A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
A marketingszemlélet általánossá válása a magyar gazdaságban rendkívül gyorsan haladt előre az utóbbi pár évben. A külkereskedelemben már korábban is érvényesültek e szemlélet alapvető...
Tovább
Előszó
A marketingszemlélet általánossá válása a magyar gazdaságban rendkívül gyorsan haladt előre az utóbbi pár évben. A külkereskedelemben már korábban is érvényesültek e szemlélet alapvető követelményei, mert kikényszerítették azt a piaci körülmények, az éles versenyhelyzet, így bizonyos fokig kísérleti műhelynek is tekinthetjük a külkereskedelmet, amelynek gyakorlatát figyelembe vehetik vállalataink a hazai marketingmunka kialakításánál.
az elmondottak indokolták, hogy a Külkereskedelmi Főiskola tananyagában mindig is kellő súllyal szerepeltek a marketing különböző részterületeivel foglalkozó tantárgyak. alapismereteket így ez a jegyzet nem tárgyal; ismertnek tételezi fel azokat. Ugyanígy épít bizonyos szociológiai és pszichológiai alapismeretekre, amelyeket a hallgatók a korábbi tantárgyak keretében elsajátítottak.
A vállalati, intézményi kommunikáció és a marketing kapcsolatáról számos elmélet létezik a szakirodalomban. A jelen tananyag - bizonyos megszorításokat és szűkítéseket elfogadva - a vállalati és intézményi kommunikációs tevékenységet marketingkommunikációként, a marketing szerves részeként kezeli, tehát elsődlegesen piacbefolyásoló funkcióját tartja szem előtt. Szintén praktikus szempontok miatt szükségszerűen értelmezi egyszerre szűkebben és tágabban a marketingkommunikáció (más szóhasználattal propaganda és reklám) problémakörét.
Vissza
Tartalom
Bevezetés 5
1. Fejezet
A külkereskedelmi marketingkommunikáció tárgya, segédtudományai, terminológiai kérdések 7
A marketing és a marketingkommunikáció összefüggései 7
Marketingkutatás (passzív oldal) 8
Piacbefolyásolás (aktív oldal) 9
A kommunikáció a vállalat piacbefolyásolásban 10
Terminológiai kérdések 12
A marketingkommunikáció helye a társadalmi kommunikáció rendszerében 14
A marketingmix többi elemének szerepe a marketingkommunikációban 16
Piacszegmentálás, célcsoportok 19
A célcsoport meghatározása 19
A közvetítőpiac 20
A fogyasztói célcsoportok pszichográfiai jellemzése 21
2. Fejezet
Kommunikációelmélet és szemiotikai alapismeretek 25
A kommunikáció 25
A kommunikáció nyelvei: szemiotikai alapvetés 27
Jel és jelentés 29
A kommunikációs modell 30
A kommunikáció fajtái 30
A tömegkommunikáció ellentmondásai 32
A tömegkommunikáció két,- illetve többlépcsős terjedése 33
Véleményirányítók (véleményvezérek, pinion leaders) 34
3. Fejezet
Pszichológiai alapismeretek 37
Szükségletek, motivációk 38
A személyiség kialakulása 40
Típusos jellegzetességek 40
Társadalmi hatások 41
A személyiség kölcsönviszony környezetével 45
A környezet ingereinek felfogása, válaszreakciók 47
4. Fejezet
Image és corporat identity 51
Az image 51
Az image fajtái 52
Corporate identity 54
A corporate identity fogalma és tartalma 55
A CI kialakulása, megjelenítése 59
5. Fejezet
A kommunikáció specialitása a marketingben 63
Sajátosságok a kibocsátó oldalán 63
A forráseffektus 64
Sajátosságok a befogadó oldalán 65
A belső célcsoportok 66
A külső célcsoportok 69
A csatornák sajátosságai 75
Médiumok és eszközök 75
A médium önálló élete; a médiumspecifikus eszközök kialakításának szempontjai 77
A célcsoportok médiumhasználati szokásai 78
A médium presztízse 79
A befogadói szituáció 80
A csatorna technikai adottságai 81
Az üzenet megfogalmazása 81
A "médiavilág" jövője 83
6. Fejezet
A marketingkommunikáció vizuális eszközei 87
A nyomtatványok 90
A termékhez, illetve a vállalati működéshez kapcsolódó nyomtatványok 90
Az értékesítést támogató nyomtatványok 94
A kifejezetten marketingkommunikációs célú nyomtatványok 96
A nyomtatványok presztízsértéke, hitele 100
A befogadói szituáció 100
A nyomtatvány készítés szempontjai 101
A sajtó 102
A sajtótermékek fajtái 104
A sajtó mint médium 105
A sajtóhirdetések technikai szempontjai 106
A magyar külkeresdelemben leggyakrabban használatos sajtómédiumok 107
Az egyes sajtómédiumok jellemzése 111
Köz- és zártterületi vizuális médiumok 116
A közterületi médiumok, presztízsük, befogadói szitutációjuk 117
Zártterületi médiumok, presztízsük, befogadói szituációjuk 120
A kirakatok, presztízsük, befogadói szituációjuk 122
A vizuális "műfaj" elemei, ötvözésük 123
A szöveg 123
A grafikai elemek 126
A fotó 127
A színek 128
Az üres felület 129
A kompozíció 129-130
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
1
2
3
Regisztráció
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.