1.031.314

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Projektmódszer I.

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Kiadó:
Kiadás helye: Kecskemét
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott kemény kötés
Oldalszám: 95 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-729-425-2
Megjegyzés: Megjelent 1000 példányban.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Piaget fejlődéselméletében a következő kérdést teszi fel: Mi teszi az ember fejlődését egyáltalán lehetségessé? Nem tagadva a szociális környezetnek, a többi embernek, a kultúrának vagy a... Tovább

Előszó

Piaget fejlődéselméletében a következő kérdést teszi fel: Mi teszi az ember fejlődését egyáltalán lehetségessé? Nem tagadva a szociális környezetnek, a többi embernek, a kultúrának vagy a társadalomnak a jelentőségét a gyermeket önmaga fejlődésének alakítójaként láttatja. A gyermek saját tevékenységének jelentőségét a gyermeket érő környezeti hatások fölé helyezi. A hagyományos uralkodó pedagógiával szembeni kritikája legfőképpen arra irányul, hogy nem használják ki a gyermek „kutatótevékenységét". Az általa megálmodott iskolában a gyermek felfedezőként, feltalálóként, sőt kutató tudósként van jelen. Felfogása azt sugallja, mintha minden egyes gyermeknek fel kellene fedeznie önmaga számára kultúrájának minden vívmányát (ezt Piaget ebben a formában meg is fogalmazza). Ezzel világossá válik az az erőfeszítés, amit minden egyes gyermeknek meg kell tennie, hogy elsajátíthassa mindazokat a dolgokat, amelyek csak azok szemében tűnnek könnyűnek, akik már ismerik, tudják azokat. Piaget 1980-ban, 84 éves korában bekövetkezett halála előtt megélhette, hogy elmélete az európai országok nagy részében az ún. projektoktatás keretei között mindennapi pedagógiai gyakorlattá válik. A könyv, amelyet az olvasó kezében tart, egy sorozat első kötete. Célunk a sorozat elindításával a projektmódszer, a projektoktatás magyarországi elfogadtatása, népszerűsítése a pedagógusok körében. A kötet az első olyan magyarországi pedagógiai konferencia előadásainak írott anyagát tartalmazza, amelynek témája kizárólagosan a projektmódszer elmélete és gyakorlata volt. Az előadások írásos anyagának megjelentetésével az a szándékunk, hogy azok számára is hozzáférhetővé tegyünk egy válogatást, akik nem vehettek részt a konferencián. Naiv elképzelés lenne részünkről azt hinni, hogy a projektmódszer alkalmazásában, népszerűsítésében Magyarországon kizárólagosan miénk az úttörő szerep. Egyre több olyan iskola van, amely projektek fel/kidolgozásával színesíti módszertani palettáját. Vissza

Tartalom


Előszó 5
Hortobágyi Katalin: A projekt... eszméről?... oktatásról? tanulásról?... módszerről? ... 7
Szécsi Gábor: Iskola és társadalom 15
Nahalka István: A konstruktív pedagógia és a tanítás módszerei 26
Hegedűs Gábor: A projektmódszer elmélete 43
Kárpáti Andrea: A művészeti projekt, mint vizsgamódszer 68
Lengyel László: Az OM-projekt a Hunyadi János Általános Iskolában 81
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv