| Előszó | 9 |
| Az ikon teológiai alapjai | 11 |
| Szentháromságtani alapok | 13 |
| Az örök képmás | 13 |
| A képmás Áriusz rendszerében | 14 |
| Szent Athanasziosz: az Ige mint egylényegű képmás | 16 |
| Úton a személy új felfogása felé | 22 |
| Ahüposztaszis-vita | |
| Természet és személy | 24 |
| Az uszia és a hüposztaszisz filológiai megközelítésben | 25 |
| A személy fogalma teológiai megközelítésben | 27 |
| A Fiú személye mint az Atya ikonja | 30 |
| Személy és arc (hüposztaszisz és proszópon) | 33 |
| A Fiú tevékenysége mint az Atya képmása | 36 |
| Születés és alárendeltség | 37 |
| Az isteni személyek "létmódja" | 39 |
| Engedelmesség és szabadság | 41 |
| Az ikon krisztológiai alapjai | 45 |
| Órigenész - képellenes krisztológia? | 47 |
| Egy képellenes teológia: Caesareai Euszebiosz (kb 24-340) | 55 |
| Euszebiosz levele Constantia császárnőhöz - a képellenesség teológiai programja | 55 |
| Az "Isten képmása" - a Logosz alárendeltségének a jele | 57 |
| A Logosz világot átfogó tevékenysége | 59 |
| A Krisztus-ikon és az antropológia | 65 |
| Euszebiosz szakramentális képmásfogalma | 69 |
| Isten - látható a testben: Alexandriai Kürillosz | 71 |
| "Isten dicsősége, amely Krisztus arcán felragyog" (2Kor, 4,6) | 72 |
| "Aki engem látott, az Atyát is látta) (jn 14,9) | 76 |
| Az Ige teste | 81 |
| A szerete - Isten ikonja: Hitvalló Maximosz (580-662) | 87 |
| Természet és személy - viszonyuk pontos elemzése | 87 |
| Az "összetett hüposztaszisz" | 93 |
| Egy új létmód | 96 |
| Két tevékenység és két akarat Krisztusban | 99 |
| Krisztus - "a szeretet élő ikonja" | 105 |
| "Önmaga képmása és jelképe" | 110 |
| Vizsgálódás és kitekintés | 111 |
| A Krisztus-ikon és a képrombolási vita | 113 |
| A bizánci képrombolási vita alapvető teológiai jellemzői | 117 |
| Vélemények és ellenvélemények a bizánci képvitát kiváltó okokról | 117 |
| Egyház a pogányság felé vezető úton? Teológiai érvek a képkultusz ellen | 122 |
| Visszásságok a képkultusz gyakorlatában | 122 |
| "Ne csinálj magadnak faragott képet" (Kiv 20,4) | 123 |
| Anyag és szellem | 124 |
| Az egylényegű képmás | 126 |
| Egy "órigenista" megközelítés | 128 |
| A képellenzők krisztológiája | 134 |
| V. Konstantin császár | 134 |
| Krisztus két természetének egyesülése | 135 |
| A képmásfogalom | 135 |
| Krisztus ikonja | 136 |
| A 754. évi zsinat | 138 |
| A krisztusi két természet egysége | 139 |
| Eltitkolt tévedés | 140 |
| A képek védelmezői | 143 |
| A képvita első korszaka: az ikon - a Megtestesülés emléke | 144 |
| Az ikon - "Krisztus testének a lenyomata": Konstantinápolyi Germanosz | 144 |
| A szerzetesek küzdelme: Ciprusi Geórgiosz | 148 |
| Az ikon - kegyelemmel teljes anyag: Damaszkuszi Szent János | 151 |
| A II. Nikaiai zsinat (787) | 157 |
| Az ikonteológia virágkora | 163 |
| Niképhorosz konstantinápolyi pátriárka (750-829) | 163 |
| "Körülírni" és "megfesteni" - a fogalmak tisztázása | 163 |
| A képmás mint hasonlósági viszony | 165 |
| Szt. Niképhorosz krisztológiai realizmusa | 168 |
| Hiányos krisztológia, | 171 |
| Theodórosz Sztuditész apát (759-826) | 172 |
| Az ikon - a személy képmása | 173 |
| Az ikon - a személyes jelenlét színhelye | 177 |
| Képi vagy lelki szemlélés? | 180 |
| Az ikon - az Isten önkiüresítésének pecsétje | 184 |
| Utószó | 187 |
| Rövidítések jegyzéke | 191 |
| Jegyzetek | 193 |
| Képek | 215 |