| Előszó | 9 |
| A WANKEL-féle bolygódugattyús motor | 11 |
| Történeti áttekintés | 11 |
| A bolygódugattyús motor működési módja | 13 |
| A bolygódugattyús motor geometriája | 15 |
| A bolygódugattyús motor előnyei | 17 |
| A bolygódugattyús motor szerkezete | 18 |
| Az égéstér tömítése | 18 |
| Olajtömítés | 21 |
| A mozgó alkatrészek kenése | 24 |
| A bolygódugattyús motor hűtése | 25 |
| A bolygódugattyús motor gázcseréje | 26 |
| A szívócsatorna elhelyezése | 26 |
| A kipufogócsatorna elhelyezése | 27 |
| Az égés és a gyújtás | 27 |
| A bolygódugattyús motor kipufogó gázainak tisztítása | 28 |
| Az NSU bolygódugattyús motor kipufogó gázainak tisztítása | 29 |
| A japán bolygódugattyús motor kipufogó gázainak tisztítása | 31 |
| Fajlagos tüzeőanyag-fogyasztás | 33 |
| A bolygódugattyús motor zaj- és rezgésviszonyai | 34 |
| Kéttárcsás bolygódugattyús motorok | 35 |
| Audi NSU kéttárcsás bolygódugattyús motor | 35 |
| Toyo Kogyo kéttárcsás bolygódugattyús motor | 36 |
| Kéttárcsás bolygódugattyús motorkerékpár-motorok | 37 |
| Benzinbefecskendezéses bolygódugattyús motor | 37 |
| Bolygódugattyús Diesel-motor | 40 |
| A gőzmotor | 43 |
| A gőzgép története | 43 |
| Néhány kivitelezett gőzmotor | 44 |
| EPA gőzmotor | 44 |
| TECO gőzmotor | 47 |
| Egyéb amerikai gőzmotorok | 48 |
| Saab-Scania gőzmotor | 49 |
| Japán gőzmotor | 51 |
| A gőzmotor előnyei és hátrányai | 52 |
| A gőzmotor nyomatékgörbéje | 52 |
| Termikus hatásfok, fajlagos tüzelőanyag-fogyasztás | 52 |
| Szabályozás, indítási időszükséglet | 53 |
| Többféle tüzelőanyag felhasználásának lehetősége | 53 |
| A gőzmotor ára, tömegének és teljesítményének aránya | 53 |
| A kipufogó gázok összetétele és a zajszint | 54 |
| A kinetikai energia felhasználása gépjárművek hajtására | 55 |
| A lendítőkerekes hajtás | 55 |
| Oerlikon girobusz | 55 |
| Lockheed girobusz | 56 |
| A General Electric girobusza | 57 |
| A személygépkocsi hajtása lendítőkerékkel | 57 |
| Hibrid hajtású lendítőkerekes járművek | 59 |
| Hidraulikus hajtás a fékezési energia visszanyerésével | 61 |
| MAN hidrobusz | 62 |
| Személygépkocsik hajtása hidromotor kiegészítéssel | 63 |
| Réteges töltésű motorok | 65 |
| Osztatlan égésterű réteges töltésű motorok | 66 |
| Ford réteges töltésű motor | 67 |
| SRI réteges töltésű motor | 71 |
| Osztott égésterű réteges töltésű motorok | 73 |
| Honda CVCC motor | 73 |
| Ricardo Comet réteges töltésű motor | 79 |
| LAG réteges töltésű motor | 82 |
| Porsche SKS motor | 83 |
| Réteges töltésű Volkswagen (VW) motorok | 85 |
| Daimler-Benz (Mercedes) réteges töltésű motorok | 90 |
| Réteges töltésű Wankel-motor | 91 |
| A Stirling-motor | 92 |
| A Stirling-motor története | 92 |
| Az első Stirling-motor működési elve | 93 |
| A Philips cég első hőlégmotorjai | 94 |
| Az első generációs hőlégmotor | 95 |
| Az első kettős működésű motor | 99 |
| A rombuszhajtóműves motor | 102 |
| A tömítési kérdések megoldása | 107 |
| A Philips Stirling-motorjának teljesítményszabályozása | 109 |
| Számítógépes optimalizálás a Stirling-motorok tervezésénél | 112 |
| A második generációs Philips hőlégmotorok | 112 |
| Az amerikai autógyárak Stirling-motorjai | 115 |
| A Stirling-motor továbbfejlesztése Európában | 116 |
| United Stirling R. T. (US Svédország) | 116 |
| MAN-MWM (NSZK) | 118 |
| A Stirling-motor főbb jellemzői | 120 |
| Hatásfok | 120 |
| Hőegyensúly | 120 |
| Nyomaték | 121 |
| Teljesítménytömeg | 122 |
| Kenőolajfogyasztás, karbantartás | 122 |
| Élettartam | 123 |
| A porral szembeni érzéketlenség | 123 |
| A Stirling-motorok fűtése | 124 |
| A közvetett fűtés | 124 |
| Fűtés különféle hagyományos tüzelőanyaggal | 125 |
| Fűtés nem hagyományos fűtőberendezéssel | 125 |
| A Stirling-motor levegőszennyező hatása | 127 |
| A Stirling-motorok zajszintje | 128 |
| Tüzelőanyag-fogyasztás | 129 |
| A Stirling-motorok indítása | 130 |
| A Stirling-motorok jövőjének kilátásai | 131 |
| A gázturbina | 133 |
| A gázturbina fejlődésének története | 133 |
| A gázturbina működési elve | 136 |
| Általános működési elv | 136 |
| A gépjármű-gázturbina működési elve | 138 |
| A gázturbina hatásfoka | 139 |
| A gázturbina szerkezeti részei | 141 |
| A kompresszor | 141 |
| A turbina | 141 |
| Az égéstér | 143 |
| A hőcserélő | 144 |
| A légszűrő | 145 |
| A gépjármű-gázturbina tulajdonságai | 146 |
| A gépjármű-gázturbina üzeme | 146 |
| A gázturbina gyorsítóképessége | 150 |
| A gépjármű-gázturbina tüzelőanyaga | 150 |
| Fajlagos tüzelőanyag-fogyasztás | 151 |
| A gázturbina tömegének és teljesítményének aránya | 152 |
| A gépjármű-gázturbinák rezgései | 152 |
| A gázturbina zajszintje | 152 |
| A gázturbina levegőszennyező hatása | 153 |
| A gázturbina élettartama, karbantartási igénye | 154 |
| A gázturbina előállítási költségei | 155 |
| Megvalósított gépjármű-gázturbinák | 155 |
| Rover gázturbina | 155 |
| Ford gázturbinák | 156 |
| MTU 7042 gázturbina | 157 |
| VW-GT 70 gázturbina | 157 |
| Daimler-Benz gázturbina | 159 |
| NAMI 503 gázturbina | 160 |
| NISSAN gázturbina | 160 |
| A gépjármű-gázturbina perspektívája | 160 |
| Villamos hajtású gépjárművek | 162 |
| Bevezetés | 162 |
| Az akkumulátorok | 163 |
| Hajtómotorok | 168 |
| Irányítástechnikai kérdések | 174 |
| Járműszerkezetek | 182 |
| Összefoglalás | 186 |
| Irodalom | 190 |
| Tárgymutató | 194 |