| Közösség és személyiség az iskolai nevelés folyamatában | |
| Közösség és személyiség az iskolai nevelőmunkában | 11 |
| Jegyzetek | 19 |
| A személyiség mindenoldalú fejlesztésének világnézeti dimenziói | 21 |
| Jegyzetek | 40 |
| A közösség és személyiség kölcsönhatása a pedagógiai folyamat szempontjából | 42 |
| A pedagógiai folyamat egységes értelmezésének alternatív megoldása | 44 |
| A pedagógiai folyamat irányítása és önirányítása az iskolában | 53 |
| Jegyzetek | 66 |
| A rendszerelv érvényesítése és a közösség nevelési funkcióinak fejlesztése | 67 |
| Kiindulópontok | 67 |
| Elméleti alapvetések | 70 |
| Alkalmazási nehézségek, feladatok | 73 |
| A nevelőmunka rendszerré fejlesztése | 78 |
| A rendszerfejlesztés stratégiájának megalapozásához | 82 |
| Jegyzetek | 89 |
| Az iskolai nevelés rendszerének fejlesztési távlatai | 92 |
| Egységes pedagógiai program megteremtése és érvényesítése a nevelés rendszerében | 94 |
| A nevelési követelmények kimunkálásának szerepe és feladatai | 99 |
| A tevékenységek rendszerré fejlesztése és a közösségi viszonyok megalapozása | 106 |
| A pedagógusközösség alkotó tevékenysége a közösség és személyiség kölcsönhatásának fejlesztése szempontjából | 113 |
| Jegyzetek | 116 |
| Tevékenységvállalás és döntéskészség a tanulók közösségi magatartásának formálásában | |
| Az önálló és felelősségteljes döntés társadalmi, pedagógiai jelentősége | 119 |
| Alternativitás, döntés, tevékenység | 121 |
| Alternativitás és döntés a nevelés folyamatában | 128 |
| Közösségi tevékenység, döntés, beleszólás | 133 |
| A téma tanulmányozásának céljai, feltételei és kutatásmódszertani meggondolásai | 139 |
| Az empirikus adatgyűjtés jellemzői | 141 |
| A tanulmány főbb célkitűzései | 144 |
| A tanulmány szerkezete, részletes céljai és előfeltevései | 145 |
| Általános és középiskolások tevékenységrendszerének vizsgálati tapasztalatai | 149 |
| A döntési helyzet megítélésének vizsgálata tanulók és tanáraik körében | 160 |
| A részvételi döntés tanulói megítélésének általános vonásai | 160 |
| Döntésvizsgálatok pedagógusok körében | 177 |
| A részvételi döntés feltételei a 7-8. osztályos tanulók csoportjaiban | 194 |
| Tevékenységorientáció és részvételi döntés | 194 |
| A tanulók viszonya az osztályhoz és a részvételi döntés | 203 |
| Tanulói típusok a részvételi döntésben | 211 |
| A tapasztalatok rövid összegzése | 222 |
| Jegyzetek | 226 |
| Mellékletek | 228 |
| Felhasznált irodalom | 235 |
| Rezümék (angol, német, orosz) | 238 |