1.034.668

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fejlődéspszichológia szöveggyűjtemény I-II.

Egységes jegyzet/Kézirat

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A fejlődéspszichológia az utóbbi két-két és fél évtized folyamán olyan nagy horderejű változások színtere volt, amelyek a tudományág arculatát szinte teljes egészében átformálták.... Tovább

Előszó

A fejlődéspszichológia az utóbbi két-két és fél évtized folyamán olyan nagy horderejű változások színtere volt, amelyek a tudományág arculatát szinte teljes egészében átformálták. Szöveggyűjteményünk - természetesen a teljességre való törekvés legcsekélyebb igénye nélkül - ezt az átalakulást próbálja meg érzékeltetni, melynek néhány összetevőjére talán érdemes elöljáróban felhívni a figyelmet.
századunk második harmadában a behaviorizmus térhódítása nyomán a fejlődéssel foglalkozó tudományág is alapvetően jelenség-orientálttá vált, a pszichometria előretörése pedig ezen a területe is a normatív szemlélet erősödését eredményezte. E két hatás következményeire megerősítésként hatott, hogy úgy tűnt, az eképpen alakuló fejlődéspszichológia meg tud felelni a gyakorlat vele szemben támasztott igényeinek. Idő közben azonban egyre több kutató kezdte elégtelennek érezni az egyrészt normatív életkori adatokon alapuló, alapvetően mennyiségi változásokkal jellemzett, másrészt az előrehaladást zömmel kondicionálásra visszavezető, leegyszerűsített fejlődésképet. Egyre növekedett az igény a fejlődés mibenlétének, mozgatóinak, mechanizmusainak megértése iránt. a fejlődéspszichológia nagy teoretikusai természetesen soha nem azonosultak a leegyszerűsítésekkel - ilyenek pedig már a század első felében is munkálkodtak tudományterületünkön. A svájci Jean Piaget, a szovjet L. Sz. Vigotszkij és a francia svájci Henry Wallon -, hogy csak a nálunk legismertebb hármat említsem a fejlődéspszichológia ma már klasszikusnak elismert nagy alakjai közül - kiemelkedő jelentősége éppen abból fakad, hogy életművük a fejlődés mechanizmusainak feltárását szolgálta, és a jelenségek magyarázatára kidolgozott elméleteik a tudományág történetében újszerű, önálló, iskolateremtő koncepcióknak bizonyultak. Vissza

Tartalom

I. kötet
Bevezető5
L. Sz. Vigotszkij: a gyermeki fejlődés életkori periodizációjának problémája13
J. S. Bruner: Az "éretlenség" természete és kihasználása26
J. Piaget: Az érzelem és értelem összefüggése a gyermek mentális fejlődésében63
J. Piaget: Megjegyzések L. Sz. Vigotszkij "A beszéd és a gondolkodás a gyermekkorban", valamint az "Ítélet és következtetés a gyermekkorban" című műveket érintő kritikai észrevételeihez123
H. Borke: Piaget nézete az empátia elméleti struktúrájáról és szociális befolyásoló tényezőiről137
R. McCall: Az értelmi fejlődés során jelentkező átmenetek vizsgálata194
H. Rauh: Összefüggés-patternek a kora gyermekkori fejlődésben204
H. Papousek - M. Papousek: a normális és a veszélyeztetett újszülött gondozása: a szülői viselkedés pszichobiológiai szemlélete235
I. C. Uzgiris: Folyamatosság és szakaszosság az utánzás fejlődésében240
M. Lewis - M. W. Sullivan - L. Michaelson: A megismerés, érzelmek fúgája249
B. Benelli: A társas kognitív fejlődés tanulmányozásának szabályokra épített megközelítése276
M. Tíszkowa: A pszichikus fejlődés kontinuitása és diszkontinuitás a dialektikus materializmus szemszögéből298
J. Reykowski:a személyiség fejlődéséről306
B. G. Ananyev: a felnőtt ember pszichofiziológiai funkcióinak fejlődési struktúrája322
E. Olbrich - H. Thomae: Empirikus adalékok az öregedés kognitív elméletéhez330
P. Bryant: A kísérletek345
Bibliográfia357
J. M. Tanner: A gyermek növekedésének-fejlődésének folyamata383
H. Kay: A motoros készség fejlődése a születéstől a serdülőkorig400
N. A. Griscsenko-Roze: A felnőtt ember pszichomotoros fejlődésének sajátosságai mikró-életkori szakaszolásban422
Bibliográfia429
II. kötet
E. J. Gibson: A perceptuális fejlődés7
H. McGurk: Vizuális észlelés csecsemőkorban55
J. Flavell: Percepció és kommunikáció91
J. Kagan: figyelem119
L. N. Fomenko: A figyelem életkor szerinti változékonysága az érettség szakaszában136
E. F. Ribalko: Látás és térészlelési funkciók a felnőttkor szakaszában141
Bibliográfia147
J. S. Bruner: hogyan tanulunk meg szavakkal cselekdni161
R. Brown: Az első nyelv fejlődése az emberi fajnál179
J. Ryan: A nyelv fejlődése179
R. Cromer: A nyelvtan elsajátítása201
M. Donaldson - P. Lloyd: Mondatok és helyeztek: gyermekek ítéletei a helyzetnek megfelelő és nem megfelelő mondatokról213
S. Glucksberg - R. M. Krauss: Kommunikációs minták gyermekkorban229
E. V. Clark: A gyermek nyelvi tudatossága236
Bibliográfia259
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv