A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Új Pedagógiai Szemle 2004. január

A Magyar Pedagógiai Társaság és az Országos Közoktatási Intézet folyóirata, LIV. évfolyam 1. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A nyolcvanas évek közepén a hazai oktatáskutatók tanulmányok sorát írták arról, hogy az oktatás tartalmi fejlesztésében a cezurális reformok, az újabb és újabb tantervek bevezetése helyett a folyamatos fejlesztés logikáját kellene érvényesíteni. A Gazsó Ferenc nevével fémjelzett 1985-ös törvény vitájának időszakában az oktatáskutatók és az oktatáspolitika viszonylag szűk köre egyet is értett abban, hogy fel kell számolni a "tanterv=törvény" akkor éppen másfél évszázados dogmájával.
Az 1985-ös törvény megszületése előtti és utáni idők a magyar közoktatás reményteli pillanatai voltak. Esély mutatkozott a változásokra. Gazsó beszélt a különböző továbbképzéseken, konferenciákon, hogy az iskola világától távol lévő tantervfejlesztő lobbi életidegen tanterveit fel kell váltani az iskolákban élő, a gyerekek igényeit, terhelhetőségét sokkal jobban ismerő pedagógusok által készített helyi programokkal. A nyolcvanas évek második felében iskolakísérletek indultak, amelyben iskolai... Tovább

Fülszöveg

A nyolcvanas évek közepén a hazai oktatáskutatók tanulmányok sorát írták arról, hogy az oktatás tartalmi fejlesztésében a cezurális reformok, az újabb és újabb tantervek bevezetése helyett a folyamatos fejlesztés logikáját kellene érvényesíteni. A Gazsó Ferenc nevével fémjelzett 1985-ös törvény vitájának időszakában az oktatáskutatók és az oktatáspolitika viszonylag szűk köre egyet is értett abban, hogy fel kell számolni a "tanterv=törvény" akkor éppen másfél évszázados dogmájával.
Az 1985-ös törvény megszületése előtti és utáni idők a magyar közoktatás reményteli pillanatai voltak. Esély mutatkozott a változásokra. Gazsó beszélt a különböző továbbképzéseken, konferenciákon, hogy az iskola világától távol lévő tantervfejlesztő lobbi életidegen tanterveit fel kell váltani az iskolákban élő, a gyerekek igényeit, terhelhetőségét sokkal jobban ismerő pedagógusok által készített helyi programokkal. A nyolcvanas évek második felében iskolakísérletek indultak, amelyben iskolai tantervfejlesztő műhelyek lehetőséget kaptak, hogy kidolgozzák saját képzési rendszerüket, tananyagstruktúrájukat, tantervi programjaikat. Vissza

Tartalom

Tanulmányok
Kovács István Vilmos: Esélyteremtés hátrányban3
Havas Péter - Széplaki Nikolett - Varga Attila: A környezeti nevelés magyarországi gyakorlata12
Szőke-Milinte Enikő: Pedagógusok konfliktuskezelési kultúrája26
OKI-műhely
Bognár Mária: Oktatásfejlesztés, iskolafejlesztés az ezredfordulón40
Nézőpontok
Schüttler Tamás: "Önfejlesztés csak hálózatban, sok iskola együttműködésében létezhet" - Beszélgetés az önfejlesztő iskolákról59
Látókör
Géczi János: Világkép - emberkép - pedagogikum69
Világtükör
Mihály Ildikó: Harminc ország oktatáspolitikai alapelvei76
Turcsányiné Szabó Márta: Számítógépet az ovisoknak!87
Műhely
László Ágnes: A tanulók eltérő képességeihez való alkalmazkodás problémái az iskolarendszerben99
Ligeti György: Demokrácia egy virtuális városban111
Veressné Hornyacsek Júlia: Katasztrófavédelem és közoktatás114
Kritika-figyelő
Schüttler Tamás: Esély vagy sorscsapás? A hiperaktív, figyelemzavarral küzdő gyerekek helyzete Magyarországon - Szűcs Marianna könyvéről122
Petrusán György: Nemzetiségeink kultúrája a közoktatásban124
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv