| Előszó | 9 |
| Közúti vasutak | 11 |
| A közúti vasúti közlekedés feladata, főbb jellemzői | 11 |
| A városi közlekedés jellemzése | 11 |
| A közúti vasúti (villamosvasúti) közlekedés | 12 |
| A közúti vasutak pályajellemzői, vonalvezetési kérdései | 13 |
| Űrszelvény | 13 |
| A villamosvasúti járművek méretei | 15 |
| Vágánytengely-távolság | 18 |
| Vízszintes ívviszonyok kialakítása | 20 |
| Körívben alkalmazandó túlemelések | 21 |
| Lejttörések kiegyenlítése | 23 |
| A közúti vasúti pálya elhelyezése | 23 |
| A közúti vasút követelményei a pályaszerkezettel szemben | 25 |
| A pálya teherbírásával kapcsolatok követelmények | 25 |
| A vágány vízszintes geometriai helyzetének létrehozása | 26 |
| Megfelelő útpálya létrehozása a közúti forgalom részére | 27 |
| A pályafenntartás és a gazdaságosság követelményei | 27 |
| Közúti vasúti felépítményi rendszerek | 28 |
| A rugalmas alátámasztású rendszer | 28 |
| A merev alátámasztású rendszer | 33 |
| A félmerev alátámasztású rendszer | 37 |
| A keresztaljas alátámasztású rendszer | 43 |
| A magánaljas alátámasztási rendszer | 49 |
| Egyes külföldön alkalmazott közúti vasúti felépítményi szerkezettel kapcsolatos tapasztalatok értékelése | 51 |
| A magyarországi közúti vasúti felépítményrendszerek összefoglalása | 55 |
| A sínek | 55 |
| A magyar rugalmas alátámasztású közúti vasúti felépítményrendszerek | 57 |
| A magyar félmerev alátámasztású felépítményrendszerek | 59 |
| Nagypaneles tömbsínes közúti vasúti pályaszerkezet | 89 |
| A nagypaneles tömbsínes közúti vasúti pályaszerkezet stabilitásának vizsgálata | 96 |
| A közúti vasúti pálya és az útpályaszerkezet kapcsolata | 124 |
| A földalatti gyorsvasutak | 136 |
| A földalatti vasút kialakítása | 136 |
| A városi földalatti vasutak típusai | 138 |
| Az alagút rendszere szerint | 138 |
| Üzemi szempontból | 139 |
| Földalatti gyosvasúti hálózatok kialakítása | 140 |
| A földalatti vasutak pályaszerkezeti kérdései | 146 |
| Budapest földalatti gyorsvasútja | 153 |
| Fogaskerekű vasutak | 199 |
| Történeti fejlődés | 199 |
| A fogaskerekű üzemmód | 201 |
| A fogasrúd és a fogaskerék kapcsolata | 202 |
| A fogaskerekű vontatás ellenállásai | 205 |
| Fogaskerekű vasúti pálya vonalvezetése és alépítménye | 207 |
| A fogaskerekű vasutak felépítménye | 210 |
| Nyomtávolság és mérettűrések | 210 |
| Pályasín | 210 |
| Fogasrúd | 210 |
| Ágyazat | 218 |
| Kitérők | 218 |
| Ráterelő fogasrúd | 219 |
| A fogaskerekű vasúti felépítmény megtámasztása | 219 |
| Állomások | 219 |
| Szintbeni átjárók | 221 |
| A fogasrúd fogaira ható aktív erők meghatározása | 222 |
| A jármű pályakövetésének vizsgálata, a felmászás veszélye függőleges fogasrudaknál | 224 |
| Az állékonyság vizsgálata a fogaskerekű jármű fékezésénél | 224 |
| A fogasrúd szilárdságtani vizsgálata | 228 |
| A fogaskerekű vasúti járművek | 230 |
| Siklóvasutak | 232 |
| Történeti fejlődés | 233 |
| A siklóvasutak alkalmazási területe és rendszerei | 235 |
| A siklóvasutak vontatási ellenállásai | 239 |
| Vízszintes és magassági vonalvezetés | 241 |
| Vízszintes vonalvezetés | 241 |
| Magassági vonalvezetés | 241 |
| A siklópályák alépítménye | 246 |
| A siklóvasutak felépítménye | 246 |
| Üzemi számítások | 248 |
| Ingaforgalmú siklópályák üzemi számításai | 248 |
| Körforgalmú siklók üzemi számításai | 250 |
| A vonókötél | 253 |
| Állomások és állomási berendezések | 258 |
| Siklóvasúti járművek | 260 |
| Kötélpályák | 261 |
| Történeti fejlődés | 261 |
| Általános ismeretek | 262 |
| A sodronykötelek | 267 |
| Általános ismeretek | 267 |
| Tartókötelek | 270 |
| A tartókötélben ébredő igénybevételek | 271 |
| A tartókötél megválasztása | 275 |
| Vonókötél | 276 |
| A vonókötél megválasztása | 279 |
| Feszítőkötelek | 281 |
| A sodronykötelek összeerősítése | 282 |
| Kötélpályaívek | 284 |
| Pályaszámítás | 299 |
| A pályaszámítás alapjai | 299 |
| Kötélívek origótávolságának meghatározása | 305 |
| Kötélpályaívek befüggésének számítása geometriai alapon | 306 |
| Kötélpályaívek befüggésének meghatározása erőtani alapon | 308 |
| Az alátámasztott keletkező kötéltörésszög számítása | 311 |
| A kötélfelfekvés biztonsága | 318 |
| A pályatervezés kétkötelű teherszállító kötélpályáknál | 319 |
| A kötélpálya állványaira ható terhek számítása | 325 |
| Az állványsarun felfekvő kötélív valóságos helyzetének meghatározása | 330 |
| Kétkötelű, körforgalmú teherszállító kötélpályák | 334 |
| Általános elrendezés | 334 |
| Nyomtávolság és űrszelvény | 335 |
| Üzemi számítások | 336 |
| Járművek | 337 |
| Alátámasztások | 339 |
| Személyszállító kötélpályák, sífelvonók | 341 |
| Sífelvonók | 343 |
| Függőszékes kötélpályák | 343 |
| Kiskabinos kötélpályák | 354 |
| Nagykabinos kötélpályák | 362 |
| A holnap vasútjai | 369 |
| A vasút szerepe a jövő közlekedésében | 369 |
| A klasszikus vasút jövője | 373 |
| A mai vasútrendszer korszerűsítése | 375 |
| Új, nagy sebességű vasútvonalak építése | 381 |
| Különleges kötöttpályás közlekedési rendszerek | 385 |
| A klasszikus vasút sebességnövelésének határai | 385 |
| Különleges járműhajtási és alátámasztási módok | 387 |
| Kísérleti jellegű, különleges kötöttpályás járművek a nagy sebességű távolsági közlekedés számára | 392 |
| A városi közlekedés különleges kötöttpályás rendszerei | 397 |
| Tárgymutató | 400 |