kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Zeneműkiadó Kft. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 588 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-330-717-1 |
| Megjegyzés: | Töredék kötet. |
| Illusztrációk | 11 |
| Köszönetnyilvánítások | 13 |
| A Wittgenstein-Iwanowsky-családfa | 16 |
| Prológus | |
| Egy óriás Liliputban | 21 |
| Új kezdetek, 1847-1848 | |
| Carolyne von Sayn-Wittgenstein színre lép | 43 |
| Carolyne Iwanowska személyisége | |
| ukrajnai gyermekkora | |
| kapcsolata anyjával és apjával | |
| házasságkötése Nicholas von Sayn-Wittgenstein herceggel | |
| apja, Peter Iwanowsky halála | |
| Carolyne óriási vagyont örököl | |
| a woronicei kastély | |
| Liszt és Carolyne megismerkedése Kijevben, 1847 februárjában | |
| Liszt meglátogatja a hercegnét Woronicében | |
| bemutatják Carolyne leányának, Marie hercegnőnek, valamint férjének, Nicholas hercegnek | |
| A hercegné utazásai, 1847-1848 | 52 |
| Egy kaland krónikája | |
| téli utazás | |
| szentpétervári tartózkodás | |
| először hallja Berlioz zenéjét | |
| növekvő szerelme Liszt iránt | |
| Carolyne és Liszt viszontlátják egymást Odesszában, 1847 júliusában | |
| Liszt "búcsúkoncertje" Jelizavetgrádban, 1847 szeptemberében | |
| a woronicei szerelmesek | |
| Glanes de Woronice | |
| Liszt elindul Weimarba | |
| Carolyne Kijevbe megy, hogy eladja birtokait | |
| búcsút vesz Ukrajnától | |
| Liszt és Carolyne újra találkoznak Kryzanowiczban | |
| Funérailles, 1848-1849 | 73 |
| A 48-as forradalmak csírái | |
| a magyar nemzeti érzés ébredése | |
| Széchenyi, Kossuth, Batthyány | |
| a magyar szabadságharc | |
| Pest kiürítése | |
| Görgey tábornok győzelmei | |
| a Függetlenségi Nyilatkozat | |
| Pest visszafoglalása | |
| az orosz beavatkozás 1848 júniusában | |
| a világosi fegyverletétel | |
| Batthyányt kivégzik | |
| Kossuth száműzetésbe vonul | |
| Liszt és Carolyne utazása Bécsbe és Kismartonba | |
| látogatásuk Albach atyánál | |
| Liszt és a szabadságharc | |
| Heine Liszt-ellenes verse: 1849 októberében | |
| Funérailles, 1849 október | |
| Liszt és Carolyne berendezkednek Weimarban | |
| Az Altenburg | 88 |
| Az Altenburg története | |
| a ház tulajdonjoga | |
| a házbelső | |
| a háznép | |
| Liszt mindennapjai | |
| társasági élet az Altenburgban | |
| Carolyne nehézségei a weimari udvarral | |
| bírálják Liszttel folytatott viszonyát | |
| Liszt összeütközése a törvénnyel: a "weimariak mind szamarak" | |
| az Altenburg a modern zene Mekkája | |
| Udvar és karnagy, 1848-1853 | |
| Zenei élet a weimari udvarban | 103 |
| Weimar Carl August nagyherceg korában | |
| "Észak Athénja" | |
| Goethe és Schiller | |
| Liszt első látogatása Weimarban, 1841 novemberében | |
| 1842 novemberében Rendkívüli karnaggyá nevezik ki | |
| karmesteri szárnypróbálgatásai | |
| siralmas állapotok a weimari zenekarban és operában | |
| harca a bürokráciával | |
| kapcsolata Carl Alexanderrel, a trónörökös nagyherceggel | |
| A küzdelem évei, I. 1849-1852 | 122 |
| Liszt és Wagner | |
| Wagner a drezdai felkelésben, 1849 májusában | |
| Liszt előadja a Tannhäusert és kiáll Wagner ügye mellett | |
| Goethe-ünnepségek, 1849 augusztus | |
| Herder-ünnepségek, 1850. augusztus | |
| Liszt Wagner Lohengrinjének ősbemutatóját vezényli | |
| javaslatot tesz egy weimari Goethe Alapítványra | |
| Wagner bírálja az elképzelést | |
| Hans Christian Andersen Weimarba látogat | |
| Liszt és a "feketekabátos boszorkány" | |
| Liszt a weimari pódiumon | |
| A küzdelem évei, II.. 1849-1853 | 142 |
| Liszt felméri helyzetét | |
| Beethoven Kilencedik szimfóniáját vezényli a ballenstedti fesztiválon | |
| ellátogat Braunschweigbe | |
| Carolyne betegségei | |
| kezelése Bad Eilsenben | |
| találkozás Clara Schumann-nal | |
| Nicholas herceg Weimarba jön | |
| Carolyne-nal vagyonjogi megállapodást kötnek | |
| Carolyne vitája I. Miklós cárral | |
| Marie hercegnő bérmálása Weimarban | |
| Liszt Anna Weimarba látogat | |
| A korai weimari évek Liszt-zongoraművei | |
| revideálja Glanzzeitjének darabjait | |
| Liszt h-moll szonátája és a Schumann-nak szóló ajánlás | |
| Liszt és a weimari orgonisták | |
| J. S. Bach zenéjét tanulmányozza | |
| "Ad nos, ad salutem undam" | |
| az első "Berlioz-hét" | |
| még több Wagner: A bolygó hollandi, Tannhäuser, Lohengrin | |
| Liszt panaszkodik Carl Alexandernek rossz munkakörülményei miatt | |
| közbejön Carl Friedrich halála | |
| Carl Alexander trónra lép: "A Szónak most Tetté kell válnia" | |
| Sasok gyülekezete | 172 |
| Liszt és tanítványai | |
| az "altenbergi sasok" | |
| Hans von Bülow különleges kapcsolata Liszttel | |
| Bülöw személyisége | |
| Carl Tausig Weimarba érkezik | |
| zongoraórái Lisztnél és további pályafutása | |
| "a Fiúk": Karl Klindworth, Hans von Bronsart, William Mason, Dionys Pruckner | |
| mesterkurzusaik Lisztnél | |
| Mason naplója | |
| Cornelius beköltözik az Altenburgba | |
| A "huszonegy lépcső" | |
| Julius Reubke és Alexander Ritter | |
| Ritter az Új Zene ügye mellé áll | |
| A Raff-ügy | 201 |
| Liszt és Raff találkozásai Baselben, 1845-ben | |
| együtt utaznak a Rajna-vidéken | |
| Raff 1850 januárjában Weimarba érkezik | |
| adósság miatt börtönbe kerül | |
| Raff Liszt "alkotótársának" állítja be magát | |
| levelezése Kunigunde Heinrichhel | |
| a Raff-kérdés ma | |
| William Mason a Tassóról | |
| Carolyne hercegné Raffról | |
| Szerelmi álom | 210 |
| Agnés Street-Klindworth Weimarba érkezik | |
| La Mara Agnés-képe új megvilágításban | |
| Agnés kapcsolata Liszttel | |
| családi háttere és apja, Georg Kllindworth kémszervezetében játszott szerepe | |
| Liszt Agnéshez írott leveleinek cenzúrázatlan változata elárulja érzelmi kötődését | |
| kölni és berlini találkáig, 1855 | |
| Agnés viszonya Ferdinand Lassalle-lal | |
| a titkosrendőrség figyeli őket | |
| közös leányuk Fernande meghal | |
| Carolyne hercegné és az Agnés-affér utóélete | |
| Agnés halála, Párizs, 1906 | |
| Kiforrott évek, 1853-1857 | |
| Prométheusz szabad, 1853-1855 | 225 |
| Zenés matinék az Altenburgbann | |
| a "Murlok" | |
| Brahms az Altenburgban | |
| Liszt meglátogatja Wagnert Zürichbenn | |
| a karlsruhei fesztivál | |
| Liszt és Murlok látogatása Wagnernél Zürichben | |
| Wagner felolfassa nekik a Nibelungok-költeményt | |
| Liszt párizsi tartózkodása | |
| viszontátja három gyermekét | |
| Wagnerrel való kapcsolata elmélyül | |
| Wagner pénztelensége | |
| Liszt anyagi és művészi támogatásának természete | |
| Liszt kísérletei, hogy amnesztiát szerezzen Wagner számára | |
| Hoffmann von Fallersleben letelepszik Weimarban | |
| A Rotterdami Zenei Fesztivál, 1854 | |
| találkozások Anton Rubinnsteinnel | |
| George Eliot az Altenburgban | |
| Eliot "Három hónap Weimarban"-ja | |
| Liszt megalapítja a Neu Weimar Vereint | |
| az egylet alapszabálya és tagsága | |
| a második "Berlioz-hét", 1855 február | |
| díszvacsora Berlioz tiszteletére | |
| megromlik a viszony Rubinsteinnel | |
| a harmincharmadik Alsó-Rajnai Fesztivál Düsseldorfban | |
| újabb találkozás Clara Schumann-nal | |
| Liszt és Amerika | |
| a merseburgi orgona felavatása 1855 szeptemberében | |
| Liszt Braunschweigenben vezényel | |
| Berlinben vezényel | |
| a Tizenharmadik Zsoltár | |
| a Tannhäuser berlini bemutatása | |
| megnyúlnak az árnyak | |
| Liszt, a karmester | 264 |
| Liszt próbái | |
| összehasonlítás más karmesterekkel | |
| az európai zenekarok általánosan alacsony színvonala | |
| a számkivetett muzsikusi hivatás | |
| Liszt reformjai a karmesteri pódiumon | |
| bírálják karlsruhei vezénylését | |
| ezekre Richard Pohlhoz írt levelében válaszol | |
| Liszt karmesteri tevékenységének áttekintése | |
| lipcsei és drezdai bukásai | |
| Liszt hagyatéka | |
| Liszt és a zenekar | 293 |
| Liszt zenekari műveinek általános fogadtatása | |
| weimari termése | |
| a szimfonius költemény eredetéről | |
| Liszt és a "programzene" | |
| az előszók szerepe a szimfónikus költemények megértésében és Carolyne írói közreműködése | |
| a zenekari művek prófetikus jellege | |
| a néma-transzformáció technikája | |
| a zenekari színek keresése | |
| a hangszerkezelés | |
| a weimari virtuózok, Nabich, Joachim, Cossmann és Eyth hatása Lisztre | |
| a szimfónikus költemények szerkezete | |
| Liszt és a húzások | |
| "fülesek gyáva füleknek" | |
| Liszt, Goethe és a Faust szimfónia | |
| Liszt hatása a későbbi zeneszerzőkre | |
| A romantikusok háborúja | 329 |
| A széthúzás csírái | |
| Lipcse kontra Weimar | |
| a Neue Zeitschrift für Musik szerepe megváltozik | |
| Schumannék fokozódó ellenségessége | |
| Joachim és Brahms csatlakozik a Schumann-táborhoz | |
| Brahms és Joachim "Nyilatkozata" az Új Német Iskola ellen | |
| Wagner szerepe a "háborúban" | |
| beszámolói a Mein Lebenben | |
| a Das Judenthum in der Musik (1850) hatása | |
| a romantikusok háborújának esztétikai témái | |
| programzene kontra abszolút zene | |
| Hanslick feltűnése | |
| Hanslick könyve: Vom Musikalisch-Schönen (1854) | |
| Brendel és Bronsart tevékenysége az Új Német Iskola védelmében | |
| Richard Pohl mint "Hoplit" | |
| A romantikusok "háborúja" távlatból szemlélve | |
| A weimari írástudó | 356 |
| Liszt, az író | |
| összehasonlítás Berlioz és Wagner írói tevékenységével | |
| megkérdőjelezik Liszt cikkeinek eredetiségét | |
| az eredeti Liszt-kéziratok áttekintése | |
| Liszt saját magáról, mint íróról | |
| egy szemtanú, Marie Wittgenstein vallomása | |
| Liszt Chopin-könyve és A cigányokról... könyve | |
| bonyoldalmak A cigányokról... körül: magyar zene vagy cigányzene? | |
| Simonffy támadása | |
| Bartók Liszt védelmében | |
| a zsidókérdés a cigánykönyvben | |
| Liszt elméleti felfogása írásaiban | |
| a Művész mint Pap: "a Szépség hordozója" | |
| Lisz felfogása a kritikusokról | |
| a kritika kritikája | |
| "Honnan veszi a kritikus az illetékességét?" | |
| Liszt válasza | |
| Bécs, Esztergom, Aachen, 1856-1857 | 382 |
| Liszt a Mozart-centenáriumi ünnepségeket vezényli Bécsben, 1856 januárjában | |
| Hanslick Liszt ellen | |
| prágai és drezdai tartózkodások | |
| Berlioz Weimarban vezényli a Faust elkárhozását | |
| Johanna Wagner vendégszereplése Weimarban | |
| Marie Lipsius első találkozása Liszttel | |
| hallja Liszt játékát | |
| Liszt Magdeburgban vezényli Beethoven Kilencedikjét | |
| visszatér Magyarországra és 1856. augusztus 31-én Esztergomi miséjét vezényli | |
| találkozik Scitovszky bíborossal, Augusszal, Festeticcsel és más magyar előkelőségekkel | |
| Pesten ünneplik | |
| a pesti Nemzeti Színházban a Hungáriát vezényli | |
| az Esztergomi mise prágai előadása | |
| Liszt 1856 októberében meglátogatja Wagnert Zürichben | |
| zongorán eljátssza Wagnernek a Faust és a Dante szimfóniát, valamint A valkür egyes részleteit | |
| Liszt és Wagner megosztva vezényelnek egy koncerten St. Gallenben | |
| Liszt eljátssza a Hammerklavier szonátát | |
| Liszt és Carolyne megbetegszenek Zürichben | |
| Wagner nyílt levele "Liszt szimfónikus költeményeiről" | |
| Liszt betegsége nem múlik: orvoshoz fordul | |
| 1857 januárjában Bülow játssza a h-moll szonáta ősbemutatóját Berlinben | |
| 1857 februárjában Lipcsében megbukik a Mazeppa | |
| Liszt vezényli a harmincötödik Alsó-Rajnai Zenei Fesztivált Aachenben | |
| Hiller nyilvános tüntetést szervez ellene | |
| Liszt vízkúrát vesz Aachenben | |
| Közelgő viharok, 1857-1861 | |
| Liszt és gyermekei | 407 |
| Gyermekéveik Liszt Annánál Párizsban | |
| Lisztnek írott levelek | |
| Blandine-t és Cosimát Madame Bernard intézetében helyezik el | |
| vizsontlátják Madame d'Agoult-t | |
| gyermeki vallomások és atyai dorgálások | |
| Madame Patersi, a "Nagy Tanítónő" színre lép | |
| szigorú mindennapjaik Patersi uralma alatt | |
| újabb találkozások Marie d'Agoult-val | |
| a Maison Rose-ban tett látogatások | |
| 1853 októberében Liszt Párizsba jön | |
| hozományok és udvarlók | |
| brüsszeli utazás | |
| "2 óra kocsikázás" | |
| "A vizes rongy" | |
| Liszt 1855-ben Berlinbe viteti a lányokat | |
| az anya dühe, az apa haragja | |
| az élet Berlinben, Bülow-éknál | |
| Cosima és Hans von Bülow egymásba szeretnek | |
| feszült viszony Franziska von Bülow-val | |
| Cosima és Hans összeházasodnak | |
| meglátogatják Wagnert Zürichben | |
| Bülow lapról eljátssza a Rajna kincsét és A walkürt | |
| Blandine megismerkedik Émile Ollivier-vel | |
| Firenzében összeházasodnak | |
| Émile konfliktusai Marie d'Agoult-val | |
| az Ollivier-szalon Párizsban | |
| Ollivier megveszi La Moutte-ot | |
| Liszt hozományt ad lányainak | |
| Daniel Liszt párizsi gyermekévei | |
| hatéves korában megkezdi klasszikus tanulmányait | |
| felveszik a Lycée Bonaparte-ba | |
| Iskolai munkájáért különdíjban részesül (1856) | |
| Pélissier marsallal vacsorázik | |
| Daniel altenburgi látogatásai | |
| egyre jobban kötődik apjához | |
| egyházi vagy jogi pálya? | |
| Daniel jogot tanul Bécsben | |
| Daniel Liszt halála | 451 |
| Daniel berendezkedik Bécsben | |
| egyetemi tanulmányok | |
| barátsága Tausiggal | |
| jobban megismerkedik apja zenéjével | |
| az Esztergomi mise Bécsben, a szimfónikus költemények Prágában | |
| Daniel Cosimához utazik Berlinbe | |
| betegségről panaszkodik | |
| megállapítják a tüdőbajt | |
| közeleg a vég | |
| Daniel meghal Cosima karjaiban | |
| Liszt beszámolója Daniel utolsó óráiról és a temetésről | |
| "Beati mortui" | |
| Győzelem és gyász, 1857-1859 | 457 |
| Centenáriumi ünnepségek Carl August tiszteletére | |
| leleplezik Goethe és Schiller szobrát | |
| a Faust szimfónia premierje | |
| Dingelstedt sok bosszúságot okoz | |
| Des Meisters Bannerschaft | |
| a Dante szimfónia drezdai bukása | |
| Sivori fellépése Weimarban | |
| Liszt Prágában, Bécsben és Pesten vezényel | |
| 1858 áprilisában a ferencesek "confraterré" fogadják Lisztet | |
| Cornelius és A bagdadi bobély | |
| a Borbély bukása | |
| Liszt elhagyja a weimari karmesteri pódiumot | |
| a következmények | |
| levelek a sajtóhoz | |
| Carl Alexander viselkedése | |
| Wagner pénzt kér | |
| Liszt osztrák lovagi címet kap | |
| a Händel-centenárium | |
| a Tonkünstler-Versammlung Lipcsében | |
| Weimarban meghal Maria Pavlovna | |
| "A régi Weimart e koporsóval együtt ma eltemettük" | |
| Házasság és válás | 489 |
| Marie hercegnő kérői | |
| az összefüggés Marie házassága és Carolyne válása között | |
| az Iwanowsky-vagyon | |
| Okaraszewsky felajánlja, hogy 70 ezer rubel ellenében kieszközli Carolyne számára az orosz megsemmisítő határozatot | |
| Marie férjhez megy Konstantin Hohenlohe herceghez | |
| Carolyne Párizsba utazik | |
| Okraszewski visszatér Weimarba a megsemmisítő határozattal | |
| a fuldai püspök felfüggeszti | |
| Carolyne Rómába megy és a Vatikánhoz folyamodik | |
| a Hohenlohék és a Wittgensteinek ellene fordulnak | |
| Carolyne első kihallgatása IX. Pius pápánál | |
| a Bíborosok Tanácsa fenntartja az orosz megsemmisítő határozatot | |
| Liszt végrendeletet ír és elhagyja Weimart, 1860-1861 | 503 |
| Liszt Carl Alexanderhez folyamodik, hogy segítsen Carolyne-nak érvényesíteni a megsemmisítést | |
| Sándor cárt felkérik, hasson ilyen irányban a római orosz követségre | |
| Weimar becsülni kezdi Lisztet | |
| Weimar díszpolgárává avatják | |
| Liszt végrendeletet fogalmaz | |
| befejezi hat legjelentősebb opera-parafrázisát, Verdi, Wagner és Gounod műveiből | |
| Cosima világra hozza Danielát s megbetegszik | |
| előrelépés Carolyne ügyében | |
| Liszt Bécsbe megy, ahol Gustav Hohenlohéval és a bécsi pápai nunciussal találja szemben magát | |
| Liszt Párizsban | |
| estély Lamartine-éknál | |
| meghívás III. Napóleonhoz, aki a Becsületrend kommendátorává emeli | |
| viszontlátja Marie d'Agoult-t | |
| meglátogatja Wagnert és eljátssza neki a B-A-C-H prelúdium és fúgát | |
| a Liszt-Wagner-barátság hanyatlófélben | |
| a Tonkünstler-Versammlung Weimarban | |
| Liszt lezárja az Altenburgot és Rómába indul | |
| Függelék I. - Liszt és Carolyne von Sayn-Wittgenstein végakarata | 527 |
| Függelék II. - A Vatikán aktái Liszt és Carolyne Iwanowska tervezett házasságkötéséről | 538 |
| Függelék III. - Daniel Liszt születési bizonyítványa | 553 |
| A 2. kötethez felhasznált források | 555 |
| Név- és tárgymutató | 566 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.