1.034.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közösségfejlesztés a felső tagozatban

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A kötetben foglalt tanulmányok sora több éve tartó kutatómunka eredménye. Előzménye a Közösségfejlesztés az alsó tagozatban című, 1981-ben megjelent kötet, mely az alsó tagozatos tanulók iskolai közösségi beilleszkedését, közösségi tapasztalatait és a kisiskoláskor közösségi normáinak tudati elemeit taglalja.
A kutatómunka folytatódott, s ennek összegzése a felső tagozatos közösség fejlesztésének alapos, ugyanakkor mértéktartó módszertani eszköztárat fölvonultató vizsgálata. A szerzők érdeme, hogy a helyenként közhellyé koptatott témát tudományos alapossággal dolgozzák föl az intézményközi együttműködés szép példájaként. A könyv a közösséggé szerveződés objektív és szubjektív feltételrendszerét nem szólamokként, hanem az okok ismeretében megfogalmazott járható útként mutatja be, az adatok, a felsorakoztatott érvek az olvasó számára is érthető, elfogadható magyarázatként válnak nyilvánvalóvá. Külön emeli a könyv értékét a benne helyet kapó tartalmas szakirodalmi bibliográfia.

Tartalom

Előljáróban (A szerkesztők)5
A tanulóközösségek kialakulása és fejlesztése az általános iskola felső tagozatában
Brezsnyánszky László: Átmenet a felső tagozatba, a beilleszkedési folyamat néhány jellemzője9
A tevékenységrendszer körvonalai a felső tagozatban
Pető Hajnalka: Közösségi tevékenységek szerepe a negyedik, ötödik és hatodik osztályos tanulók nevelésében27
Brezsnyánszky László: A hetedik, nyolcadik osztályos tanulók tevékenységrendjének jellemzői48
Közösségek és tevékenységformák
Farkas Katalin: A tanulás ösztönzésének közösségivonásai két iskola gyakorlatában81
Riesz Béla: Értékszempontok a tanulók tantárgyválasztásaiban106
Nanszákné Cserfalvi Ilona: A 10-14 éves tanulók munkaorientációjának jellemzőiről126
Hadházy Jenő: Közösségi megbízatások rendszerének alakulása a felső tagozatos korban145
Sass Attila: Iskolán kívüli tényezők hatása a nyolcadikos tanulók társadalmi, politikai szemléletének alakulására165
Irányítás és önirányítás
Gaál Gyula: Az általánosan képző iskola funkciózavarairól183
Petrikás Árpád: Felső tagozatos közösségek sajátosságai és irányításuk feltételei194
Hivatkozott irodalom és ajánló bibliográfia213
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Közösségfejlesztés a felső tagozatban

A borító foltos, megtört.

Állapot:
840 ,-Ft
7 pont kapható
Kosárba
konyv