| Bevezetés | 5 |
| Első rész: A királynő: Erzsébet | 13 |
| 1576/77 | 15 |
| Az állandóság reménye: a Theatre | 15 |
| A játékszöveg-készlet | 22 |
| Oxford-Cambridge. Az "okos egyetemisták" | 32 |
| Oxford és Cambride | 32 |
| Szépség és/vagy morál | 36 |
| Az "Aeropagus" és az "új poézis" | 46 |
| Giordano Bruno vitája Oxfordban (1583) | 48 |
| Árkádia: szerelem és veszedelem | 52 |
| Az előkészítők | 58 |
| John Lyly és a fiútársulatok | 59 |
| George Peele, a kísérletező | 65 |
| Robert Greene és az "elprédált idő" | 71 |
| Egy évtized hozadéka | 80 |
| Első közjáték: Két királynő | 84 |
| Terjeszkedő színi világ | 91 |
| Új mesterség: a (szín)játékíró | 91 |
| Két véres történet | 101 |
| "Seneca nem elég nehéz..." | 110 |
| "Határsértők": Marlowe és a szenvedélyek | 116 |
| "... a sors kereke kezemtől forog" | 119 |
| "Csak én éljek meg, veszhet a világ" | 126 |
| "Ölj, ölj, ölj!" | 133 |
| "Hazádat léha kézzel tönkretetted..." | 137 |
| "Faustus átadja lelkét..." | 143 |
| Marlowe - a megrágalmazott | 152 |
| Második közjáték: Egy vállalkozó naplója | 155 |
| Shakespeare színre lép | 162 |
| Az "elveszett évek" | 163 |
| A pályakezdő | 170 |
| Útkeresés: tragédia? | 175 |
| Útkeresés: komédia? | 179 |
| Kényszerszünet: 1592-1594 | 188 |
| Lázongások - pestis | 188 |
| Sir Thomas More | 193 |
| Shakespeare - "árnyékban" | 196 |
| ... és a kortársak | 208 |
| Korai Shakespeare-apokrifák | 213 |
| Bohózat történelmi köntösben | 214 |
| Egy "igazi" senecai tragédia | 216 |
| Szerelem, háború - retorika | 221 |
| Egy mesés siker: Mucedorus | 224 |
| Harmadik közjáték: Újrakezdés | 229 |
| Népszínjáték - Látványköltészet - Könyvdrámák | 234 |
| Népszínjáték - London peremén | 235 |
| Látványköltészet | 242 |
| Könyvdrámák | 248 |
| Ben Jonson viharos ifjúsága | 253 |
| A Kutyák Szigete | 253 |
| Előzmények - népszínjáték | 254 |
| Furcsa emberek | 258 |
| Shakespeare - élete delén | 263 |
| Szövegek - szerkezetek | 264 |
| Kontrasztok - "ál"-arcok - monológok - záróképek | 276 |
| Nézetek a világról | 286 |
| Őfelsége egyháza - és a többiek | 286 |
| A mélyrétegek | 292 |
| Új színpadok - újfajta szövegek | 300 |
| "Poetomachia" - dióhéjban | 301 |
| Jonson dramaturgiája - dialógusokban | 307 |
| Nyugtalan századforduló - 1. (George Chapman, Thomas Dekker) | 314 |
| A századforduló járékhelyei | 316 |
| A műsor szerkezete | 318 |
| Chapman, a Homérosz-fordító | 320 |
| Thomas Dekker, a "csetepaté" győztese | 322 |
| Nyugtalan századforduló - 2. (John Marston: Illeszkedés és irónia) | 332 |
| John Marston, a pályakezdő | 333 |
| "Tragical - comical - historical" | 334 |
| Marston "rendezőpéldányai" | 340 |
| A "kizökkent idő" | 348 |
| "Ha most ölöm meg: - akkor mennybe mén" | 350 |
| "... nem az vagyok, aki volnék!" | 355 |
| "... nyilatok célt tévesztett" | 360 |
| "Színünk: Trója" | 364 |
| Második rész: A király: I. Jakab | 371 |
| Dinasztiaváltás | 373 |
| VI. Jakab, Skócia királya | 373 |
| Az irodalmár és a teológus | 375 |
| I. Jakab elfoglalja Anglia trónját | 378 |
| Helyzetkép a század kezdetén | 385 |
| Új képlet: épület - társulat - "házi szerző(k)" | 393 |
| Egy tanulságos bukás - Jonson Sejanus-a | 393 |
| A költő: "Shaxberd" | 399 |
| Thomas Dekker és a Prince's Men | 408 |
| Thomas Heywood és a Queen's Men | 414 |
| "Bolond világ ez, Uram" (A fiútársulatok műsora) | 419 |
| Westward Ho! - Eastward Ho! - Northward Ho! | 420 |
| Thomas Middleton és a Paul's Children | 424 |
| A Blackfriars - Chapman és a többiek | 430 |
| Negyedik közjáték: A "lőpor-összeesküvés" (Dekker: The Whore of Babylon) | 436 |
| Öt Shakespeare-tragédia | 440 |
| King Lear | 441 |
| The Tragedy of Macbeth | 445 |
| The Tragedy of Anthony and Cleopatra The Tragedy of Coriolanus | 450 |
| Timon of Athens | 459 |
| Shakespeare-apokrifák, 1600-1608 | 463 |