| Kiadó: | Tankönyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 254 oldal |
| Sorozatcím: | A pedagógia időszerű kérdései |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-182-646-5 |
| Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 52860/29. |
| Pedagógia fogalmak kavalkádja | 5 |
| Oktatás, nevelés, képzés | 6 |
| Készség, jártasság, képesség | 9 |
| A "belső" és a "külső" | 10 |
| Az ismeretek és a nevelés, az ismeretek és a követelmények | 12 |
| A manualitás és a munka értelmezése | 17 |
| A munka és a játék | 20 |
| A differenciálás | 24 |
| A különbségek csökkentése | 34 |
| Az életkori sajátosságok | 37 |
| A segítés fogalmának félreértése | 39 |
| A pedagógiai féligazságok | 44 |
| A pedagógus munkaközösségek alapvető feladata | 48 |
| A család szerepe | 50 |
| A felelősség áthárítása | 52 |
| A társadalom igénye | 55 |
| A tanulás mint a nevelés elsőrangú terepe | 60 |
| Mi is a tanulás? | 60 |
| A tanulásra buzdítás módjai | 66 |
| A pedagógus, a tanuló és a szülő | 68 |
| Az intenzív tanítás-tanulás | 72 |
| Egyes tanulási formák nevelő hatása | 87 |
| Az idő értéke | 91 |
| A teljesítmény ingadozása | 96 |
| Az iskolai fegyelem | 99 |
| Az értékelés nevelő hatása | 104 |
| Az otthoni tanulás | 118 |
| Az Anteusz-monda pedagógia tanulsága | 122 |
| A pedagógus nevelő hatása | 127 |
| Egy évezredes pedagógia hiba | 127 |
| A nyitottság | 132 |
| A személyiségfejlesztés főbb feltételei | 135 |
| A tanulók érdeklődése | 140 |
| Az igény-hierarchia. A motiválás | 143 |
| A fejlesztés alapvető feltétele | 146 |
| A pedagógiai jóslás | 150 |
| Projekció és animizmus | 155 |
| Az együttműködésről | 163 |
| Az osztálylétszám és a túlkorosság | 166 |
| A meggyőződés fontossága | 171 |
| Bizalom, önállóság, szabadság | 175 |
| A tanulói hibák csökkentéséről | 180 |
| A tehetséges tanuló | 185 |
| Hatékonyság és innováció | 190 |
| A tanulók nevelhetősége | 198 |
| Siker, sikertelenség és önállóság | 198 |
| Az önálló beszéd nevelése | 201 |
| Az olvasás nevelő hatása | 204 |
| A gondolkodás mint a kognitív képességek felső foka | 215 |
| Tevékenység és cselekvés | 231 |
| A tanulási munka és az érzelmek | 235 |
| Az eredménytelen és az eredményes nevelés | 237 |
| Összefoglaló | 241 |
| Summary | 243 |
| Zusammenfassung | 246 |