A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Az Arany János program hatásvizsgálata

A follow-up study to the Arany János Programme

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Felsőoktatási Kutatóintézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 97 oldal
Sorozatcím: Kutatás közben
Kötetszám: 275
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-404-408-5
Megjegyzés: Angol nyelvű összefoglalóval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az Arany János Tehetséggondozó Programot (AJP) az Oktatási Minisztérium 2000-ben indította el azzal a céllal, hogy iskoláztatási támogatást nyújtson kistelepüléseken élő, hátrányos helyzetű,... Tovább

Előszó

Az Arany János Tehetséggondozó Programot (AJP) az Oktatási Minisztérium 2000-ben indította el azzal a céllal, hogy iskoláztatási támogatást nyújtson kistelepüléseken élő, hátrányos helyzetű, tehetséges tanulóknak. A programfelhívásban az OM honlapján a következők szerepeltek: "A programba jelölhető minden 5000 fő alatti kistelepülésen, tanyán vagy nagyobb települések külterületein élő, tehetséges, nyolcadik osztályos tanuló, akinek anyagi helyzete, családi háttere vagy más, tőle független ok nem teszi lehetővé a benne rejlő átlagon felüli képességeinek kibontakoztatását." Környei László közoktatási államtitkár (a program elindítója) a program céljáról 2001-ben a Magyar Naplóban az alábbiakat nyilatkozta: "A program elindításának a célja az volt, hogy minél több kistelepülésen élő, tehetséges, hátrányos helyzetű diák végezhessen neves egyetemeken és főiskolákon az elkövetkező években."
A program elindítása tehát a hátrányos helyzetű diákoknak szólt, de a hátrányok közül elsősorban a települési hátrányra koncentrált, és a tanulók kiválasztásánál szigorú feltételként szerepelt, hogy csak "tehetséges" tanulók vehetnek részt benne. Ezt erősítette, hogy a program megvalósítására a legjobb színvonalú vidéki gimnáziumokat választották ki, és a program szakmai irányítására a minisztérium a Debreceni Egyetem Pszichológiai Tanszékének olyan szakembereit kérte fel, akik már korábban nagy tapasztalatot szereztek a tehetséggondozás területén. Vissza

Tartalom

Bevezető 5
1. Iskolák 8
1.1. Az iskolák jellemzői 8
1.2. Tárgyi feltételek 12
1.3. Személyi feltételek 14
2. Kollégiumok 17
2.1. A kollégiumok jellemzői 17
2.2. Együttműködés az iskolával 22
3. A program 23
3.1. Programindítás 23
3.2. Fogadtatás 25
3.3. Közreműködő tanárok 26
4. A program 29
4.1. A program elkészítése 29
4.2. A program tartalma 31
4.3. Pedagógiai módszerek 33
4.4. Változtatási javaslatok 35
5. Finanszírozás 37
5.1. A program finanszírozása 37
5.2. A támogatás felhasználása 37
5.3. A finanszírozás értékelése 42
6. Felvételi 43
6.1. Jelentkezők és felvettek 43
6.2. Felvételik lebonyolítása 46
7. A tanulók jellemzői 50
7.1. A tanulók családi háttere 50
7.2. A tanulók jellemzői 63
7.3. Beilleszkedés 69
8. Eredmények 73
8.1. Az intézményi szolgáltatások értékelése 73
8.2. Tanulmányi eredmények 79
8.3. Továbbtanulás 83
8.4. Kudarcok 89
9. A program értékelése 91
9.1. Az iskola haszna 91
9.2. A tanulók haszna 92
Irodalom 96
Summary 97
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az Arany János program hatásvizsgálata Az Arany János program hatásvizsgálata

A borító gerince enyhén sérült.

Állapot:
1.740 Ft
870 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba
konyv