvei | |
| A tankönyvek és a tankönyvkritika | |
| Kádár János: A szocializmust építő magyar nép értékeli a fiatalok munkáját | |
| Kálmáná György: Az általános iskola továbbfejlesztése | |
| Iskolahálózatunk korszerűsítése | |
| Kánya Éva: A szülők segítettek | |
| Kárpáti Andrea: Diákok az Ermitázsban | |
| Szovjet gyermeklexikon | |
| Kávássy Sándor: Példaképem: Szabó István | |
| Kéri Henrik: A kémiaoktatás jövője | |
| Kirova, Mária: A kongresszus a nevelésről | |
| Kis Géza, K.: Egy elsős apa kalandjai | |
| Kiskun Farkas László: Ábrándozás a "hangos iskoláról". A hangtár-ügy ürügyén | |
| Kispesta István. 1918-1976 | |
| Kiss Albertné: Stílusunk romlása | |
| A tanár szabadsága | |
| Kiss Árpád: Iskola, osztály, osztályharc. Egy francia marxista neveléstudós könyvéről | |
| Kiss Elemér: Az iskola nevlési rendszere | |
| Kiss Ferenc: Hogyan szemléltetek? | |
| Saját erőből | |
| Kiss Géza: "Érted haragszom, nem ellened" | |
| Kiss György Mihály: Technikai fegyvertár- kis hibával | |
| Kiss József: Nevek a tablón | |
| Kiss Lászlóné - Nagy Attiláné: Az érem másik oldala | |
| Kiss Zoltán: Pillanatfelvétel | |
| Kocsis József: Az iskola igazgatása és a munkaközösségek | |
| Az iskolák arculata és a felügyelet | |
| Az iskolai könyvtár nem nélkülözhető | |
| Nagyobb lehetőség, nagyobb felelősség. (Öt százalék bérfejlesztésre) | |
| Tűnődés az érzékenységünkről | |
| Kocsis Tibor: Mire való a bérfejlesztés? | |
| Nevelők beszélnek | |
| Koltai Magdolna: Cigánytanulóink segítése | |
| Koltói Ádám: Közvetlen hangon | |
| Kondakov, M. I.: Pedagógiai tudomány és pedagógiai gyakorlat | |
| Kondratova, V.: Az első tanítónőm | |
| Kopiás Sándor: A pedagógusok és a közművelődés | |
| Korányi Erzsébet: Mire legyen büszke egy alma mater? | |
| Koren István: A taneszközökről | |
| A Tanért válasza | |
| Kornidesz Mihály: Az oktatás és nevelés korszerűsítését az egész társadalom figyelemmel kíséri | |
| Kovalevszkij, Kirill: Munkára nevelés az iskolában | |
| Kovács Antal: Árkádiában élünk | |
| Kovács Endre: A pályaválasztás jelene és jövője | |
| Kovács Géza: Iskolák és üzemek Ajkán | |
| Segít a pszichológia | |
| Kovács Imre, P.: Ászár két arca | |
| A békéscsabai műhely | |
| Gyulai Pál (1826-1909) | |
| "Kidobott" bérmaradványok | |
| Kirakatban és változásban | |
| Minden iskolát ellátunk az alap-vető taneszközökkel. Beszélgetés Koren Istvánnal, a Tanért vezérigazgatójával | |
| "Örökös hiányérzet hajt előre". Bemutatjuk a budapesti II. Rákóczi Ferenc Gimnázium tanárátA Sárrét gimnáziuma | |
| Szabad szombat | |
| Szakmunkások szakközépiskolája | |
| Szeretettel és szigorúsággal lehet nevelni. Bemutatjuk Magyar Istvánné pesterzsébeti orosz szakos tanárnőt | |
| Törvény a közművelődésről | |
| Kovács Imre, P.: A tanórák védelme | |
| Kovács Józsefné - Sinka Endréné: A szomszédban láttuk | |
| Kovács Máté: Az általános iskola a megvalósulás útján | |
| Kozéki Béla: Motiváció az iskolában és a családban | |
| Kozma Tamás: Fejleszthető-e a holland közoktatás? | |
| Hosszú távú oktatástervezés | |
| A jövő iskolájáért | |
| "Rejtettt" tanterv | |
| Társadalmi fejlődésünk és az általános iskola | |
| Vendégmunkások és a tanulás | |
| Kozma Tamás: Padok | |
| A tanulás tere | |
| Kósa László: Csengeri krónika | |
| Szeged reneszánsz kori műveltsége | |
| Kósa Somogyi István: Szerves vezetők és félvezetők | |
| Kóti János: A rendszeres nevelési segélyről | |
| A közoktatási népbiztos emlékezik | |
| Kőrös Endre: Létezhet-e szilícium alapú élet? | |
| Kőszegi Kontra György: Beszélgetések a budai tanítóképző főiskolán | |
| Társtalanul | |
| Krausz Éva: Nem zsákutca | |
| Kroninstein Gábor: Egységvcsomag | |
| Tanulásra ítélve | |
| Kuczik Istvánné: Mi egész nap játszunk | |
| Kuczka Péter: Lesz-e magyar űrhajós? | |
| Kulcsár Ildikó: "A fuvola könnyű hangszer". Bemutatjuk Kárász Ilona zenepedagógust | |
| Hetvenkét órás otthon | |
| Hivatásunk rangjáért | |
| Legyen rang a tanulás | |
| Megállt a tudomány | |
| Őszintén az iskoláról | |
| A "papír" hatalma | |
| Szemtelenek? | |
| Tanító filmek seregszemléje | |
| "Tárgy: spontán abortusz" | |
| Tények különböző megvilágításban | |
| Úttörők és KISZ-esek között | |
| Kulcsár Ildikó: A Lobogó új tervei | |
| Kurucz Géza: Nemzetközi nyelvre volna szükség | |
| Kuti István: Huszonnégy boldog ember. (=Öt százalék bérfejlesztésre) | |
| Kürti P. Jarmila: Az alkotó ismeretszerzés és az oktató-nevelő munka | |
| Laczik Jánosné: A közösség öntörvénye | |
| Laczkó B. András: Szervezetfejlesztés az iskolában | |
| Lada Éva: Hárman az idősebbek közül | |
| Lajos József: Munkaterv és rugalmasság | |
| Lang Anna: Szótárért elégtelen | |
| László János: Szerepelméleti kutatások | |
| Lendvayné Aba Ildikó: A tantervek és az órán kívüli nevelés | |
| Lengyák Péter: Egy iskola segítsége | |
| Lengyel Ádám: Vigyázzunk a környezetünkre | |
| Lénárd Ferenc: A pedagógiai kísérletezés etikájáról | |
| Losonczi Miklós: Nevelés? | |
| Országos tanterem | |
| Lovász Gabriella: Integrált anyanyelvi nevelés | |
| Lőrik József: Egy könyvismertetés margójára | |
| Lukács Ákos: Foglalkozásuk iskolatitkár | |
| Munkaidőnk: az életünk | |
| Magyar Ferencné: Az olvasástanítás új módszere | |
| Magyar-jugoszláv tankönyvkiadási együttműködés | |
| Markovics Tibor: Nemcsak a tábla változott. Egy nevelőotthon újjászületése | |
| Maróthy László: Tetterős embereket akarunk nevelni | |
| Maróti Zsuzsa: Ifjúsági osztályok Győrött | |
| Kinőttél már a gyerekkorból | |
| Pápaiék birodalma | |
| Márffy István: A rábeszélő könyvtáros | |
| Medgyes Béla: Nemzetközi együttműködés- hatékonyabb pedagógiai tájékoztatás | |
| Medvegy Antal: Egy vendégszoba megdicsőülése | |
| Házasságkötés miatt... | |
| Példa | |
| Szellemi tornaterem | |
| A vendéglátás alsó határa | |
| Meghalt Stolmár László | |
| Mezei Gyula: "Egy üzem- egy iskola" Budapesten | |
| Ki a tehetséges gyerek? | |
| Mészáros Lajos: Jó kirándulás volt | |
| Mihályi Sándor: Miniszteri értekezlet Nyíregyházán | |
| Miklósvári Sándor: Nincs különválasztva | |
| Mikusné Nádai Magda: Zánkai törekvések | |
| molnár Erzsébet: pályaválasztás lesből | |
| Molnár Károly: Csak a munkaritmusuk lassú | |
| Molnár Mátyás: A Rákóczi-hagyomány az iskolában | |
| Morvay István: Csizmás kandúr | |
| Munkásőrök a hazafias nevelésért | |
| Nacskina, N.: Gyerekek és évszakok | |
| Nagy Ferenc: A szöveg tudománya | |
| Nagy Ferenc: Kibernetikai kisenciklopédia | |
| Nagy József: Embereszményünk és az általános iskola | |
| Az oktatás stratégiái | |
| Nagy László: Jó intézkedés volt. (Öt százalék bérfejlesztésre) | |
| Nagy Sándor: Megjegyzések a felnőttoktatáshoz | |
| Nagy Sándorné: Érési idő | |
| Költőpénz | |
| Nem elég a gyakorlat | |
| Óvjuk meg a tankönyveket! | |
| Németh Géza, B.: Egyes- könnyű kézzel | |
| Németh László: (Berzsenyi Dánielről) = 200 éve született Berzsenyi Dániel | |
| Németh Szilvia: Arcképvázlat egy tanítóról | |
| Németi Tibor: Titoklesen? | |
| Novák Gábor: Értsünk szót a szülőkkel | |
| Furcsa tiltás | |
| Gyógypedagógiai alapismeretek | |
| Az írás hitele | |
| Kifelé a zsákutcából | |
| Látogatás egy testnevelés tagozatos iskolában | |
| Mi a fontos? | |
| A sport nagykorúsága. Beszélgetés Frenkl Róbert egyetemi tanárral | |
| Szenvedélyem a tanítás és a kutatómunka. Bemutatjuk Dr. Sipos Lajost, az újpesti Könyves Kálmán Gimnázium tanárát | |
| Tanár vagyok ma is | |
| Tudományos társaság a család- és nővédelem segítésére | |
| Újpesti úttörők között | |
| Novák Gábor - Várdai Gábor: Egy fedél alatt | |
| A pályakezdő pedagógusok elhelyezkedéséről | |
| Az úttörőmozgalom harminc éve | |
| Tanácskozás a felsőoktatásról | |
| Az új testnevelési tantervekről | |
| Nyelvi klubdélután Kőbányán | |
| Nyilas Dezső: Merre tart az általános iskola? | |
| Nyőgéri József: Célom: összefogni, nevelni az embereket. Bemutatjuk Vajda József zalaegerszegi tanárt | |
| Az oktatás ötéves terve egységet, tudatosságot igényel a szemléletben és a cselekvésben. Interjú Polinszky Károly miniszterrel | |
| Oláh Imre - Vágvölgyi Ferenc: Újra a kisegítősökről. Bátmonostoron 12,1 százalék | |
| Orbán Sándor: Az iskolai felügyelet a Szovjetunióban | |
| Orosházi Katalin: Pártatlan elbírálást | |
| Orosházy Lajos: Egy biológiai tankönyvről | |
| Ónody Miklós: A második világháború története | |
| Öt százalék bérfejlesztésre | |
| Ötevenéves a Korunk | |
| Padányi Lajos: A nyelvtudásról | |
| Paizs Imréné: Az olvasó diákok statisztikája | |
| Palásti László: Az ezeréves mecsetiskolától Tagore egyeteméig. Beszélgetés Germanus Gyulával | |
| Papp Ferenc: Számítógépek a nyelvtudományban | |
| Papp Irén: Hol a hiba? | |
| Parfjonova, N. M.: Kongresszus után- új távlatok felé | |
| Pataki Ferenc: A pszichológia a nevelésben | |
| Patkós András: A pszionok. Fizikai Nobel-díj, 1976 | |
| Pál Lénárd: Mit kaptam útravalóul? | |
| Pál Rita: Iskola a Jókai utcában | |
| Pálffy Zoltán: "Illendőségi határ?" | |
| Pálfi Szilárd: Kézírásunk romlásáról | |
| Pálvölgyi Lajos: A gép és az ember | |
| Pártmunka az iskolában | |
| Pásztor Bertalan: A meghunyászkodás ellen | |
| Pásztor Emil: Mit hiztak magukkal? | |
| Pecsernyikova, I.: Pedagógiai népi egyetem | |
| Pedagógusnapi kitüntetések | |
| Petrenka János: Mindentudó készülék | |
| Petri Andrásné Feyér Judit: Hogyan tanítsunk olvasni? | |
| Petrus Magda: Így is lehet nézni? | |
| A 400 millió ránk eső része | |
| Péter László: Nemcsak a csata | |
| Péterfy Éva: Válasz "Az első hó" írójának | |
| Polinszky Károly: (Levél) a tankötelezettség teljesítéséről. Valamennyi általános iskola igazgatójának, tanítóinak, tanárainak | |
| A tanulók cselekvő részvétele nélkül nem lehet korszerűen nevelni | |
| Polsakiewicz Hanna: Ezer nevelési tanácsadó tanár | |
| Popovics Antal: Várja őket a társadalom | |
| Prokofjev, M. A.: Közoktatási feladataink a tizedik ötéves tervben | |
| Pusztai József: Amire egy könyv figyelmeztet | |
| Puzirjev, F. I.: Áttérés az általános középfokú oktatásra | |
| Rajkainé Bagi Aranka: Pedagóguslakások Kazincbarcikán | |
| Rácz-Székely Győző: Dunaújvárosi képek- óvodákról, iskolákról | |
| Komplex esztétikai nevelési kísérletek | |
| Költő a mezsgyén | |
| Körzetesítés a Bakony alján | |
| A kőszegi gimnázium | |
| "Még a lovak lábát sem patkolták meg".- A mohácsi csata 450. évfordulója | |
| Szebbek, tartalmasabbak lesznek az új tankönyvek. Beszélgetés Petró Andrással, a Tankönyvkiadó igazgatójával | |
| Rácz-Székely Győző: Deák Ferenc, 1803-1876 | |
| A Rákóczi-ünnepségek elé | |
| Rét Rózsa: Esztétikai- irodalmi nevelés | |
| A jövő iskolájáért | |
| A matematikai nevelés | |
| Nyelvi-kommunikációs nevelés | |
| A szomatikus nevelés | |
| Technikai műveltség- technikai nevelés | |
| A természettudományos nevelés | |
| Történeti- társadalmi- politikai nevelés | |
| Révay Gyula: A kerekasztalról | |
| A szép beszédre serkentsünk | |
| Tanítás és történelemszemlélet | |
| A vizsgák légköre | |
| Rézman Imréné - Rézman Imre: A fegyelem titka | |
| Rideg István: Tankönyveink nyelve | |
| Ritoók Pálné: Az iskoláskor küszöbén | |
| Rolle, Hans: A kongresszusi elvek valóra váltásáért | |
| Róna Borbála: Mentálhigiéné az iskolában | |
| Rónaky Edit: Találós kérdések | |
| Változatosabb tankönyveket | |
| Visszafejlődünk? | |
| Róta Pál: Békés megyei helyzetkép | |
| Ruszkay András: Befejezzük vagy csak abbahagyjuk a tanévet? | |
| Sarkadi László: Kokárda és vörös szegfű | |
| Ságh Edit: Fényben és árnyékban | |
| Sándor László, N.: Átválthatatlan diplomák | |
| Csak három százalék? | |
| Demográfia, munkaerő-gazdálkodás, közoktatás (Interjú Dr. Szabady Egonnal) | |
| Sárai Zsuzsanna: Kérdőjelek egy pecsét ürügyén | |
| Sári Gusztáv: Újra az iskol,ai adminisztrációról | |
| Schelken Pálma: "Megszerettetni a közös éneklést" | |
| Bemutatjuk Szokolyi Lajos szakoktatót | |
| Zeneiskolák a fővárosban | |
| Sej, szellők, fényes szellők... Harminc éve született a NÉKOSZ | |
| Sipos Antal: Mikor kezdjük a zenetanítást? | |
| Sugárné Kádár Júlia: A nyelvi-kommunikációs készség fejlődése | |
| Szabolcsi Anna: Nyelv a társadalomban | |
| Szabolcsi László: Továbbképzési kísérlet Szabolcsban | |
| Szabó Ernő: Doktorosítunk? | |
| Szabó Ernőné: Intézkedtek | |
| Rövid örömünk | |
| Szabó Éva: Fiatalok a tantestületben | |
| A pedagógusok munkatársai | |
| Szabó Józsefné: Kapcsolatom a szülőkkel | |
| Mibe kerül az iskolatej? | |
| Szabó Lászó: A műszaki könyvek korszerűsítéséről | |
| Szabó László: Úttörőparlamentek | |
| Szabó Mihály: Fölösleges aggodalom | |
| Heverő gépek az iskolában | |
| Szabó Miklós, D.: Apróságok- nagyban | |
| Magánélet és nevelés | |
| Szabó Pál: Az iskolaérettségről | |
| Szalai Katalin: Vezetés, hatékonyság, olajkályha | |
| Szalay László: Korszerűsítés, oktatástechnika | |
| Szalay-Marzsó Lászlóné: Környezetvédelem az iskolában | |
| Szalmási Pál: Szükségünk van a humán műveltségre | |
| Szebenyi Péter: Mit mond a felépítésük? (Az új tantervek elé) | |
| Szegál Borisz: A gyermeki erőszakosság természete és szabályozása | |
| Szerb Antal: (Berzsenyi Dánielről) = 200 éve született Berzsenyi Dániel | |
| Szerényi Mária: Lehet-e cél a passzív nyelvtudás? | |
| Szényi Gábor: Lánoyk zárt körben | |
| Szíjártó István: Diákújságok | |
| Sziklainé Gombos Zsuzsa: Nyelvtanulás szuggesztív alapon | |
| Szilágyi János: Rendhagyó nevelőotthon Pécsett | |
| Szikladányi Mária: Radák Olga emlékezete | |
| Szlatényi Béla: A sportünnepélyekről | |
| Szoboszlay Béla: A lengyel szaktantermek | |
| Szűcs Antalné: Igazolvány nélkül nem lehet? | |
| Szűcs Ágnes: Folyamatos fejlesztés az iskolában | |
| Szűcs Istvánné: A tettek beszéltek és beszélnek. 30 éves a magyar úttörőmozgalom | |
| Szűcs József: Azóta sok minden történt | |
| A szülők foglalkozása szerinti statisztikai felmérésről | |
| Tantervi tervezetek | |
| Irodalom. Általános iskola 5-8. osztály | |
| Irodalom. Gimnázium I-IV. osztály | |
| Magyar nyelv. Általános iskola 5-8. osztály | |
| Magyar nyelv. Gimnázium I-IV. osztály | |
| Történelem- állampolgári ismeretek. Általános iskola 5-8. osztály | |
| Történelem és társadalmi ismeretek. Gimnázium I-IV. osztály | |
| Tari Kálmán: Cikkünk nyomán | |
| Temetés után | |
| Templom Józsefné: Úttörőparlament a Fóti Gyermekvárosban | |
| Tibor Klára: Beiratkozás után. Tanteremgondok a XXI. kerületben | |
| A jelenlét- mérce? | |
| Múzeum az iskolában- iskola a múzeumban | |
| Timár András: Libéria nevelésügye | |
| Toma András: Segítsük a kezdőket | |
| Tóth Béla: Szemetelő kirándulók | |
| Tóth Dénes: Megbecsülés, közérzet | |
| Tóth Erika: A szóval verésről | |
| Tóth Ernő: Szocialista közgondolkodást | |
| Tóth Ernő: Játékos fejtörők | |
| Tóth Etelka: Ez kell neked, vásott kölyök! | |
| Mit várhatunk a felelősöktől? | |
| Szükség van a pszichológiára | |
| Tóth József: A szabályozás változatai | |
| Tóth László: Almát körtével? | |
| Önmagukról, a pályáról vallottak | |
| Tóth László (Nyíregyháza): Kiváló munkaközösségek Szabolcsban | |
| Tóth László, B.: Papírral a kézben | |
| Tóth László, D.: A zeleméri árvaház | |
| Tóth Miklós: Csak magánügy? | |
| Tóth Sándor: Mikor tanuljon? | |
| Tóth Tibor: Vissza a tanyára? Riport a tanyai kollégiumokról | |
| Tölgyesi József: Még egyszer az iskolatitkárokról | |
| Továbbképzés a gyermekgondozási szabadság idején | |
| Török Lehel: Egy tantestületben Radnóti Miklóssal | |
| Történelmünk- tíz kötetben | |
| Trencsényi Borbála: Vonzóbb irodalomtanítást | |
| Tüskés Tibor: Németh László katedrája | |
| Szakmájuk művészei lesznek | |
| Tyerescsenko, A.: Az új fiú | |
| Unger Mátyás: "Hogy megérdemeljem a nép bizalmát és szeretetét." II. Rákóczi Ferenc próbatételei | |
| Új szervezeti rend sz OPI-ban | |
| Újhegyi Lajos: Ábránd és valóság | |
| Útravaló. Írók, tudósok vallomása a pedagógushivatásról | |
| Vaikó Éva: Közművelődés Sarudon | |
| "Valami nagyon jó reménység volt." Politikusok, írók, tudósok a NÉKOSZ-ról | |
| Valkó Péter: Segíthetnek az egészségügyiek | |
| Varga Sz. Sándor: Porosodó technika | |
| Varga Tamás: A hetedikes matematikakönyv védelmében | |
| Varga Zoltán: Példa és ösztönzés | |
| Varga Zoltán: A mából induljunk! | |
| Vass János: Egymást segítve | |
| Vass Lajosné: Az iskola nyitottságáról | |
| Vatai Anna: Magányra ítélve | |
| Vati Papp Ferenc: Amit tettem értük, azt velük együtt tettem. Beszélgetés Szathmáry Lajossal | |
| Egy kiáltvány jubileumán. Beszélgetés Illyés Gyulával | |
| Közoktatás, svájci módra | |
| A nemzetközi együttműködés szolgálatában. Interjú Leo Ferniggel | |
| Próbatétel, nyugdíj előtt | |
| Vándor Éva: Klubfoglalkozás tanórán | |
| Vári Péter: A programozott oktatás | |
| Vilcsek Jánosné: A közvélemény ereje | |
| Virágvölgyi Péter: Írástanításunk tegnap, ma, holnap | |
| Vita Zsigmond: Gáspár János, a magyar gyermekirodalom úttörője | |
| Vitruk, A.: Művészettörténeti klub | |
| Voksán József: A felnőttoktatás iskolarendszerünk szerves része | |
| Welker Ottó: Az új tantervek elé | |
| Zibolen Endre: Iskoláinkban is százéves a méter | |
| Képek, jelképek a nevelés történetéből. A hét szabad művészet | |
| Képek, jelképek a nevelés történetéből. A virgácstól a fáklyáig | |
| A négyezer éves tanterem | |
| Zöldi László: Miért kell Moháccsal foglalkozni? | |
| Kerekasztal-beszélgetés történelemszemléletünk zavarairól | |
| Mire képes a történelemtanár? Kerekasztal-beszélgetés a történelemtanítás ellnetmondásairól | |
| Topográfia | |
| Zrinszky László: A nevelésközpontú iskoláért | |
| Zsaskovszky Krisztina: A közlés öröme | |
| Zsidei Barnabás: Harsogó pedagógia | |
| Zsolnai József: A jó tanító és a pedagógiai kutatás | |
| Bognár József: Klubrendszer a felső tagozaton | |
| Győri György: Dallal, tánccal, rajzkrétával. A sokoldalú személyiségfejlesztés sajátos módja egy budai általános iskolában | |
| Incze Zsuzsa: Természettudományos tantárgyak szövetsége | |
| Maróti Zsuzsa: Ifjúsági osztályok Győrött | |
| Rácz-Székely Győző: Komplex esztétikai nevelési kísérletek | |
| Szilágyi János: Rendhagyó nevelőotthon Pécsett | |
| Külföld | |
| Bíró Ferencné - Pesti János: Források- eszközök | |
| A VI. nemzetközi történelemtanítási szimpozion | |
| Gombos Zsuzsa: Az orosz nyelv tanítása külföldön | |
| Inkei Péter: Nemzetközi nevelésszociológiai munkaértekezlet | |
| Kozma Tamás: Vendégmunkások és a tanulás | |
| Kozma Tamás: A tanulás tere | |
| Sziklainé Gombos Zsuzsa: Nyelvtanulás szuggesztopédiai alapon | |
| Amerikai Egyesült Államok | |
| Győri György: Egy különös egyetemi kísérlet | |
| Anglia | |
| Szűcs Ágnes: Folyamatos fejlesztés az iskolában | |
| Bulgária | |
| Kirova, Maria: A kongresszus a nevelésről | |
| Csehszlovákia | |
| Csontos Magda: Új osztályozási és vizsgarend | |
| Horcicková Eva: Az oktatási és nevelési rendszer továbbfejlesztése | |
| Franciaország | |
| Baracs Ágnes: Iskolarendszer és fejlesztési tendenciák Franciaországban | |
| Hollandia | |
| Borsányi László: A holland iskolamúzeum | |
| Kozma Tamás: Fejleszthető-e a holland közoktatás? | |
| Jugoszlávia | |
| Boreczky Elemér: Oktatáspolitika és iskolatovábbfejlesztés Jugoszláviában | |
| Lengyelország | |
| Polsakiewicz, Hanna: Ezer nevelési tanácsadó tanár | |
| Szoboszlay Béla: A lengyel szaktantermek | |
| Libéria | |
| Timár András: Libéria nevelésügye | |
| Német Demokratikus Köztársaság | |
| Rolle, Hans: A kongresszusi elvek valóra váltásáért | |
| Német Szövetségi Köztársaság | |
| Kozma Tamás: "Rejtett" tanterv | |
| Svájc | |
| Vati Papp Ferenc: Közoktatás, svájci módra | |
| Szovjetunió | |
| Kárpáti Andrea: Diákok az ermitázsban | |
| Szovjet gyermeklexikon | |
| Kovalevszkij, Kirill: Munkára newvelés az iskolában | |
| Orbán Sándor: Az iskolai felügyelet a Szovjetunióban | |
| Szemle | |
| Bayer István: "Kis fizikus" munkafüzetek | |
| Bába Iván: Vajúdó parasztvilág | |
| Bálint Margit: Gyerekek napköziben | |
| Beke György: Apor Péter, az emlékíró | |
| Bencze Lajos: Biológiai stúdium | |
| Bozóky Éva: Dokumentumok U. M.-ről | |
| Életmód és család | |
| Fővárosi munkáscsaládok művelődési helyzete | |
| Bozsaky Katalin: A néprajz elmélete | |
| Csontos Magda: Hangpantheon | |
| Mit tehet egy tanár? | |
| Csorba Csaba: A kápolnai csata jelentősége | |
| Könyv Metternichről | |
| Kurucok romantika nélkül | |
| Mondák és álmondák | |
| Csulák Mihály: Kézenfogva | |
| Tárgyilagos verselemzés | |
| Gábor István: Borisz Godunov | |
| Írószobák | |
| Légy jó mindhalálig az Operában | |
| Oedipus rex | |
| Rákóczi-bemutató a Budapesti Gyermekszínházban | |
| Sem emlék, sem varázslat | |
| Szabó Magda drámája a Nemzetiben | |
| Gábor István: Látjátok feleim | |
| Genzwein Ferenc: Az oktatásügyi szervezetkutatás lehetőségei | |
| Győri György: A cigánytanulók neveléséről | |
| Győri György: Bartók és Svácj | |
| Kétféle szemlélet | |
| Harsányi Zoltán: Pest megyei barangolások | |
| Hernádi Miklós: Válságban a szociálpszichológia | |
| Iszlai Zoltán: Hét gömb rendje | |
| Krúdy történelmi elbeszélései | |
| Kelényi István: Sánta Ferenc portréja | |
| Karlovitz János: Cigánygyerekek az iskolában | |
| Kiss Gy. Csaba: Szilágysági hepehupa | |
| Kovács Imre, P.: Berzsenyi ébresztése | |
| Filozófusok a nyelvről | |
| Kovács Imre, P.: A hivatalos nyelv magyarságáért | |
| Mongol mitológia | |
| Kozma Tamás: Korunk kihívása? | |
| Kozma Tamás: Kompenzál-e a kompenzáló oktatás? | |
| A szociológia ágazatai | |
| Szociológia és iskolatervezés | |
| Szovjet pedagógia, szovjet pedagógusok | |
| Kósa László: Bejárta Tolnát, Baranyát | |
| Bújj, bújj, zöld ág... | |
| Kőszegi Kontra György: A szülői munkaközösségekről | |
| Kulcsár Ildikó: Mit tehet az osztályfőnök? | |
| Prózaelemzés | |
| Kulcsár Ildikó: A mi világunk | |
| Majoros József: Irodalom és társadalom | |
| Marafkó László: Babits Mihály és a forradalmak kora | |
| Nagyváros születik | |
| Az udmurt irodalom története | |
| Mecséri Simon: Párválasztási véleménykutatás | |
| Mohás Lívia: Fejlődéslélektani vizsgálatok | |
| Felkészítés az iskolára | |
| Morvay István: Két új magyar filmről | |
| Vörös rekviem | |
| Nagy Ferenc: Gyakorlóanyag a pöszeség javításához | |
| Játékos nyelvtan- játékos helyesírás | |
| Nagyszentpéteri Géza: Hogyan levelezzünk? | |
| Közoktatás és pedagógia az abszolutizmus és a dualizmus korában | |
| Szervezetkutatás az iskolában | |
| Szuhomlinszkij pedagógiai írásai | |
| Versek mikroszkóp alatt | |
| Nemess Mariann: Tapasztalatgyűjtemény tanítóknak | |
| Németh István: Korunk nemzeti felszabadító forradalmai | |
| Nemzetek születése | |
| A nemzetközi munkásmozgalom története 1945-1974 | |
| Tanulmányok a Varsói Szerződésről | |
| Novák Gábor: Korunk tudománya | |
| A viselkedés tanulható | |
| Novák Gábor: Úttörőknek, kisdobosoknak | |
| Ónody Miklós: A honvédelmi nevelés segítése | |
| Ökrös László: Kérdések a vallásról | |
| Pásztor Emil: A magyar nyelv tantárgy-pedagógiája | |
| Magyar nyelvemlékeink | |
| Pósa Zsolt: Jövőkutatás | |
| Rácz-Székely Győző: Csillag a máglyán | |
| "Mostan kedvem kerekedik" | |
| Rácz-Székely Győző: "Akinek Magyarország adósa" | |
| Szerb Antal | |
| Rubóczky István: Az alakuló ember | |
| Könyvek a fizikáról | |
| A szabadság első hónapjai | |
| Salamon Zoltánné: Pedagógus kórusfesztivál Sopronban | |
| Seres József: Fenyő Miksa és a Nyugat | |
| Szekér Endre: Filmelemzés magyarórán | |
| Vadrózsák | |
| Tóth Ernő: Két zenei kiadványról | |
| Tóth László: A nemzet provokátora | |
| Ürögi Imre: Két katonai kiadványról | |
| Vati Papp Ferenc: "Szembesíteni eszméket és valót" | |
| Az ismertetett könyvek | |
| Andics Erzsébet: Metternich és Magyarország | |
| Bálint Sándor: Szeged reneszánszkori műveltsége | |
| Bánkúti Imre: A kurucok első dunántúli hadjárata (1704 január-április) | |
| Bárdos Lajos: Hangzatgyakorló | |
| Beke György: Szilágysági hepehupa | |
| Berger György: Fejtörő játékok, játékos fejtörők | |
| Békés István: Pest megyei barangolások | |
| Bromlej, J. V.: Etnosz és néprajz | |
| Brutyenc, K. Ny.: Korunk nemzeti felszabadító forradalmai | |
| Czövek Erna: Emberközpontú zenetanítás | |
| Csepeli Gy. - Hegedűs T. A. - Kozma T.: Az oktatásügyi szervezetkutatás lehetőségei | |
| Dankó Imre: Csengeri krónika | |
| Dér Zoltán: Három tudós tanár | |
| Domokos Péter: Az udmurt irodalom története | |
| Duba Gyula: Vajúdó parasztvilág | |
| Erdei Ferenc: Agrárgazdasági tanulmányok | |
| Magyar tanyák | |
| Fekete Sándor: A nemzet prókátora | |
| Fenákel Judit: Dokumentumok U. M.-ről | |
| Fenyő Miksa: Feljegyzések és levelek a Nyugatról | |
| Ferge Zsuzsa: Az iskolarendszer és az iskola tudás társadalmi meghatározottsága | |
| Fuchs, Werner: Bartók Béla Svájcban | |
| Füle Sándor: Nevelőmunka az általános iskolai napközi otthonokban | |
| Gazsó Ferenc: Iskolarendszer és társadalmi mobilitás | |
| Gecse Gusztáv: Kérdések a vallásról | |
| Gonobolin, F. N.: A figyelem fejlesztése | |
| Gulyás Sándor: Cigánygyerekek hátrányai és esélyei | |
| Hivatalos nyelvünk kézikönyve | |
| Hoffmann Ottó: Anyanyelvi nevelés az általános iskola felső tagozatában | |
| Honffy Pál: Filmelemzés a magyarórán | |
| Honffy Pál - Szabolcs Árpád: Hogyan levelezzünk? | |
| Horgas B. - Levendel J. - Trencsényi L.: A gyerekek másképpen olvasnak | |
| Horváth A. - Hartai L. - Zábory S.: Korszerű oktatástechnikai eszközök és módszerek a katonai képzésben | |
| Illés Lajosné: A szovjet pedagógia története. 1917-1972 | |
| Illyés Gyula: Itt élned kell | |
| Jánossy Lajos: Fejezetek mechanikából | |
| Kathona Géza: Fejezetek a török hódoltsági reformáció történetéből | |
| Kelendi Gyuláné: Gyerekek a napköziben | |
| Kerékgyártó Imre - Kiss Katalin: Mit tehet az osztályfőnök? | |
| Key, Ellen: A gyermek évszázada | |
| Király István: Irodalom és társadalom | |
| Kiss Dénes: Hét gömb rendje | |
| Kiss Tamás: Árkádiában éltünk | |
| Korszerű eljárások az általános iskola első osztályában | |
| Kosztolányi Dezső: Látjátok, feleim | |
| Kovács Géza: A jövő kritikus elágazási pontjai | |
| A nagy távlatok és a tervezés | |
| Kovács Lajos: Tapasztalatok a cigánytanulók nevelésének és oktatásának köréből | |
| Kozlova, M.: Nyelv és filozófia | |
| Kósáné Ormai Vera - Járó Katalin - Kalmár Magda: Fejlődéslélektani vizsgálatok | |
| Köte Sándor: Közoktatás és pedagógia az abszolutizmus és a dualizmus korában (1849-1918) | |
| Kriza János: Vadrózsák | |
| Krúdy Gyula: Rákóczi harangjai | |
| Kulcsár Júlia, V.: A könyv és a 10-14 éves gyermek | |
| Kulcsár Kálmán: A szociológia ágazatai | |
| Lang, Johannes G.: Az elektromos és mágneses erőtér | |
| Láng Ferenc: Biológiai Stúdium | |
| Lengrand, P. - Jessup, A. I.: Permanens nevelés | |
| Lengyel Dénes: Magyar mondák a török világból és a kuruc korból | |
| Régi magyar mondák | |
| Lőrioncz László: Mongol mitológia | |
| Lux Alfréd: Az alakuló ember | |
| Molnár József - Simon Györgyi: Magyar nyelvemlékek | |
| Myrdal, Gunnar: Korunk kihívása | |
| Nagy János - Pataki István - Sterl István: Húsz év a szocializmus és a béke védelmében | |
| A nemzetközi munkásmozgalom története. 1945-1974 | |
| Niederhauser Emil: Nemzetek születése Kelet-Európában | |
| Papp János: "Forr a világ..." | |
| Pataki Ferenc: Utak és válaszutak a mai szociálpszichológiában | |
| Pálhegyi Ferenc: Gyermekek frusztrációs próbája | |
| Pekelisz, Viktor: Kibernetikai kisenciklopédia | |
| Ridnyik, V. J.: Kvantummechanika mindenkinek | |
| Sas Elemér: Beszélgetések a fizikáról | |
| Sas Judit, H.-: ÉLetmód és család | |
| Seres József: Szépprózai művek elemzése | |
| Serfőző László: Barátok, fegyvertársak | |
| Simon István: Írószobák | |
| Sípos Lajos: Babits Mihály és a forradalmak kora | |
| Somlyai Magda: Nagy csaták után | |
| Szabó Pál: Iskolás lesz a gyermekünk | |
| Szilágyi Vilmos: Pszichoszexuális fejlődés- párválasztási szocializáció | |
| Sztyepanov, J. V. Sz.: Szemiotika | |
| Szuhomlinszkij: A kommunista személyiség nevelése | |
| Szülők és nevelők | |
| Tüskés Tibor: Nagyváros születik | |
| Versről versre | |
| Török Gábor: József Attila-kommentárok | |
| Varga Ferencné: Sző, fon, nem takács. Mi az? | |
| Vasy Géza: Sánta Ferenc | |
| Vincze Flóra Vincze László: Regényirodalom és pedagógia | |
| Vinczéné Bíró Etelka: Gyakorlóanyag a pöszeség javításához | |
| Völgyesy Pál: A pályaválasztási döntés előkészítése | |
| Pályázatok, pályázati eredmények | |
| Kulturális Minisztérium és az Országos Pedagógiai Intézet "Iskola a múzeumban- múzeum az iskolában" c. pályázata | |
| Magyar Tudományos Akadémia Művészettörténeti Kutató Csoport: Művészettörténeti pályázat tanárok részére | |
| Magyar Tudományos Akadémia Nyelvtudományi Intézet: Nyelvtudományi pályázat egyetemi végzettségű tanárok részére | |
| Magyar Pedagógiai Társaság, Oktatási Minisztérium, Honvédelmi Minisztérium stb.: Pályázat a honvédelmi nevelés körében | |
| Magyar-Szovjet Baráti Társaság, a Szovjet Irodalom szerkesztősége és a Lapkiadó Vállalat pályázata a szovjet irodalomról | |
| Magyar Úttörők Szövetsége, Oktatási Minisztérium stb.: Pályázat a Kincskereső c. folyóirat felhasználásáról | |
| Oktatási Minisztérium Általános Iskolai Főosztály: Pályázat a könyvtárak, a múzeumok és a művelődési otthonok által a pedagógiai munkában nyújtott segítségről | |
| Oktatási Minisztérium és a Köznevelés szerkesztősége pedagógiai tárgyú pályázata | |
| Oktatási Minisztárium Marxizmus-leninizmus Oktatási főosztály: Pályázat felsőoktatási jegyzet megírására | |
| Szakszervezetek Országos Tanácsa és Oktatási MInisztérium: Pályázat a felsőoktatás korszerű módszereinek fejlesztése tárgykörben | |
| Oktatási MInisztérium Általános Iskolai Főosztály: A közművelődési intézmények és az általános iskolák együttműködése témakörben meghirdetett pályázat (Köznevelés, 1976. 14/12) eredménye | |
| Oktatási MInisztérium és a Köznevelés szerkesztősége által 1975. december 19-én meghirdetett pályázat eredménye | |
| Oktatási MInisztérium és a Munkaügyi Minisztérium által a középiskolai kollégiumok, iskolák és múzeumok kapcsolata témakörben meghirdetett pályázat eredménye | |
| Tankönyvkiadó 1975. június 26-án meghirdetett tankönyvpályázat eredménye | |
| Munkajogi tanácsadó (rovatvezető: Dr. Ferencz Győző) | |
| Hírek | |
| TANÉRT-tájékoztató | |
| Téka | |
| Külföldi hírek | |