1.034.171

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az örömteli szervezet

Szervezeti egészség, betegség, öröm - és a vezetés

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: HVG Kiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 231 oldal
Sorozatcím: HVG Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 17 cm
ISBN: 963-7525-36-x
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A legtöbb ember azért dolgozik egy vállalatnál, intézménynél, szervezetben, hogy megéljen - s a munkahelyükkel kapcsolatban ritkán jut eszükbe az öröm, a boldogság. Az pedig talán még ennél is ritkább, hogy egy vezető arra gondoljon, vajon a munkatársai és beosztottjai örömöt találnak-e a munkájukban. Ez a remek könyv azonban azt állítja - és nem utolsó sorban: bizonyítja -, hogy az a szervezet erős igazán, amelynek munkatársai számára a munka örömöt jelent és igazi értékteremtésre készteti őket. A szerzők azt is állítják, hogy egy vállalatnak, vagy bármilyen szervezetnek először is egészségesnek kell lennie ahhoz, hogy örömtelivé válhasson. Az egészséges szervezet képes szembenézni a kérdésekkel, mielőtt azok krónikus problémává sűrűsödnének, valamint képes a növekedésre és fejlődésre.
Lövey Imre és az indiai Manohar S. Nadkarni együttesen mintegy hatvan évnyi, öt kontinensen szerzett szervezetfejlesztői tapasztalattal rendelkezik. Kidolgoztak egy átfogó, holisztikus keretet a... Tovább

Fülszöveg

A legtöbb ember azért dolgozik egy vállalatnál, intézménynél, szervezetben, hogy megéljen - s a munkahelyükkel kapcsolatban ritkán jut eszükbe az öröm, a boldogság. Az pedig talán még ennél is ritkább, hogy egy vezető arra gondoljon, vajon a munkatársai és beosztottjai örömöt találnak-e a munkájukban. Ez a remek könyv azonban azt állítja - és nem utolsó sorban: bizonyítja -, hogy az a szervezet erős igazán, amelynek munkatársai számára a munka örömöt jelent és igazi értékteremtésre készteti őket. A szerzők azt is állítják, hogy egy vállalatnak, vagy bármilyen szervezetnek először is egészségesnek kell lennie ahhoz, hogy örömtelivé válhasson. Az egészséges szervezet képes szembenézni a kérdésekkel, mielőtt azok krónikus problémává sűrűsödnének, valamint képes a növekedésre és fejlődésre.
Lövey Imre és az indiai Manohar S. Nadkarni együttesen mintegy hatvan évnyi, öt kontinensen szerzett szervezetfejlesztői tapasztalattal rendelkezik. Kidolgoztak egy átfogó, holisztikus keretet a szervezeti egészség és betegség jobb megértéséhez. Teljességgel újszerű módon elemzik a szervezeteket és hatékonyan segítenek abban, hogy az általuk javasolt eszközökkel a vezetők és a munkatársak örömteli, s ezért hatékony szervezetet hozzanak létre.
A szerzők megkérdőjelezik azt a nézetet, hogy a vezetők feladata kizárólag a prioritások felállítása és a gyors eredményesség biztosítása lenne. Legalább ennyire fontosnak tartják az egyensúly fenntartását a három alapvető célkitűzés, a szervezet gazdasági teljesítménye, valamint az ügyfelek és a munkatársak igényeinek kielégítése között.
Lövey és Nadkarni szellemesen, rendkívül életszerűen, saját megélt példáik alapján azonosítanak olyan szervezeti betegségeket, azok tüneteivel, okaival, eredetével együtt, amelyek minden bizonnyal ismerősek lesznek az olvasók számára. Gazdag szervezetfejlesztői tapasztalatukból merítik azokat a mini-eseteket, amelyek rávilágítanak a munkahelyi működésünk kisebb vagy nagyobb, sokszor átélt, de igazán sosem elemzett bajaira, s így hatékony eszközt adnak azok leküzdésére.
A könyv tehát kitűnően megalapozott, világos elméleti keretet ad, ugyanakkor gyakorlati útmutató is egyben. Szemléletalakító és egyben közvetlenül felhasználható a vállalati mindennapokban, ezért rendkívül hasznos vezetők számára, valamint a vezetőképzés, a szervezetfejlesztés és a humánerőforrás szakembereinek - és főképp mindenkinek, aki bármilyen szervezetben dolgozik és szeretné jobban megérteni azt. Vissza

Tartalom

Előszó13
Bevezetés15
Köszönetnyilvánítás19
Az örömteli szervezet
A munka és az öröm ellentmondó élménye21
Az öröm és a munka összekapcsolásának igénye23
Mit jelent az öröm a munkában?23
A transzcendens öröm26
Az örömteli szervezet előfeltételei: internalizált cél és önkéntes részvétel29
A csapatmunka öröme30
Éreznek-e örömöt a vezetők?31
Az örömteli szervezet másoknak is örömöt jelent32
Az öröm potenciális veszélyei33
Sikeres, egészséges vagy örömteli?
A sikeres szervezet nem feltétlenül egészséges35
Mikor nevezünk sikeresnek egy szervezetet?36
A szervezeti egészség holisztikus feltétel38
Problémamegoldás, mint az egészség feltétele40
A krónikus problémákból szervezeti betegségek lesznek40
A betegségek megfigyelhető tünetei41
A szervezeti betegségek okai és az okok eredete41
Az egészség és az öröm viszonya42
Az első egészségkritérium: A szervezetek három fő céljának egyensúlya
A szervezet céljai45
A három alapvető cél47
A vevőkkel kapcsolatos, az egyensúly felborulását okozó betegségek
A munkatársakkal kapcsolatos, az egyensúly felborulását okozó betegségek
A szervezettel kapcsolatos, az egyensúly felborulását okozó betegségek
A modell érvényessége ellen ható tényezők72
Az egyensúly mechanizmusai73
A második egészségkritérium: A szervezethez való kötődés érzése
A munkatásak szükségleteinek kiemelt szerepe75
A szervezet tagjainak közössége76
Ki "birtokolja" a szervezetet?76
Mindenki azt akarja, hogy fontos legyen, számítson78
Mindenki számára más adja a fontosság érzését80
A fontosság érzése meghatározza az emberek szervezeti viselkedését81
Miért számít, hogy számítunk-e?82
Én fizetek, te meg azt teszed, amit mondok84
Az autonómia és a fontosságérzet együtt adja az identitásunkat85
Az autonómiához adott kulturális keret szükséges86
A többirányú kapcsolatok is erősítik a stabilitást és a kontinuitást88
Fontosság + autonómia + többirányú kapcsolatok + a kultúrával való azonosulás = a szervezethez való kötődés90
Szervezeti paranoia92
Egyensúly a szakmai és magánélet között
Egyre túlterheltebbnek érezzük magunkat95
"Hősiességnek" tekintjük a túlmunkát96
A függőség ördögi köre97
A munkamánia mindenképpen káros az egészségre98
A múltbéli célok áldozatai100
Az egészséges leterheltség megfigyelhető jegyei101
A munkahely iránti hagyományos lojalitás vége102
Munkamánia103
A harmadik egészségkritérium: Az entrópia minimálisra csökkentése
Szervezeti egészség és entrópia107
Nyereségesség és entrópia108
A célok egyensúlyának hiánya és az entrópia108
Az információ csökkenti az entrópiát109
Problémák iránti érzéketlenség111
A szervezet "szigetelése"114
Szabályok, rendelkezések, irányelvek - hatékonyságnövelők vagy entrópiagerjesztők?115
Bürokrácia115
Információmegosztás117
Ahol felhatalmazás (empowerment) van, ott kevésbé torzul az információ118
Döntéshozatal a megfelelő szinten122
Mit kezdjünk a rossz döntésekkel?123
Döntésképteleség124
A rendszeres visszajelzés csökkenti az entrópiát126
A munka koordinálása csökkenti a hibákat128
Rész-optimalizálás129
A szinergia csökkenti az entrópiát131
Entrópia az egyes emberek körül132
Énközpontú vezetés133
A szervezetek rendszeres karbantartást igényelnek135
Változtatási programok és szervezeti entrópia137
Hosszú és rövid távú kérdések egyidejű kezelése138
Rövidlátás140
Távollátás142
A szervezeti tanulás144
Kockázatkerülés148
A negyedik egészségkritérium: Elégedett vevők
Ha nincs külső vevő, szervezet sincs151
A vevők a partnereink152
Érték hozzáadása - érték kapása155
Felelősségvállalás a vevők problémáiért156
Nem megfelelő érték a vevőknek159
Az ötödik egészségkritérium: Növekedés és fejlődés
Miért fontos az egészséghez a növekedés és a fejlődés?163
Stagnálás165
Csőlátás166
A munkatársak megérzik, ha megáll a növekedés és a fejlődés168
A vállalkozók viszonya a növekedési kényszerhez169
A hatodik egészségkritérium: Harmóniában élni a környezettel
A szervezetek adott környezeti kontexusban léteznek171
Alkalmazkodj, különben...173
A releváns környezet175
Az érdekeltek köre (stakeholders)175
Agresszív viszonyulás a környezethez179
Elégtelen kapcsolat a környezettel181
A vezetőkön áll vagy bukik, hogy egészséges és örömteli-e a szervezet
Értékesebb ember, aki magasabban áll a hierarchiában?192
Az önbizalom ritkán felismert szerepe194
Bizalom, egészség és öröm196
Az emberek különbözőképpen látják ugyanazt197
A tanulás és meggyőződéseink200
A szervezetek "hitrendszere", meggyőződései201
A stabilitásra szükség van, de mikor van szükség változásra?204
Egyes meggyőződések egészségesek, mások betegségekhez vezetnek204
Úton az örömteli szervezet felé
Az öröm a szervezeti egészség és a vezetés törekvésének eredménye215
A szocializálódás során gyengül az örömteli felfedezés természetes ösztöne216
Gondolatok és érzések is lehetnek örömforrások218
Az igazságtalanság és az öröm219
Hogyan növelhetjük képességünket az örömre?220
Csak örömteli emberek tudnak örömteli szervezeteket létrehozni?221
Az érzékek felélesztése és az öröm légkörének megteremtése223
Örömteli munka egy nagyobb célhoz való hozzájárulás vagy a kreativitás révén225
A munka örömteli lehet, ha nemcsak rutinfeladatból áll, hanem változatos225
Kapcsolódó irodalom229
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv