A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A hallgatók művészi ízlése a közvéleménykutatás tükrében/Ifjúsági és gyermekműsorok pszichológiai hatásáról

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Magyar Rádió és Televízió
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 143 oldal
Sorozatcím: Rádió szakkönyvtár
Kötetszám: 11
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Két mű egy kötetben. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tanulmányunkban a közízlés helyzetével foglalkozunk, mégpedig elsősorban azokkal a területekkel, amelyek a rádiózás szempontjából különösen fontosak (zene, irodalom). Eredményeinket megkíséreljük a... Tovább

Előszó

Tanulmányunkban a közízlés helyzetével foglalkozunk, mégpedig elsősorban azokkal a területekkel, amelyek a rádiózás szempontjából különösen fontosak (zene, irodalom). Eredményeinket megkíséreljük a kultúra egészébe ágyazva vizsgálni, s ahol csak alkalmunk adódik, kitérünk a tömegkommunikációs eszközökkel való ízlésnevelés problémáira is. A felhasznált tényanyag túlnyomó része egy 1964-ben végzett, a kulturális ismeretekre és ízlésre vonatkozó - országos - felmérésünkből származik.
Vizsgálatunk jellegéből adódóan számolnunk kell bizonyos torzításokkal, ezekre esetenként felhívjuk a figyelmet, megjegyezzük azonban, hogy a vizsgálat adatai általában kedvezőbbek a valóságosnál. Adataink azonban - tapasztalataink szerint - még így, „megszépült" formájukban is sokkal közelebb járnak a valósághoz, mint jónéhány szakembernek a közönségről alkotott elképzelése. Egy házi közvéleménykutatás során például 19 irodalmi szerkesztő közül négyen azt gondolták, hogy hazánkban minden felnőtt ismeri William Shakespeare nevét. Országos vizsgálatunk során a válaszadók 40%-a - ez 3 millió felnőttet jelent - elismerte, hogy hírét sem hallotta. De a másik véglet is előfordult: akadt szerkesztő, aki szerint a felnőtt lakosság 90%-ának, sőt olyan is, aki szerint 93%-ának Shakespeare neve semmit sem mond. Valószínűnek tartjuk, hogy sokan lesznek, akik szerint így is sötétebbre festettük a valóságot. Vissza

Tartalom

I. A hallgatók művészi ízlése a közvéleménykutatás tükrében
Bevezetés 5
I. A közös nevező elve 7
II. Elemi igény a műsorok témája iránt 11
III. Elemi ismeretek 18
IV. A kulturális homogenizáció 23
V. Kulturális érdeklődés 36
A kulturális rendezvények iránti érdeklődés 36
Irodalmi érdeklődés 38
a) A regények iránti érdeklődés 38
b) Az elbeszélések iránti érdeklődés 39
c) A versek iránti érdeklődés 41
Zenei érdeklődés 42
VI. Ízléskörök 48
VII. A szocialista tömegkultúra fejlődésének perspektívái 56

II. Ifjúsági és gyermekműsorok pszichológiai hatásáról
1. A szerző előszava 63
2. A Jó éjszakát, gyerekek! Műsor visszhangja egy osztályban 70
3. A Róka-Móka bábszínháza egy osztály rajzában, fogalmazásában,
bábjáték-improvizációjában 93
4. Milyen válaszadásra motiválja a tanulókat az Iskolarádió és az
iskolai osztályfőnök egy-egy osztályfőnöki órája az általános iskola és a gimnázium utolsó osztályaiban? 105
5. Irodalmi óra, mint motiváló tényező 8. általános iskola és IV.
gimnázium iskolarádiós óráján 116
6. A Húszas Stúdió hatása egy középiskolás osztálycsoport és egy
iparitanuló csoport válaszaiban 122
Bibliográfia 131
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A hallgatók művészi ízlése a közvéleménykutatás tükrében/Ifjúsági és gyermekműsorok pszichológiai hatásáról A hallgatók művészi ízlése a közvéleménykutatás tükrében/Ifjúsági és gyermekműsorok pszichológiai hatásáról A hallgatók művészi ízlése a közvéleménykutatás tükrében/Ifjúsági és gyermekműsorok pszichológiai hatásáról A hallgatók művészi ízlése a közvéleménykutatás tükrében/Ifjúsági és gyermekműsorok pszichológiai hatásáról

A borító enyhén töredezett, foltos, elszíneződött.

Állapot:
4.480 Ft
1.680,-Ft 50 25
18 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
konyv