kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Ifjúsági Lapkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
| Oldalszám: | 660 oldal |
| Sorozatcím: | Köznevelés |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 26 cm x 20 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. További szerzők a könyvben. |
| Cikkek, riportok, tanulmányok | |
| Abonyi Mihályné: Vetélkedők a tanórán | |
| Abrudbányai János: A napközis tanárok és az új tantervek | |
| Ajkai Vilmos: Személyiségformálás a napközi otthonban | |
| Andor Mihály: Mit tettünk értük? | |
| Appel György: Oktatástechnikai továbbképzések | |
| Aradi Jenő: Új rajztantervek | |
| Arany Éva, N.: Emlékezés Janusz Korczakra | |
| Arató Endréné: A környezetismeret tanításának kulcskérdései | |
| Ács Viktor: Rendezetlen dolgok | |
| Ágh Bíró Béla: Fiúk az egészségügyi szakközépiskolában | |
| Bagi Aranka: Nincs két egyforma óra | |
| Bajkó Mátyás: Írjunk iskolatörténetet | |
| Bakonyi Pál: Értékelés és osztályozás az általános iskolai nevelés és oktatás tervében | |
| Az iskolamodell-kísérletekről | |
| Balázs Imre: Jutalmazás Káptalanfán | |
| Balázs Mihály: Cigánytanulók az általános iskolában | |
| Bali István: Felvételi és felmondás | |
| Balogh Márta: Egy osztályfőnöki óra krónikája | |
| Baracs Ágnes: A betűvetéstől a társadalmi változásig | |
| Iskolareform Franciaországban | |
| Vita a személyi lapokról | |
| Bartall Róza: A tanító néni mondta | |
| Bayer István: Sok-sok kövesdi diák példaképe volt | |
| Bánfalvi József: A gyűrött méz | |
| A tanulás becsülete | |
| Báthory Zoltán: Tehetségkutatás vagy tehetségnevelés? | |
| Beke György: Az önképzőkör haszna | |
| Benkő Judit: Az oktatás helyzete Latin-Amerikában | |
| Bernáth Attila: Tartalom és módszer | |
| Tevékeny öregkor. Bemutatjuk Németh József, Komor János és Zsinka László nyugdíjas pedagógusokat | |
| Változatlan óraszám | |
| Békési Lajos: Mit tanítson a "szaktanító"? | |
| Bihari Gyuláné: Jár vagy nem jár? | |
| Két kirándulás | |
| Versek és költők egy napköziben | |
| Bíró György: Általános iskolai felnőttoktatás a miskolci járásban | |
| Bodnár István: Kérdőív helyett | |
| Bognár József: Gondolati ingajárat pályahűség és elhagyás között | |
| Bokor Péter: Hogyan tanítok? | |
| Borovics György: Nevelési helyzetek | |
| Bors József: Felületes bírálatok | |
| Lehet, hogy valamit rosszul csinálunk? Hozzászólás a Makarenko-vitához | |
| Borsos István: Dilemma | |
| Bozóky Éva: Aki nem ismert lehetetlent | |
| Bógyi Kálmán - Veres Zoltán: Milyen lesz a besnyőtelki komplex művelődési intézmény? | |
| Bóra Ferenc: Somogyi képesítés nélkül tanítók | |
| Böhme, H. J. - Nguyen Dinh Tu - Valcseva, D.: Pillantás három ország felsőoktatására | |
| Bujdos László: Hátsó gondolatok nélkül | |
| Bujdosó Balázs: Gyógypedagógiai problémák | |
| Bukta József: Duiákok a gyárban | |
| Burka Endre: Pedagógiai köztudatunk zavara | |
| Búcsú Gerlóczi Lajosnétól | |
| Búry Lászlóné: Hol tartunk az óvodai nevelés korszerűsítésében? | |
| Cervenakné Neményi Eszter: A matematika tanításának tervezése | |
| Chászárné Simon Alice: Javasolt tananyagbeosztás a technika 1. osztálybeli tanításához | |
| Czeizel Endre: Humángenetika és pedagógia | |
| Czigány László: Gondolatok a dolgozatírásról | |
| Csapó Imréné: Igenis: nagy ügy | |
| Tanítsuk meg játszani a gyerekeket! | |
| Csák Gyula: Új márciusok | |
| Császár Lajosné: Amit lehet az óvodában... | |
| Csehimindszentről válaszoltak | |
| Csekéné Jónás Erzsébet: Főiskolások a felnőtté válás útján | |
| Cserny Péter: Mikor és hol? | |
| Csipes Antal: Örömtelen vetélkedő | |
| Csirmaz Árpád: Ünnepnapok, névsorok | |
| Csiszár Ernő: A nyelvi modell szerepe | |
| Természetjárás és internacionalista nevelés | |
| Csoma Vilmos: Valóban zagyvaság? | |
| Csontos Magda: Ahogy akarják | |
| Aprókkal nem bajlódunk? | |
| Az Ápisz akciója | |
| A csehimindszenti késedelem | |
| Demokratikus kapcsolatokat- nagyobb felelősségtudattal. Beszélgetés Mezei Gyulával | |
| Errata-lap a Tragédiához | |
| Miért élünk? | |
| Pedagógus-Hilton | |
| A rangidős szegedi igazgató | |
| Rejtjeles üzenet a Balatonról | |
| "Sikerélmény" | |
| A századik évben | |
| Tihanyban gyereknek lenni | |
| Csőregh Éva: Hogyan csökkentsük a műveltségi hátrányt? | |
| Csulák Mihály: Könyvtár és korszerűség | |
| Nyolc kérdés a dolgozatírásról | |
| "Örülök, hogy a könyveimmel hasznára lehetek a szocialista pedagógiának." Beszélgetés Georges Snyder egyetemi tanárral | |
| Valóban zagyvaság! | |
| Dallmar, Günter: Pedagóguskongresszus | |
| Deák Zsuzsa: A pedagógusok jövőtudata | |
| Dimény Judit: Fiataloknak- a kortárs zenéről | |
| Dobiné Mónus Erzsébet: Algoritmus | |
| Amit nem felejt el a diák | |
| Amit szabad Jupiternek... | |
| Ijesztgetés | |
| Kapcsolataink | |
| Lámpaláz- munkaláz | |
| Nemzeti jövedelmünk és az oktatás | |
| A pályairányítás és a testnevelő tanár | |
| Domokos Zsuzsa: Moszka, Taskent, Buhara | |
| Dratsay Zsigmondné: Tiszta szándék | |
| Dravetzky Balázs: A Hadtörténeti Múzeum közművelődési programja | |
| Dubravecz Attila: A somogyi közoktatás mérlege | |
| Egerszegi Ferenc: Jól képzett általános felügyelőkre van szükség | |
| Eglesz Istvánné - Kovács Csongorné - Sztrókayné Földvári Vera: Az ötödik osztályos új matematika tanításához készült kiadványokról | |
| Emberségről példát | |
| Erki Edit: A vitatkozás kultúrája | |
| Esztergályos Jenő: A játék varázsa | |
| Méz és ecet | |
| Falus Tamásné: Hogyan segítheti az énektanár az alsó tagozatos ének-zene tanítást? | |
| Új eszközök az ének.zene tanításához az általános iskola 1. osztályában | |
| Faragó László - Hankovszky Valéria: Az OPI válasza (Tóth Dénes "Az összevont osztályok gondjai" c. írására) | |
| Faragó Mihályné: Alkotó játék | |
| Fejlett oktatás, korszerű oktatási eszközök. Budapesten tanácskoznak a szocialista országok pedagógiai lapszerkesztői | |
| Fekete Gyula: A diplomás nők között több a magányos. Újkeletű gondok a párválasztásban | |
| Fekete Pál: Fóliaképek az általános iskolai történelemtanításhoz | |
| Ferenczfalvy Kálmánné: Kötődés a munkahelyhez | |
| Figula István: Hodászi cigányok | |
| Flamm János: Felkészítés az áthelyezésre | |
| Nem évvesztés | |
| Forrai György: Onán "vétkétől" egy új pszichológiai értelmezésig | |
| Fórizs József: Kell-e gyökeres fordulat pedagógiánkban? A Makarenko-vitához | |
| Fülöp Lajos: Az anyanyelvi és esztétikai nevelés megújítása a szakközépiskolában | |
| Gaál Éva: Játszva tanulni- tanulva játszani | |
| Gaál Gyula: Ki tanítson első osztályban? | |
| Galicza János: Ösztönös pedagógia? | |
| Garzó Mária: Sokrétű munka | |
| Tanárok gyermektükörben | |
| Gábor István: Fölemelés | |
| Hovanscsina | |
| Jólét | |
| Pálca | |
| Portya | |
| Gálos Júlia: A középiskolai felnőttoktatás korszerűsítése | |
| Gálosi Márta - Pál Ferenc: Több, mint ünneprontás | |
| Gáspár Zsuzsa: Látszatjutalom | |
| Gerencsér Attila: Alkotó pedagógusok | |
| Gergely János: Immunfolyamatok | |
| Gledura Lajos: Az olvasástanítás korszerűsítése | |
| Gosztonyi János: Az anyanyelv az iskola munkanyelve legyen | |
| Gosztonyi Jánosné: Értékelés és osztályozás az alsó tagozaton | |
| Göndöcs Károly - Tóth Béláné: Az iskolarendszer reformja Belgiumban | |
| Graf Rezső: Magyar nyelv a szakközépiskola I. osztálya számára | |
| Grandpierre Attila: Különleges csillagászati objektumok | |
| Gránitz Miklós: Látogatás Zakopánéban | |
| Gross Róbert: Mikor lesz tornatermünk? | |
| Gubányi Lászlóné: A pénzkezelésről | |
| Gyenge József: Az edzett ifjúságért | |
| Gyenis Gyula: Az emberfajták | |
| Gyenis Lajos: Az úttörőmozgalom gondjai | |
| Gyermekek üdültetése | |
| Győri György: Akik egész életüket a nevelésügynek szentelték. Beszélgetés Voksán Józseffel | |
| Bekötősdi | |
| Büntetés? | |
| Az emlékezet rejtélyei | |
| Esztétikum az oktatófilmekben | |
| "Én itt vagyok otthon". Hétvége egy nevelőotthonban | |
| Az érem másik oldala | |
| Félévi értekezlet a Mókus utcában | |
| Az iskola a tanulás műhelye legyen. Beszélgetés Lénárd Ferenc neveléspszichológussal | |
| Kezdősebesség | |
| Kérdések és válaszok a 11 napos munkarendről | |
| Kétszáz esztendő a művészi művesség szolgálatában | |
| Megvalósult ötletek | |
| Munkacsoportos iskolavezetés Pilisvörösvárott | |
| Az orvos néptanító. Beszélgetés Buga László főorvossal | |
| A szabad szombatos munkarend kiterjesztése | |
| Szellemi műhely Kaposvárott | |
| Tanítónak tanultak. Három pályakezdő viszontagságai | |
| Új budapesti iskolák | |
| Újjáteremteni az iskolában az életet | |
| Váci beszélgetések | |
| Vitazáró | |
| Győri Imre: Aki az iskolát támogatja, a társadalom érdekét szolgálja | |
| Győző Gyula: Tapasztalataink az összevont szakközépiskolai érettségi-felvételi vizsgán | |
| Gyurkovics Lajos: Agyag az óvodában | |
| Hajnal Mihályné: Az iskola és az átmeneti értékek | |
| Tanterven kívül | |
| Halász Árpád: A jogi szabályozás kérdései | |
| Halda Alíz: Hová ballagunk? | |
| Hankovszky Valéria: Osztályfőnöki óra az általános iskola 3-4. osztályában | |
| Hary Márta: Talpraesett ötödikesek | |
| Háló Magda: Készülődés az új tanévre | |
| Hány százalék a nyugdíj? | |
| Hegedűs Kornélia: Felkészülés az olvasásra | |
| Hegedűs Magdolna: Berzsenyi Dániel első iskolája Kissomlyón | |
| Időzavar | |
| "Zánkába bele kell szeretni". Egyhónapi szolgálat az úttörővárosban | |
| Héjjas Endre: Az orosz nyelv egyik kísérleti tankönyve a 4. osztályban | |
| Hlavács József: Feladatunk a nyelvi hátrányok felszámolása | |
| Hogyan gazdálkodunk a pedagógus munkaerővel? | |
| Holtzer Lóránt: Számítógéppel egyszerűbb | |
| Honffy Pál: Még egyszer az irodalomtankönyvekről | |
| Hoppál Mihály: A fejfák üzenete | |
| Horányi Özséb: Egyfélék-e a képek? | |
| Horcicková, Eva: Az új technika a pedagógusok segítőtársa | |
| Horn Miklós: Csoportok a közösségben | |
| Horváth Ferenc: Régiekről emlékezünk | |
| Horváth Gabriella: A nyugdíjazás módja | |
| Horváth György: "Lerágott csont" vagy "végre" vita? | |
| Mire jó a Képes Nyelvmester? | |
| Mit tudunk a személyiségről? | |
| Horváth János: Felesleges különbségek | |
| Horváth Jánosné: Magolás Esztergomban | |
| Horváth József: Ápoljuk hagyományainkat | |
| Horváth Márton: Köznevelésünk rendszere a történelem mérlegén | |
| Horváth Zsuzsa: Az esztétikai nevelés megújítás a szakközépiskolában. Javaslatok az I. osztályos irodalom tanmeneti feldolgozásához | |
| Horváthné Kohl Ágnes: Változások a szakközépiskolai biológia tanyanyagában | |
| Huba János: A játék is munka | |
| Huszár Istvánné: Munkaerő-tervezés | |
| Huszár János: Meneküljünk? | |
| Illés Lajosné: Zankov professzorra emlékezve | |
| Inkei Péter: Pályaválasztás és továbbtanulás a Szovjetunióban | |
| Jávor Ottó: Nélküle szegény lenne az emberiség. Százötven éve született Tolsztoj Leó | |
| Jeney Lajos: Mit építsünk iskola helyett? Svédországi tapasztalatok | |
| Juhász Mihály: Ötletbörze Tatabányán | |
| Kaján László: Mai reformjaink távlatai | |
| Kalmár Istvánné: Reggeli az iskolában | |
| Koltay Kálmán: Százáves kívánság teljesül | |
| Kamondiné Molnár Margit: Másképpen hangzó üzenetek | |
| Órakedvezményt a nem függetlenítetteknek is | |
| Karczagi Gyula: Új iskolaigazgatók. A határozott idejű kinevezések tapasztalatai | |
| Karlovitz János: A pedagógiai könyvkiadás korszerűsítéséért | |
| Tananyagszervezés | |
| Kaszás Ferenc: Iskolai klubot építettünk | |
| Kálmán György: Kutatások és kísérletek a köznevelés fejlesztéséért | |
| Kálmánchey Tibor: Játsszunk vagy ne játsszunk a tanórán? | |
| Kapcsolataink | |
| Kántor Zoltánné: Keressünk szinonímákat? | |
| A középiskolai átmenet gondjai | |
| Kelemen P. Márta: Pedagógusnak lenni | |
| Kelendi Gyuláné: A gyermekév küszöbén | |
| A napközi otthon fő feladatai az új tantervek tükrében | |
| Szakfelügyelők és pedagógusok | |
| Kenderessy Tibor: Nyolc válasz a dolgozatírásról | |
| Kepes Judit: Válaszúton az iskola | |
| Kerékgyártó Imre: A nevelésközpontú iskola | |
| Vezetők vagy főnökök? | |
| Képes szakmaismertető ábécé | |
| Képviselői felszólalások (Polinszky Károly országgyűlési beszámolójának vitájában) | |
| Kincses Teréz: A hangnem és a tekintély | |
| Tisztelet, alázat nélkül | |
| Király Istvánné: Hogyan szólítsuk meg a szülőket? | |
| Királyné Dévai Margit: Énkép és iskolai teljesítmény | |
| Kiskun Farka László: John Brown vagy János bácsi? | |
| Kazinczy-verseny az általános iskolában | |
| Kis iskola, nagy iskola | |
| Mutantur libelli? | |
| Szorgalom | |
| Tessék Krisztinát átültetni! | |
| Tűnődés a kötelességeinkről | |
| Az új munkarend nyomában | |
| Villamoskaland | |
| Kiss Albertné: Leírt tapasztalatok | |
| Szülői értekezletek | |
| Kiss Árpád: Az 1948. évi XXXIII. törvénycikk. Megemlékezés az iskolák államosításáról | |
| Piaget önmagáról | |
| Kiss Beatrix: Gyerekek a sorok mögött | |
| Kiss Ferenc: Válasz a "Mikor lesz tornatermünk?" című cikkre | |
| Kiss József: Egyszerű alkotójáték | |
| A gondnok gondjai | |
| Kétújfalun kevés a gond | |
| Néhány gondolat a diákújságokról | |
| Nyugdíjasnak lenni | |
| Szükségtantermek Szabadszentkirályon | |
| Új iskola épül Bicsérden | |
| Kiss Judit: Hihetetlen igaz történetek | |
| Kiss Ottó: Nyolcszáz forint | |
| Kiss Zoltán: Hivatalból vagy hivatásból? | |
| Kitüntetett újítók | |
| Knopp András: Az iskola az emberiség folytonosságteremtő otthona | |
| Kocsis József: Közügyeink és magánügyeink | |
| Laci levele | |
| Mi újság Szentlőrincen? | |
| Munkaterv nélkül? | |
| A pedagógiai szakkönyvek és az olvasók | |
| Tanulni- élethossziglan. Beszélgetés Dr. Bernáth József főiskolai docenssel | |
| Védett korban | |
| Kocsis Tibor: Egyazon oldalon | |
| Kolosi Tamás: Társadalmunk az ezredfordulón | |
| Koltói Ádám: A bélyeg szerint | |
| Dal, két szólamra | |
| Forrásaim | |
| Óra- partitúrával? | |
| Recept az életre? | |
| Tükörben | |
| Komoróczki Sándorné: Változó tantervek | |
| Kovács Géza: Mostohagyermekünk a napközi | |
| Kovács Imre, P.: Balítéletekről | |
| Beszélgetések a pályaválasztásról | |
| Bútorok évei | |
| Iskola a Terézvárosban | |
| A jó példát, az emberi szót semmi sem pótolja a nevelésben. Bemutatjuk Zsebesi István váci igazgatót | |
| Két nap Szabolcs-Szatmárban | |
| Kié a szabad szombat? | |
| Közel és távol | |
| Munkavédelem | |
| A régészet letűnt korok üzenetét közvetíti a mának. Beszélgetés Zolnay László régésszel | |
| A tanyai kollégiumok jövője | |
| Új taneszközök | |
| Végig az első vonalban | |
| Kovács István, B.: Nincsenek pókhálók | |
| Kovács Károly: Ismerkedés a művészettel | |
| Kovács Lajos: Nehéz hűség. Tanács és iskola | |
| Kovács Péter: Tizenöt év Kőbányán | |
| Több emberséget a nyugdíjazásnál | |
| Kozéki Béla: A pedagógiai szakkönyvek és a nevelés | |
| A teljesítmény motívációja az iskolai nevelésben | |
| Kozma Tamás: Elég a fejmosás? | |
| Az élet is derűs iskola lesz? | |
| Gyerekválság Nyugat-Európában | |
| Iskolareform Jugoszláviában | |
| Korszerű-e a korszerű tankönyv? | |
| Szervezetlen iskolák? | |
| A Warnock-jelentés | |
| Kóti Miklós: Felnőttoktatás Rákospalotán. Egy népi ellenőrzési vizsgálat tapasztalatai | |
| Körkép tanyai diákotthonokról | |
| Köte Sándor: Egész életében a nép tanítója volt.. Száz éve született Czabán Samu | |
| Kövér Ferencné: Egyeztessük az érdekeket | |
| A Köznevelés Galériája: Blaskó János | |
| Ebergényi Amadil | |
| Illés Ferenc | |
| Juhász Erika | |
| Vörös Ferenc | |
| Zimányi Alajos | |
| Kruppa László: Iskolaérettségi vizsgálatok Heves megyében | |
| Kubányi Endréné: Huszonöt éve napköziben | |
| Kubinyi Margit - Waczulik Margit: A szakközépiskolák I. osztályának történelem és társadalomismereti tankönyvéről | |
| Kulcsár Ildikó: Akik nemzedékeket neveltek. A nyugdíjas pedagógusok otthonairól | |
| Ecsettel, grafittal, nyomdafestékkel | |
| Elmaradt köszönet | |
| Mindenki jót akart. Egy szakfelügyelői látogtás kérdőjelei | |
| Népművelőként is tanár maradok | |
| Nézeteltérés kizárva | |
| A sok bába között elvész a gyermek. A tanárképző főiskolák jegyzetellátásáról | |
| Az utazó iskola | |
| Kulcsár Ildikó: Ázsiától Afrikáig dolgozik a MAPRJAL | |
| Kurth, Wolfgang: Egységes felszerelési normák | |
| Lang Anna: Állomások | |
| Láng Ferenc: A fényenergia hasznosítása a fotoszintézisben | |
| László Jánosné: Továbbképzés az osztályfőnököknek | |
| Lázár István: Búcsú apámtól | |
| Lénárd Ferenc: A játékról, komolyan | |
| Léner Péterné: A perec az oka? | |
| Lévai Béla: Soknyelvűség és oktatás Afrikában | |
| Lőrincz Lajos: Korszerűség és tanulás | |
| Madarász Miklósné: Új műszaki rajz tankönyv a szakközépiskolákban | |
| Magassy László: A játék mint a tanítás egyik eszköze | |
| Magyar Úttörők Szövetsége- Magyar Kommunista Ifjúsági Szövetség: Köszöntő sorok pedagógusnapra | |
| Malacky, Jozef: A siker a pedagógustól függ | |
| Maróti Andro: Művek, műveltség, művelődés | |
| Mándics Mihály: Anyanyelvtanítás délszláv iskoláinkban | |
| Nyelvében is él a nép | |
| Medgyesi Miklós: Kollégiumi nevelők | |
| Medve Imola: Gondterhelt őrsvezetők | |
| Medvegy Antal: A diákok ízlése | |
| Kié a gimnázium? | |
| Közelebb egymáshoz | |
| Pedagógiai interferencia | |
| Mekis János: Ismerjük egymást? | |
| A siker biztosítéka: a közösség | |
| Útravaló az olvasáshoz | |
| Merő László: Tanmenetjavaslat az ideiglenes matematika 2. osztályos tanításához (I. rész) | |
| II. rész | |
| Mezei Gyula: Hetvenöt éves a gyermekvédelem | |
| A közoktatási és közművelődési intézmények együttműködése | |
| Szabad nyilatkozni! | |
| Mezei József: Ember és emberiség. A klasszikus Madách | |
| Mikulás József: Felkészületlenül? | |
| Miről ír a Szocialista Nevelés? | |
| Miről ír a Tanügyi Újság? | |
| Miskolczi Margit: Országos továbbképzés | |
| Szüntessük meg a differenciálást? | |
| Miszlai Gabriella, Gy.: Félrevezető nyomtatvány | |
| Lecke a lovardában | |
| Mohácsy Károly: A szakközépiskolai I. osztályos irodalomkönyv | |
| Molnár László: "Felsőfokú rátartiság" nélkül | |
| Molnár Zoltán: Közoktatás, közművelődés | |
| Móré Mihályné: Hasznos apróságok | |
| Murányi Gábor: Könnyen mozduló kilincsek | |
| Nagy Gyula: Húsz év után | |
| Nagy Ildikó, S.: Várjuk a pályaválasztó fiatalokat | |
| Nagy Irén: Hogyan kell harangot önteni? | |
| Kinek az érdeke? | |
| Nagy Mária: Mibe kerül a gyerek? | |
| Nagy Sándorné: Ki a jó szakfelügyelő? | |
| Nagy Sára: "Megjött édesapa" | |
| Nemere István: Fakultatív tantárgy: államigazgatási ismeretek | |
| "Mutasd meg Magyarországot!". Egy délelőtt az esztergomi Kossuth Lajos Általános Iskola cigányosztályaiban | |
| Németh István: Honismereti szakkör Sárvárott | |
| Németh József: Agronómusból iskolaigazgató. Bemutatjuk Turbuly László gutorföldi igazgatót | |
| A nép tanítója volt. Száz éve született Berzeviczy Gizella | |
| Novák Gábor: Budapestiek Szécsényben | |
| Együtt a szülőkkel | |
| Gyermekvédelmi megbízottak | |
| Hárman Faddról | |
| Háromból egy maradt | |
| "Kerületi sajátosság" | |
| Ki kerül kisegítő iskolába? | |
| Körkép Ajkáról | |
| Lecke | |
| Lesz új iskola Pátyon | |
| Nem lehet baja | |
| Nevelési helyzetek | |
| Nincs botfülű gyerek. Bemutatjuk Dudás Ferencet, a dorogi zeneiskola igazgatóját | |
| Nógrádi változások | |
| Testnevelés az NDK-ban | |
| Újító pedagógusok | |
| Novák Gábo - Rácz-Székely Győző: A tanítóképzés új műhelyei | |
| Oktatásügyünk az országgyűlés napirendjén | |
| Orbán László, Dr. 1912-1978 | |
| Ordas Iván: Trón a tanteremben | |
| Országos Pedagógiai Intézet: Utunk a nevelő iskola felé | |
| Óvári Ágnes: Óbuda mezőváros közös iskolája, 1869 | |
| Padányi Lajos: Falvak krónikásai | |
| Pal, Arkagyij: Az orosz nyelv Kirgiziában | |
| Palásti László: Művészettörténet az iskolában. Beszélgetés Dr. Aradi Nórával | |
| Négy kérdés a pszichológushoz | |
| Öregdiákok alapítványa | |
| Palla László: Új leptonok | |
| Palotai Mihály: Gondolatok a szakfelügyeletről | |
| Panacsin, Fjodor: A szovjet közoktatás az alkotmányok tükrében | |
| Papp Zoltánné: Jobb a helyzet | |
| Tervszerűség és fegyelem | |
| Parfjonova, Nagyezsda Mihajlova: Komplex módon, rendszerben | |
| Pataki Ferenc: Az egyensúly zavarairól | |
| Pawlowski, Zbigniew: Új oktatástechnikai ötletek versenye | |
| Pálvölgyi Lajos: Rendszerelmélet a pedagógiában | |
| Pásztor Bertalan: Jegyzőkönyvön kívül | |
| Politizálás osztályfőnöki órán | |
| Pásztor Emil: Játékosság az anyanyelvi órán | |
| Nem csak a magyartanár dolga | |
| Pedagógusnapi kitüntetések | |
| Pereira, Alejandro Martinez: Film az oktatás szolgálatában | |
| Perics Péter: Jogkörök és tudnivalók | |
| Petike Antal: Az érdekek egyeztetése | |
| Petrova, Cvetanka: Az oktatás és termelés kapcsolata | |
| Petró András: Új tanév, új tankönyvek | |
| Petrus György: Hat évtized | |
| Péter Anna: Új iskola- gondokkal és reményekkel | |
| Piha Ottóné: Közösségépítő játékok | |
| Plaszkony László: Magyar nyelv a szakmunkásképző iskolák II. osztálya számára | |
| Polinszky Károly: Közoktatásunknak lépést kell tartania a gyorsuló társadalmi és gazdasági fejlődéssel | |
| Levél az iskolai könyvtárak ügyében | |
| Rászolgáltak az elismerésre | |
| Polinszky Károly: Az embernevelés az egész társadalom ügye. Az oktatási miniszter válasza | |
| Parlamenti beszámoló a közoktatás helyzetéről. 1965-1978 | |
| Pór Edit: Zsebszámológép az órán | |
| Rácz Imre, Cs.: Szakfelügyelők az iskolájukban | |
| Rácz-Székely Győző: Amire büszkék lehetnek a söjtöriek | |
| Diákújság- ha van | |
| Honvédelmi nevelés | |
| Közoktatás Kemenesalján | |
| Olvasótáborok | |
| A szakoktató | |
| Rápolthy Viktor: Mire jó az óravázlat? | |
| Révay Gyula: Hitelesség | |
| A játék- életelem | |
| Okos szeretet | |
| Az osztályfőnök a legjobb nevelő | |
| A pedagógiai optimizmusról | |
| Rigó András: Vendégek Brémából | |
| Ritoók Pálné: Pályaorientáció | |
| Rohonyi Katalin: A tanítás énekléssel kezdődik | |
| Rokfalusy Lászlóné: A pedagógusok minősítése | |
| Romány Pál Dr.: Elismerés a tanároknak és a diákoknak | |
| Sajti Emese, B.: Kései figyelmeztetés | |
| Salamon Zoltán: A pedagógusok életmódja. Egy vizsgálat tényei és tanulságai | |
| Salgóvári László: Szépen játszani | |
| Sarkadi László: Százezrek gondja | |
| Sas Judit, H.: Nőiesség és férfiasság az iskolában | |
| Sándor László, N.: Árnyékiskolák | |
| Filozófiáról, kisiskolásoknak | |
| Itt minden a gyakorló pedagógusoknak készül. Látogatás az Országos Oktatástechnikai Központban | |
| A játszótársuk, mondd, akarsz-e lenni? | |
| A vitának vége... | |
| Schalk Gyula: Tanuljunk a mesterséges égbolt alatt! | |
| Schottner Ede: Tanulók, tanítók | |
| Sebestyén Nándorné: Május, békehónap | |
| Sipos Lajos: Az egri tanítóképző 150 éve | |
| Sós Mária, P.: Szabad-e kételkedni? | |
| Stark Ferenc: Az iskola a nemzetiségi művelődés legalapvetőbb intézménye | |
| Stefanescu, Costin: Népszerűsítjük a pedagógusok jó tapasztalatait | |
| Steinmetz István: mit ér az ösztönösség? | |
| Südi Bertalan: Csak bejutni nehéz? | |
| Igaz is, meg nem is? | |
| Nemcsak az iskola nevel | |
| Óvatos "betartás" | |
| Szabó Andorné: Elismerik-e az üdülőtábort? | |
| Magyarul tanulnak | |
| Szabó Ferenc: Szeretet és ajándékozás | |
| Szabó Ildikó: A Köznevelés- egy közvéleménykutatás tükrében | |
| Szabó Imre: Együtt a Tanérttel | |
| Jegyzetgondok | |
| Szabó László: Kölcsönös megértés | |
| Szabó Mihály: Állami gondozottak voltak | |
| Felsőfokú rátartiság | |
| Film is kell a géphez | |
| Képzelt láncok | |
| Nem szabad nyilatkozni? | |
| Vége a játéknak? | |
| Zagyvaság- kisiskolásoknak | |
| Szabó Pál: Szeressük-e tanítványainkat? | |
| Szalay Ildikó: Játék a középiskolai oroszórákon | |
| Szalay Károly: Kard és könyv. Százötven éve halt meg Fazekas Mihály | |
| A százesztendős Krúdy Gyula | |
| Szalontai Éva, H.: A szuggesztív tanítási-tanulási módszerek | |
| Szalóki Lászlóné: Közlekedni tanulnak az óvodások | |
| Óvodai továbbképzés a gyöngyösi járásban | |
| Szarka József: Milyen úton járunk?. Megjegyzések Lóránd Ferenc cikkéhez | |
| Szász Etelka: Lovagtörténetek és várjátékok | |
| Szedlák Éva: De még mennyire! | |
| Szekér István: A katedra két oldala | |
| Szendrei József: Indul a szakközépiskolai szakmunkásképzés | |
| Szentessy Ferenc: Magyar érettségi Ausztráliában | |
| Szerémy Gyula: Nyelvrontás az iskolában | |
| Szécsényi-Nagy Gábor: Csillagrendszerek- évmilliárdokkal ezelőtt | |
| Székely Tibor: A szocialista iskoláért- Makarenkótól tanulva. Hozzászólás Lóránd Ferenc cikkéhez | |
| Széky Pál: Az élősködő életmód ökológiája | |
| Szilágyi Jenő - Szűcs Gyula - Terjéki Miklós: Új táblák | |
| Szilágyi Rózsa: Javaslat Makarenko-ügyben | |
| Szilágyi Vilma: Erkölcs, család, szexualitás | |
| Sziljanova, Marija: Az iskolák is készítenek taneszközöket | |
| Szmirnova, J.: Közoktatás Törökországban | |
| Szoboszlay Béla: A gyakorlat a földrajztanításban is fontos. Beszélgetés Udvarhelyi Károly nyugalmazott főiskolai tanárral | |
| A potsdami kísérlet | |
| Szőllősi Gézáné: Mai játékok | |
| Szőke György: A tolsztoji mű | |
| Sztevanovity Milutin: Egy vetélkedő margójára | |
| Szűcs Ervin: A modellezés | |
| Takács László: Sikeres vállalkozás | |
| Talmácsi Istvánné: Így nem szabad | |
| Tani-tani. Vitazáró beszélgetés Kornidesz Mihállyal | |
| A tankönyvkészítők megjutalmazása | |
| Tapolczai Lászlóné: Nálunk sem kell engedély | |
| Tál Gizella: Szeptember óta tanítanak | |
| Temesi Alfréd (1911-1977) | |
| Terestyéni Tamás: Tömegkommunikáció a gyakorlatban | |
| Ternai Józsefné: Vendégek a Szovjetunióból | |
| Téglás Tivadar: Százötven éve született Verne Gyula | |
| Tél Tamás: Szimmetriasértések a természetben | |
| Thomann Márton: Értekezletről értekezletre | |
| A tévedés jogáért | |
| Thomka Aladárné: Ki kérhetné számon? | |
| Thuránszky Lehelné: Ma sem könnyű | |
| Tibor Klára: Harminchét év az irattárban | |
| Kinek a kudarca? Egy fegyelmi ügy tényei és tanulságai | |
| Lengyel óvodákben | |
| Toarniczky József: Fölösleges üzenetek | |
| Közelebb a gyakorlathoz | |
| Pedagógust a tanítványairól... | |
| A szép beszéd megtanulható | |
| Tokody Gyula: Hatvan év távlatából | |
| Tolnai József: Az igazgatók és a művelődésügyi osztályok kapcsolata | |
| Tomai Éva: Kiscsoportokat a hátrányos helyzetűeknek | |
| Tomka Miklós: Tévézünk vagy tanulunk? | |
| Tornaterem Jászszentandráson | |
| Tóth Aurél: A táblázat marad | |
| Tóth Dénes: Az összevont osztályok gondjai | |
| Tóth Erzsébet: Gyöngyike | |
| Tóth Etelka: Szivacs és kréta | |
| Tűzoltó diákok | |
| Tóth János: Diákok a színpadon | |
| Tóth József: Hobbim- a hivatásom. Bemutatjuk Lőrinczi László nyugalmazott fizikatanárt | |
| Látogatás után | |
| Vessük el, mert régi? | |
| Tóth Lajos: Az általános iskolák igazgatása és vezetése | |
| Tóth László: A bejáró tanulókról és a tanulószobákról. Beszélgetés Komoróczki Sándorné főosztályvezetővel | |
| Pedagógusnap | |
| Új rovatunk, a Továbbképzés | |
| Tóth Mária: Belépés nemcsak tornacipőben | |
| Tehetetlenség | |
| Tóth Valéria: Merre tart a kubai közoktatás? | |
| Több nyelven- egy akarattal. A nemzetiségi pedagógusok országos tanácskozása | |
| Törőcsik Jenőné: Kimaradt a kollégiumból | |
| Mire van ideje a pedagógusnak? | |
| Török Katalin: Edéd az iskolában. Pillanatkép a fővárosi diákétkeztetésről | |
| Trencsényi László: Még egyszer a meséről | |
| Tudomány és az iskola. beszélgetés B. E. Patonnal, az Ukrán Tudományos Akadémia elnökével | |
| Uhrin Edit: Népművészeti nap a napközis táborban | |
| A városi átlag fölött | |
| Urbán György: Szülői feladatok | |
| Új miniszterhelyettesünk: Knopp András | |
| Újvári Márton: Diákmunka a köz érdekében | |
| Varga Ferenc: Több, mint ünneprontás | |
| Varga István: Magasak a követelmények | |
| Varga Zoltán: Erőszak, verés, megalázás | |
| Pedagógiai tévhitek | |
| A valóság megismerése nincs korláthoz kötve | |
| Vargha Balázs: Mi közük egymáshoz a tantárgyaknak? | |
| Vati Papp Ferenc: "Elfelejtetni gyermekeinkkel rossz önmagunkat..." Beszélgetés Sánta Ferenccel iskoláról, tanárokról, nevelésről | |
| Életre szóló barátságban a magyar nyelvvel. Beszélgetés Aurélien Sauvageot professzorral | |
| Matematika, olimpiai fokon | |
| Nagy László | |
| Nehéz-e a magyar nyelv? Beszélgetés egy párizsi padlásszobában | |
| Volt egyszer egy május | |
| Váradi Gábor: Félárú | |
| Ki a fontos? | |
| Meghívó Belgiumból | |
| Nem javul | |
| Várkonyi Margit: A gyerek igaza | |
| Nemzetközi pedagógus-szervezetek tanácskozása Dániában | |
| Végh Valéris: Miért nem szóltak? | |
| Vékony Lajos: Mi tartozik a munkakörbe? | |
| Vihar Judit: Új orosz nyewlvi tankönyvek | |
| Vilcsek Jánosné: Osztályfőnöki módszereim a munkára nevelésben | |
| Az osztályfőnöki órák módszerei | |
| Vincze István: Merre tovább? | |
| Voksán József - Polinszky Károly: A pedagógusok munkaköri kötelelezettségeiről. Állásfoglalás | |
| Voscsenko, Revmira: Bentlakásos iskolák Kazahsztánban | |
| Wagnerné Szirmai Éva: Járnátok-e elsőbe, felnőttek? | |
| Walz Jánosné: Nem felületes bírálatok | |
| Welker Ottó: Általános műveltség és fakultativitás | |
| Witalewska, Henryka: A lengyel pedagógusok kongresszusa | |
| Zalka György: Az igazgatói munka ellenőrzése és minősítése | |
| Munkahelyi minősítés | |
| Az osztályfőnök mint pedagógiai vezető | |
| Zétényi Imréné: Játszani jó! | |
| Zibolen Endre: Adalékok pályánk tükréhez | |
| Az egykori Országos Tanítóárvaház emlékezetére | |
| Másfél évtized a gimnázium történetéből | |
| Tehetségfejlesztés és iskolahálózat | |
| Zikkov, Jevgenyij: Közös tanulás | |
| Zoltán Péter: Ortutay Gyula (1910-1978) | |
| Emlékezés egy közoktatásügyi miniszterre | |
| Zsiros Sándor: Az egyensúlyzavar adalékaiból | |
| Az ügyetlenek ügye | |
| Zsolnai József: Szakmai-pedagógiai tudásunk kérdőjelei | |
| Külföld | |
| Benkő Judit: Az oktatás helyzete Latin-Amerikában | |
| Böhme, H. J. - Nguyen Dinh Tu - Valcseva, D.: pillantás három ország felsőoktatására | |
| Kozma Tamás: Az élet is derűs iskola lesz? | |
| Gyerekválság Nyugat-Európában | |
| Korszerű-e a korszerű tankönyv? | |
| Lévai Béla: Soknyelvűség és oktatás Afrikában | |
| Szabó Andorné: Magyarul tanulnak | |
| Anglia | |
| Kozma Tamás: A Warnock-jelentés | |
| Ausztrália | |
| Szentessy Ferenc: Magyar érettségi Ausztráliában | |
| Belgium | |
| Göndöcs Károly - Tóth Béláné: Az iskolarendszer reformja Belgiumban | |
| Bulgária | |
| Kovács Imre, P.: Beszélgetések a pályaválasztásról | |
| Petrova, Cvetanka: Az oktatás és a termelés kapcsolata | |
| Csehszlovákia | |
| Miről ír a Szocialista Nevelés? | |
| Dánia | |
| Várkonyi Margit: Nemzetközi pedagógus-szervezetek tanácskozása Dániában | |
| Franciaország | |
| Baracs Ágnes: Iskolareform Franciaországban | |
| Vita a személyi lapokról | |
| Pór Edit: Matematikai dilemma | |
| Vati Papp Ferenc: Volt egyszer egy május | |
| Jugoszlávia | |
| Kozma Tamás: Iskolareform Jugoszláviában | |
| Tóth Lajos: Az általános iskolák igazgatása és vezetése | |
| Kuba | |
| Tóth Valéria: Merre tart a kubai közoktatás? | |
| Lengyelország | |
| Gránitz Miklós: Látogatás Zakopánéban | |
| Tibor Klára: Lengyel óvodákban | |
| Witalewska, Henryka: A lengyel pedagógusok kongresszusa | |
| Német Demokratikus Köztársaság | |
| Dallmar, Günter: A pedagógus-kongresszus az NDK-ban | |
| Novák Gábor: Testnevelés az NDK-ban | |
| Szoboszlay Béla: A potsdami kísérlet | |
| Olaszország | |
| Kepes Judit: Válaszúton az iskola | |
| Románia | |
| Beke György: Az önképzőkör haszna | |
| Miről ír a Tanügyi Újság? | |
| Svédország | |
| Jeney Lajos: Mit építsünk iskola helyett? Svédországi tapasztalatok | |
| Szovejtunió | |
| Inkei Péter: Pályaválasztás és továbbtanulás a Szovjetunióban | |
| Pal, Arkagyij: Az orosz nyelv Kirgiziában | |
| Panacsin, Fjodor: A szovjet közoktatás az alkotmányok tükrében | |
| A tudomány és az iskola. Beszélgetés B. E. Patonnal, az Ukrán Tudományos Akadémia elnökével | |
| Voscsenko, Revmira: Bentlakásos iskolák Kazahsztánban | |
| Zikov, Jevgenyij: Közös tanulás | |
| Törökország | |
| Szmirnova, J.: Közoktatás Törökországban | |
| Szemle | |
| Bujdosó Balázs: Kriminálpedagógia | |
| Dizseri Eszeter: A film és a többi művészet | |
| Könyv a rajzfilmről | |
| Fábry Béla: A szovjet nevelésügy története 1945-ig | |
| Füleky Attila: A föld különös jelenségei | |
| Gábor István: Az aranyember | |
| Bajcsy-Zsilinszky Endre | |
| Bűn és bűnhődés | |
| Színházi esték | |
| Téli rege | |
| Úrhatnám polgárok | |
| Győri György: Alapképzés napköziseknek | |
| Iskola és közművelődés | |
| Termékenyítő öteltgyűjtemény | |
| Hernádi Miklós: Bizalom és gyanakvás | |
| Az ösztönökig- és tovább | |
| Hetés Eszter: A látás iskolája | |
| Horpácsi Sándor: Az ismeretterjesztés könnyűlovassága | |
| Madách-monográfia | |
| Szerette az igazságot | |
| Járy Péter: "Új szókra van szükség". Barczafalvi Szabó Dávid emlékezete | |
| Karlovitz János: Korszerű pályairányítás | |
| Kelemen P. MMárta: Anyanyelvünk művelése | |
| Juhász Gyula Nagyváradon | |
| Kocsis József: Az osztályfőnök műhelyében | |
| Kovács Imre, P.: Emberek, hétköznapok | |
| Megszólal a mesemondó | |
| Növénybarátok lexikona | |
| Nyelvemlékek, kéziratok nyomában | |
| Nyelvművelés mindennap | |
| Öt tudós arcképe | |
| Rendhagyó stilisztika | |
| Riportok Erdélyből | |
| Kozma Tamás: A család jövője | |
| Értelmiségi-e a pedagógus? | |
| Felügyelő érkezik | |
| A múltidéző Blonszkij | |
| A szakmai nevelés távlatai | |
| Szentlőrinc üzenete | |
| Kozma Tamás: Széljegyzetek a szociológiához | |
| Laczkó András: Hármaskönyv | |
| Így élt Vörösmarty Mihály | |
| Pannóniai változatok | |
| Lelkesné Bálint Margit: Játékos nyelvtanítás | |
| Majoros József: Drámai arcélek | |
| Népszínház | |
| Mátraházi Zsuzsa: Harminc év- elbeszélésekben | |
| Milyenek a fiatalok? | |
| Regénytükör | |
| Mecséri Simon: A politikai képzés kérdései | |
| Morvay István: A televízió és a pedagógia | |
| Nagy Ferenc: Az emberi nyelv sokfélesége | |
| Két magyar jelentéstan | |
| Nagyszentpéteri Géza: A beszédművelésről magas fokon | |
| Az utópista szocialisták pedagógiai nézetei | |
| Németh István: Évkönyv a munkásmozgalomról | |
| A kommunista mozgalom dokumentumai | |
| Munkásmozgalom és történetírás | |
| A népfront Magyarországon | |
| Novák Gábor: A kényelem veszélyei | |
| Szobrok az iskola udvaron | |
| Pásztor Emil: Negyvennyolcas katonaforradalmárok | |
| Rácz-Székely Győző: Irodalomtanítás és szemléltetés | |
| A komikum komolysága | |
| Molnár Ferenc emlékezete | |
| Történelem múlt és jelen időben | |
| Történelmi alternatívák | |
| Regős Zsuzsa: Egyetemisták Szegeden | |
| Rónaky Edit: Gondolatok a gyermekirodalomról | |
| Szülők, nevelők- együtt | |
| Rubóczky István: Fizikatörténeti ábécé | |
| Harc a környezeti ártalmak ellen | |
| Az iskolarendszerű felnőttoktatás lehetőségei | |
| Korunk időszerű fizikai problémái | |
| A természet szeretete | |
| Rudolf Ottó: Két könyv a helyesírásról | |
| Seres József: A szülőföld varázsa | |
| Sipos Lajos: Babits-tanulmányok | |
| Szekér Endre: Az irodalom vonzásában | |
| Küzdelmes és szép pedagógussorsok | |
| Ürögi Imre: A felnőttnevelésről | |
| Petőfi-versek elemzése | |
| Az ismertetett könyvek | |
| Antal László: A jelentés világa | |
| Beke György: Vizek törvénye | |
| Bertók László: Így élt Vörösmarty Mihály | |
| Blonszkij, Pavel: Egy pedagógus emlékiratai | |
| Domonkos Imre: A látás iskolája | |
| Fried István - Szappanos Balázs: Petőfi-versek elemzése | |
| Gazda István, ifj. - Sain Márton: Fizikatörténeti ABC | |
| Gál Róbert: Az ipari szakmunkássá válás néhány társadalmi és pedagógiai összefüggése | |
| Gálffy Mózes - Murádin László: Anyanyelvünk művelése | |
| Gáspár László: A társadalmi gyakorlat szükségletei és az általános nevelés tartalma | |
| Gonda I. - Niederhauser E.: Habsburgok | |
| Győrffy György: István király műve | |
| Hankiss Ágnes: A bizalom anatómiája | |
| Heller Ágnes: Az ösztönök. Az érzelmek elmélete | |
| Hédervári Péter: A föld különös jelenségei | |
| Héjjas E. - Váczy L.: 100 játék az orosz nyelv oktatásához | |
| Horváth Gedeonné: Sokoldalú szemléltetés az általános iskolai irodalomórán | |
| Huszár Tibor: Értelmiségiek, diplomások, szellemi munkások | |
| Indig Ottó: Juhász Gyula Nagyváradon | |
| Jemnitz János - Litván György: Szerette az igazságot | |
| Kardos László: Hármaskönyv | |
| Kemény Gábor: Szabó Ervin és a magyar társadalomszemlélet | |
| Kenedi János: A film és a többi művészet | |
| Kosáry Domokos: Napóleon és Magyarország | |
| Kosztolányi Dezső: Színházi esték | |
| Kovalovszky Miklós: Nyelvünk világa | |
| Kristó Gyula: História és kortörténet a Képes Krónikában | |
| Lackó Mihály: Széchenyi és Kossuth vitája | |
| Magassy László: A szóbeli kifejezőképesség fejlesztése az általános iskolában | |
| Merényi József: Szülőföldünk, Észak-Magyarország | |
| Mezei Gyula: A felügyelet szerepe az iskolai munka korszerűsítésében | |
| Mezei József: Madách (Az élet értelme) | |
| Nagy Andor: A televízió és a pedagógia | |
| Nagy Péter: Drámai arcélek | |
| Nemeskürty István: "Kik érted haltak, szent Világszabadság" | |
| A nemzetközi kommunista mozgalom dokumentumai | |
| A nemzetközi munkásmozgalom történetéből. - Évkönyv, 1978 | |
| Pál László: Nevelés a büntetésvégrehajtásban | |
| Pedagógussorsok, emlékek | |
| Petrolay Margit: Gondolatok a gyermekirodalomról | |
| Pomogáts Béla: Regénytükör | |
| Ranschburg Jenő: Családi kör | |
| Ruffy Péter: Bujdosó nyelvemlékeink | |
| Schmidt Egon: Erdőn-mezőn nyitott szemmel | |
| Seyffarth, Henryk: Gyermekedről van szó | |
| Szabó Árpád: Periklész kora | |
| Szalay Károly: Humor és szatíra Mikszáth Kálmán korában | |
| Szczepanski, Jan: A szociológus szemével | |
| Szentirmai László: Egyetemi hallgatók Szegeden | |
| Szilágyi Ferenc: A magyar szó költészete | |
| Szoboszlay Péter: A rajzfilmről | |
| Szűcs Lajos: A növénykedvelők kislexikona | |
| Tolvaj Bertalan: Az irodalom vonzásában | |
| Tüskés Tibor: Pannóniai változások | |
| Vargha B. - Dimény J. - Loparits É.: Nyelv- Zene- Matematika | |
| Vaskó László: Az utópista szocialisták pedagógiai nézetei | |
| Vastagh Zoltán: Az osztályfőnök műhelyében | |
| Várkonyi Endre: Történelem jelenidőben | |
| Várkonyi Tibor: A levegőszennyeződés | |
| Várkonyi Zsuzsanna, F.: Baj van a gyermekemmel | |
| Zrinszky László: A politikai képzés elméleti és módszertani kérdései | |
| Zsilka János: Jelentés- integráció | |
| Pályázatok- pályázati eredmények | |
| Magyar Tudományos Akadémia: pályázat az akdémiai könyvkiadás megindulásának 150. évfordulója alkalmából | |
| Magyar Úttörők Szövetsége és az Úttörővezető szerkesztősége: pályázat a mozgalomban szerzett tapasztalatok megírására | |
| Tankönyvkiadó V.: pályázat tankönyvek megírására | |
| Gyermekünk szerkesztősége: "Pillanatok és történetek a gyerekek életéből"- fotópályázat | |
| Országos Egészségvédelmi Intézet: módszertani pályázat az egészségnevelési terv végrehajtásának előmozdítására | |
| Oktatási Minisztérium középiskolai főosztály: pályázat a nevelésközpontú iskola, ill. a nagy évfordulók megünneplése témakörben | |
| Oktatási Minisztérium, OPI és Magyar Pedagógiai Társaság: pályázat az alsófokú oktatási intézményekben folyó oktató-nevelő munka tapasztalatainak megírására | |
| SZOT és Oktatási Minisztérium: pályázat a felnőttoktatásban dolgozók pedagógiai tapasztalatainak megírására | |
| Orszégos Pedagógiai Intézet: pályázat az olvasás és a szövegszerkesztés képességének fejlesztése témakörben | |
| Mü. M. Szakoktatási és Továbbképzési Intézet: tankönyvpályázat | |
| Oktatási Minisztérium és OPI: az általános iskolao nevelőmunkában szerzett tapasztalatok megírására hirdetett pályázat eredménye | |
| Oktatási Minisztérium: a filozófia, a politikai gazdaságtan és a tudományos szocializmus törzsanyagának megírására 1976-ban hirdetett pályázat eredménye | |
| Országos Pedagógiai Intézet: a szakfelügyelői munka tapasztalatai témakörben 1977 decemberében meghirdetett pályázat eredménye | |
| Munkajogi tanácsadó (rovatvezető: Dr. Ferencz Győző) | |
| Hírek | |
| Külföldi hírek | |
| Téka | |
| Név- és tárgymutató |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.