kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Egyetemi Nyomda |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői vászonkötés |
Oldalszám: | 419 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Előszó | 5 |
Első előadás | |
Filozófia és naivitás | 9 |
A három filozófiai főkérdés | 10 |
A szépség vizsgálata | 11 |
A Kant-féle érdeknélküliség | 12 |
Kielégülés a szépségben | 12 |
Mi az a tetszés? | 13 |
A Stendhal-i meghatározás | 14 |
A művészet eredetének melankóliás elemei | 15 |
A szépség mint erkölcsi előzmény | 16 |
A szépség intenzitása | 16 |
A szépség önzésünknek is jót ígér | 16 |
A valóság szépségei és a művészetéi | 18 |
A művészet mai kritériumai | 20 |
Az építészet, mint különös művészet | 22 |
A szemlélet és a gondolat határtalansága | 23 |
Irracionalitás | 24 |
Előlegezett konklúziók a gondolkodásban | 24 |
Vélemény: stagnálás a gondolkodásban | 25 |
A dedukció praktikuma | 26 |
A praktikus szemlélet jogosultsága | 27 |
A művészet célja: szórakoztat, mulattat, tükröz | 27 |
Mávészet és életismeret | 28 |
Hitetlenség a képzelettel szemben | 29 |
A művészet gyönyörködtessen | 31 |
A művészet eredete: utánzás? tükröződés? | 31 |
A testünk díszítése | 32 |
A testi szépség feledteti a test használhatóságát | 32 |
Képzeletben kijavítjuk életünket | 33 |
Képzelgések utáni kielégülések | 34 |
Tökéletlen élmények kijavítása | 36 |
Az élmények feláldozása | 36 |
Műkedvelők és riporterek élményhűsége | 37 |
L'esprit d'escalier | 37 |
Gyónás | 38 |
A művészet: határtalan korrektúra | 39 |
Sérülteké a művészet | 40 |
A művész és a nélkülözés | 40 |
Művészet és elmúlás | 41 |
Múlt és jövő: merő irracionalizmus | 42 |
A maradandóság illúziója | 42 |
Emlékezet és maradandóság | 42 |
Tiltakozás az elmúlás ellen | 43 |
A közlés eredendő szükségessége | 45 |
A funkckió öröme | 45 |
Hiúság | 45 |
Tolsztoj: a művészet mérges gyümölcs | 45 |
Második előadás | |
Az első előadás összefoglalása | 48 |
Élmény és művészet | 48 |
Valóság és művészet nem keverhető össze | 49 |
A világ nagy egysége és a kompozíció | 49 |
A festmények kerete és a szobrok talpazata | 52 |
A szobrászat és a valóság | 52 |
Az élmény alkotó-elemei | 53 |
Élmény és szóbeli előadás | 53 |
A lét birtokolhatatlansága | 54 |
A valóság a képzelet műve | 55 |
A képzelet struktúra-kedvelő | 55 |
A képzelet összefoglal | 56 |
A képzelet élet-kedvelő | 56 |
A képzelet antropomorf, egocentrikus | 57 |
A képzelet optimikus hajlamai | 57 |
A valóság ingerei | 58 |
A valóság rekonstrukciója élőszóban | 59 |
Túlzás és mértékletesség az előadásban | 59 |
Az előadó tárgyilagossága | 60 |
A hazugok művészete | 61 |
Kép és indulat | 61 |
Az előadó személyisége a rekonstrukcióban | 61 |
A szavak sorsa | 62 |
Írásban való rekonstrukció | 62 |
Szónoklat gyorsírásban | 62 |
Gesztusok kifejezése szavakban | 63 |
A valóság hatástalan a művészetben | 63 |
Amit elhiszek, az még nem szép | 64 |
A valóságot muszáj elhinni, a művészt is kényszerítsen erre | 64 |
A valóságban más a meggyőző, mint a művészetben | 65 |
Közbenső összefoglalás | 65 |
Élményeink tükre-e művészet? | 66 |
A valóság művészi kompozíciói | 66 |
Az elhallgatások praktikája | 66 |
A szobrászat külön világa | 66 |
A képzelet szereti, ha maga teremt | 69 |
Rejtélyességek | 69 |
Illúziók | 69 |
Egy érzéki részlet az egész helyett | 69 |
Túl sok részlet elképzelhetetlen | 69 |
Amit kevésbbé ismerünk, jobban megihlet | 70 |
A képzelet szabad lengése | 71 |
Káprázatainkat elhisszük | 72 |
A káprázatban rosszul hatnak a valóság elemei | 72 |
Káprázat egyes jelek alapján | 73 |
Utánzás és művészi utánképzés | 73 |
A képzelet ingerlése | 75 |
A művészi ábrázolás túlzása | 75 |
Kezdeti ellenállás a művel szemben | 75 |
Az átélés erkölcsi okai | 76 |
Az átélés attraktív okai | 76 |
Önzés okozta átélés | 76 |
Az átélés hatásai | 77 |
"Te én vagyok" a művészetben | 77 |
Váltakozó azonosulás | 77 |
Ki kivel azonosítja magát? | 78 |
A szép és jó összefüggései. Intrikusok | 79 |
Önzés és erkölcsi parancs | 79 |
Az erkölcsi parancs célszerűsége | 80 |
A jónak és rossznak megkülönböztetése már maga is erkölcsi tény | 82 |
Minden földi evangélium az elesetteket védi | 82 |
Az isteni szózat, mint erkölcsi parancs | 83 |
Önzésünk és erkölcsiségünk kapcsosatai | 83 |
Az erkölcsi parancs és hiúságunk | 84 |
Az erkölcsi parancs és a jutalom reménye | 85 |
Az erkölcsi parancs öncélúsága | 85 |
Az öncélú jóság irracionalitása | 86 |
Az erkölcsi parancs kivitele | 87 |
Bűnözőkkel való együttérzésünk | 87 |
A világrend képzeletének fontossága | 88 |
Rend után vágyunk a műalkotásban is | 88 |
Alapvető erkölcsi tétel a műben | 89 |
A Machbeth hidege | 89 |
A kép szégsége és a bűn | 89 |
A komikum és gúny, mint képcsökkentés | 90 |
A nevetségesség művészetellenes pricípiumai | 90 |
A "nevetséges" az értelem ingere | 91 |
Humor és páthosz | 92 |
Indulatos gúny, mint nagy művészet | 93 |
Tragikum, mint a művészet legfőbb anyaga | 93 |
A művészet keletkezésének tragikus ingerei | 93 |
A boldogság: veszteglés | 94 |
A sérült váza példája | 95 |
A szenvedély nagyobb felületet mutat | 95 |
Harmadik előadás | |
A második előadás összefoglalása | 96 |
Kultúra és civilizáció | 98 |
Kultúra és műveltség | 98 |
Nép és artificiális kultúra | 99 |
A munkásság kultúrája | 99 |
A Szovjet a nép kultúráért | 100 |
A kultúra tanításának szükségessége | 100 |
Hamann a művészetek ősiségéről | 100 |
A művészet kezdetei | 101 |
Hamann az angyalok nyelvéről | 101 |
A kifejezés a létezéshez képest hamisítás | 102 |
Hamann a jelenések hatalmáról | 102 |
A látomás gyönyöre és a jelen idő | 102 |
Vegetatív egzisztenciánk és a zene | 104 |
Vegetatív egzisztenciánk és a tánc | 105 |
A gondolat és a szív | 105 |
Az értelem küzdelme az állattal | 105 |
Az értelem küzdelme tesz emberré | 106 |
Az értelem túlbecsülése | 106 |
A logikai rend vágya | 107 |
Konkrétum: zűrzavar, - absztrakció: rend | 107 |
Az absztrakciók logikus tisztasága | 108 |
Az absztrakció anyagtalansága | 108 |
A művészetben gondolatot keresni | 108 |
A hallucinatív öröm más, mint az értelemé | 109 |
Vegetatív szisztémák gyönyörei | 110 |
A művészet becse | 110 |
Művészet és naivitás | 110 |
Konkrét legyen a kép | 111 |
A részletek értéke | 112 |
A képzelet autonómiája | 112 |
Igéző részletek | 113 |
Sok részlet helyett egy-egy | 113 |
Nem szükséges sokat látnunk egy alakból | 114 |
S az élmény iránti hűség? | 115 |
A megfigyelések túlértékelése | 115 |
Lélekanalyzis az irodalomban | 116 |
A lélek indulatmeneteinek kifejezése | 116 |
A szív idézete: líra | 117 |
A mások érzéseinek kifejezése | 117 |
Meghatottságunk nem a mű értéket dicséri | 118 |
Átélni más, mint elhinni valamit | 119 |
A tudományosan helyes lélekanalyzis a művészetben hamisan hathat | 119 |
A lélek jelenjen meg testi formában | 121 |
A mélységek, - die Tiefe | 122 |
Nem feltárni, - külsőségekkel mélyre hatni | 122 |
Mikor éli ki magát a kép? | 123 |
Mi az életteljesség? | 123 |
A művészet életet-igenlő tendenciája | 124 |
A megfigyelések sora még nem élő szervezet | 124 |
Ami és, az egységesen jön létre | 125 |
A művész ihlete nagyrészben egységérzés | 125 |
Negyedik előadás | |
A harmadik előadás összefoglalása | 127 |
A vázlatkönyv jelentősége | 128 |
Lélekzetvételi periódusok | 128 |
Az elbeszélés tempója, periódusok | 129 |
A lavína példája és a lassúsági határ | 130 |
Kűlső ingerek, mint az alkotás lendítői | 131 |
A lendület struktúrát hoz létre | 131 |
Egyéni példa a lendület szükségességéről | 132 |
A kezdet lendületi jelentősége az alkotásban | 133 |
Példa a lendülettelen és a lendületes előadásra | 135 |
A szervezet beszéde több, mint a kicsi | 136 |
Dickens bőséges termése | 137 |
Dosztojevszki bősége | 137 |
A regény állítólagos aranykora | 137 |
Utánozni csak a gyengeséget lehet | 138 |
A pszichológizálás százada | 138 |
A neo-flauberti iskola és a fogalmazás túlértékelése | 139 |
Művészi mesterfogások | 139 |
Puritanizmus a szépség halála | 141 |
Az újfajta szorgalmi regények | 142 |
Világnagyságok a riportázs szolgálatában | 143 |
Kleopátra egy egyszerű kis mai cica volt | 143 |
A művészet alapvető princípiumai efemer-jellegűek-e? | 144 |
A szépség-ideál változásainak egyéb okai | 147 |
A torz iránt való hajlamunk | 152 |
A szép és csúnya változó koordinátái | 154 |
A művészi látás irányító hatásáról | 155 |
A torzítás helye a művészetekben | 157 |
A mozgás csakugyan életet jelent-e? | 158 |
Életet képzelünk bele az élettelenbe | 158 |
Az életteljesség vágya a legmagasabbrendű kívánságunk | 160 |
Ötödik előadás | |
A negyedik előadás összefoglalása | 161 |
A gépiesség, mint ideál | 162 |
A gépisség lelkesítő hatásai | 163 |
Gépiesség az életformánkban | 163 |
Az új építészet a szabályosság szolgálatában | 163 |
A képzelet más struktúrát szeret, mint az értelem | 164 |
A képzelet struktúrái | 165 |
Az értelem struktúrái | 165 |
A képzelet életteljes princípiumai | 166 |
Amit a képzelet felvesz, annak új életet is ad | 167 |
Aminek a képzelet új életet ad, abból új örömök is adódnak | 167 |
Példák a szenzibilizációra | 168 |
A művészetben képzeletünket semmi se kötelezi | 169 |
A valóság kötelezi képzeletünket | 169 |
Szenzibilizáció és hiperesztézia | 170 |
Mi a szenzibilizáció? | 170 |
Praktikus tanácsok kezdő tanulmányírók számára | 171 |
A zenei tanulmányról | 172 |
A képzőművészeti tanulmányról | 173 |
Az irodalmi tanulmányról | 173 |
Az érzékletesség hatása jobban jellemezhető, mint a formáé | 175 |
A szépséget új képpel lehet legjobban kifejezni | 176 |
A lélek alighanem mindent élővé változtat át | 176 |
A szavak hallucinatív hatásánk fokozása | 177 |
A rózsa példája: hogy mint fokozható a kép hallucinatív ereje | 178 |
Nem hinni kell a szót: átélni | 178 |
Ami dallamos, az jobban átérezhető | 178 |
Ami gazdagabb asszociációt kelt, az jobban átélhető | 178 |
A szó érzéki ereje környezetétől is függ | 179 |
Az egységes kompozíció hatása a részletre | 180 |
Az élmény és műalkotás kapcsolata | 181 |
Riporter, műkedvelő, művész | 181 |
Fell kell áldozni az élményt a szépség javára | 182 |
Az élményből esetleg semmi se marad | 182 |
A művészet önkénye | 183 |
A természet utánzása-e a művészet? | 184 |
A művészet, mint öncél | 184 |
A művész számra minden létező a művészetért van | 185 |
"Költő hazudj, csak rajt' ne fogjanak" | 186 |
"Nem a való hát: annak égi mása" | 186 |
A valóság megszépítése | 187 |
a hős rokonszenves-e? | 188 |
Az író rokonszenves-e? | 188 |
Ha a mű tárgya keserű is: életörömöt adjon | 189 |
Ami csúnya, élvezetesen legyen ábrázolva | 190 |
Hatodik előadás | |
Az ötödik előadás összefoglalása | 192 |
A kompozíció szükségessége a művészet másnemű szépségeit bizonyítja | 193 |
A művészetben való örömeink behatóbb vizsgálata | 193 |
Pieter Breugel szörnyetegei | 193 |
Az önző képzelet tematikus attrakciói | 194 |
A szörnyűségek tamatikus határai | 195 |
Dürer kínzó látományai és Mattia Grűnewald monumentalitása | 196 |
A mű szépsége különválik-e a témájától? | 198 |
Irodalmi példák az önző képzelet attrakcióira | 199 |
Egyéb attraktív elementumok | 200 |
Szörnyűségek attraktív elemek nélkül | 201 |
A leggyötrőbb olvasmány példája | 201 |
Raszkolnyikov álma a lovacskáról | 202 |
Naturalizmus és verizmus | 203 |
Az érdekeségről általában | 205 |
Az akció érdekességéről | 206 |
A valóság és művészet egyforma érdekessége | 206 |
Az érdekesség durva pillérei | 207 |
Ami csak érdekes, az még nem szép | 207 |
A ponyva és a műalkotás érdekessége | 208 |
A Lear kiály érdekessége | 208 |
Az érdedesség voltakép szintén az életteljességet szolgálja | 209 |
Naiv és nem naiv-költészet | 210 |
A naiv elbeszélés és a mese édessége | 211 |
Naiv intrikusok, naiv művészetben | 212 |
Szórakozás a naiv művészetben | 212 |
A nem-naiv irodalmi művek bonyodalma és vég-kifejlete | 213 |
A naivitás egyes ismérveiről | 215 |
A nem-naiv művészet témáinak intenzívebb átélése | 217 |
A lovacska halálának érdekessége | 218 |
A valóság rendetlensége s a művészet rendezettsége | 219 |
Az indulatok természetéről | 219 |
Gyötrelmes történet feszültségek nélkül | 221 |
A valóság jelensége mindenkor jelenésként hasson a művészre | 223 |
A megszokás veszedelme | 224 |
A csoda lelki előfeltételeiről | 224 |
A gyermek számára a jelenség: jelenés | 224 |
Renenerálódó figyelem | 225 |
Az észrevétel frisseségénél kezdődik a művészet | 225 |
A szavak csengésének hiperesztéziája | 226 |
A nyelvek fejlődése az absztrakciók felé vezet | 227 |
A szavak érzéki képeinek és eredeti értelmének kopoása | 227 |
Eredetileg gyönyörű szóképek elkopása | 228 |
Új hasonlat, vagy új szókép erő ad a szónak | 228 |
A hasonlatokról | 229 |
A hasonlat mozgalmat hoz létre a képzeletben | 229 |
A hasonlat, mint lendületi periódus | 230 |
A hasonlatnak erénye a tökéletlenség | 230 |
Ajánlható pongyolaság a hasonlatban s viszont egy csodálatos pontosság példája | 231 |
Hetedik előadás | |
A hatodik előadás összefoglalása | 232 |
Még további példák a hasonlatosság erejéről | 233 |
Példa a végleges modellálásra | 234 |
Példa a bizonytalanabb modellálásra | 234 |
További példák a habozó, bizonytalan előadásra | 235 |
A figyelem ritmikus és szünetes dinamikája | 236 |
Képzelet és ideiglenesség | 238 |
A status nascendi nagyobb hatásáról | 239 |
A lélek változó és mozzanatos természete | 239 |
A képzelet rendre törekszik, de a rend eredetére is kiváncsi | 240 |
Amorf emlékjelek a struktúrákon | 241 |
Pongyolaság. A kezdet és vég amorf pontjai | 242 |
Vázlatosak és tökéletesítők | 243 |
A dionízoszi és apollóni művészet | 245 |
Rögtönzés az akusztikus művészetekben | 245 |
A látomás újdonságairól | 246 |
A meglepetés mint újdonság | 247 |
A hirtelenség hatásai | 249 |
A régi szóképek eredetéről | 249 |
Asszociációs távolságok egymásmellé-helyezése | 249 |
Az újdonság múlékony hatása | 250 |
Az újdonság, mint művészettörténeti érték | 251 |
Iskolát csinálni: ez is művészettörténeti jelenség | 251 |
A mindenáron való újítás vágya | 252 |
A mű fennmaradásához szerencse is kell | 253 |
A mű fennmaradása mégis értékei mellett bizonyít | 254 |
Nagy művészek, akik nem voltak újítók | 254 |
Epigonizmus | 255 |
Újdonság az életszemléletben | 255 |
A festészetben kifejeződő világszemléleti újdonság | 256 |
A szónak érzéi és értelmi határairól | 257 |
Tipikus kép és fogalmi kép | 258 |
Szimbolum és allegoria | 259 |
Nyolcadik előadás | |
A hetedik előadás összefoglalása | 260 |
Világszemléletünknek művészet által való befolyásolása | 261 |
Az államfenntartók és a művészet hatalma | 262 |
Új szemlélet új látomás nélkül | 263 |
Szokatlan világszemlélet szokatlan látomásokon | 264 |
Az egyéni forradalom revíziót jelent | 264 |
A gyerekkor emlékei, mint a konzervatív érzések eredete | 265 |
A konszervatizmus | 266 |
Az ideális konszervatizmus értékvédelme | 266 |
A konszervatizmus önző motívumai | 267 |
Az öregség konszervatizmusa | 268 |
A revízió átértékelései | 270 |
Amit destrukciónak neveztek el | 272 |
A megalkuvások szükségszerűsége | 273 |
A művészi újítás és új világszemlélet koindenciája | 274 |
Új világszemlélet mint kaland | 275 |
Értelmi elemek a művészetben | 277 |
Példa a direkt jellemzésre | 277 |
Az értelmi jellemzésről | 278 |
A vélemény: értelmi jellemzés | 279 |
Véleményünket közölni: nem művészet | 279 |
Száműzve van-e az értelem szava az irodalomból? | 280 |
Az állandó jelenítés kibírhatatlan | 280 |
A novellista állandó jelenítési vágya | 281 |
Az értelem szava néha pihentetően hat a műben? | 282 |
Az írónak és hőseinek értelmisége | 283 |
Shakespeare gondolati periódusai | 285 |
Kilencedik előadás | |
A nyolcadik előadás összefoglalója | 287 |
Hosszabb időszak összefoglaló előadása az irodalomban | 289 |
Michael Kohlhaas | 289 |
Megint az érdekességről. Olasz elbeszélők | 290 |
A népi elbeszélők tempója és rejtett jelenítése a Michael Kohlhaasban | 291 |
A szóbeli jelenítés korlátai | 292 |
Az érzéki észlelet és értelmi ítélet érintkezési pontja | 293 |
A művészek értelmiségéről | 294 |
Az okosság és ostobaság mint gyűjtő-fogalmak | 294 |
Az értelmiség kritériumai s ebben: logikai, érzelmi és erkölcsi elemek | 296 |
Tolsztoj és a törvény | 299 |
A Kreutzer-szonáta | 300 |
A művész figyelme konkrétumokra irányul | 301 |
Figurák | 302 |
Az író kíváncsiságának szkematikus képe | 307 |
Az író és a gondolkodó figyelmének különbségei | 303 |
Tolsztoj konkrétumokból levont törvényei | 304 |
A gondolkodó szkematikus képe | 305 |
A gondolkodás és víziók emberének alkati különbségei | 305 |
A vízió és gondolat antagonizmusa | 306 |
Az absztrakcióra való képesség és a vízió emberének alkati különbségei | 305 |
Újra Shakespeara gondolatairól | 308 |
Értekezések a művészi anyagban | 309 |
Shakespeara a társadalmi erkölcs szolgálatában | 309 |
Tolsztoj jósága vízióban | 310 |
Az ideák művészete | 311 |
Stilizálás és szimbólika | 311 |
Az ideát konkréten megmutatni | 312 |
Az ideát újból vérrel itatni | 312 |
Konkrétumok, amelyek az ideára tesznek figyelmesség | 313 |
Esztéta lelkek a stilizálás szolgálatában | 314 |
Képzőművészeti stilizáció | 314 |
Külső és belső szemlélet | 315 |
Tizedik előadás | |
A kilencedik előadás összefoglalása | 316 |
Az elképzelés határairól | 317 |
A végtelen elképzelés lehetetlen | 317 |
A matematikusok képzelete | 318 |
Hipotézis és képzelet | 318 |
A gyászoló színésznő és a modellje | 318 |
A gyászolk színészete | 319 |
A művészi teremtés lelki feltételeiről | 320 |
Kedv nélkül létezik-e művészi teremtés? | 320 |
Fájdalmas élményekkel élettejesen hatni | 321 |
A levertség nem teremt | 321 |
Az élményen művészi célból változtatni: ehhez distancia kell | 322 |
Az élmény közelsége ért a műnek. A túl nagy távolság is | 323 |
"Túlságosan fáj. Nem megy." | 324 |
A tudatos akarat árt az alkotásnak | 325 |
Feladatok a művészetben | 325 |
A művész erőfölöslege | 325 |
Gyermeki kedély és a művészet | 327 |
A naivitás princípiuma úgy a művészben mint a műélvezőben | 328 |
A nem-tragikus élmények szükséges távlata | 329 |
Az életképesség szükséges távlata | 329 |
Az emlékezés optimális távlata | 329 |
Az életképesség szüksges távlata | 331 |
Az emlékezés optimális távlata | 331 |
A múlt nagy távolságai | 332 |
A történelmi művészetről | 333 |
Történelmi hűség | 334 |
A történelmi rekonstrukció módjai | 334 |
A régmúltak legendái | 336 |
Kellemes élmények túlságos közelsége | 337 |
A káosz és elrendeződése | 338 |
Latens emlékezés | 338 |
Élményeink elrendeződése és újabb zűrzavara | 339 |
Az ihlet és a latens emlékezés | 339 |
Tizenegyedik előadás | |
A tizedik előadás összefoglalása | 341 |
Az indulatokról és indulatmenetekről általában | 342 |
Az indulatok robbantóhullámszerű indítékai | 344 |
Az indulat megjelenési formái indulatot keltenek | 345 |
Az indnulatok automatizmusa | 345 |
A mi néger zenéink jellemzése | 348 |
Az indulatok szeretik az ismétlődést | 350 |
Az indulatok lefolyása | 351 |
Gazdátlan indulatok | 353 |
Az indulat dalol | 355 |
Mi szeretjük indulatainkat | 357 |
Az indulati készség polarizációja | 358 |
Indulatmenetek látomás nélkül | 359 |
Látomás nélkül az indulat nem hoz létre művészetet | 360 |
A dal melodikája | 366 |
Periodicitás és préformáció | 367 |
Periodicitás és ritmus | 372 |
Szabad vers és indulat | 374 |
Tizenkettedik előadás | |
A tizenegyedik előadás összefoglalója | 376 |
Az indulatmenet és ábrázolás együttesének szemléltető levezetése | 378 |
Az illusztráció jelentősége | 379 |
A rossz vers mint jó zenei szöveg | 380 |
Elbeszélő művek megzenésítésének lehetetlensége | 380 |
Gondolatok zene útján való kifejezése | 382 |
A pátoszról általában | 382 |
Értelem és indulat | 383 |
A szillogizmusz eredete | 384 |
Dal-forma és szillogizmusz | 386 |
Az egész anyag bölcseleti összegolalása | 388 |
A világ egységéről részeinek összefolalásáról | 389 |
A gondolat és művészet rendjének közös eredete | 393 |
A művészet és a rend | 394 |
Az értelem és indulat együttes rendje | 395 |
Az élő-beszéd periódusai | 397 |
A gondolat-ritmus rotációja | 398 |
Az északi elbeszélők ritmikai tonalitása | 401 |
Mikor bánik tehetségével jól a művész? | 402 |
A művész legsajátosabb hangvételéről | 402 |
Mi a "recul"? És mi a prolongált ihlet? | 403 |
Ki a művész elképzelt olvasója? | 404 |
A tizenkettedik előadás összefoglalója | 405 |
Utóhang | 407 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.