1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Környezeti nevelést, de hogyan? I.

Elméleti alapok/Tanulmányok a Helix Képzési Rendszer köréből 3.1.

Szerző

Kiadó: Ormánság Alapítvány
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 124 oldal
Sorozatcím: A fönntartható táj-Pedagógia
Kötetszám: 2/1
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-04-9859-6
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó


„[ ] az embernek egy új felfogását kell megtalálnunk."
[Bertalanffy 1991, p. 25.]
Minden jó érzésű embert zavar, hogy szinte bármerre néz és bármire irányul tekintete, azt látja, hogy az... Tovább

Előszó


„[ ] az embernek egy új felfogását kell megtalálnunk."
[Bertalanffy 1991, p. 25.]
Minden jó érzésű embert zavar, hogy szinte bármerre néz és bármire irányul tekintete, azt látja, hogy az embernek mind önmagával, mind környezetével való kapcsolata disszonáns, mindenfelé bajok vannak körülötte. Sokan - akár állami tisztviselők, akár szakemberek vagy laikusok - tenni akarnak az ilyen nem kívánatos jelenségek ellen. (Persze nem egyszer csak demagóg, divatirányzatokat követő önmenedzselésről van szó. A fenntartható fejlődés, a környezetvédelem, az egészségvédelem és a többi jelszó ilyenkor csak üres frázis, amely alkalmas eszköz az egyéni érvényesülés szolgálatában. - Erre most mindenesetre ne gondoljunk!) A környezeti problémák elleni küzdelem ma már világméreteket öltött: talán már nincs is olyan kormány, amelynek ne lenne környezetvédelmi minisztere; rendszeresek a nemzetközi környezetvédelmi konferenciák; nemzetközi és helyi környezetvédelmi bizottságok üléseznek szinte nap mint nap; létrejöttek a helyi és multinacionális környezetvédelmi szervezetek és létrejött a környezeti nevelés fogalma és folyamata.
Vissza

Tartalom


Előszó 1
A KÖRNYEZETI NEVELÉS 8
A környezeti nevelés célja 9
A következtetések 15
A környezeti nevelés mai gyakorlata 20
Mi tehát a környezeti nevelés? 24
A természeti környezetre irányuló megfelelő attitűd 25
A megfelelő kulturális attitűd 26
ÁLTALÁNOS PEDAGÓGIAI MEGKÖZELÍTÉS 28
A pedagógiai munka célja 29
Fontos abb alapfogalmak 34
Kultúra 36
Értékrend 44
Verseny 48
Oktatás, nevelés, képzés 54
Világkép, jövőkép 59
Megismerési szintek : 63
Empirikus megismerés 64
Diszciplináris megismerés 67
Szubdiszciplináris megismerés 70
Szuperdiszciplináris megismerés 71
Multidiszciplináris megismerés 71
Interdiszciplináris megismerés 72
Transzdiszciplináris megismerés 72
Transzempirikus megismerés 72
Transzcendens megismerés 74
A pedagógiai integráció 75
Pedagógiai asszociáció 77
Többérzékszervi észlelés 79
Többoldalú vizsgálat 82
Pedagógiai integráció értelmezése 84
Specifikus sémák 85
Általános sémák 91

Lantos Gábor

Lantos Gábor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Lantos Gábor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv