A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Kultúrmenedzsment könyvtári és információs szervezetek vezetőinek (dedikált példány)

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Typotex Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 128 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 12 cm
ISBN: 963-9132-94-2
Megjegyzés: Bobokné Belányi Beáta szerző által dedikált példány. Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ez az összefoglaló munka információs intézmények, könyvtárak vezetésével foglalkozó munkatársak számára készült azzal a céllal, hogy e szakma menedzselési intelligenciáját növelje.
A kötet a vezetési ciklussal kapcsolatos legfontosabb ismeretanyag mellett utal a továbblépéshez szükséges szakirodalomra és a mindennapi munka során felmerülő feladatok megoldásához felhasználható tapasztalatokra. Ez azonban nem azt jelenti, hogy egy menedzsment receptkönyvet kap a kezébe az Olvasó, hanem hogy e szakkönyv általánosabb menedzselési-vezetési ismeretek könyvtári és információs környezetbe való adaptálását segíti elő.
A kötet végső célja, hogy a szakterület hatékonyságát növelve az emberbarát könyvtár és információs szervezet működését megkönnyítse és racionálisabbá tegye.

Tartalom

Bevezetés 7
1 A VEZETŐI MUNKA TERMÉSZETE, JELLEGZETESSÉGEI
ÉS SZÜKSÉGESSÉGE. TELJESKÖRŰ MINŐSÉGELVŰ VEZETÉS (TQM) 9
A vezetés és életvezetés mint alapvető emberi szükséglet o A
vezetés- és igazgatástudomány rövid története o Az ügyvezető típusú vezető (menedzser) és a mestervezető különbsége o A TQM
(Total Quality Management): Teljeskörű Minőségelvű Vezetés
2 A KÖZELJÖVŐT PROGNOSZTIZÁLÓ TRENDEK, VÁRHATÓ TENDENCIÁK 17
A változás mint meghatározó „életélmény" o A változások természete, iránya, területei o A változásokhoz való alkalmazkodás és az együttműködési készség o A változás természete, iránya és területei o A közeljövő látható tendenciái, fontosabb trendjei o Szakmai
trendek
3 AZ ÁLTALÁNOS RENDSZERELMÉLET ÉS RENDSZERSZEMLÉLET FUNKCIÓJA, ÉRTELMEZHETŐSÉGE ÉS
KÖVETKEZMÉNYEI A KÖNYVTÁRI MUNKÁBAN 33
Az információtudomány módszertana o Az információs rendszerek jellemző, mértékadó tulajdonsága. A könyvtár mint informatikai rendszer o A rendszerelméleti alapfogalmak meghatározása o Informatikai módszertan
4 A KÖNYVTÁRI MUNKA TERVEZÉSE. A TERVEZÉS
MENETE, SEGÉDLETEI, MÓDSZEREI 41
A tervezés mint a vezetési ciklus első eleme o A tervezési munka
jellemzői o A tervezési munka legfontosabb logikai egységei o
Kinek a feladata a tervezés? o A célrendszer kidolgozásának jelentősége o Tervtípusok o Stratégiai tervezés o A stratégiai tervezés
alapja o A stratégiák típusai o Tervezési segédletek és módszerek
5 A DÖNTÉSHOZATAL IRÁNYÍTÓELVEINEK MEGFOGALMAZÁSA 64
A döntéshozatali politika kialakítása o A döntés hozatal mint folyamat o A döntéstípusok
6 A CÉL, A TEVÉKENYSÉG ÉS A SZERVEZET EGYSÉGE 70
A szervezési ciklus o A szervezés tárgya o A szervezet mint a rendszer egyik fajtája o A könyvtár mint szervezet o Szervezeti struktúrák - szervezeti modellek - szervezeti sémák o Szervezeti sémák - szervezeti diagramok o A munkafolyamatok szervezése
7 MŰKÖDÉS ÉS IRÁNYÍTÁS. ELLENŐRZÉSI, ÉRTÉKELÉSI
SZEMPONTOK ÉS MÓDSZEREK. HATÉKONYSÁG ÉS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS 90
A működés feltételei o Értékelő módszerek - a működés biztosítékai o A munkatársak teljesítményének értékelése o Minőség és értékelés - a TQM o A technika mint minőségteremtő, integrációs tényező vizsgálata o Minőségbiztosítás a könyvtárban
8 PROJEKTMUNKA - A PROJEKTSZERŰ MŰKÖDÉS JELLEMZŐI 103
Mi a „projekt" és mi a „projektmenedzselés"? A projekt és egyéb tervek viszonya - projekttipológia o Hogyan születik a projekt? Az ötletbörzétől a tervdokumentum megfogalmazásáig o Projektmenedzselés o A projektmenedzselés speciális kérdései
EMBERKÖZPONTÚ VEZETÉS ÉS TELJESKÖRŰ MINŐSÉGELVŰ VEZETÉS (TQM) 115
Az ember mint a legértékesebb „energiaforrás". Személyzeti politikák és taktikák o A személyzeti menedzser (Personnel Manager) helye a könyvtári és információs szervezetekben o Az intézmények „emberközpontú" menedzselése
Felhasznált irodalom 124
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Kultúrmenedzsment könyvtári és információs szervezetek vezetőinek (dedikált példány) Kultúrmenedzsment könyvtári és információs szervezetek vezetőinek (dedikált példány) Kultúrmenedzsment könyvtári és információs szervezetek vezetőinek (dedikált példány) Kultúrmenedzsment könyvtári és információs szervezetek vezetőinek (dedikált példány)

A címlapon a szerző, Bobokné Belányi Beáta dedikációja látható.

Állapot:
4.840 ,-Ft
24 pont kapható
Kosárba