| Előszó | 5 |
| Tartsunk kutyát vagy sem? | 7 |
| Etológia és nevelés | 8 |
| Kritikus időszakok | 8 |
| A tenyésztő nevelési feladatai | 11 |
| Látogatás a tenyésztőnél | 15 |
| A kölyök kiválasztásának szempontjai | 15 |
| Az új környezet | 16 |
| A nevelés nehéz napjai | 18 |
| A kutya neve | 18 |
| A kölyök- és serdülő kutya nevelése | 19 |
| Szobatisztaság | 19 |
| Járdatisztaság | 22 |
| Névhez szoktatás | 22 |
| Helyhez szoktatás | 23 |
| Nyakörvhöz és pórázhoz szoktatás | 24 |
| A mindennapos séta | 26 |
| Közlekedésbiztonság | 27 |
| Kapcsolat idegen kutyákkal | 29 |
| Gazdához hívás | 31 |
| Játék | 35 |
| Játékos apport | 35 |
| A kereskedőkedv játékos kialakítása | 38 |
| A szimat mint feltételes reflex kialakítása | 40 |
| Harci játékok | 42 |
| A váratlan hangingerek és a bot iránti közömbösség | 45 |
| A házi- és a vadállatok iránti közömbösség | 47 |
| Hangadás | 49 |
| Egyedül maradásra szoktatás | 51 |
| A rendszeresség, a következetesség előnyei | 52 |
| Kapcsolatkialakító gyakorlatok tanulása | 54 |
| Még néhány nevelési jótanács | 55 |
| A kiképzés | 57 |
| A kiképzés alapfeltételei | 57 |
| A kiképző személye | 57 |
| Az ember és a kutya közötti megértés | 59 |
| A kutya kifejezésmódjai | 60 |
| A hibák forrásai | 61 |
| A vezényszavak fontossága | 61 |
| A kiképző fegyelmezett magatartásának hatása a kutyára | 63 |
| A közreműködő segéd szerepe | 63 |
| A külső körülmények hatása a kiképzésre | 64 |
| A kutya mint a kiképzés alanya | 64 |
| A kutya érzékszervei | 65 |
| A látás | 65 |
| A hallás | 66 |
| A szaglás | 68 |
| Az ízérzékelés | 68 |
| A bőrérzékelés | 69 |
| Kondíció, erőnlét, munkateljesítmény | 69 |
| A magasabb rendű idegtevékenység - a kutyakiképzés alapja | 70 |
| Az állat és a külső környezet | 71 |
| A szervezet alkalmazkodóképessége a létfeltételekhez | 71 |
| Az idegrendszer | 71 |
| Feltétlen reflex | 72 |
| Feltételes reflex | 73 |
| Az igerület és a gátlás | 74 |
| A kutyák magasabb rendű idegtevékenységi típusai | 75 |
| A kutyák kiképzésének elmélete | 77 |
| Ingerek | 77 |
| Ösztönzés és tiltás | 79 |
| Zavaró ingerek | 80 |
| Készségek és elvárások | 80 |
| Miért fontos a kutya pszichéjének ismerete a kiképzésben? | 81 |
| Kiképzési célfeladatok | 81 |
| Engedelmességi gyakorlatok | 81 |
| Pórázon vezetés | 82 |
| Szabadon követés | 89 |
| Ültetés | 90 |
| A fogazat megmutatása | 93 |
| A "lábhoz" vezényszó tudatosítása | 94 |
| Fektetés | 94 |
| Állítás | 98 |
| Helyben maradás | 102 |
| Menet közbeni ültetés, fektetés, állítás | 104 |
| Behívás | 108 |
| Előreküldés | 112 |
| Apportozás | 116 |
| Szimatmunka | 121 |
| A szaglószerv | 121 |
| A szaglás | 122 |
| A szagérzékelés jellemzői | 124 |
| A nyom | 126 |
| A nyom összetétele | 126 |
| A nyom jellemzői | 128 |
| A nyom változékonysága | 130 |
| A nyomkövetés | 135 |
| A nyomkövetés minőségének változásai | 135 |
| A szimatmunka előkészítése | 139 |
| A nyomkövetés rávezető gyakorlatai | 142 |
| Őrző-védő gyakorlatok | 168 |
| Rávezető gyakorlatok | 168 |
| Ügyességi gyakorlatok | 194 |
| Akadályugrás | 194 |
| Palánkmászás | 200 |
| Távolugrás | 203 |
| Létramászás | 203 |
| Gerendán járás | 206 |
| Karikaugrás | 207 |
| Kúszás | 208 |
| Vízi munka | 209 |
| Kínált élelem megtagadása | 209 |
| Dobott élelem megtagadása | 211 |
| Talált élelem megtagadása | 211 |