A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Algoritmusok és játékok

Szerző
Fordító
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 112 oldal
Sorozatcím: Középiskolai szakköri füzetek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-18-0854-8
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 29293. Fekete-fehér és színes ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés5
Játékok halmokkal7
A játék elemzésétől a nyerő algoritmusig. Az indukció segít, és matematikai indukcióval bizonyítunk7
Bachet játéka7
Dámák a körben11
A "Fomina-1" játék12
A "Fomina-2" játék13
Játék a 2 ad k -+ 1 alakú felhasználásával17
A Grandi-játék18
Tíz korong23
Láncocska24
NIM25
Fibonacci-féle NIM33
Játékok összehasonlítása, izomorfizmus36
Dámák az ösvényen36
A három dáma37
Dudeney játéka38
Boltjanszkij játéka44
Csien Szü Dzü44
A Csien Szü Dzü játék geometriai modellje45
Csien Szü Dzü és a logarléc47
Csien Szü Dzü és a Fibonacci-számok50
Egyetlen vezér53
Győz a páros54
Játékok speciális táblákon61
Egyszerű és meglepő játékok61
Dámák elrablása61
Trihex62
Játék az ösvényen64
Nehézségek és problémák65
Hein játéka65
Hex67
Körök és keresztek69
Kilenc számjegy70
Kilenc szó71
Dugó71
Kétszínű dámák73
Palánta76
Az "L" játék81
Amikor a számítógép nyer82
A feladat megfogalmazása82
A játék modellezése83
Útmutatások a Bachet-játék programozásához87
Konkrét játszmáktól a játékok általános elméletéig89
A feladatok megoldásai92
A fordító által ajánlott irodalom94
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv