1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közoktatási vezetők az iskolarendszerről

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A rendszerváltást követően az állami élet demokratizmusa megkívánta az iskolák önállóságának érvényesítését.
A törekvés nem lehet más, mint az, hogy megteremtődjék egy olyan innovatív pedagógiai... Tovább

Előszó

A rendszerváltást követően az állami élet demokratizmusa megkívánta az iskolák önállóságának érvényesítését.
A törekvés nem lehet más, mint az, hogy megteremtődjék egy olyan innovatív pedagógiai bázis, amely elképzelésekben és a gyakorlatban is megteremti a hatékony vezetés működésének feltételeit. A magyar közoktatáspolitika alapelveit kidolgozók igyekeztek országos érvényű jogszabályok és pedagógiai alapdokumentumok segítségével hozzájárulni az egységes értelmezéshez.
A közoktatási rendszer alapintézménye az iskola. Ebből az következik, hogy az iskolarendszer a közoktatási rendszer meghatározó része. A magyar társadalom átalakulásának folyamatában fokozódó szerepe volt és van a különböző szinteken működő közoktatási vezetők, testületek eredményes munkájának.
Ebben az újszerű megközelítésben lényeges, hogy a pedagógus közvetlenül, vagy közvetve vegyen részt a társadalom az iskolarendszert meghatározó tényezők szervezésében, irányításában.
Tudnunk kell, hogy a közoktatásrendszert azonban eltérő körülmények és feltételek között működő iskolák valósítják meg. Ahány iskola, annyi pedagógus közösség ún. pedagógiai műhely. Ebben az értelemben megkívánható az intézmény vezetőjétől, hogy az elveket életre keltve alkotó módon tervezze, tegye hatékonyabbá ezt az iskolarendszert.
A tervező, szervező, irányító vezetők, alkotó pedagógusok orosházi csoportja, közoktatási vezető szakosító képzés keretében - egy-egy dolgozatban - az iskolarendszert érintő néhány fontos kérdésben igyekezett állást foglalni, továbbgondolkodni.
A szerkesztő Vissza

Tartalom

Janowszky Sándor:
Bevezető gondolatok 3
Károlyfalvi Elemérné:
Gondolataim közoktatási rendszerünkről 4
Csordás Anett:
A jövő iskolája - célszerű iskola Magyarországon 12
Pechan Zoltán:
Múlt és jelen iskolarendszerünkben, iskolarendszerünkről 21
Schmidt Jenő:
Közoktatási rendszerünk változásainak fontosabb csomópontjai 29
Schneider Ferenc:
Elképzeléseim, javaslataim közoktatásunk fejlesztéséhez 40
Blahó János:
Milyen iskolarendszer lenne ma célszerű Magyarországon? 51
Hocz János:
Elképzeléseim, javaslataim oktatásunk továbbfejlesztésére, különös tekintettel a szakképzésre 59
Schneiderné Révész Margit:
Elképzeléseim, javaslataim oktatásunk továbbfejlesztésére 68
Plesovszkiné Ujfaluczki Judit:
Elképzelésim, javaslataim oktatásunk továbbfejlesztésére 80
Szilasi H. Tibor:
Gondolatok, vélemények a múlt és jelen oktatásrendszeréről 96
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Közoktatási vezetők az iskolarendszerről Közoktatási vezetők az iskolarendszerről Közoktatási vezetők az iskolarendszerről Közoktatási vezetők az iskolarendszerről

A borító és a lapélek foltosak, néhány oldal nedvességtől hullámos.

Állapot: Közepes
940 Ft
370 ,-Ft 60
2 pont kapható
Kosárba
konyv