kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 214 oldal |
| Sorozatcím: | Közoktatási kutatások |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-05-5919-6 |
| Bevezetés: Találkozás a remekművel | 7 |
| A műelemző képesség vizsgálatának lehetőségei | 11 |
| Művészetpszichológia | 12 |
| Empirikus esztétika | 14 |
| Művészetpedagógia | 24 |
| Kutatási problémák | 35 |
| Esztétikai ítélet és érzelem | 36 |
| Az ízlés | 37 |
| A stílus felismerése, a stíluspreferencia | 40 |
| Néhány epizód a műelemzés tanításának történetéből | 45 |
| A Képtanulmányi Mozgalom | 46 |
| A remekmű mint tanmese | 48 |
| A remekmű mint pedagógiai illusztráció | 50 |
| Alsó tagozatosok műelemző képessége | 57 |
| A műelemző képesség egyes összetevőinek vizsgálata | 57 |
| A vizsgálat előzményei | 57 |
| A vizsgálat leírása | 59 |
| Két hazai kutatás a műelemző képességéről | 67 |
| A műelemző képesség megalapozása 6-10 éves korban | 72 |
| Felső tagozatosok műelemző képessége | 79 |
| A műelemzés tanítása a felső tagozaton | 79 |
| A vizsgálat alapjául szolgáló vizuális képességrendszer vázlata | 83 |
| A vizsgálat leírása | 90 |
| A vizsgálati eredmények értékelése | 97 |
| Rajzi tesztek | 139 |
| A tesztek összefüggésvizsgálata | 144 |
| A vizsgálat eredményeinek felhasználása | 157 |
| Pedagógusok a műelemzés- és művészet-tanításáról - Egy kérdőíves vizsgálat | 167 |
| A műelemző képesség fejlesztésének új útjai | 173 |
| A műkritikus mint ideál - az Egyesült Államokban | 174 |
| "Látni tanulunk" Nagy-Britanniában | 178 |
| A képzőművészetről, játszva és komolyan - Németországban | 179 |
| A Leonardo Program - Magyarországon | 189 |
| Irodalom | 189 |
| Fügelék | 197 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.