1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2007. február

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XVII. évfolyam 2. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A SZORONGÁS A PSZICHOLÓGIA TÖRTÉNETÉBEN
Tanulmányomban nem a mai DSM szorongás kategóriájából indulok ki, nem célom a problémakör közvetlen viselkedéspszichológiai megközelítése. Ehelyett azt szeretném megmutatni, hogy az utóbbi több mint egy évszázad során hogyan is jelenik meg különböző gondolati módon a szorongás fogalma a pszichológia történetében, hogyan tanulhatunk a mai, sokkal explicitebb klinikai pszichológiai vonatkozásban ebből a hagyományból.

A KÖZÉPOSZTÁLY ÉRDEKÉRVÉNYESÍTŐ POLITIKÁJA A MAGYAR EGYETEMEK DIÁKLÉTSZÁM SZABÁLYOZÁSÁBAN
Karády Viktor nagy munkát végzett a magyar közép- és főiskolai diákság vallási, nemzeti, szociális összetételének kutatásában s ezt a munkát másokkal együtt eredményesen folytatja a jelenben és reméljük az eljövendő években is. Jómagam csak egy speciális aspektusból, a túltermelés vagy túlképzés politikai következményeinek szempontjából foglalkoztam ezzel a témával. Ugyanakkor eddig talán nem kapott megfelelő hangsúlyt és önálló... Tovább

Fülszöveg

A SZORONGÁS A PSZICHOLÓGIA TÖRTÉNETÉBEN
Tanulmányomban nem a mai DSM szorongás kategóriájából indulok ki, nem célom a problémakör közvetlen viselkedéspszichológiai megközelítése. Ehelyett azt szeretném megmutatni, hogy az utóbbi több mint egy évszázad során hogyan is jelenik meg különböző gondolati módon a szorongás fogalma a pszichológia történetében, hogyan tanulhatunk a mai, sokkal explicitebb klinikai pszichológiai vonatkozásban ebből a hagyományból.

A KÖZÉPOSZTÁLY ÉRDEKÉRVÉNYESÍTŐ POLITIKÁJA A MAGYAR EGYETEMEK DIÁKLÉTSZÁM SZABÁLYOZÁSÁBAN
Karády Viktor nagy munkát végzett a magyar közép- és főiskolai diákság vallási, nemzeti, szociális összetételének kutatásában s ezt a munkát másokkal együtt eredményesen folytatja a jelenben és reméljük az eljövendő években is. Jómagam csak egy speciális aspektusból, a túltermelés vagy túlképzés politikai következményeinek szempontjából foglalkoztam ezzel a témával. Ugyanakkor eddig talán nem kapott megfelelő hangsúlyt és önálló értékelést, hogy a középosztály időnként elég agresszív módon törekszik az egyetemek, főiskolák és az elit-középiskolák biztosítására a maga gyermekei számára, más társadalmi csoportok rovására is.

TÖMEGESEDÉS ÉS ELITOKTATÁS
Az elitképzés az oktatáspolitikai dokumentumokban és megnyilatkozásokban meglehetősen zavaros képet mutat. A hazai politikai és oktatási irodalom különböző szereplői is eléggé eltérő módon értelmezik azt.

A GAZDASÁGI ELIT KÉPZETTSÉGE ÉS REKRUTÁCIÓJA A 20. SZÁZAD VÉGÉN
A kilencvenes években három felmérést vezettem, melyek a kortárs gazdasági elit összetételét voltak hivatva feltárni. Mivel mostanában összegeztem e tárgyú kutatási eredményeimet, úgy éreztem, helyénvaló, ha itt most egy Karády Viktor számára kiemelt kérdés, a képzettség szerepét világítom meg az elit vonatkozásában.

NEMZETI SZOCIALIZÁCIÓ A KÉT VILÁGHÁBORÚ KÖZÖTT MAGYARORSZÁGON
Milyen nemzetfogalomra épült a két világháború közötti nemzeti tematika? Az új, kultúrnemzeti koncepciónak milyen ideológiai háttere volt? Az államilag vezetett nemzeti tematika hogyan fejeződött ki a mindennapi életet meghatározó politikai gyakorlatban és az intézményes politikai szocializációban? Vissza

Tartalom

tanulmány
Pléh Csaba: A szorongás a pszichológia történetében 3
Hollosy Tibor - Fellner Zoltán Ákos: Az anatómia múltja és jövője 12
konferencia
Tisztelgő konferencia Karády Viktor születésnapjára 23
Hajdú Tibor: A középosztály érdekérvényesítő politikája a magyar egyetemek diáklétszám-szabályozásában 24
Polónyi István: Tömegesedés és elitoktatás 30
Lengyel György: A gazdasági elit képzettsége és rekrutációja a 20. század végén 40
Szabó Ildikó: Nemzeti szocializáció a két világháború között Magyarországon 50
Bajomi Iván - Bruszt László: Rejtett választóvonalak nyomában 71
Donáth Péter - Preska Gáborné: A magyarországi tanítóképzés néhány felekezeti/nemzetiségi sajátossága 1868-1918 88
Schweitzer Gábor: Adalékok az Országos Rabbiképző Intézet 1914 előtti történetéhez 103
Toronyi Zsuzsanna: Votívkéz és kanalacska 114
szemle
Szontagh Pál: Érték, rend, értékrend az iskolában 125
Cseh László: Időutazás 128
Baranyák Csaba: A Háy-olvasás lehetőségei 132
kritika
Fenyő D. György: Modern nagyszótár a posztmodern korban 140
Ittzés Nóra (2006): A magyar nyelv nagyszótára
Tóth Zoltán: Fogalmi váltás - szemléletváltás 144
Korom Erzsébet (2005): Fogalmi fejlődés és fogalmi váltás
Vári Judit: Interkulturális kommunikáció 146
Hidasi Judit (2004): Interkulturális kommunikáció
contents 148
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 2007. február Iskolakultúra 2007. február
Állapot:
940 Ft
470 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba
konyv