1.035.108

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Külkereskedelmi marketing kommunikáció I.

Szerző

Kiadó: Külkereskedelmi Főiskola
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 130 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 974. Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó


Bevezetés
A marketingszemlélet általánossá válása a magyar gazdaságban rendkívül gyorsan haladt előre az utóbbi pár évben. A külkereskedelemben már korábban is érvényesültek e szemlélet alapvető... Tovább

Előszó


Bevezetés
A marketingszemlélet általánossá válása a magyar gazdaságban rendkívül gyorsan haladt előre az utóbbi pár évben. A külkereskedelemben már korábban is érvényesültek e szemlélet alapvető követelményei, mert kikényszerítették azt a piaci körülmények, az éles versenyhelyzet, így bizonyos fokig kísérleti műhelynek is tekinthetjük a külkereskedelmet, amelynek gyakorlatát figyelembe vehetik vállalataink a hazai marketingmunka kialakításánál.
Az elmondottak indokolták, hogy a Külkereskedelmi Főiskola tananyagában mindig is kellő súllyal szerepeltek a marketing különböző részterületeivel foglalkozó tantárgyak. Alapismereteket így ez a jegyzet nem tárgyal; ismertnek tételezi fel azokat. Ugyanígy épít bizonyos szociológiai és pszichológiai alapismeretekre, amelyeket a hallgatók a korábbi tantárgyak keretében elsajátítottak.
A vállalati, intézményi kommunikáció és a marketing kapcsolatáról számos elmélet létezik a szakirodalomban. A jelen tananyag - bizonyos megszorításokat és szűkítéseket elfogadva - a vállalati és intézményi kommunikációs tevékenységet marketingkommunikációként, a marketing szerves részeként kezeli, tehát elsődlegesen piacbefolyásoló funkcióját tartja szem előtt. Szintén praktikus szempontok miatt szükségszerűen értelmezi egyszerre szűkebben és tágabban a marketingkommunikáció (más szóhasználattal propaganda és reklám) problémakörét.
Szűkebben abban az értelemben, hogy - külkereskedelmi tevékenységet tartva szem előtt - a hazai gyakorlatot csak akkor tárgyalja, ha az illusztrációként vagy egyéb szempontból ide illik. Keveset foglalkozik az importcikkek reklámjával és propagandájával is, minthogy azok a hazai marketingkommunikációs tevékenységre vonatkozó szabályok és normák, valamint szokások érvényessége alá tartoznak. Tárgyalása tehát főként a magyar export külföldi marketingkommunikációs igényeivel és lehetőségeivel foglalkozik.
Tágabban értelmezi a témakört abból a szempontból, hogy a marketingkommunikációs tevékenységet a marketingkutatás és a piacszervezés-piacbefolyásolás egyéb részterületeivel szervesen összefüggő együttesként kezeli. Szükségszerűen érinti tehát a kapcsolódási ponto- Vissza

Tartalom


TARTALOM
Bevezetés 5
1. FEJEZET
A külkereskedelmi marketingkommunikáció tárgya, segédtudományai,
terminológiai kérdések 7
A marketing és a marketingkommunikáció összefüggései 7
Marketingkutatás (passzív oldal) 8
Piacbefolyásolás (aktív oldal) 9
A kommunikáció a vállalat piacbefolyásolásban 10
Terminológiai kérdések 12
A marketingkommunikáció helye a társadalmi kommunikáció rendszerében 14
A marketingmix többi elemének szerepe a marketingkommunikációban 16
Piacszegmentálás, célcsoportok 19
A célcsoportok meghatározása 19
A közvetítőpiac 20
A fogyasztói célcsoportokpszichográfiai jellemzése 21
2. fejezet
Kommunikációelmélet és szemiotikai alapismeretek 25
A kommunikáció 25
A kommunikáció nyelvei: szemiotikai alapvetés 27
Jel és jelentés 29
A kommunikációs modell 30
A kommunikáció fajtái 30
A tömegkommunikáció ellentmondásai 32
A tömegkommunikáció két-, illetve többlépcsős terjedése 33
Véleményirányítók (véleményvezérek, opinion leaders) 34
3. fejezet
Pszichológiai alapismeretek 37
Szükségletek, motivációk 38
A személyiség kialakulása 40
Típusos jellegzetességek 40
Társadalmi hatások 41
A személyiség kölcsönviszonya környezetével 45
A környezet ingereinek felfogása, válaszreakciók 47
4. fejezet
Image és corporate identity
Az image Az image fajtái Corporate identity
A corporate identity fogalma és tartalma
A Cl kialakítása, megjelenítése
a kommunikáció specialitása a marketingben
Sajátosságok a kibocsátó oldalán
A forráseffektus
Sajátosságok a befogadó oldalán
A belső célcsoportok
A külső célcsoportok
A csatornák sajátosságai
Médiumok és eszközök
A médium önálló élete; a médiumspecifikus eszközök kialakításának szempontjai
A célcsoportok médiumhasználati szokásai
A médium presztízse
A befogadói szituáció
A csatorna technikai adottságai
Az üzenet megfogalmazása
A „médiavilág''jövője
marketingkommunikáció vizuális eszközei
A nyomtatványok
A termékhez, illetve a vállalati működéshez kapcsolódó nyomtatványok
Az értékesítést támogató nyomtatványok
A kifejezetten marketingkommunikációs célú nyomtatványok
A nyomtatványok presztízsértéke, hitele
A befogadói szituáció
A nyomtatványkészítés szempontjai
A sajtó
A sajtótermékek fajtái
A sajtó mint médium
A sajtóhirdetések technikai szempontjai
6.
A magyar külkereskedelemben leggyakrabban használatos
sajtómédiumok 107
Az egyes sajtómédiumok jellemzése 111
Köz- és zártterületi vizuális médiumok 116
A közterületi médiumok, presztízsük, befogadói szituációjuk 117
Zártterületi médiumok, presztízsük, befogadói szituációjuk 120
A kirakatok, presztízsük, befogadói szituációjuk 122
A vizuális „műfaj" elemei, ötvözésük 123
A szöveg 123
A grafikai elemek 126
A fotó 127
A színek 128
Az üres felület 129
A kompozíció 129

Dr. Németh Márta

Dr. Németh Márta műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Németh Márta könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Külkereskedelmi marketing kommunikáció I. Külkereskedelmi marketing kommunikáció I.
Állapot:
2.740 ,-Ft
14 pont kapható
Kosárba
konyv