| Bevezetés | 7 |
| Módszertani útmutatók | 9 |
| I. osztály | 9 |
| Tanmenetjavaslatok | 9 |
| Módszertani útmutató (N. Horváth Margit) | 14 |
| A bevezetéshez | 14 |
| Ad lectionem pimam | 16 |
| Ad lecionem secundam | 17 |
| A II. olvasmány részletes módszertani feldolgozása (Katona Rezsőné) | 18 |
| Ad lectionem tertiam | 24 |
| Ad lectionem quartam | 26 |
| Ad lectionem quintam | 27 |
| Ad lectionem sextam | 28 |
| Ad lectionem septimam | 30 |
| Ad lectionem octavam | 33 |
| Ad lectionem nonam | 35 |
| Ad lectionem deciman | 36 |
| Ad lectionem undeciman | 38 |
| Ad lectionem duodeciman | 39 |
| Ad lectionem tertiam decimam | 40 |
| Ad lectionem quartam decimam | 41 |
| Az első osztályos szókincs összefoglalása (N. Horváth Margit) | 43 |
| Carmina Burana (Tempus est iucundum...) (János István) | 49 |
| Janus Pannonius (János István) | 51 |
| Jacopone da Todi: Stabat Mater (János István) | 54 |
| Appendix (Dalszövegek) (N. Horváth Margit) | 57 |
| II. osztály | 60 |
| Tanmenetjavaslatok | 60 |
| Módszertani útmutató (N. Horváth Margit) | 64 |
| Ad introductionem | 65 |
| Ad lectionem primam | 66 |
| Ad lectionem secundam | 67 |
| Ad lectionem tertiam | 69 |
| Ad lectionem quartam | 70 |
| Ad lectionem quintam | 71 |
| Ad lectionem sextam | 74 |
| Módszertani eljárások a VII. olvasmányhoz (Katona Rezsőné) | 75 |
| Ad lectionem septimam | 76 |
| Módszertani eljárások a VIII. olvasmányhoz (Katona Rezsőné) | 76 |
| Ad lectionem octavam | 78 |
| Ad lectionem nonam | 80 |
| Ad lectionem decimam | 82 |
| Ad lectionem undecimam | 83 |
| Ad lectionem duodecimam | 84 |
| Ad lectionem tertiam decimam | 85 |
| Ad lectionem quartam decimam | 86 |
| Livius történelemszemlélete (Forgács József) | 87 |
| Megfigyelések a Livius olvasmányokhoz (Gyóni András) | 93 |
| Szempontok az elégikus Ars amatoria és az epikus Metamorphoses Daedalus és Icarus jelenetének összevetéséhez (Németh Béla) | 95 |
| Kiegészítő jegyzetek a Metamorphoses Daedalus-történetének elemzéséhez (Németh Béla) | 96 |
| Ovidius Philemon és Baucis történetéhez (Gyóni András) | 98 |
| III. osztály | 102 |
| Tanmenetjavaslatok | 102 |
| Módszertani útmutató (Katona Rezsőné) | 111 |
| Vetélkedő a III. osztályos tananyaghoz (N. Horváth Margit) | 128 |
| Cicero stílusa a latin órán (Nagy Mihályné Nyáry Erika - Tegyey Imre | 134 |
| Orpheus és Eurydice (Darab Ágnes) | 140 |
| Vergilius: Aeneis (Gesztelyi Tamás) | 145 |
| Keletkezése | 145 |
| Értelmezése | 145 |
| Szerkezete | 147 |
| Prooemium | 147 |
| Trója pusztulása | 148 |
| Laocoon | 149 |
| Dido | 151 |
| Alvilág | 155 |
| Turnus | 157 |
| A bilinguis szövegolvasás metodikája (ad Verg. Aen. XI.816-31) (N. Horváth Margit) | 159 |
| A róma epigramma: Martialis (János István) | 161 |
| IV. osztály | 165 |
| Tanmenetjavaslatok | 165 |
| Gyakorló feladatok a IV. tankönyvhöz | 168 |
| I. Lucretius: Venus-himnusz (Katona Rezsőné) | 168 |
| II. Vergillius: I. ecloga (Katona Rezsőné) | 168 |
| III. Horatius (Katona Rezsőné) | 169 |
| IV. Tacitus (N. Horváth Margit) | 174 |
| Horatius meus - Horatius noster (N. Horváth Margit) | 176 |
| Horatius: Carmen saeculare (Jánosné Petruska Magdolna) | 179 |
| Horatius: De arte poetica (Ep. II.3.) (János István) | 183 |
| Albius Tibullus I.10. elégiája (Szilágyi Ilona) | 187 |
| Tacitus: Annales (Borzsák István) | 191 |
| A teutoburgi csatatér leírása (I. 62-62.) | 191 |
| Poppaea mesterkedése (XIV.1.) | 195 |
| Seneca helyzetének megingása (XIV.52.) | 198 |
| A tankönyvek retroversiós feladatainak megoldása | 201 |
| Általános módszertani kérdések | 205 |
| A latin alárendelő összetett mondatok tanításának néhány kérdése a magyar nyelvtan szemszögéből (M. Nagy Ilona) | 205 |
| A szövegfeldolgozás dinamikus módszere (Tegyey Imre) | 212 |
| Metrika (N. Horváth Margit) | 223 |
| A memoriter szerepe a latintanulásban (N. Horváth Margit) | 228 |
| Régi ötletek védelmében (N. Horváth Margit) | 230 |
| Fogalmak, témák, szerzők | 231 |
| Mítosz, monda, mitológia (Gesztelyi Tamás) | 231 |
| Augurim, haruspicium, Sibylla-könyvek (Szilágyi Ilona) | 235 |
| A római humanitas (Havas László) | 242 |
| Az epikus invokáció és propozíció változásai (Ritoók Zsigmond) | 247 |
| Az ókori komédiáról Plautus ürügyén (N. Horváth Margit) | 254 |
| Lucretius (Németh Béla) | 258 |
| Catullus (Németh Béla) | 261 |
| Catullus egy magyar követője (Rákos Sándor Catullus-versei) (Losonczi Éva) | 266 |
| Cicero filozófiai művei (Németh Béla) | 269 |
| Vergilius eclogái (Havas László) | 272 |
| Ovidius (Németh Béla) | 275 |
| A "Daedalus és Icarus"-téma utóélete (Havas Lászlóné) | 278 |
| Seneca (Gyóni András) | 282 |
| Tacitus történelemszemlélete (Havas László) | 285 |
| Tacitusi témák a szépirodalomban és a művészetekben (Havas Lászlóné) | 289 |
| Gondolatok a római filozófia felfogásának és bemutatásának kérdéséhez (Németh Béla) | 296 |
| Filozófia ürügyén (Németh Béláné) | 304 |
| Római közmondások (M. Nagy Ilona) | 308 |
| A középkori latinság Magyarországon (M. Nagy Ilona - János István) | 313 |
| Bibliográfiák | 318 |
| Az Auctores Latini-sorozat kötetei (AL) | 318 |
| Tankönyvek, módszertani szakirodalom | 319 |
| A javasolt irodalom bibliográfiája | 320 |