| Bevezető, amelyben a szerkesztő bocsánatot kér azért, amit elkövetett | 5 |
| Első korszak: (H)őskor, amelyben vérszerződés helyett kőesküt tesznek az ősök | 6 |
| Első fejezet, amelyben kiderül, hogy már megkíséreltünk ezelőtt is létrehozni egy "évkönyvet", de a csillagok kedvezőtlen fényszöge miatt ez hamvába holt | 6 |
| Wágner Tamás: Majdnem bevezető | 6 |
| Második fejezet, amelyben a szerkesztő egy metaforával hozakodik elő, majd a háttérbe olvad | 7 |
| Harmadik fejezet, amelyben megszületik egy ütőképes tanári kar, akikből "Kürt szóra" az iskola is testet ölt. Az első bejövetel (Medve utca) | 8 |
| Sándor István: Egy alapító emléktöredékei | 8 |
| Negyedik fejezet, amelyben egy tanítványból lett ős villant fel képeket a Nagy Bumm utánról. És a szerkesztő már tágulna is, mint a Világegyetem, de közbe kell kotyognia, hgoy itt egy új Galaxis összetömörüléséről láthat néhány extra képet az olvasó | 9 |
| Wágner Tamás: Úristen | 9 |
| Ötödik fejezet, amelyben szót kap és ad mindannyiunk örömére - Nem. - De igen. é- A vita nem abból áll, hogy azt mondjuk: Nem! - De igen! - De nem! - egy valaki, a mi büszkeségein közül | 11 |
| Kövesdi Miklós Gábor: A 91-es év | 11 |
| Hatodik fejezete, amelyben őskori névsorok böngészésével fogyaszthatjuk az időnket, néhány ízletes emlékmozrsával körítve | 13 |
| Magyari Péter: ami igazán fontos, az a tanterven kívül van | 23 |
| Surányi Anna: Kémiaórán kiengedem a szelepeket | 25 |
| Garami Vera: Amikor én még kislány voltam | 26 |
| Második korszak: Ókor, amelyben megérkezik a honfoglalók második hulláma (Lehel u. kürttel) | 28 |
| Első fejezet, amelyben fény(kép) derül azokra a dolgozókra, akik több korszakban is alkottak, meg jelent időben is | 28 |
| Második fejezet, amelyben tovább merülünk a múlt mélységeibe | 29 |
| Simor Ágnes: Emlék-játék | 32 |
| Tóth Marcella: élmények | 37 |
| Darvas Kristóf: Sítábor a Kürt Gimnáziumban | 38 |
| Vojnits Kinga: The Wild Child | 41 |
| Harmadik korszak: Középkor, amelyben a Cházár (A. u.) oltalma alá vándorlunk | 42 |
| Első fejezet, amelyben még többen csatlakozunk, és hogy ne csalatkozzunk, az eddigi süllyedést folytatjuk emelkedett hangnembe, bár kiderül az is, hogy a változás szele némelyeket arcul csap és tovarepít | 42 |
| Korcsmáros Tamás: Mit is köszönhetek a Kürtnek | 45 |
| Folk György: Kockacukor végű ostor! | 45 |
| Wágner Tamás: 2002-es ballagási búcsúbeszéd | 47 |
| Zsilinszky Endre: Búcsúversek a ballagóknak 2003 | 51 |
| Búcsúbeszéd (2003-2004) - A középkori, barátos és barátságos ballagás búcsúbeszéde az akkori 11. b részéről | 55 |
| Korcsmáros András: Kürtös emlékei | 57 |
| Korcsmárostól - Korcsmárosról: Hatodik érték - képregény | 60 |
| James Gong: A dupla-hullás ügynök | 61 |
| Kárpáti Dániel - Tánczos Gergő: Mi lett volna | 62 |
| Seregélyi Rita: A 2002-es ballagási búcsúbeszéd | 68 |
| Seregélyi Rita: Hogyan lettem Kosáredző? | 72 |
| Kárpáti Dániel - Tánczos Gergő: Osztálykirándulás 2004 ősze (Keszthely, 2004. november 19-21.) sima és fordított verzióban | 74 |
| Megcsináltuk! A Világ-nyelv program trubadúr és gengszter-rap versei idegen nyelveket, saját kútfőkből | 75 |
| Búcsúmondatok a 2006-os ballagókról | 78 |
| Dobos László - Szabó Fruzsina: A Kisherceg | 79 |
| Drótos Beatrix - Vincze Márton - Tóth Nikolett: Elmentek! | 80 |
| Mészáros Luca: Búcsú vagy mi... (2006) | 81 |
| Az osztály: A Kürt tanáraihoz, egy igazi emlékkönyves vers | 82 |
| Negyedik korszak: Újkor, amelyben véget éra kalandozások kora. Megszilárdul egy új rend. (A trend szerint) | 83 |
| Első fejezet, amelyben Nagy Éva kétszer is beszél az iskoláról, de más szemüvegben. Közben egy részlet kéredzkedik be a fejezetbe egy sajtótermékből. Helyére tesszük ezt is | 83 |
| Nagy Éva: A Kürt Alapítványi Gimnázium, mint alternatív oktatási intézmény egy, az iskolában 12 éve oktató tanár szemével | 83 |
| Köznevelés, 2003. október 10.: A nyelvtanításról "Vendégségben a Kürt Alapítványi Gimnáziumban" | 85 |
| Nagy Éva: Szösszenet az angol nyelv tanításáról a Kürtben: Mit? Hogyan? Minek? | 85 |
| Második fejezet, amelyben friss erők áramlanak a karunkba. Fejünk is csak egy kicsit fáj a jegyek, bérletek miatt, de herczegi méltósága töretlen marad. És az újkori süvölvények sora sorban | 87 |
| Vincze Márton: radír | 89 |
| Drótos Beatrix: Montázs | 90 |
| Tokay Máté: Kedves Tanárnő és osztály! - E-mail Amerikából | 93 |
| Szegi Anna Luca - Vida Írisz Mnami: Képregény - manga az osztályról | 95 |
| Cászi-Németh Márk: Kiáltvány - Nyúlföldétől a Nagykutyáknak | 98 |
| Túra, túra, Pilistúra | 100 |
| Kaufmann Balázs: Aratás (harvesting) | 101 |
| Kaufmann Balázs: Egy csepp világ | 102 |
| Iskolánk elismerései - diákjaink eredményei | 108 |
| Korcsmáros Tamás: Mit is köszönhetek a Kürtnek | 109 |
| Utolsó fejezet, amelyből kiderül, hogy a korszakok között nemcsak hogy átmenet létezik, de közös portyázások is történtenek | 111 |
| "Ugyan miért?" | 111 |
| Szabó Zoltán: Belső utakon Görögországban | 113 |
| Úti-napló, Franciaország, 2005. május | 117 |
| Kárpáti Dániel - Tánczos Gergő: Vízitúra 2004 - Tiszafüred (2004. május 14-16), sima és fordított kiadásban | 118 |
| A középkori kaszinóról, Köznevelés, 2003. október 10., Zuglói lapok 2003. október 3. R. T. | 120 |
| Poros Tibor: A Föld Éve | 121 |
| Évzárók - Ez már a vég! fejezet, amelyben mindenki találhat olyan rendezvényt, amit ismer. Van képünk hozzá! Ballagások, évzárók, táborok, étkezések és jó borok.. És mindenféle játék. Mert játszunk: kosáral, röpivel, biliárddal, csocsóval, tekével, focival, petárdával...; gitárral, síppal, dobbal, szaxofonnal és egymás idegeivel | 122 |
| Epilóg | 125 |
| Tanáraink, segítőink | 126 |