A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

A sportvezetés neveléselméleti ismeretanyaga

Alapfokú sportvezetőképző tanfolyam anyaga

Szerző

Kiadó: OTSH Testnevelési és Sport Főosztály
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 137 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A sportvezetés neveléselméleti ismeretanyaga
Ez a jegyzet a sportvezetőképző tanfolyamok számára készült. Célja, hogy a sportvezetőket megismertesse a pedagógia, szorosabban véve a neveléselmélet... Tovább

Előszó

A sportvezetés neveléselméleti ismeretanyaga
Ez a jegyzet a sportvezetőképző tanfolyamok számára készült. Célja, hogy a sportvezetőket megismertesse a pedagógia, szorosabban véve a neveléselmélet alapfogalmaival, speciális sportvonatkozásban értelmezze azokat és hathatós segítséget nyújtson a sportvezetés gyakorlati feladatainak megoldásában.
A jegyzet elkészítésénél az a gondolat vezetett, hogy a marxizmus-leninizmus tudományos világnézetéből kiindulva, a neveléselmélet alapvető kérdését elemezzen, kiemelve azokat, amelyek elengedhetetlenül szükségesek azok számára, akik az egyre inkább felfelé ívelő, társadalmi jelentőségében növekvő sportmozgalom vezetésében és irányításában részt vesznek.
Tekintettel arra, hogy e megtisztelő társadalmi feladatot teljes értékű, de különböző műveltségi szintű emberek végzik, az egyes problémák megvilágításánál elsősorban igyekeztem kielégíteni a természetszerű tudományos igényeket, ugyanakkor az egyes fejezetek látszólagos ismétlésével tömör összefoglalásban közlöm az elengedhetetlenül szükséges tudnivalókat. Vissza

Tartalom

A pedagógia és a tudományok, pedagógiai alapfogalmak
A pedagógia helye a tudományok rendszerében5
A pedagógia pártossága8
A pedagógia két jellege10
A pedagógia részei11
Pedagógiai alapfogalmak13
Nevelés13
Művelődés, művelés, műveltség14
Képzés15
A nevelés mint társadalmi funkció
A nevelés eredete és fogalma18
A nevelés társadalmi jelentősége20
A nevelés történeti és osztály jellege21
A nevelés nemzeti jellege22
A sportvezetés pedagógiája, mint a sportolók nevelésének társadalmi folyamata24
A nevelés mint személyek közötti viszony
A nevelés célja és iránya27
A nevelés szervezettsége, tervszerűsége30
Közvetlen és közvetett nevelő hatások31
A nevelés irányultsága a folyamatos állandó nevelés eszméje32
A sportvezetés pedagógiája mint a sportolók személyiség formálásának folyamata33
A nevelés szervezeti formái
Család39
Iskola39
Ifjúsági szervezetek41
Kulturális és egyéb intézmények42
Felnőtt továbbképzés, népművelés43
Sportegyesületek45
A személyiség
A személyiség és a társadalom48
A személyiség és az egyéniség fogalma50
Az idealista személyiségelmélet53
A marxista személyiségelmélet55
A személyiség fejlődése58
A személyiség fejlődésének tényezői, az öntudat kialakulása60
A nevelés és a nevelhetőség
Az öröklés és a környezeti feltételek viszonya a fejlődésben65
Az öröklött adottságok környezeti feltételek és a nevelés szerepe, a személyiségjegyek kialakításában (képességek, tulajdonságok, jellemvonások)67
A közvetlen környezet hatása a fejlődésre69
A lét és tudat viszonya a fejlődésben71
A nevelés fő feladatai, a sportolók nevelésének fő feladatai és módszerei
A nevelés fő feladatainak fogalma, csoportosítása és összefüggése75
A testi nevelés, testnevelés célja, feladata, tartalma. A testgyakorlás, a testgyakorlati ágak, sport fogalma, nevelésben elfoglalt helye, egymáshoz való viszonya76
Tudományos nevelés a sportolók tudományos nevelése83
Erkölcsi nevelés, a sportolók esztétikai nevelése85
Esztétikai nevelés, a sportolók esztétikai nevelése88
Közösségi nevelés, a sportolók közösségi nevelése91
Politechnikai nevelés, a sportolók politechnikai nevelése95
Pszichikus folyamatok szerinti nevelési fő feladatok, a sportolók nevelésének folyamatában97
Értelmi képességek fejlesztése a sportolók nevelésében97
Az érzékelés fejlesztése a sportolók nevelésében98
Az észlelés fejlesztése a sportolók nevelésében99
Az emlékezés a képzelet fejlesztése a sportolók nevelésében99
A sportolók érzelmi, akarati és tevékenységre való nevelése100
A nevelés, sportolónevelés módszerei103
A nevelés alapelvei rendszerük és összefüggésük lényege
A kommunista eszmeiség elve114
A tudatosság elve115
Az aktivitás elve115
A közösségi nevelés és az egyéni bánásmód elve116
A követelés és a tisztelet elve117
A pozitivumokra való támaszkodás elve118
A tervszerűség elve118
Az életkori sajátosságok figyelembevételének elve119
A nevelőhatások egységének elve119
Szociológia és pedagógia a sportvezetésben
Szociológiai alapfogalmak122
A szociológia, pedagógia kapcsolata124
A sportvezetők és sportmunkások nevelésének célja és feladata126
Sportbarátok nevelésének célja, lehetősége, jelentősége126
A jegyzetben használt idegen szavak jegyzéke129
Irodalom133

Lőrincz György

Lőrincz György műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Lőrincz György könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A sportvezetés neveléselméleti ismeretanyaga A sportvezetés neveléselméleti ismeretanyaga A sportvezetés neveléselméleti ismeretanyaga A sportvezetés neveléselméleti ismeretanyaga

A borító elszíneződött, a gerinc javított, rajta bejegyzés látható. Egy lap vágáshibás.

Állapot:
1.840 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba
konyv