1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tehetség és képességek

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a kötet már a harmadik tanulmánygyűjtemény abban a sorozatban, amelyet a Kossuth Lajos Tudományegyetem Pedagógiai-Pszichológiai Tanszéke a tehetségfejlesztő intenzív pedagógusképző tanfolyamához... Tovább

Előszó

Ez a kötet már a harmadik tanulmánygyűjtemény abban a sorozatban, amelyet a Kossuth Lajos Tudományegyetem Pedagógiai-Pszichológiai Tanszéke a tehetségfejlesztő intenzív pedagógusképző tanfolyamához kiad. Az első 1993-ban jelent meg "A tehetségfejlesztés alapjai" címmel, s támpontokat nyújtott ahhoz, hogyan ismerjük fel a tehetséget, milyen eljárásokkal, eszközökkel és pedagógusi, szülői attitűddel tudjuk elérni a tehetséges gyerekekben rejlő értékek hatékony kibontakoztatását. A második kötet "Tehetség és személyiség" címmel jelent meg 1994-ben, s ebben a tehetséges gyerekek személyiségének fejlesztéséhez találnak támpontokat a szakemberek. Jelen kötet nem véletlenül kapta a "Tehetség és képességek" címet: olyan tanulmányokat adunk közre benne, amelyek kimondottan a képességek fejlődésének, fejlesztésének kérdéskörét érintik. Ezen írások fontosságát nem szükséges különösen bizonygatni, hiszen ma már triviális a tehetségfejlesztő szakemberek körében - a Mönks-Renzulli-modell megszületése óta hogy a tehetség fejlesztésében különös gondot kell fordítani mind az általános intelligencia, mind a speciális képességek kibontakoztatására. A folyamat előbbi ágához, az általános intellektuális képességek problémaköréhez kapcsolódnak az itt közölt tanulmányok. Két kutatóhely legújabb eredményeit tesszük közzé: egyrészt az MTA Pszichológiai Intézete Neveléslélektani Osztályának képességfejlődésről szóló írásait (Herskovits Mária, Gyarmathy Éva), másrészt a KLTE Pedagógiai-Pszichológiai Tanszéke által koordinált kutatás "Az anyanyelv és a gondolkodás fejlődésének jellemzői, kapcsolata a 6-14 éves korban" első periódusára (6-10 éves kor) vonatkozó vizsgálatok eredményeit adjuk közre. (Balogh László, Bun Zoltán, Gellénné Kálmánchey Márta, Daragó József, Gömöry László, Lengyel Zsolt, Tóth László munkái.) Ez utóbbi kutatásban - mint a nevek is jelzik - közreműködik a debreceni Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola, valamint a Veszprémi Egyetem is. Végezetül - e helyen is köszönetet mondva áldozatos munkájukért - hadd álljon itt azoknak a pedagógusoknak a neve akik az első periódusban közreműködtek a vizsgálatok megszervezésében, lebonyolításában - Debrecen három iskolájában. Vissza

Tartalom

Bevezető 5
Balogh László - G. Kálmánchey Márta:
A gondolkodás fejlődésének sajátosságai 6-10 éves korban,
különös tekintettel az anyanyelvi fejlettséggel való összefüggésekre 9
Daragó József:
A matematikai nyelv fejlődése és használata 6-10 éves korban 32
Bun Zoltán:
A gyakorlati problémamegoldó gondolkodás vizsgálata 6-10 éves korban 54
Tóth László:
A narratív szöveg megértésének fejlődése alsótagozatos tanulóknál 97
Lengyel Zsolt:
Az anyanyelvi fejlettség jellemzői 4. osztályos tanulóknál 132
Herskovits Mária - Gyarmathy Éva:
A tehetség megítélése 170
Herskovits Mária - Gyarmathy Éva:
Kiváló képességű gyerekek követéses vizsgálata 184
Gyarmathy Éva:
Kreatív tehetség és tanulási zavarok 199
Herskovits Mária:
Kiemelkedő képességű gyerekek családjának kultúraközvetítő szerepe 218
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv