A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Jelenleg Magyarországon a középfokú oktatásban részesülő tanulók 80%-a szakoktatási intézménybe jár, szakmunkástanuló intézetekben, vagy szakközépiskolákban készülnek fel jövendőbeli hivatásukra:...
Tovább
Előszó
Jelenleg Magyarországon a középfokú oktatásban részesülő tanulók 80%-a szakoktatási intézménybe jár, szakmunkástanuló intézetekben, vagy szakközépiskolákban készülnek fel jövendőbeli hivatásukra: szakmunkásoknak, vagy a termelés, szolgáltatás, kereskedelem különböző ágazataiban középfokú szakembereknek. Felkészítésükben nagy szerep hárul a gyakorlati munkát oktató, a gyakorlati készséget kialakító szakoktatóra. A szakoktatási intézményekbe járó diákokra - mint azt különböző vizsgálatok igazolják - legnagyobb hatással szakmájukon keresztül lehet hatni, ezért a szakoktatók szerepe közoktatáspolitikai céljaink megvalósításában megnőtt és el nem túlozhatóan fontossá vált. Az ifjúság személyiségének formálása középfokú oktatási intézményeink legfontosabb feladata, s e tevékenységet nem csupán a közismereti tárgyak oktatásán keresztül, hanem a szakmai-elméleti és a szakmai-gyakorlati oktatásban is érvényesítjük. A szakoktató tehát a közoktatás-politika megvalósítója. A gyerek először rajta keresztül találkozik azzal a hivatással, azzal a tevékenységgel, melyet egész élete folyamán végezni kíván. A szakoktatási intézményekbe járó gyerekek jelentős része nem abban az iskolatípusban kezdi meg tanulmányait, ahova először jelentkezett, hanem közülük nagyon sokan átirányítottak, vagy legalábbis egy kényszer diktálta szükségnek engedve -jutottak be az adott szakoktatási intézetbe. Szó sincs tehát arról, hogy a szakoktatási intézményekbe járó fiatalok eltökélt szándéka, hogy annak a szakmának gyakorlói legyenek, amely intézménybe járnak. A szakoktatási intézményekben nem csupán a szakmai ismeretekre kell megtanítani a fiatalokat, hanem meg kell ismertetni és szerettetni velük azt a szakmát, amelyet az iskolában tanulnak. E folyamatot leginkább a gyakorlati munkában lehet elvégezni, ennek során érezheti meg a tanult szakma alkotó jellegét, s köthet vele egy életre szóló elkötelezettséget. A szakoktatók tehát a szakoktatási intézmények egész tevékenységének, személyiségformáló gyakorlatának kiemelkedő jelentőségű dolgozói. Ezért tartjuk fontosnak, hogy a középfokú oktatási intézmények szakoktatói felelősségtudata, hivatásbeli elkötelezettsége nőjön.
Vissza
Tartalom
Bevezetés
A szakoktatók az iskolák nevelőtestületeiben
I. A közoktatáspolitika fogalma és megalkotásának folyamata
1. A közoktatáspolitika a politika szerves része
2. A közoktatáspolitika megalkotásának folyamata
Összefoglalás
II. A közoktatáspolitika jellemzői és tartalma
1. A közoktatáspolitika egysége
2. A közoktatáspolitika megvalósításának differenciáltsága
3. A közoktatáspolitika nyitottsága
4. A közoktatáspolitika demokratizmusa
A közoktatáspolitika tartalma
1. A célok meghatározása
2. Pedagógiai szakirányítás
3. A közoktatási rendszer megalkotása
4. A követelmények és a feltételek egysége a közoktatáspolitikában
5. Koordináció, szervező munka
6. Államigazgatási, jogi feladatok
Összefoglalás
III. Az iskola társadalmi funkciói
1. A társadalmi erkölcs közvetítése
2. Az iskola az ismeretek átszármaztatásának eszköze
3. Az iskola újonnan kialakult társadalmi feladatai
Összefoglalás
IV. A magyar iskolarendszer
Középfokú oktatási intézmények
Összefoglalás
V. Az iskolák irányítása és vezetése
1. A fogalmak vezetéselméleti tisztázása
2. Az oktatási intézmények irányításának szerkezete
3. Az általános tanulmányi felügyelet és a szakfelügyelet együttműködése
4. Az iskola igazgatója - az intézményvezetők munkája
5. Az igazgató és helyettese(i) közötti munkamegosztás
6. Ki lehet iskolaigazgató?
7. A kinevezési eljárás
8. A vezetési (tevékenységi) formák
VI. Az iskola közösségei
1. Az iskolai közösség sajátosságai
2. A mozgalmi jellegű közösségek
3. A pedagógusközösség szakmai jellegű szervezetei
VII. Az ifjúsági közösségek pedagógiai irányítása
VIII. Az iskola ügyvitele
Összefoglalás
Felhasznált irodalom
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
1
2
3
Regisztráció
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.