| Előszó | 5 |
| Heidegger útja a Lét és idő-ig | |
| Bevezetés - A lét értelmére irányuló kérdés felvetése | 87 |
| A létkérdés szükségessége, struktúrája és elsőbbsége | 87 |
| A létre irányuló kérdés kifejezett megismétlésének szükségessége | 87 |
| A létre irányuló kérdés formális struktúrája | 91 |
| A lét kérdésének ontológiai elsőbbsége | 96 |
| A lét kérdésének ontikus elsőbbsége | 100 |
| A létre irányuló kérdés kidolgozásának kettős feladata. A vizsgálat módszere és vázlata | 105 |
| A jelenvalólét ontológiai analitikája mint a horizont hozzáférhetővé tétele az általában vett lét értelmének interpretációja számára | 105 |
| Az ontológiatörténet destrukciójának feladata | 111 |
| A vizsgálódás fenomenológiai módszere | 121 |
| A fenomén fogalma | 123 |
| A logosz fogalma | 127 |
| A fenomenológia előzetes fogalma | 131 |
| Az értekezés felosztása | 137 |
| A jelenvalólét időbeliségre irányuló interpretációja és az időnek mint a létkérdés transzcendentális horizontjának explikációja | 139 |
| A jelenvalólét előkészítő funamentálanalízise | 139 |
| A jelenvalólét előkészítő analízisének expozíciója | 140 |
| A jelenvalólét analitikájának témája | 140 |
| A jelenvalólét analitikájának elhatárolása az antropológiától, a pszichológiától és a biológiától | 145 |
| Az egzisztenciális analitika és a primitív jelenvalólét interpretációja. Egy "természetes világfogalom" megalkotásának nehézségei | 152 |
| A világban-benne-lét általában mint a jelenvalólét alapszerkezete | 155 |
| A világban-benne-lét előzetes bemutatása a benne-létre mint olyanra való orientálódás alapján | 155 |
| A benne-lét exemplifikálása egy fundált móduszon. A világmegismerés | 165 |
| A világ világisága | 170 |
| A világ világiságának eszméje általában | 170 |
| Az általában vett környező-világiság és világiság analízise | 175 |
| A környező-világban utunkba kerülő létező léte | 175 |
| A környező-világnak a világonbelüli létezőn jelentkező világszerűsége | 182 |
| Utalás és jel | 188 |
| Rendeltetés és jelentésesség: a világ világisága | 197 |
| A világiság analízisének szembeállítása a világ descartes-i interpretációjával | 205 |
| A "világ" meghatározása res extensa-ként | 206 |
| A "világ" ontológiai meghatározásának fundamentumai | 210 |
| A "világ" karteziánus ontológiájának hermeneutikai diszkussziója | 214 |
| A környező-világ környezetszerűsége és a jelenvalólét térbelisége | 223 |
| A világonbelüli kézhezálló térbelisége | 224 |
| A világban-benne-lét térbelisége | 227 |
| A jelenvalólét térbelisége és a tér | 235 |
| A világban-benne-lét mint együttlét és Önmaga-lét. Az "akárki" | 240 |
| A jelenvalólét kilétére vonatkozó egzisztenciális kérdés felvetése | 241 |
| A mások együttes-jelenvalóléte és a mindennapi együttlét | 245 |
| Az Önmaga mindennapi léte és az akárki | 258 |
| A benne-lét mint olyan | 264 |
| A benne-lét tematikus analízisének feladata | 264 |
| A jelenvalóság egzisztenciális konstitúciója | 269 |
| A jelenvaló-lét mint diszpozíció | 269 |
| A félelem mint a diszpozíció egyik módusza | 278 |
| A jelenvaló-lét mint megértés | 281 |
| Megértés és értelmezés | 289 |
| A kijelentés mint az értelmezés származékos módusza | 296 |
| Jelenvaló-lét és beszéd. A nyelv | 305 |
| A jelenvalóság mindennapi léte és a jelenvalólét hanyatlása | 314 |
| A fecsegés | 315 |
| A kíváncsiság | 319 |
| A kétértelműség | 323 |
| A hanyatlás és a belevetettség | 326 |
| A gond mint a jelenvaló léte | 333 |
| A jelenvalólét struktúraegészének eredendő egész-voltára vonatkozó kérdés | 333 |
| A szorongás alapdiszpozíciója mint a jelenvalólét egyik kitüntetett feltárultsága | 338 |
| A jelenvalólét léte mint gond | 347 |
| A jelenvalólét mint gond egzisztenciális interpretációjának igazolása a jelenvalólét preontológiai önértelmezéséből | 355 |
| Jelenvalólét, világiság és realitás | 360 |
| A realitás mint a "külvilág" létének és bizonyíthatóságának problémája | 362 |
| A realitás mint ontológiai probléma | 372 |
| Realitás és gond | 375 |
| Jelenvalólét, feltárultságok és igazság | 377 |
| A hagyományos igazságfogalom és ontológia alapjai | 379 |
| Az igazság eredendő fenoménje és a hagyományos igazságfogalom származékossága | 386 |
| Az igazság létmódja és az igazság előfeltételezése | 396 |
| Jelenvalólét és időbeliség | 402 |
| A jelenvalólét előkészítő fundamentálanalízisének eredménye és e létező eredendő egzisztenciális interpretációjának feladata | 402 |
| A jelenvalólét lehetséges egészléte és a halálhoz viszonyuló lét | 409 |
| A jelenvalólétszerű egészlét ontológiai megragadásának és meghatározásának látszólagos lehetetlensége | 409 |
| Mások halálának tapasztalhatósága és egy egész jelenvalólét megragadásának lehetősége | 411 |
| Kinnlevőség, vég és egész-volt | 416 |
| A halál egzisztenciális analízisének elhatárolása a fenomén egyéb lehetséges interpretációitól | 423 |
| A halál egzisztenciál-ontológiai struktúrájának előzetes körvonalazása | 428 |
| A halálhoz viszonyuló lét és a jelenvalólét mindennapisága | 432 |
| A véghez viszonyuló lét és a jelenvalólét mindennapisága | 432 |
| A véghez viszonyuló mindennapi lét és a halál teljes egzisztenciális fogalma | 436 |
| A halálhoz viszonyuló tulajdonképpeni lét egzisztenciális kivetülése | 443 |
| A tulajdonképpeni lenni-tudás jelenvalólétszerű tanúsítása és az elhatározottság | 454 |
| A tulajdonképpeni egzisztens lehetőség tanúsításának problémája | 454 |
| A lelkiismeret egzisztenciál-ontológiai alapjai | 458 |
| A lelkiismeret hívás-jellege | 461 |
| A lelkiismeret mint a gond hívása | 464 |
| A felhívás megértése és a bűn | 472 |
| A lelkiismeret egzisztenciális interpretációja és a vulgáris lelkiismeretértelmezés | 485 |
| A lelkiismeretben tanúsított tulajdonképepni lenni-tudás egzisztenciális struktúrája | 493 |
| A jelenvalólét tulajdonképpeni egész-lenni-tudása és az időbeliség mint a gond ontológiai értelme | 503 |
| A tulajdonképpeni jelenvalólétszerű egészlét körülhatárolásától az időbeliség fenomenális hozzáférhetővé tételéhez vezető módszertani lépés előrajzolása | 503 |
| A jelenvalólét egzisztens tulajdonképpeni egész-lenni-tudása mint előlegző elhatározottság | 507 |
| A gond értelmének interpretációja számára nyert hermeneutikai szituáció és az egzisztenciális analitika módszertani jellege általában | 516 |
| Gond és Önmagaság | 524 |
| Az időbeliség mint a gond ontológiai értelme | 533 |
| A jelenvalólét időbelisége és az egzisztenciális analízis eredendőbb megismétlésének ebből származó feladatai | 544 |
| Időbeliség és mindennapiság | 548 |
| A jelenvalólét egzisztenciális szerkezetének alapállaga és időbeli interpretációjának előrajzolása | 548 |
| A feltárultság időbelisége általában | 550 |
| A megértés időbelisége | 550 |
| A diszpozíció időbelisége | 556 |
| A hanyatlás időbelisége | 565 |
| A beszéd időbelisége | 569 |
| A világban-benne-lét időbelisége és a világ transzcendenciájának problémája | 571 |
| A körültekintő gondoskodás időbelisége | 573 |
| Annak a módosulásnak az időbeli értelme, amelynek eredményeként a körültekintő gondoskodás a világonbelüli kéznéllevő lét felfedezésévé tesz | 579 |
| A világ transzcendenciájának időbeli problémája | 589 |
| A jelenvalólétszerű térbeliség időbelisége | 593 |
| A jelenvalólét mindennapiságának időbeli értelme | 597 |
| Időbeliség és történetiség | 600 |
| A történelem problémájának egzisztenciál-ontológiai expozíciója | 600 |
| A történelem vulgáris felfogása és a jelenvalólét történése | 608 |
| A történetiség alapszerkezete | 614 |
| A jelenvalólét történetisége és a világ-történelem | 621 |
| A történettudomány egzisztenciális eredete a jelenvalólét történetiségéből | 627 |
| Hogyan függ össze a történetiség problémájának előbbi expozíciója Dilthey kutatásaival és Yorck gróf eszméivel | 634 |
| Időbeliség és időnbelüliség mint a vulgáris időfogalom eredete | 643 |
| A jelenvalólét fentebbi időbeli analízisének befejezetlensége | 643 |
| A jelenvalólét időbelisége és az időről való gondoskodás | 646 |
| A gondoskodás tárgyát alkotó idő és az időnbelüliség | 653 |
| Az időnbelüliség és a vulgáris időfogalom genezise | 666 |
| Az időbeliség, a jelenvalólét és a világidő egzisztenciál-ontológiai összefüggésének szembeállítása Hegel felfogásával az idő és a szellem kapcsolatáról | 677 |
| Hegel időfogalma | 678 |
| Az idő és a szellem összefüggésének hegeli interpretációja | 684 |
| A jelenvalólét egzisztenciális-időbeli analitikája és általában vett lét értelmére vonatkozó fundamentál-ontológiai kérdés | 688 |
| Jellegzetes heideggeri terminusok előfordulásai a szövegben | 691 |