1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Last Tango in Paris

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Grove Press Inc.
Kiadás helye: New York
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 176 oldal
Sorozatcím: Closeup
Kötetszám:
Nyelv: Angol  
Méret: 18 cm x 10 cm
ISBN:
Megjegyzés: További kapcsolódó személyek a könyvben. Fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg


I
A sex film without any actual sex is like a western without horses, concludes Norman Mailer, in his remarkably revealing analysis of Last Tango and the fundamental way in which the technique of filmmaking—
improvisation vs. scripted direction— determines the life force of the film.
Dotson Rader's provocative exploration of Marlon Brando's screen persona and its relation to the American masculine mystique entitled "Death of a Stud."
The Last Tango reviews. Why was it necessary for so many seemingly intelligent critics to make fools of themselves? Nat Hentoff asks—and answers—the question.
Is Last Tango anti-woman? John Simon analyzes the charge by citing the t
homosexual overtones of the film and the t
personalities of Brando and Bertolucci.
Plus: Parker Tyler on the film's "pornography"; Judy Klemesrud interviews Maria Schneider; Dacia Maraini interviews '
Bernardo Bertolucci; Stuart Byron untangles Bertolucci; Charles Michener describes the "Hottest Movie." f... Tovább

Fülszöveg


I
A sex film without any actual sex is like a western without horses, concludes Norman Mailer, in his remarkably revealing analysis of Last Tango and the fundamental way in which the technique of filmmaking—
improvisation vs. scripted direction— determines the life force of the film.
Dotson Rader's provocative exploration of Marlon Brando's screen persona and its relation to the American masculine mystique entitled "Death of a Stud."
The Last Tango reviews. Why was it necessary for so many seemingly intelligent critics to make fools of themselves? Nat Hentoff asks—and answers—the question.
Is Last Tango anti-woman? John Simon analyzes the charge by citing the t
homosexual overtones of the film and the t
personalities of Brando and Bertolucci.
Plus: Parker Tyler on the film's "pornography"; Judy Klemesrud interviews Maria Schneider; Dacia Maraini interviews '
Bernardo Bertolucci; Stuart Byron untangles Bertolucci; Charles Michener describes the "Hottest Movie." f
Illustrated |
———i————— Vissza

Tartalom


Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv