1.034.197

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bevezetés az értelmi fogyatékosok pedagógiájába

Szöveggyűjtemény

Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Comenius Bt.
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 154 oldal
Sorozatcím: Gyógypedagógia
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A fogyatékosok intézményrendszere70
Az intézményrendszer felépítése7
Egészségügyi gyermekotthonok9
Gyógypedagógiai intézmények11
Értelmi fogyatékosok intézményei13
A súlyosan és halmozottan sérült mozgásfogyatékos gyermekek intézményes ellátásának hazai helyzete14
Az értelmi fogyatékos gyermek a gyermekközösségben17
Az egészséges gyermekek bölcsődéje és az értelmi fogyatékos gyermek17
Az óvodai gyermekközösségek18
A fogyatékos gyermekek nevelését elátó óvodák18
Az egészséges gyermekek óvodai közössége és az értelmi fogyatékos gyermek19
Az iskolában26
Az enyhe fokban sérült értelmi fogyatékos tanulókat nevelő általános iskola (EÁI a továbbiakban) célja, szerepe, feladatai28
Az EÁI célja28
Az EÁI szerepe, feladatai29
Az enyhe fokban sérült értelmi fogyatékos tanulókat nevelő általános iskolára előkészítés célja, feladatai és általános elvi kérdései32
A debilisek gondolkodásának és beszédének kapcsolata35
Az elvonatkoztatás és a fogalmi általánosítás néhány jellemvonása debiliseknél37
A magyar nyelv és irodalom célja és feladatai40
Kérdések az olvasásnevelésben43
Az olvasás tanítása és a szövegértés fejlesztése az 1-2. osztályban46
A matematika tanításának célja és feladatai49
A középsúlyos értelmi fogyatékos gyerekek óvodai nevelésének célja és feladatai51
A középsúlyos értelmi fogyatékosok általános iskolájának és nevelőottonok célja, feladatai55
A nevelési alapelvek és feladatok57
A nevelés korrekciós jellege57
Az egyéni bánásmód kitüntetett szerepe a közösségben60
A tudatosság és tervszerűség elve61
A nevelő hatások egységének elve65
A nevelési feladatok módosulása66
A nevelés módszerei67
A nevelési módszerek sajátosságai67
A követelés módszerei68
A meggyőzés módszerei76
A gyakorlás módszere és eszközei, a szoktatás79
Oktatómunka a foglalkoztató iskolában81
Az oktatómunka sajátosságai81
A tanítási-tanulási folyamat87
Az oktatás értelmezése az imbecillisek pedagógiájában87
A középsúlyos értelmi fogyatékosok általános iskolájában folyó iskolai tanítási-tanulási folyamat sajátosságai88
Az oktatás alapelvei90
A tanítás tartalma95
Az imbecillisek tanulásának néhány általános sajátossága100
Különböző életkorok jellegzetes játékai104
Játékfajták107
A játék szerepe az imbecillis gyermek fejlődésében115
A munkára nevelés118
A munkára nevelés tartalma119
A munkára nevelés korrekciós jellege121
A munkára nevelés részei121
Munkára nevelés a nevelőotthonban122
Munkára nevelés a családban123
Új törekvések: normalizáció, integráció124
A normalizációs elv tartalma129
A szocializáció színterei, fontossága130
A szocializációt lehetővé tevő tényezők132
Kisgyermekkor és szocializáció132
Iskoláskor és szocializáció133
Felnőttkor és szocializáció134
A család szerepe a szocializációban134
Kortársi csoportok és szocializáció135
Társadalmi intézmények és szocializáció136
A szocializációs folyamat hatása és eredménye137
Hospitalizációs ártalmak, nevelőotthon138
A hospitalizációs ártalmak eredete138
A felnőttnevelés feladatai141
Felnőttnevelés a munkahelyen142
A szabadidő felhasználására nevelés143
A szexuális nevelés145
A NAT és a gyógypedagógia - Értelmileg akadályozottak fejlesztési perspektívái147
A kötetbe felvett szemelvények eredeti bibliográfiai adatai154
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv