A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Testnevelés V-VI.

Kézikönyv az általános iskolák testvevelést tanító nevelői számára/Kísérleti célokra

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Fotózta

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 175 oldal
Sorozatcím: Általános iskolai tanári kézikönyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal és ábrákkal. Kihajtható melléklettel. Tankönyvi szám: 91171/10.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az általános iskolai testnevelés az 1956-ban, illetve az 1958-ban bevezetett Tanterv óta jelentős fejlődésen ment keresztül. Különösen szembetűnő a fejlődés az alsótagozatos testnevelésben a... Tovább

Előszó

Az általános iskolai testnevelés az 1956-ban, illetve az 1958-ban bevezetett Tanterv óta jelentős fejlődésen ment keresztül. Különösen szembetűnő a fejlődés az alsótagozatos testnevelésben a Kézikönyvek megjelenése óta. A fejlődés azonban nem általánosan jellemző, mert a személyi és tárgyi feltételek hiányából eredő nehézségeken még nem tudtunk úrrá lenni. Ez még jelenleg is sok iskolában akadálya az eredményesebb oktató-nevelő munkának. A felső tagozat testnevelési anyagát feldolgozó Kézikönyv kiadásával a testnevelést oktató pedagógusok eredményesebb munkáját szeretnénk elősegíteni, és az e téren jelentkező igényt kívánjuk kielégíteni.
A Kézikönyv a tanmenet és az óravázlatok részletes kidolgozásával, a módszertani tapasztalatok közreadásával — elsősorban — a nem szakos nevelők számára nyújt segítséget. Úgy véljük azonban, hogy a szakos nevelők is haszonnal forgathatják, és tanulmányozhatják.
A Kézikönyv csupán útmutatást, tanácsot, ötletet akar adni a munkához, tiszteletben tartva minden pedagógus önálló, alkotó tevékenységét. Használata csakis akkor vezet eredményre, ha minden nevelő figyelembe veszi a helyi viszonyokat, adottságokat, osztálya konkrét helyzetét. Hangsúlyozzuk, hogy a Kézikönyv senkit sem mentesít az óráról órára történő rendszeres és gondos felkészülés alól!
Vissza

Tartalom

Elősző 3
A testnevelés tantervi feladatai (Czirják József TF tanár értekezése alapján) 5
A tantervi anyag feldolgozásának szempontjai 8
1. A tantervi anyag elrendezése és a gyakorlatcsoportok természete 8
2. Az általános iskolai testnevelés tárgyi feltételei 10
3. A tantervi követelmények egymásra építettsége 12
4. A fiú- és leányosztályok különböző tantervéből adódó feladatok 12
5. Tanmenetkészítés 13
6. Óratervezés 15
A tanár oktató eljárása 19
1. Ismeretközlés 19
2. Gyakorlás és hibajavítás 20
3. Ellenőrzés 22
Az óravázlatok felhasználása 23
Táblázatos tanmenetminta a tornatermes iskolák V. osztálya számára (Dr. Cseke Dénes tanmenettervezete alapján) 24
Óravázlatminták az V. fiú- és leányosztályok számára 25
Óravázlatminták a VI. fiú- és leányosztályok számára 108-175
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv