kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Kiskapu Kft. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 397 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 18 cm |
| ISBN: | 963-9301-31-0 |
| Megjegyzés: | CD-melléklettel. Fekete-fehér ábrákkal. |
| A linuxos hangok világa | |
| Amiről szó lesz | 2 |
| És amiről nem beszélünk | 2 |
| Néhány szó a mellékelt CD-ről | 2 |
| Egy kis történelem | 3 |
| A Linux feltűnik a színen | 3 |
| A kérdés csupán az, mire véljük ezt a nagymérvű fejlődést? | 3 |
| Az eszközök is megváltoznak | 3 |
| Néhány szó a programok kipróbálásának körülményeiről | 4 |
| Konzol vagy X-felület? | 5 |
| A mellékelt CD anyaga és frissítése | 5 |
| Jelölések a könyvben | 6 |
| Hogyan vágjunk neki az olvasásnak? | 7 |
| A digitális hangok világa | |
| Elméleti alapok | 9 |
| Pulzuskód-moduláció | 9 |
| Nyquist tétele | 10 |
| Az átviteli sebességek kérdésköre | 11 |
| Hangképzés a hangkártyával | 11 |
| FM-hangképzés | 12 |
| Hullámtáblás hangképzés | 12 |
| Más hangképzési módszerek | 13 |
| Röviden a MIDI-ről | 13 |
| Rendszerünk összeállítása | |
| Anyagi áldozatok | 16 |
| Gépkiépítés | 16 |
| A központi processzor | 16 |
| A hangrendszer felépítése | 19 |
| Hangkártyák | 21 |
| Egyéb lényeges kellékek | 22 |
| Hangkártyameghajtók | 24 |
| Az OSS/Free-meghajtók | 24 |
| Az ALSA-meghajtók | 25 |
| Az OSS/Linux-meghajtó | 26 |
| A linuxos hangrendszer beállításai | 28 |
| A linuxos hangrendszer beállítása | 28 |
| Meghajtók telepítése és frissítése | 30 |
| A "plug and play" hangkártyák beállítása | 30 |
| PCI hangkártyák beállítása | 31 |
| Rendszerünk hangtámogatása | 31 |
| Mi a teendő, ha a meghajtót a rendszermagba fordítottuk? | 31 |
| Mi a teendő, ha betölthető modulokat alkalmazunk? | 32 |
| A hangbeállítások helyességének ellenőrzése | 32 |
| Próbafájl lejátszása | 34 |
| Hibakeresés | 34 |
| paul Winkler HOWTO fájlja | 36 |
| Hírcsoportok | 36 |
| Nélkülözhetetlen programkörnyezet | 37 |
| Internetes kapcsolat | 38 |
| Keverés, lejátszás és felvétel | |
| Programból megvalósított keverők | 39 |
| Aumix | 40 |
| Egy lejátszó- és felvevőprogram | 42 |
| Yarec | 42 |
| Általános segédeszközök a hangkezeléshez | 44 |
| SoX | 44 |
| Egyéb általános hangkezelési programok | 46 |
| Hibaelhárítás | 47 |
| Mit tegyünk, ha rendszerünk túlterhelt? | 47 |
| Hogyan tovább? | 48 |
| Hangszerkesztők | |
| DAP | 50 |
| Beszerzés és felépítés | 50 |
| A DAP használata | 51 |
| Szerkesztés | 51 |
| A Zoomablak | 52 |
| Ciklusok | 53 |
| A Play lehetőségei | 53 |
| MiXViews | 55 |
| Beszerzés és felépítés | 55 |
| A MiXViews használata | 56 |
| A szerkesztés segédeszközei | 56 |
| Snd | 64 |
| Beszerzés és felépítés | 64 |
| Szerkesztés | 64 |
| Felvétel és lejátszás | 68 |
| Az Snd fejlett lehetőségei | 69 |
| Kwave | 73 |
| Beszerzés és felépítés | 73 |
| A Kwave használata | 74 |
| Szerkesztés | 74 |
| Felvétel és lejátszás | 76 |
| Különleges hatások - hangok létrehozása | 76 |
| Broadcast 2000 | 76 |
| Beszerzés és felépítés | 78 |
| A Broadcast 2000 használata | 78 |
| Csomagok és a szerkesztési lista | 79 |
| Egyszerű szerkesztési lehetőségek | 81 |
| A szerkesztés fejlett lehetőségei | 85 |
| Hogyan tovább? | 88 |
| Ceres | 88 |
| Beszerzés és felépítés | 88 |
| A Ceres használata | 89 |
| Szerkesztés | 89 |
| Mitől más a Ceres? | 90 |
| A Ceres LPC lehetősége | 92 |
| A Ceres fejlesztése | 94 |
| Mod fájlok kezelése a Linuxban | |
| A Mod fájlok előkészítése | 96 |
| A Mod formátumok összeférhetősége a modulszerkesztőkkel és -lejátszókkal | 96 |
| Egyéb szerkesztők és lejátszók | 96 |
| A Sound Tracker | 98 |
| Beszerzés és felépítés | 98 |
| A Sound Tracker használata | 99 |
| Modulszerkesztés | 99 |
| A program egyéb lehetőségei | 102 |
| A MikMod lejátszó | 104 |
| Beszerzés és felépítés | 105 |
| A MikMod használata | 105 |
| Mod formátumok átalakítása | 107 |
| A MikMod és a Linux bemutatópéldányok (demo) világa | 108 |
| További kalandozások a Mod birodalmában | |
| A linuxos MIDI-stúdió | |
| A MIDI rövid története | 109 |
| A MIDI előnyei | 109 |
| A MIDI működése | 110 |
| A MIDI-üzenet | 110 |
| Lépésenkénti felvétel | 111 |
| Vigyünk életet a hangokba! | 111 |
| Rendszerfüggő MIDI üzenetek | 112 |
| A General MIDI-szabvány | 113 |
| További MIDI-szabványok | 113 |
| MIDI-programok | 114 |
| A MIDI-szerkesztő | 114 |
| Egyéb MIDI-programok | 114 |
| A MIDI fájlok | 115 |
| A Linux MIDI-támogatása | 115 |
| Hangkártyák | 115 |
| Hangkártyameghajtók | 115 |
| MIDI-programok a Linuxban | 116 |
| Brahms | 117 |
| Beszerzés és felépítés | 118 |
| Brahms és aRts | 118 |
| Összefoglalás | 119 |
| Jazz++ | 120 |
| Beszerzés és felépítés | 120 |
| Meghajtók | 121 |
| Szerkesztés | 122 |
| A Jazz++ egyedülálló MIDI-képességei | 123 |
| A Jazz++ digitális hangkezelése | 128 |
| TiMidity++ | 130 |
| Beszerzés és felépítés | 131 |
| Mire képes a TiMidity++? | 131 |
| A TiMidity++ használata | 132 |
| UMP | 135 |
| Playmidi | 135 |
| Kezdeti beállítások | 136 |
| A playmidi használata | 136 |
| A playmidi változatai | 137 |
| KeyKit | 138 |
| Beszerzés és felépítés | 139 |
| A KeyKit használata | 139 |
| A KeyKit további lehetőségei | 142 |
| Összefoglalás | 145 |
| Xphat | 145 |
| Beszerzés és felépítés | 145 |
| Az xphat használata | 146 |
| Összefoglalás | 147 |
| A Linux és az MP3 | |
| Néhány szó az MP3 formátumról | 149 |
| Bitfolyamok és bitsebességek | 150 |
| MP3-alkalmazások a Linuxban | 150 |
| Tömörítők | 150 |
| A BladeEnc MP3 tömörítő | 151 |
| Beszerzés és felépítés | 151 |
| A BladeEnc használata | 152 |
| A BladeEnc grafikus felületei | 153 |
| Miért éppen a BladeEnc? | 153 |
| Visszaalakítók és lejátszók | 154 |
| Mpg123 | 154 |
| Beszerzés és felépítés | 154 |
| Az mpg123 használata | 154 |
| XMMS - multimédiás lejátszó a Linuxhoz | 156 |
| Beszerzés és felépítés | 157 |
| Az XMMS használata | 157 |
| Miért éppen az XMMS? | 159 |
| Zenelopók | 159 |
| Grip | 159 |
| Beszerzés és felépítés | 160 |
| A Grip használata | 160 |
| További MP3-alkalmazások | 162 |
| Viharok az MP3 körül | 164 |
| Többsávos, merevlemezes rögzítés és keverés | |
| Melyik programot használjam? | 165 |
| SLab | 166 |
| Beszerzés, telepítés | 166 |
| Az SLab beállítása | 167 |
| Fájlok létrehozása és használata | 168 |
| Hangrögzítés | 170 |
| Effektek hozzáadása | 171 |
| Szerkesztés az SLab segítségével | 173 |
| Összegzés | 174 |
| Multitrack | 175 |
| Beszerzés, telepítés | 175 |
| A felvétel | 175 |
| Összegzés | 179 |
| Mix | 179 |
| Beszerzés, telepítés | 180 |
| Fájlok betöltése és felvétele | 180 |
| Szerkesztés | 182 |
| A menük | 183 |
| Összegzés | 190 |
| Programból megvalósított hangképzés | |
| Kemény fába vágjuk a fejszénket | 192 |
| Csound | 192 |
| Egy kis történelem | 192 |
| Beszerzés, telepítés | 193 |
| Hangfájl létrehozása a Csoundban | 194 |
| Lejátszás | 197 |
| Valós idejű MIDI-bemenet | 198 |
| Valós idejű MIDI-kimenet | 199 |
| A Csound segédprogramjai | 201 |
| Midi2CS | 202 |
| hYdraJ | 204 |
| Cecília | 206 |
| Beszerzés, telepítés | 206 |
| A program beállítása | 206 |
| A Cecília modul | 207 |
| A grafikonszerkesztő | 208 |
| A Cecília szerkesztője | 212 |
| A kezelőfelület panelje | 213 |
| A hangszerpanel | 214 |
| Panel létrehozása | 215 |
| Négyféle kotta | 216 |
| P-mezők és tendenciamaszkok | 217 |
| Összefoglalás | 219 |
| Silence | 220 |
| Beszerzés, telepítés | 220 |
| A Silence használata | 221 |
| MIDI fájl leképezése Silence kottává | 222 |
| Triptych: egy összetett példa | 227 |
| Az MML formátum | 232 |
| Összefoglalás | 234 |
| HPKComposer | 235 |
| Beszerzés, felépítés | 235 |
| A HPKComposer beállítása | 236 |
| A HPKComposer használata | 238 |
| A HPKComposer és a VRML | 244 |
| Összefoglalás | 244 |
| Egyéb segédprogramok | 245 |
| Cmix Classic | 245 |
| A Cmix használata | 246 |
| RTcmix | 248 |
| Az RTcmix kezelőfelületei | 248 |
| Valós idejű hangok | 249 |
| Az RTcmix használata TCP/IP-hálózatban | 250 |
| A valós idejű hatások az RTcmixben | 253 |
| Az RTcmix jövője | 253 |
| További nyelvek | 254 |
| Sig++ | 254 |
| Egy Sig++ példa: a fehérzaj-generátor | 254 |
| SAOL és sfront | 257 |
| Az sfront telepítése | 258 |
| Mire képes a program? | 258 |
| Merre tovább? | 259 |
| Javaslatok | 260 |
| Valós idejű, programból megvalósított szintetizátorok | |
| aRts | 262 |
| Beszerzés és felépítés | 263 |
| Az aRts használata | 263 |
| Az aRts haladó lehetőségei | 272 |
| Összegzés | 272 |
| RTSynth | 273 |
| Beszerzés és felépítés | 273 |
| Az RTSynth használata | 274 |
| A program további lehetőségei | 276 |
| Quasimodo | 278 |
| Beszerzés és telepítés | 279 |
| A Quasimodo használata | 280 |
| A Quasimodo jövője | 282 |
| jMax | 282 |
| Beszerzés és telepítés | 283 |
| A jMax beállítása | 283 |
| A jMax használata | 284 |
| A jMax moduljai | 286 |
| jMax-láncok szerkesztése | 289 |
| A jMax előadás közben: egy összetett példa | 289 |
| Összegzés | 290 |
| Aube | 291 |
| Beszerzés és telepítés | 292 |
| Az Aube használata | 292 |
| Egy rendszer felépítése | 292 |
| A sávszerkesztő | 293 |
| A szintetizátor | 294 |
| Harmonikusok | 294 |
| Grafikus görbeszerkesztők | 294 |
| Tovább az Aubéval | 296 |
| Záró megjegyzések | 296 |
| Kottaprogramok | |
| Common Music Notation | 298 |
| Beszerzés és felépítés | 298 |
| A Common Music Notation használata | 299 |
| Összetettebb példák | 301 |
| Összefoglalás | 303 |
| Rosegarden | 304 |
| Beszerzés és telepítés | 304 |
| A Rosegarden használata | 304 |
| Záró megjegyzések | 307 |
| Mup | 308 |
| Beszerzés felépítés | 308 |
| A Mup használata | 310 |
| Haladó használat | 311 |
| Záró megjegyzések | 313 |
| Hálózati hangalkalmazások | |
| RealPlayer G2 | 316 |
| Beszerzés és telepítés | 316 |
| A RealPlayer használata | 316 |
| Icecast | 318 |
| Beszerzés és telepítés | 319 |
| Az Icecast használata | 319 |
| Követelmények | 323 |
| Speak Freely | 323 |
| Beszerzés és telepítés | 323 |
| A Speak Freely használata | 324 |
| A Speak Freely és az X | 325 |
| További segítség | 326 |
| NAS | 327 |
| Beszerzés és telepítés | 327 |
| A NAS használata | 328 |
| Még több NAS | 330 |
| A Linux és a digitális DJ | |
| Oolaboola | 334 |
| Beszerzés és telepítés | 334 |
| Az Oolaboola használatba vétele | 334 |
| Az Oolaboola alapjai | 336 |
| Levezetés | 337 |
| TerminatorX | 337 |
| Beszerzés, telepítés | 337 |
| A terminatorX használata | 338 |
| Záró megjegyzések | 341 |
| Green Box | 341 |
| Beszerzés és telepítés | 342 |
| A kezelőfelület | 342 |
| A Green Box használata | 344 |
| Összegzés | 346 |
| Freebirth | 347 |
| Beszerzés és felépítés | 348 |
| A Freebirth használata | 348 |
| Zárszó | 350 |
| Mindent egybevetve | 351 |
| Linuxos játékok | |
| Quake | 354 |
| Beszerzés, felépítés, letöltés | 355 |
| Mielőtt elkezdenénk | 355 |
| A játék menete | 356 |
| Roll 'Em Up | 358 |
| Beszerzés és felépítés | 358 |
| A játék menete | 359 |
| Ha lepotyogtak a labdák | 360 |
| Myth2: Soulbrighter | 360 |
| Beszerzés és felépítés | 361 |
| A játék menete | 361 |
| Összegzés | 363 |
| Railroad Tycoon II | 364 |
| Beszerzés és felépítés | 365 |
| A vasút felépítése | 365 |
| Leszállva a vonatról | 368 |
| Clanbomber | 368 |
| Beszerzés, felépítés | 368 |
| A játék menete | 369 |
| Összegzés | 370 |
| Operációsrendszer-emulátorok | |
| Mikrofonpróba | 371 |
| DOSemu | 372 |
| Beszerzés és felépítés | 372 |
| A DOSemu és a DOS-os MIDI-programok | 373 |
| Programtámogatás | 374 |
| Néhány kipróbálásra érdemes program | 375 |
| Összegzés | 377 |
| Ardi Executor | 378 |
| Az Executor beállítása | 378 |
| Az Executor futtatása | 378 |
| Összegzés | 380 |
| Wine | 381 |
| Beszerzés és felépítés | 382 |
| A Wine használata | 382 |
| További tudnivalók | 383 |
| Záró megjegyzések | 385 |
| Utószó | |
| A búcsú pillanata | 387 |
| Csatlakozzunk! | 387 |
| Tárgymutató |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.