1.035.070

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tibor Kalman: Design and Undesign

Cutting Edge

Szerző
Róla szól
Grafikus

Kiadó: Thames and Hudson
Kiadás helye: London
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 64 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Angol  
Méret: 22 cm x 22 cm
ISBN: 0-500-01856-1
Megjegyzés: Színes fotókkal, illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg


Tiber Kalman: Design and Undesign
' ¦ 've always considered myself an outsider and I've always tried to do good by being bad.' Ilibor Kalman's uncompromising 'anti-design' approach has provoked admiration and distaste in equal I measure. Despite having no formal graphics training, Kalman has triumphed in a range of disciplines and media, moving on whenever the work seems to get too easy. Shattering the conventions of good taste and order, Kalman's in-your-face methods communicate through the power of humour, the vernacular and upside-down thinking.
Moving from the beginnings with Kalman's M&Co in the early 80s, the work for Talking Heads and the hip New York Restaurant Florent, to the creative directorship of Artforum and Interview, this book traces the trajectory of Kalman's design 'anti-career', often in his own words. The latter part of the book focuses on the Benetton-sponsored Colors magazine, in which Kalman, as editor-in-chief, tackled hot issues such as AIDS, poverty and... Tovább

Fülszöveg


Tiber Kalman: Design and Undesign
' ¦ 've always considered myself an outsider and I've always tried to do good by being bad.' Ilibor Kalman's uncompromising 'anti-design' approach has provoked admiration and distaste in equal I measure. Despite having no formal graphics training, Kalman has triumphed in a range of disciplines and media, moving on whenever the work seems to get too easy. Shattering the conventions of good taste and order, Kalman's in-your-face methods communicate through the power of humour, the vernacular and upside-down thinking.
Moving from the beginnings with Kalman's M&Co in the early 80s, the work for Talking Heads and the hip New York Restaurant Florent, to the creative directorship of Artforum and Interview, this book traces the trajectory of Kalman's design 'anti-career', often in his own words. The latter part of the book focuses on the Benetton-sponsored Colors magazine, in which Kalman, as editor-in-chief, tackled hot issues such as AIDS, poverty and racism with his characteristic blend of humour, radical commitment and provocative imagery. Using material drawn from interviews with Kalman himself, this book is a revealing portrait of the notorious 'anti-designer'. Vissza

Tartalom


Vissza

Liz Farrelly

Liz Farrelly műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Liz Farrelly könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv